• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Yamaha R1 MRG: Δυναμικά φιλική
Αναδημοσίευση από το περιοδικό MOTOGP WORLD
Τεστ-Μοντέλα 25/03/2020 - 15:51

Yamaha R1 MRG

Δυναμικά φιλική

 

Οδηγούμε την Yamaha R1 του Πρωταθλητή 2019 στα SBK Σωτήρη Μπεγνή που με την προσεκτική προετοιμασία από την MRG έχει γίνει μια εξαιρετικά ισορροπημένη μοτοσυκλέτα σε σχέση με το επίπεδο εξέλιξής της.

 

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφία: Στράτης Βαβούδης

Εξοπλισμός αναβάτη: Κράνος Shoei X Spirit III Bianca, Φόρμα/γάντια/μπότες Aplinestars

 

H Yamaha είναι μέσα στους αγώνες από τη στιγμή που έφτιαξε την πρώτη της μοτοσυκλέτα. Μόλις 10 μέρες μετά την ίδρυση της Yamaha Motor Company την 1η Ιουλίου του 1955, η YA1 – το πρώτο μοντέλο της Yamaha – ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου της Ανάβασης Mount Fuji! Από εκείνη την ημέρα το “racing” είναι ένα κομμάτι του DNA της εταιρίας.

Η απόλυτη δέσμευση της Yamaha στον αγωνιστικό τομέα και η λατρεία του συναγωνισμού είναι που ωθεί την ιαπωνική εταιρία στο να δημιουργεί μερικές από τις πιο εμπνευσμένες, συναρπαστικές και τεχνολογικά προηγμένες supersport μοτοσυκλέτες.

Η R1 χρησιμοποιεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας από τις νικήτριες μοτοσυκλέτες των WSBK και του MotoGP. Το μοντέλο του 2019 το οποίο είναι η Ελληνίδα Πρωταθλήτρια R1 αποτέλεσε την εξαιρετική βάση πάνω στην οποία ο Κώστας Γιαννακόπουλος της MRG (Moto Regeneration Giannakopoulos) έκτισε μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα που να ικανοποιεί το οδηγικό στυλ και τις ιδιαιτερότητες του Σωτήρη Μπεγνή, που κατάφερε προς τα τέλη της χρονιάς να γίνει ένα με την R1 του και να κάνει φοβερές εμφανίσεις και χρόνους στις Ελληνικές πίστες.

Ο crossplane στρόφαλος, το γεγονός των μινιμαλιστικών διαστάσεων, το μεταξόνιο στα 1,405 χιλιοστά, το μικρό βάρος των 175 κιλών (στο τέλος του κάθε Αγώνα), η συνολικά γρήγορη γεωμετρία συνδυασμένη με σταθερότητα, όλα αυτά μαζί μπορούν να προσφέρουν αυτά που θέλει ένας καλός οδηγός, όμως οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά μιας καλής μοτοσυκλέτας για track day και μιας ίδιας που διεκδικεί το Πρωτάθλημα. 

Η μοτοσυκλέτα λοιπόν που το 2019 έτρεχε με το νούμερο #83 φόρεσε απολύτως δίκαια το νούμερο #1 στο φέρινγκ της και ήρθε στα Μέγαρα με τα Michelin Power Slick, που φορούσε στον τελευταίο αγώνα. 

Η R1 σε σχέση με τη μοτοσυκλέτα παραγωγής, έχει λίγες σχετικά βελτιώσεις που την κάνουν “αγωνιστική”. Αρχικά έχουν αφαιρεθεί τα φώτα, τα φλας, το βεντιλατέρ από το ψυγείο (που παρέμεινε το νορμάλ) και στον κινητήρα μπήκε μια εξάτμιση της Remus, φίλτρο DNA και άλλαξε το πρόγραμμα χαρτογράφησης του κινητήρα, αφού έχει φτιαχτεί ένα νέο από την MRG με αλλαγές όλων των παραμέτρων (traction control, engine brake, wheelie control). Έχει ρυθμιστεί η απόδοση ανάλογα με την πίστα και την οδήγηση του Σωτήρη. Χρειάστηκαν βέβαια πολλές δοκιμές στο δυναμόμετρο και την πίστα για να βρεθεί η χρυσή τομή στη λειτουργικότητα του μοτέρ και την απόδοση που έμεινε στους 190 ίππους στον τροχό, ώστε να μην αντιμετωπιστεί πρόβλημα υπερθέρμανσης. Για το 2020 η ομάδα έχει ήδη στα χέρια της ένα αγωνιστικό ψυγείο που θα της επιτρέψει την περαιτέρω αύξηση της ιπποδύναμης.

Στα περιφερειακά του μοτέρ πρέπει να σημειώσουμε τα προστατευτικά πλαϊνά καπάκια της PP tuning που έρχονται από την SP Spiliotis, όπως και τα προστατευτικά μανιτάρια 4racing της mouratisgp.

Δύο τηλεμετρίες, αυτή της Yamaha R1M και η Solo της Aim έχουν μπει ώστε να γίνεται η καλύτερη δυνατή ανάλυση των δεδομένων και να βρίσκεται κάθε φορά η ρύθμιση που δίνει την καλύτερη αίσθηση στον οδηγό.

Στην υπόλοιπη μοτοσυκλέτα έχουν μπει προστατευτικά κάρμπον σε πλαίσιο και ψαλίδι από την Sebimoto που φέρνει η mouratisgp και έχει φορεθεί ένα πολυεστερικό φέρινγκ της ίδιας εταιρίας, όπως και αντιολισθητικά Stompgrip στο ρεζερβουάρ. 

Η τάπα βενζίνης, οι μανέτες, τα ρυθμιζόμενα μαρσπιέ είναι της PP tuning, η ζελατίνα του φέρινγκ της F.Fabbri, όλα από την SP Spiliotis.

Στο μπροστινό πιρούνι της Κayba έγινε revalving και πίσω το αμορτισέρ είναι το Ohlins ΤΤΧ.

Στον τομέα των φρένων οι Brembo δισκόπλακες άλλαξαν τις στάνταρ και χρησιμοποιήθηκε ένα ειδικό τακάκι αγωνιστικό που πρέπει να ζεσταθεί καλά για να δουλέψουν τα φρένα σωστά. Οι δαγκάνες και η τρόμπα του φρένου παρέμειναν οι νορμάλ. 

 

Αυτή λοιπόν η Yamaha R1 που εντυπωσίασε στον τελευταίο Αγώνα του ΠΠΤ στα Μέγαρα ήταν στη διάθεσή μας και οι ηλεκτρικές κουβέρτες έφεραν στη σωστή θερμοκρασία τα Michelin ώστε να μπούμε με ασφάλεια στην αρκετά κρύα πίστα, που ήταν και αρκετά βρώμικη σε κάποιες στροφές, λόγω της βροχής που είχε προηγηθεί. 

Ο κινητήρας έχει πολύ γραμμική απόδοση και η επιτάχυνση είναι καταιγιστική, με την 

ομαλή απόκριση στο γκάζι να βοηθά στο να μη μας φοβίζει. Πέρα από την φιλικότητα στο άνοιγμα του γκαζιού, πουθενά δεν υπάρχει κάποιο ξέσπασμα που θα μπορούσε να μας προβληματίσει. 

Το πίσω σλικ στις εξόδους δίνει καλή αίσθηση και η επιτάχυνση είναι εξαιρετική, με κάποια μικρά γλιστρήματα ντριφταρίσματος σε 2-3 σημεία της πίστας. Από λάθος επιλογή χαμηλότερης πίεσης στο 2ο μας 20λεπτο, αντιμετωπίσαμε ένα έντονο γλίστρημα που παραλίγο να καταλήξει σε highside, αλλά σώθηκε χάρις στο φοβερό πλαίσιο και τις σχετικά μαλακή ρύθμιση του πίσω αμορτισέρ για την πίστα των Μεγάρων.

Στην ομαλή επιτάχυνση παίζει θετικό ρόλο και το quickshifter της Yamaha που κάνει το ανέβασμα ταχυτήτων με τέρμα γκάζι μια εύκολη υπόθεση.

Στο φρενάρισμα η βύθιση της μπροστινής πιο σφικτής ανάρτησης είναι όση χρειάζεται, τα φρένα είναι αποτελεσματικά, αλλά μας έλειπε αυτό το κάτι που δίνει η αίσθηση της δαγκάνας της Brembo. Είναι μια ακριβή λύση που η ίδια η Yamaha προτείνει στο πακέτο βελτιώσεων του GYTR και είναι κάτι που θα μπορούσε να κάνει τέλεια τη συμπεριφορά της συγκεκριμένης R1 και στο φρενάρισμα. 

Η είσοδος στη στροφή γίνεται με την ακρίβεια που χρειάζεται, ενώ μέσα στη στροφή η σταθερότητα είναι εξαιρετική, αν εξαιρέσεις την 8η στροφή των Μεγάρων όπου τα έντονα σαμαράκια που υπάρχουν στην ιδανική γραμμή, ενοχλούν την αίσθηση ασφάλειας του οδηγού περισσότερο, παρά το ουσιαστικό στρίψιμο της R1 που παραμένει δυναμικό. 

Στην αλλαγή κατεύθυνσης στις στροφές 3-4 και στις 8-9, όλα γίνονται εύκολα και ωραία, χωρίς να υπάρχει κάτι που προβληματίζει.

Τελικά η Yamaha R1 με τις ρυθμίσεις της MRG είναι μια φιλική Superbike, με πολύ καλή αίσθηση της δύναμης και με μια εξαιρετικά ισορροπημένη συμπεριφορά στις στροφές. Είναι μια ακόμη απόδειξη ότι η απόλυτη ιπποδύναμη αν δεν μπαίνει σωστά στην άσφαλτο δεν είναι το στοιχείο που θα δώσει τη νίκη. Οι νίκες και μαζί η ευχαρίστηση της οδήγησης έρχονται όταν οδηγός και μοτοσυκλέτα γίνονται ένα. Και αυτή η R1 είναι μια μοτοσυκλέτα που σε βάζει γρήγορα στο πνεύμα της και σε αφήνει να την ανακαλύψεις χωρίς να χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια. 

 

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ R1 MRG

Κινητήρας

 

Τύπος

Υδρόψυκτος, τετράχρονος σε σειρά κινητήρας, δύο εκκεντροφόροι, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο

Διάμετρος x Διαδρομή

79 mm x 50.9 mm

Κυβισμός

998 cc

Μέγιστη ισχύς

200 ίπποι στις 13,500 rpm (190 στον τροχό)

Μέγιστη ροπή

113.3 Nm στις 11,500 rpm

Σχέση συμπίεσης

13.0:1

Τροφοδοσία καυσίμου / διαχείριση κινητήρα

Ηλεκτρονικός ψεκασμός

Σύστημα μετάδοσης ισχύος

 

Συμπλέκτης

Υγρός πολύδισκος συμπλέκτης

Κιβώτιο ταχυτήτων

6 σχέσεων συνεχούς εμπλοκής

Πλαίσιο / φρένα

 

Πλαίσιο

Τύπου “Διαμάντι”, από αλουμίνιο

Ανάρτηση μπροστά

Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι 

Ανάρτηση πίσω 

Ψαλίδι από αλουμίνιο με μοχλικό σύστημα ανάρτησης, αμορτισέρ Ohlins TTX

Μεταξόνιο

1,405 mm

Ίχνος

102 mm

Γωνία Κάστερ 

24°

Ελαστικό, εμπρός

120/70 ZR 17 Michelin Power Slick

Ελαστικό, πίσω

200/55 ZR 17 Michelin Power Slick

Φρένο, εμπρός

Διπλό υδραυλικό δισκόφρενο με διάμετρο 320 mm

Φρένο, πίσω

Moνός δίσκος με διάμετρο 220mm

Διαστάσεις / βάρη

 

Μήκος

2,055 mm

Πλάτος

690 mm

Βάρος στο τέλος του Αγώνα

175 κιλά 

Ωφέλιμη χωρητικότητα ρεζερβουάρ

17 l

 

Mε τον Κώστα Γιαννακόπουλο της MRG
Mε τον Κώστα Γιαννακόπουλο της MRG

Επόμενο άρθρο »

Vespa GTS Super: H πιο δυνατή Vespa

« Προηγούμενο άρθρο

Οδηγούμε Suzuki V-Strom 1050 XT

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ