• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
3ος Αγώνας - HΠΑ
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
O Taramasso για τα Michelin στην Χερέθ
Νέα 06/07/2020 - 14:02

Ο Piero Taramasso (MICHELIN MOTORSPORT TWO WHEELS MANAGER), μίλησε για το ξεκίνημα της χρονιάς και το τι περιμένει για τους πρώτους Αγώνες: “Είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε, θέλουμε να ξεκινήσουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα. Σίγουρα το νέο ημερολόγιο είναι μια μεγάλη πρόκληση για μας. Όταν πρέπει να μετακινήσεις 1,400 λάστιχα κάθε Σαββατοκύριακο, πρέπει να τα κατασκευάσεις, πρέπει να κάνεις τις σωστές επιλογές. Είναι μια μεγάλη δουλειά.

Πριν από τον πρώτο Αγώνα της σεζόν κάναμε μια λίστα με τις επιλογές ελαστικών για κάθε αγώνα. Τώρα που έχουν αλλάξει κάποιες ημερομηνίες θα κάνουμε κάποιες ρυθμίσεις. Για παράδειγμα στην Χερέθ και το Λε Μαν, που γίνονται σε διαφορετικό χρόνο από ότι συνήθως. Αλλά δεν θα κάνουμε ειδικά λάστιχα γι αυτό! Αυτό που κάναμε είναι να αναλύσουμε τα δεδομένα των τελευταίων 15-20 χρόνων, τσεκάραμε όλες τις πιθανές θερμοκρασίες, αέρα και ασφάλτου και μετά βγάλαμε ένα μέσο όρο. Και βάσει αυτού θα αλλάξουμε τις επιλογές ελαστικών. Αν είναι πιο κρύο θα φέρουμε μαλακότερες γόμες, αν είναι πιο ζέστη θα φέρουμε σκληρότερες γόμες. 

Αυτό που περιμένουμε στην Χερέθ είναι πολύ υψηλή θερμοκρασία και μπορεί να βρούμε εύκολα διαφορά 10°C, στην άσφαλτο μπορεί να έχει 50°C ή 55°C. 

Πρέπει να κινηθούμε σε μια σκληρότερη γόμα, αλλά αυτή σου δίνει καλύτερη σταθερότητα, το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας είναι πιο σταθερό και να δουλεύει στη σωστή θερμοκρασία και η απόδοση είναι πολύ καλή. Έτσι περιμένω μια καλή απόδοση από τα λάστιχα και έναν καλό αγώνα. Επίσης με το νέο σκελετό του ελαστικού πίσω μπορεί να σπάσουμε και κάποια ρεκόρ, αν ο καιρός και η κατάσταση της πίστας είναι καλή. 

Μετά την Χερέθ θα γνωρίζουμε να η επιλογή ήταν η σωστή και θα βοηθήσουμε τις ομάδες να βρουν ένα καλό set-up, ειδικά στα ηλεκτρονικά. Αν έχεις καλά ηλεκτρονικά, καλό traction control, μπορείς να διαχειριστείς την απόδοση του ελαστικού καλύτερα. Λιγότερο σπινάρισμα, καλύτερη πρόσφυση.

Οι διπλοί αγώνες μέσα στη χρονιά – θα έχουμε και τρεις αγώνες στη σειρά – είναι δύσκολοι από τη λογιστική πλευρά. Κάθε Σαββατοκύριακο πρέπει να κατασκευάζουμε 1,400 λάστιχα και μετά ξανά πάλι την επόμενη εβδομάδα. Βέβαια δεν γίνεται να φτιάχνουμε εκατοντάδες λάστιχα έτσι – αφού χρησιμοποιούνται περίπου 500-550 κάθε ΣΚ – έτσι πρέπει να το αντιμετωπίσουμε με έξυπνο τρόπο. 

Θα κατασκευάζουμε ας πούμε 2,000 λάστιχα για τους δύο αγώνες στην ίδια πίστα και την Κυριακή το βράδυ μετά τον Αγώνα θα βλέπουμε ποια έχουν χρησιμοποιηθεί περισσότερο και μετά θα κατασκευάζουμε το κομμάτι που λείπει. Τα λάστιχα που χρησιμοποίησαν οι οδηγοί, θα το κατασκευάζουμε και θα το μετακινούμε στην πίστα. 

Πρέπει και στο εργοστάσιο να είμαστε ακριβείς, γιατί χρειάζονται 3 ημέρες για να φτάσουν τα λάστιχα στην Χερέθ ή 2μιση μέρες για την Αυστρία και το Μπρνο, από το Κλεμόν Φεράν.

Στα χειμερινά τεστ φάνηκε ότι κάποιοι οδηγοί προσαρμόστηκαν γρήγορα στο νέο σκελετό, ενώ κάποιοι άλλοι όπως στην Χόντα και την Ντουκάτι πρέπει να δουλέψουν κι άλλο και η περίοδος της αγωνιστικής απραξίας τους έδωσε το χ΄ρονο να αναλύσουν τα δεδομένα και να καταλάβουν καλύτερο το πως λειτουργεί το νέο λάστιχο. 

Το νέο αυτό πίσω λάστιχο δίνει περισσότερη πρόσφυση και έτσι πρέπει να δουλέψεις στην ισορροπία και τις ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας. Επίσης οι οδηγοί πρέπει να προσαρμοστούν και στο φρενάρισμα και στην επιτάχυνση. Με τους δύο αγώνες θα υπάρχει περισσότερος χρόνος γι αυτό και δεν θα είναι έκπληξη αν στο δεύτερο αγώνα βλέπουμε 15 οδηγούς στο ίδιο δευτερόλεπτο ή να έχουμε φώτο-φίνις στον Αγώνα.” 

 

Επόμενο άρθρο »

"Έφυγε" ο Σπύρος Αλεξόπουλος

« Προηγούμενο άρθρο

Στην 5η θέση ο Παντελεάκης στην Ιταλία

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα