• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Kawasaki Z900RS
Και κλασική και σύγχρονη
Τεστ-Μοντέλα 20/08/2020 - 17:07

Kawasaki Z900RS  -  Και κλασική και σύγχρονη

Αναδημοσίευση απο το τεύχος 105 του MOTOGP WORLD

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφία:  Amazing Studio

Εξοπλισμός αναβάτη:  Κράνος Shoei GT-AIR II, μπουφάν - παντελόνι IXS, γάντια Alpinestars, μπότες SIDI

 

Αναβιώνοντας την εικονική Z1 η Kawasaki δίνει μια σύγχρονη εκδοχή με την Z900RS που θέλει να κάνει τη ζωή μας πέρα από εύκολη και ευχάριστη οπτικά και οδηγικά. Η Z900RS πραγματικά σου δίνει αυτό που περιμένει κανείς από μια τέτοιας σχεδίασης και ιδέας μοτοσυκλέτα

 
 
Κάτι ή κάποιος χαρακτηρίζεται εικονικό(ς) όταν θεωρείται συμβολικό(ς), όταν έχει γίνει μια εικόνα, ένα σύμβολο, ένα είδωλο. Και η Ζ1 που παρουσιάστηκε το 1972 έφτιαξε όλα αυτά τα χαρακτηριστικά, αρχικά με τους 80 ίππους από τα 903κ.εκ., με τις 4 εξατμίσεις – 2 από κάθε πλευρά, με το απαράμιλλο στυλ, με την αξιοπιστία της.
 
Έτσι η Ιαπωνική εταιρία αποφάσισε να αναβιώσει το πνεύμα αυτής της θρυλικής μοτοσυκλέτας, προσαρμόζοντας τη νέα Z900RS στις ανάγκες του σύγχρονου μοτοσυκλετιστή.
 
Το πρώτο πράγμα είναι ότι ο καθένας μας θέλει να έχει στο γκαράζ του ή έξω από το σπίτι του μια όμορφη μοτοσυκλέτα και έτσι η αρμονία και το σχήμα που καθιέρωσε η Ζ1 αποτέλεσαν την έμπνευση των σχεδιαστών που κράτησαν το ρεζερβουάρ σε σχήμα «δάκρυ», προχώρησαν στο οβάλ LED πίσω φως που θυμίζει την Ζ1 και φυσικά δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια και το φινίρισμα.
 
Στον κινητήρα η συνταγή του δυνατού τετρακύλινδρου ήταν επιβεβλημένη και ο απλός, «καθαρός» σχεδιασμός του συμβάλλει στην κλασική, όμορφη εμφάνιση, όπως λέει η Kawasaki, κάτι με το οποίο συμφωνούμε απόλυτα.
 
Για παράδειγμα σχεδιάζοντας την εξάτμιση, εξετάστηκαν πάνω από 20 εκδοχές πριν καταλήξουν στο τελικό σχέδιο!
 
Από τα 948cc που αποδίδουν 111 ίππους, ο κινητήρας είναι ρυθμισμένος για να αποδίδει περισσότερο στο χαμηλό-μεσαίο φάσμα στροφών, βγάζοντας 10kgm ροπής, ένα εξαιρετικό νούμερο.

Ο συμπλέκτης “Assist & Slipper” διαθέτει εμπνευσμένη από τους αγώνες τεχνολογία που προσφέρει ελαφρύτερη αίσθηση στη μανέτα του συμπλέκτη, ενώ παράλληλα αποτρέπει την ολίσθηση του πίσω τροχού σε απότομα κατεβάσματα ταχυτήτων.

Για τον εξαιρετικό ήχο της εξάτμισής, όπως προαναφέραμε, αυτή είναι η πρώτη φορά που η Kawasaki πραγματοποίησε ειδική ηχητική έρευνα προκειμένου να διαμορφώσει τον ιδανικό ήχο για τη Z900RS.
 
Ο σχεδιασμός του ήχου της εξάτμισης έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην εκκίνηση του κινητήρα, το ρελαντί και τις χαμηλές ταχύτητες οδήγησης, εκεί όπου ο αναβάτης μπορεί καλύτερα να απολαύσει το βαθύ ήχο της μοτοσυκλέτας.

Το ελαφρύ πλαίσιο χωροδικτύωμα αφήνει το μοτέρ σε θέα, ουσιαστικά ενώνοντας το ψαλίδι με το λαιμό του τιμονιού.
 
 
 
Σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος, η αναθεωρημένη γεωμετρία και ακαμψία του πλαισίου, προσφέρουν ελαφρύ και φυσικό χειρισμό της μοτοσυκλέτας.
 
Όπως και ο κινητήρας, το πλαίσιο ανταποκρίνεται προβλέψιμα στις ενέργειες του αναβάτη, ακολουθώντας αβίαστα την επιθυμητή πορεία.
 
Συμβαδίζοντας με το retro sport χαρακτήρα του μοντέλου, η θέση οδήγησης είναι πιο όρθια από την Z900.

Το ανεστραμμένο πιρούνι μεγάλης διαμέτρου εξισορροπεί την άνεση με τη sport συμπεριφορά, προσφέροντας πολύ καλό έλεγχο σε διάφορες οδηγικές συνθήκες, από την κίνηση στην πόλη μέχρι επαρχιακούς δρόμους με στροφές.
 
Το πιρούνι είναι ρυθμιζόμενο ως προς την απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς, επιτρέποντας στον αναβάτη να το προσαρμόσει με ακρίβεια στις προτιμήσεις του.

Σε αντίθεση με τα διπλά αμορτισέρ της Ζ1, η Z900RS διαθέτει Οριζόντια Πίσω Ανάρτηση με Μοχλικό. Η επιλογή μιας σύγχρονης ανάρτησης (που συναντάμε και στα Supersport και Supernaked μοντέλα της Kawasaki) προσφέρει μεγαλύτερες δυνατότητες για sport οδήγηση, κάτι που οι μηχανικοί της
Kawasaki δεν ήθελαν να θυσιάσουν.
 
Όπως το πιρούνι, η πίσω ανάρτηση συνδυάζει την άνεση με τη sport συμπεριφορά. Η πίσω ανάρτηση Horizontal Back-link έχει οριζόντια διάταξη του αμορτισέρ, συμβάλλοντας σημαντικά στην αποτελεσματική χρήση του χώρου και στη συγκέντρωση της μάζας στο κέντρο.
 
Συγκρινόμενη με τις παραδοσιακές Uni-Trak πίσω ανάρτησεις της Kawasaki, στις οποίες το αμορτισέρ τοποθετείται κατακόρυφα, στη οριζόντια πίσω ανάρτηση Back-link, το αμορτισέρ είναι σχεδόν οριζόντια τοποθετημένο.
 
Η ανάρτηση είναι τοποθετημένη πολύ κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας συμβάλλοντας έτσι σημαντικά στη συγκέντρωση της μάζας στο κέντρο. Και επειδή δεν υπάρχει μοχλικό ή αμορτισέρ που να προεξέχει κάτω από το ψαλίδι, απελευθερώνεται χώρος για ένα μεγαλύτερο προθάλαμο καυσαερίων (που βρίσκεται ακριβώς πριν από τον σιγαστήρα).
 
 
Με ένα μεγαλύτερο προθάλαμο, ο όγκος του σιγαστήρα μπορεί να μειωθεί, και τα βαριά εξαρτήματα της εξάτμισης μπορούν να συγκεντρωθούν πιο κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας, γεγονός που συμβάλλει περαιτέρω στην συγκέντρωση μάζας. Το αποτέλεσμα είναι πολύ βελτιωμένος χειρισμός.
 
Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ότι η ανάρτηση τοποθετείται μακριά από τη θερμότητα της εξάτμισης. Επειδή είναι πιο δύσκολο για την θερμότητα από το σύστημα εξάτμισης να επηρεάσει το λάδι της ανάρτησης και την πίεση του αερίου, η απόδοσή της είναι πιο σταθερή.

Στον τομέα του φρεναρίσματος το εμπρός φρένο διαθέτει δύο δίσκους 300mm και ακτινικές monobloc δαγκάνες με 4 αντικριστά έμβολα.
 
Οι νέες δαγκάνες προσφέρουν πιο δυνατή αρχική αίσθηση και γενικότερα εξαιρετική ισχύ πέδησης. Με επίστρωση alumite και λογότυπο το Kawasaki χαραγμένο με laser, συμβάλλουν στην εικόνα υψηλής ποιότητας της μοτοσυκλέτας, σύμφωνα με τους Ιάπωνες.
 
H ακτινική αντλία του εμπρός φρένου ενισχύει την εξαιρετική δύναμη και αίσθηση που προσφέρουν τα φρένα.
 
Για ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια, η Z900RS είναι εξοπλισμένη με standard ABS.

Οι πρωτότυπες ζάντες με επίπεδες ακτίνες είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να μοιάζουν με κλασικές ακτινωτές.

Αναφερόμενοι πάλι στο σχεδιασμό της Z900RS, συνδυάζοντας κλασικά με μοντέρνα σχεδιαστικά στοιχεία, ο μεγάλος, στρογγυλός εμπρός LED προβολέας εκπέμπει δυνατό, λευκό φως που προσφέρει μεγάλη ορατότητα το βράδυ.

Το αναλογικού στυλ στροφόμετρο και ταχύμετρο συνδυάζονται με μια LCD οθόνη, που εξισορροπεί το ρετρό στυλ με σύγχρονη λειτουργικότητα.
 
Η οθόνη έχει ευανάγνωστη εμφάνιση, με λευκά ψηφία πάνω σε σκούρο φόντο.
 

Τα χρωμιωμένα πλαίσια των μετρητών ταιριάζουν με τον κλασικό χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, ενώ το φινίρισμα της βελόνας συμβάλλει στην εικόνα υψηλής ποιότητας.

Σε αυτό συμβάλλει και η σέλα που χρησιμοποιεί διαφορετικά υλικά και αποχρώσεις για το πάνω μέρος και τα πλαϊνά, με διπλές ραφές.
 
Για τη διευκόλυνση όλων των αναβατών, διατίθεται ως αξεσουάρ ERGO-FIT σέλα που μειώνει το ύψος σέλας κατά 35mm.
 
Στον τομέα των ηλεκτρονικών το KTRC (Kawasaki TRaction Control) έχει δύο λειτουργίες που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα οδηγικών συνθηκών, είτε παρέχοντας καλύτερη πρόσφυση σε ολισθηρό οδόστρωμα, είτε επιτρέποντας πιο sport οδήγηση. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί.
 
Πως δουλεύουν όλα αυτά; με μια λέξη θαυμάσια!
 
Η Z900RS πραγματικά σου δίνει αυτό που περιμένει κανείς από μια τέτοιας σχεδίασης και ιδέας μοτοσυκλέτα.
 
Άνεση στην κίνηση στην πόλη, δυνατότητα για σβέλτη οδήγηση και ταξίδι με μικρές σχετικά ταχύτητες, λόγω απουσίας προστασίας από τον αέρα.

Σε κάθε περίπτωση η σύγχρονη τεχνολογία είναι εκεί για να σου προσφέρει τις ευκολίες και την ασφάλεια, αλλά και να σου δώσει τη δυνατότητα να πιέσεις λίγο παραπάνω σε δρόμο με στροφές, χωρίς να αντιμετωπίσεις κανένα πρόβλημα.
 
Σίγουρα δεν θα σου δώσει τις χαρές της σπορ οδήγησης μιας ΖΧ-10 για παράδειγμα, αλλά δεν είναι κάτι που θα της το ζητούσες.

Αυτό που σίγουρα σου δίνει είναι η χαρά της οδήγησης μιας όμορφης κατασκευής που δεν περνά απαρατήρητη! •
 

Επόμενο άρθρο »

Δοκιμή Yamaha Tracer 700

« Προηγούμενο άρθρο

Test Ride BMW C 400 GT

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ