• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
3ος Αγώνας - HΠΑ
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Dovi ή Lorenzo στην Ducati;
Το δίλημμα των Ιταλών και ο γρίφος πίσω του
Πίσω από τα φλας 02/07/2020 - 23:27

Πίσω από τα φλας

το blog του Δημήτρη Διατσίδη*

 

Dovi ή Lorenzo στην Ducati;

 

Γνωρίζοντας πολύ καλά τον Σιμόνε Μπατιστέλα, που είναι ο μάνατζερ του Αντρέα Ντοβιτσίοζο, αλλά και των Αλβάρο Μπαουτίστα και Λορένζο Μπαλτασάρι, μπορώ να πω ότι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Ντουκάτι και του Ιταλού οδηγού που έχει δώσει τις περισσότερες νίκες στο εργοστάσιο τα τελευταία χρόνια και πήρε για τρία συνεχόμενα χρόνια το #2 πίσω από τον Μαρκ Μάρκεθ, είναι πολύ σκληρές. 

Στα τρία Πρωταθλήματα των ετών '17, '18, '19 ο Ντόβι πήρε 12 νίκες από τις συνολικά 16 της Ντουκάτι σε αυτά τα χρόνια και βοήθησε σημαντικά στην εξέλιξη της Desmosedici GP, που κατά κοινή ομολογία στο paddock είναι η καλύτερη μοτοσυκλέτα γενικά, παρά τα όποια προβλήματα στις στροφές, τα οποία υπερνικά χάρη στην τρομακτική της επιτάχυνση και τις φοβερές τελικές της ταχύτητες. Άλλωστε από τις 19 πίστες του Πρωταθλήματος του 2019 στις 15 το ρεκόρ τελικής ταχύτητας το έχει η Ιταλική μοτοσυκλέτα και μόλις σε 4 το ρεκόρ τελικής έχει πάρει μια Χόντα. 

Ποιον από τους δύο θα διαλέξει η Ντουκάτι;
Ποιον από τους δύο θα διαλέξει η Ντουκάτι;

Στις χειμερινές δοκιμές μάλιστα της φετινής χρονιάς, φάνηκε ότι μάλλον έχει λύσει και το μεγαλύτερο μέρος των προβλημάτων της στις στροφές και χάρις στον δαιμόνιο Τζίτζι Νταλ Ίνια μάλλον θα πάρει και τα ρεκόρ τελικής στις 4 πίστες που απομένουν!

Ντόβι λοιπόν και Ντουκάτι φαινόταν ότι θα είναι ένα πολύ δυνατό δίδυμο, που θα μπορούσε να κάνει δύσκολη τη ζωή του Μαρκ Μάρκεθ και της δύστροπης Χόντα. 

Ο Αμπέρτο Πουτζ και το HRC βέβαια είχαν προλάβει να βγάλουν έξω από οποιαδήποτε σκέψη του Πάολο Τζιαπάτι και της Ντουκάτι για τον Μάρκεθ, υπογράφοντας – για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία – ένα τετραετές συμβόλαιο, με απολαβές γύρω στα 20 εκατομμύρια το χρόνο για τον Ισπανό 8 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή. 

Η Ντουκάτι προσπάθησε να κάνει κάτι με τον Βινιάλες και τον Κουαρταραρό, αλλά εκεί ο Λιν Τζάρβις πρόλαβε τους Ιταλούς και πήρε τους δύο αυτούς οδηγούς, σε μια γενναία κίνηση του να κλείσει την πόρτα στον Βαλεντίνο Ρόσσι για την εργοστασιακή ομάδα και να τον στείλει στην δορυφορική Πετρόνας!

Έτσι ο Ντόβι φαντάζει μονόδρομος για την Ντουκάτι και μάλλον και το αντίστροφο, ειδικά τώρα που η ΚΤΜ ολοκλήρωσε και αυτή το ρόστερ της. Για τον Ντόβι η μόνη άλλη λύση είναι η Απρίλια – αν τελικά ο Ιαννόνε τιμωρηθεί και ουσιαστικά τελειώσει την καριέρα του φέτος. Παρόλα αυτά ο Μπατιστέλα ζητάει 8 εκατομμύρια Ευρώ για τον οδηγό του, το υψηλότερο συμβόλαιο που έχει κάνει στην καριέρα του ο Ντόβι, θεωρώντας ότι είναι ένα λογικό ποσό σε σχέση με τα 20 του Μαρκ. Η Ντουκάτι από την πλευρά της – που μέχρι πέρυσι του έδινε 4 εκατομμύρια το χρόνο – ζητάει από τον Σιμόνε να κατεβάσει τις αποδοχές του οδηγού του στα 3 εκατομμύρια, λόγω της διαφαινόμενης οικονομικής κρίσης στις πωλήσεις μοτοσυκλέτας, λόγω του κοροναϊού. 

Και σε αυτήν τη σκληρή διαπραγμάτευση έρχονται δύο στοιχεία για να αλλάξουν τις λεπτές ισορροπίες: το ένα στοιχείο είναι δυστυχώς ο τραυματισμός του Ντόβι σε αγώνα μοτοκρός, που ίσως του στερήσει τη δυνατότητα να δείξει την αξία του στο ξεκίνημα του Πρωταθλήματος, όταν δηλαδή θα παρθούν οι τελικές αποφάσεις για τις λίγες θέσεις που απομένουν ακόμη κενές στις ομάδες εν όψη του 2021. Αν τον ξεπεράσει άμεσα και πάρει καλά αποτελέσματα και κερδίσει στους δύο Αγώνες της Αυστρίας θα ξανα-ανεβάσει την “χρηματιστηριακή” του αξία... Το δεύτερο στοιχείο που δυσκολεύει τη διαπραγμάτευση είναι η δήλωση του Χόρχε Λορένθο ότι πιστεύει ότι μπορεί να διεκδικήσει τον Τίτλο και πάλι! Μια δήλωση που δεν έγινε τυχαία, αλλά μετά από τη συζήτησή του με τον Νταλ' Ίνια στον οποίο είπε ότι είναι στη διάθεσή του με λιγότερα από τα 4 εκατομμύρια που έπαιρνε από την Χόντα! 

Η Ντουκάτι μετά από αυτά είναι σε μεγάλο δίλημμα, καθώς το να αφήσει τον Ντόβι σημαίνει ότι θα ρισκάρει να ξαναφέρει στην ομάδα τον Λορένθο – που ουσιαστικά έδιωξε ο Ντομενικάλι – αλλά που μετά από την σχεδόν απραξία των χειμερινών δοκιμών (παρά το ότι έκανε καλές εμφανίσεις ως δοκιμαστής της Γιαμάχα) και με δεδομένη την αγωνιστική απραξία του 2020 (αφού η Χόντα κατάφερε να απαγορευτούν οι έκτακτες συμμετοχές), θα κληθεί να ξαναβρεί τη φόρμα που είχε με την Ντουκάτι το 2018 όταν πήρε τις 3 νίκες του με την Ιταλίδα. 

Το παζλ είναι περίπλοκο και έχει μέσα και την απόδοση τώρα στο ξεκίνημα του Τζακ Μίλερ με την δορυφορική Πράμακ-Ντουκάτι, αφού αν ο Αυστραλός – που είναι ο πιο προπονημένος από όλους τους οδηγούς επειδή στην Αυστραλία επιτρεπόταν οι προπονήσεις με μοτοκρός μοτοσυκλέτα στην περίοδο της καραντίνας – κάνει νίκες, τότε η Ντουκάτι θα μπορεί να ρισκάρει με τον Λορένθο, έχοντας τον Μίλερ στην εργοστασιακή ομάδα του 2021. Αν όμως η απόδοση του Μίλερ δεν είναι ανάλογη του Ντόβι, τότε ο Μπατιστέλα θα κερδίσει την παρτίδα και ο Ντόβι θα πάρει περισσότερα χρήματα από τα 4/χρόνο, που πήρε τα δύο προηγούμενα χρόνια.

Για να δούμε λοιπόν τι θα γίνει στην διπλή Χερέθ, στο Μπρνο και την διπλή Αυστρία;


 

Υ.Γ. To “Πίσω από τα φλας” είναι οι προσωπικές ιστορίες μου μέσα στις πίστες και το paddock του MotoGP, τις δοκιμές μοντέλων, αλλά και από τον κόσμο της μοτοσυκλέτας γενικότερα. Πίσω από τα φλας γίνονται και διάφορα άλλα ενδιαφέροντα που δεν τα μαθαίνουμε στα επίσημα δελτία τύπου. Κάποιες φορές ή κάποια χρόνια μετά, αυτές οι προσωπικές στιγμές αποκτούν το νόημά τους...

 

Επόμενο άρθρο »

Ποια είναι η καλύτερη πίστα του MotoGP;

« Προηγούμενο άρθρο

Η χαμένη ευκαιρία των Σερρών

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα