• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
TEST RIDE DUNLOP KR 106/108
Απόλυτη “σλικ” αίσθηση
Τεστ-Μοντέλα 30/10/2020 - 13:38

Η Dunlop συμπληρώνει τη γκάμα των σλικ ελαστικών με ένα KR108 σε διάσταση 200/70-17, που γίνεται δημοφιλές ανάμεσα σε αυτούς που αγωνίζονται σε όλον τον κόσμο, αλλά και σε αυτούς που είναι απαιτητικοί από τα ελαστικά τους σε ένα track day. H Yamaha R1M αποτέλεσε ιδανική επιλογή μοτοσυκλέτας για τη δοκιμή των ελαστικών αυτών στην πίστα των Σερρών.

 

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφία: Χρύσανθος Οικονομίδης

Εξοπλισμός αναβάτη: κράνος SHOEI X-Spirit III, φόρμα Alpinestars Tech-Air, γάντια/μπότες Alpinestars

 

Τα KR, τα σλικ ελαστικά της Dunlop έχουν δημιουργήσει μια καλή παράδοση και στις Ελληνικές πίστες, με νίκες, Πρωταθλήματα και κυρίως καλές στιγμές πρόσφυσης και αντοχής πέρα από τους αγωνιζόμενους και σε πολλούς οδηγούς που στα track day έχουν ανέβει επίπεδο και ζητούν το κάτι παραπάνω που μπορούν να δώσουν τα σλικ.

Δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο ότι το σλικ προσφέρει καλύτερα αποτελέσματα από τα χαρακτά ελαστικά, αφού από τη μία μεριά υπάρχουν τα χαρακτά που έχουν την απόδοση των σλικ και απευθύνονται στις αγωνιστικές κατηγορίες Supersport & Syperstock όπου λόγω κανονισμού δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα σλικ, αλλά και από την άλλη τα χαρακτά όπως τα GP Racer D212 που μπορούν να χρησιμοππιηθούν ακόμη και στο δρόμο! 

Εδώ να πούμε ότι τα σλικ χρειάζονται πίεση από τον οδηγό τους, από τον πρώτο γύρο - αφού προηγουμένως υποχρεωτικά έχουν ζεσταθεί σε ηλεκτρικές κουβέρτες και έχουν ανεβάσει θερμοκρασία πάνω από 60° το ελάχιστο και καλύτερα πάνω από 80° σύμφωνα με την Dunlop - και τέτοια πίεση ώστε να ανεβάσουν κι άλλο τη θερμοκρασία αυτή, ώστε να λειτουργήσουν σε θερμοκρασίες κοντά στους 100°. Τα χαρακτά μπορούν αντίστοιχα να ανεβάσουν ευκολότερα τη θερμοκρασία τους σε τέτοια επίπεδα και έχουν και μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας, δηλαδή μπορούν και λειτουργούν σωστά ακόμη και σε θερμοκρασίες στους 60°. 

Η Dunlop μέχρι πέρυσι για το πίσω KR108 είχε τις διαστάσεις 195/65-17 και 205/60-17 και τώρα συμπληρώνει τις επιλογές του κάθε αναβάτη με τη νέα διάσταση 200/70-17 η οποία εξελίχθηκε κυρίως στους Αγώνες Superbike των ΗΠΑ, όπου η εταιρία κυριαρχεί. Πάντα, όπως και οι προηγούμενες διαστάσεις σε συνδυασμό με το μπροστινό KR106 στη μια μόνο διάσταση που βγαίνει, την 120/70-17. 

Οι γόμες είναι τέσσερις, η “0” που για πολλούς γύρους λειτουργεί σε θερμοκρασίες αέρα από τους 30° και πάνω, η “1” που λειτουργεί καλύτερα σε θερμοκρασίες αέρα από 20°-32°, η “2” για 15°-30° και η “3” για θερμοκρασίες μικρότερες από 10° - 25°, ανάλογα και με μικρές διαφοροποιήσεις είναι η επιλογές της γόμας για αγώνες μικρής διάρκειας, όπως για παράδειγμα οι Αγώνες του Πανελληνίου Πρωταθλήματος. Η Dunlop Ελλάδας, μέλος της GOOD YEAR ΕΛΛΑΣ ΑΒΕΕ, επέλεξε με τον κ. Δημήτρη Δημητρόπουλο και μας έστειλε την γόμα “2” καθώς η θερικρασία δεν προβλεπόταν να ξεπεράσει τους 30° τις ημέρες της δοκιμής μας. 

 

Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ KR

 

Τα πίσω KR108 COMPETITION είναι premium αγωνιστικά ελαστικά για επαγγελματίες. Ειδικά σχεδιασμένα για χρήση με μπροστινά ελαστικά KR106, μας λέει η Dunlop και μας υπογραμμίζει τα κύρια σημεία τους:

Ελαστικά Premium με πολλές νίκες σε αγώνες για επαγγελματίες αναβάτες

Το καινοτόμο σύστημα NTEC επιτρέπει την οδήγηση με χαμηλότερη πίεση στα ελαστικά για άριστο κράτημα

Η τεχνολογία Multi-Tread (MT) εξασφαλίζει σταθερότητα, πρόσφυση και απόδοση στην πέδηση

HCT σημαίνει άνετη οδήγηση σε μεγάλες ταχύτητες και προβλέψιμη απόδοση

Σταθεροποίηση των πλευρικών τοιχωμάτων με γωνίες ζώνη προς σκελετό. Το σύστημα αυτό προσφέρει ανταπόκριση κατά την μετάβαση από μέγιστη γωνία κλίσης σε μιαν άλλη

Ειδικά σχεδιασμένο για χρήση με τα μπροστινά ελαστικά KR106

 

Τα μπροστινά KR106 COMPETITION είναι premium αγωνιστικά ελαστικά για επαγγελματίες. Ειδικά σχεδιασμένα για χρήση με πίσω ελαστικά KR108:

Ελαστικά Premium με πολλές νίκες σε αγώνες για επαγγελματίες αναβάτες

Η τεχνολογία Multi-Tread (MT) εξασφαλίζει ανάδραση, σταθερότητα και απόδοση στην πέδηση

Χρειάστηκαν 15 χρόνια για να βελτιστοποιηθεί το σχήμα της διατομής και το προφίλ του καλουπιού ώστε να αποδίδει με απόλυτη εμπιστοσύνη και να είναι άριστο στην προοδευτική μετάβαση προς τη μέγιστη γωνία κλίσης

 

Ας δούμε τώρα τις τεχνολογίες που περικλείουν:

JOINTLESS TREAD (JLT): Η τεχνολογία περιτύλιξης των λωρίδων Jointless Tread (JLT) επιτρέπει την ακριβή τοποθέτηση πολλών ειδών γόμας με αποτέλεσμα τη βελτίωση της αντοχής, της αντίστασης στη φθορά, του κρατήματος από το κέντρο του πέλματος μέχρι τους ώμους και σταθερότητα ελαστικού στις υψηλές ταχύτητες.

 

NTEC: Το NTEC, το ευφυές σύστημα ρύθμισης πίεσης της Dunlop, επιτρέπει στον αναβάτη να ρυθμίσει με ακρίβεια τα χαρακτηριστικά του ελαστικού μέσω της μεταβολής της πίεσης φουσκώματος. Για οδήγηση σε στεγνή πίστα, η ελάττωση της πίεσης του ελαστικού προσφέρει προβλέψιμο κράτημα και ιδιαίτερα σταθερή συμπεριφορά στο όριο. Σε συνθήκες κανονικής οδήγησης, η αύξηση της πίεσης στις τιμές που συνιστά ο κατασκευαστής, ανταμείβει τον οδηγό με κορυφαία επίπεδα κρατήματος και επιδόσεων.

 

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ MULTI-TREAD (MT): Οι επί σειρά ετών επιτυχίες σε αγώνες Superbike, αντοχής και GP σε όλο τον κόσμο έχουν οδηγήσει στην ανάπτυξη μιας καινοτόμου πολυδιάστατης γόμας. Με την ανάμιξη διαφόρων τύπων γόμας, το ίδιο ελαστικό μπορεί να παρουσιάσει διαφορετικά χαρακτηριστικά απόδοσης στις μέγιστες γωνίες κλίσης απ' ότι κατά την κίνηση στην ευθεία με υψηλή ταχύτητα.

 

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ JOINTLESS BELT (JLB): Όλα τα ελαστικά δρόμου ράντιαλ είναι σχεδιασμένα με τη χρήση του συνδυασμού της Σχεδίασης με τη βοήθεια υπολογιστή (CAD) και της Ανάλυσης πεπερασμένων στοιχείων (FEA), καθώς και της Κατασκευής JointLess Belt (JLB) (είτε στο εμπρός ή το πίσω ελαστικό). Με την κατασκευή JLB εξαλείφονται οι επικαλύψεις ανάμεσα στις ζώνες με αποτέλεσμα πιο “πολιτισμένη” οδική συμπεριφορά και σταθερότερη επιφάνεια επαφής με τον δρόμο.

 

HEAT CONTROL TECHNOLOGY (HCT): Η τεχνολογία ελέγχου της θερμότητας (HCT) συνδυάζει τη μεγαλύτερη διάρκεια της γόμας του εξωτερικού μέρους με ένα βασικό στρώμα με ιδιότητες παραγωγής θερμότητας και βελτίωσης της απόδοσης για μέγιστη αντοχή καθώς και αυξημένο κράτημα από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα.

 

ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ

 

Στην πίστα των Σερρών λοιπόν που με την καταπληκτική της χάραξη περιλαμβάνει ανοικτές (1-2-3-4-9-13-16) και κλειστές (5-10-11) στροφές, έχει ένα απαιτητικό εσάκι στις στροφές 6-7-8, έχει δύο αλλαγές κατεύθυνσης με πολλά χλμ/ώρα στην 2-3 και την 14-15 και μια ευθεία στην οποία η Yamaha R1M έφτανε τα 260χλμ/ώρα, μετρημένα με GPS. H μοτοσυκλέτα που επιλέχτηκε για τη δοκιμή αυτή είναι μια superbike που δίνει τρομερή αίσθηση στον οδηγό της, ακόμη και στην παραμικρή αλλαγή της ρύθμισης της ανάρτησης. Είναι μια μοτοσυκλέτα που γίνεται ένα με τον οδηγό που παίρνει πληροφόρηση από κάθε τι που συμβαίνει εκεί στη μικρή επιφάνεια επαφής του ελαστικού με το δρόμο. Ο Νίκος Περιστεράς της Peristeras Tyres φρόντισε να έχουν τα KR τις σωστές πιέσεις, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για να πάρεις το μέγιστο της απόδοσης των ελαστικών και να μην τα φθείρεις ασύμετρα. 

Με τη χαμηλή πίεση στην οποία μπορούν και δουλεύουν τα Dunlop με το σύστημα ΝΤΕC στην κατασκευή τους, η παραμόρφωση του πίσω ελαστικού υπό κλίση, προσφέρει μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με την άσφαλτο και ανάλογα περισσότερη πρόσφυση, που αυτό είναι το ζητούμενο στην κίνηση στην πίστα. 

Βέβαια εδώ πρέπει να αναφέρουμε ότι το V σχήμα του μπροστινού KR106 προσφέρει και αυτό μεγάλη επιφάνεια επαφής, αλλά κυρίως δίνει σιγουριά στο πλάγιασμα στην είσοδο της στροφής, ακόμη κι αν δεν το κάνεις προοδευτικά, αλλά απότομα “ρίξεις” τη μοτοσυκλέτα στο εσωτερικό της στροφής. Έτσι φθάνεις με σιγουριά τη μέγιστη κλίση και από κει και πέρα το νέο αυτό πίσω KR108 προσφέρει το κάτι παραπάνω, ειδικά στην επιτάχυνση που γίνεται γραμμική, χωρίς μικρά γλιστρήματα που θα έφερναν και αντίστοιχη φθορά στο ελαστικό. 

Η ομοιόμορφη φθορά είναι και ένας σημαντικός παράγοντας της σταθερότητας της απόδοσης που είχαμε και με το νέο 200/70-17. Η τεχνολογία HCT του ελέγχου της θερμότητας παίζει το ρόλο της εδώ και παρά το ότι κάναμε πολλούς γύρους, το ελαστικό εξακολουθούσε να γράφει καλούς χρόνους στο 1’25.25, παρά το ότι ήταν ο 5ος θερμικός κύκλος των ελαστικών, αλλά φυσικά με ευλαβική προσοχή του να μπαίνουν αμέσως οι κουβέρτες στα λάστιχα μόλις τελείωνε κάθε σετ γύρων στην πίστα. Τα σλικ δεν πρέπει να κρυώνουν απότομα και ακόμη και στο τέλος της ημέρας όταν δεν θα ξαναμπούμε στην πίστα πρέπει να μπαίνουν οι κουβέρτες πάνω στα λάστιχα, χωρίς να συνδέονται με την πρίζα, ώστε η πτώση της θερμοκρασίας τους να γίνεται όδο το δυνατόν πιο ομαλά. 

Ένας άλλος τομέας που μας εντυπωσίασαν τα KR είναι η σταθερότητα στις ανοικτές και παρατεταμένες στροφές, όπου ο σκελετός τους δεν είχε καμία τάση για ενοχλητικές ταλαντώσεις που θα μπορούσαν να αποσταθεροποιήσουν τη γεωμετρία της μοτοσυκλέτας. 

Τελικά μετά από πάρα πολλούς γύρους συνεχίσαμε να απολαμβάνουμε την πρόσφυση των νέων σλικ Dunlop KR108 και να ξαναλέμε μέσα μας το πόσο τυχεροί είμαστε που μπορούμε να κάνουμε αυτή τη δουλειά, οδηγώντας κορυφαίες μοτοσυκλέτες, με κορυφαία λάστιχα σε μια από τις καλύτερες πίστες που υπάρχουν! 

ΟΙ ΣΩΣΤΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ

Οι προτεινόμενες πιέσεις είναι ένας οδηγός για να επιτευχθεί η επιθυμητή πίεση λειτουργίας.

Η πίεση κατά την χρήση πρέπει να μετριέται αμέσως μετά την είσοδό σας στην περιοχή των pit.

Τα δεδομένα ένδειξης της σταθερής πίεσης είναι προσβάσιμα μετά από περίπου 5 ~ 8 γύρους

Η χρήση κουβέρτας προθέρμανσης είναι υποχρεωτική για τα αγωνιστικά ελαστικά σε στεγνό οδόστρωμα (KR, GP PRO) και συνιστάται ιδιαίτερα για τα ελαστικά GP RACER.

Στον πίνακα στα 4 τελευταία πεδία: ΠΙΕΣΗ / ΚΡΥΑ / ΜΕ ΚΟΥΒΕΡΤΕΣ / ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΠΙΕΣΗ

 

ΕΜΠΡΌΣ

17

120/70R17 KR106 MS1 RACE (9743)

 

TL

2.30 - 2.60

2.10

2.40

1.90

 

ΕΜΠΡΌΣ

17

120/70R17 KR106 MS2 RACE (9813)

 

TL

2.30 - 2.60

2.10

2.40

1.90

 

ΕΜΠΡΌΣ

17

120/70R17 KR106 MS3 RACE (343)

 

TL

2.30 - 2.60

2.10

2.40

1.90

 

ΕΜΠΡΌΣ

17

120/70R17 KR106 MS4 RACE (302)

 

TL

2.30 - 2.60

2.10

2.40

1.90

 

 

ΠΊΣΩ

17

200/70R17 M/C KR108 MS1 RACE

 

TL

1.40 - 1.60

1.20

1.40

1.30

 

ΠΊΣΩ

17

200/70R17 M/C KR108 MS2 RACE

 

TL

1.40 - 1.60

1.20

1.40

1.30

 

ΠΊΣΩ

17

200/70R17 M/C KR108 MS3 RACE

 

TL

1.40 - 1.60

1.20

1.40

1.30

 

ΠΊΣΩ

17

200/70R17 M/C KR108 MS0 RACE H776

 

TL

1.40 - 1.60

1.20

1.40

1.30

 

Επόμενο άρθρο »

Kawasaki Z H2

« Προηγούμενο άρθρο

Παρουσίαση BMW R 18 Classic

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ