• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας 2021, Qatar
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
BMW F 900 R: Γυμνή πρόκληση
Τεστ-Μοντέλα 29/11/2020 - 23:18

 

Οδηγούμε και εντυπωσιαζόμαστε από την λιτή σε όψη, αλλά πολύ δυναμική σε υπόσταση, δικύλινδρη των 105 ίππων, που σε προκαλεί να την οδηγείς όλο και πιο γρήγορα, δίνοντάς σου την ευχαρίστηση της σπορ οδήγησης στις καθημερινές σου εξορμήσεις.

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφία: Studio B42, Βασίλης Κωστάκος

Eξοπλισμός αναβάτη: κράνος SHOEI GT-Air II, μπουφάν/γάντια/παντελόνι/μποτάκια IXS 

 

Η F 900 R είναι η γυμνή έκδοση με κοινά στοιχεία με την F 900 XR, με την οποία η BMW θέλει να καλύψει τους μοτοσυκλετιστές που αναζητούν τις προκλήσεις μιας streetfighter, αλλά με πιο ήπιο χαρακτήρα που να την κάνει και μια καθημερινή σύντροφο και ενδεχομένως – με ανάλογο εξοπλισμό – και μια μοτοσυκλέτα για μεγαλύτερες αποδράσεις. Η Γερμανική εταιρία την χαρακτηρίζει “Dynamic Roadster”, με το οποίο: “κάθε σου σκέψη μετατρέπεται σε οδηγική απόλαυση”. Και τελικά τα καταφέρνει απόλυτα σε αυτό, όπως θα δούμε και στο παρακάτω κείμενο, με έναν σχετικά απλό τρόπο, παντρεύοντας δηλαδή τα συστατικά της τόσο καλά, που καταφέρνουν να συλλειτουργήσουν σωστά για να πετύχει η συνταγή!

Αν ξεκινήσουμε από την εμφάνιση θα δούμε ακμές που τονίζουν ένα σπορ χαρακτήρα, με επιθετική όψη. Ειδικά από τη δεξιά της πλευρά, όπου το μαύρο του κινητήρα σπάει από τους δύο σωλήνες της εξάτμισης, που καταλήγουν σε ένα διπλό τελικό. Ο προβολέας και από πάνω του τα όργανα προσδίδουν κι άλλο σε αυτό που οι σχεδιαστές της αποκαλούν μυώδη παρουσία.

Τα έξι διαφορετικά ύψη σέλας, οι ρυθμιζόμενες μανέτες και το ψηλό τιμόνι επιτρέπουν στον καθένα να βρει την ιδανική θέση, βελτιώνοντας σημαντικά την εργονομία της. Στον τομέα αυτό βοηθάει και ο προσαρμοζόμενος προβολέας που ενεργοποιείται αυτόματα όταν η μοτοσικλέτα βρίσκεται σε κεκλιμένη θέση από 7° και πάνω και εκεί τα χωριστά φωτιστικά σώματα LED φροντίζουν για τον καλύτερο δυνατό φωτισμό του εσωτερικού της στροφής.

O 2κύλινδρος εν σειρά κινητήρας προέρχεται από το  F850 GS και έχει μεγαλώσει με μεγαλύτερη διάμετρο των εμβόλων που από τα 853 έφθασαν τα 895cc, με ανασχεδιασμένη κεφαλή. Ο διπλός αντικραδασμικός άξονας που εξομαλύνει τους κραδασμούς του μοτέρ, διατηρήθηκε. Οι αλλαγές έφεραν 105 ίππους στις 8,750 στροφές και ροπή 9,4kgm στις 6,500. Το πιο σημαντικό είναι ότι αποδίδει ροπή πάνω από 87 Nm, από τις 4,500 έως τις 8,500 σ.α.λ., ακριβώς δηλαδή στο φάσμα στροφών που χρησιμοποιείς είτε στην κίνηση σε ένα δρόμο με στροφές, είτε στις καθημερινές σου μετακινήσεις. Επιπλέον η ύπαρξη ηλεκτρονικού ελέγχου ροπής του κινητήρα (MSR) εμποδίζει την ολίσθηση του πίσω τροχού σε απότομο κλείσιμο του γκαζιού ή απότομο κατέβασμα, σε συνεργασία με τον συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης.

Το ατσάλινο πλαίσιο χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως φέρον στοιχείο του και μαζί δίνουν την ακαμψία που χρειάζεται. Το ατσάλινο υποπλαίσιο έχει επανασχεδιαστεί. Στο αλουμινένιο ψαλίδι εδράζεται ένα αμορτισέρ με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη προφόρτιση και επαναφορά, μέσω του Dynamic ESA. Μπροστά έχει τοποθετηθεί ένα ανεστραμμένο πιρούνι 43 χιλιοστών. 

Τα φρένα είναι πλευστοί δίσκοι 320 χιλιοστών, με 4πίστονες ακτινικές δαγκάνες Brembo μπροστά και ένα δίσκο 265 χιλιοστών με δαγκάνα μονού εμβόλου πίσω. Υπάρχει και προαιρετικός εξοπλισμός με κιτ χαμηλώματος όλης της μοτοσυκλέτας, με διαδρομή εμπρός/πίσω 115 mm/122 mm, από 135/142, που σημαίνει ακόμη μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα σε σχέση με το ύψος του οδηγού. 

Το ρεζερβουάρ είναι κατασκευασμένο από πλαστικό, για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα παραγωγής και έχει χωρητικότητα 13 λίτρα.

Ο πλήρης εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα όσα βρίσκονται και στις μεγαλύτερες BMW. Στη βασική έκδοση περιλαμβάνεται ABS, Traction Control, χάρτες Rain & Road, ρυθμιζόμενες μανέτες φρένου και συμπλέκτη και κυρίως την TFT έγχρωμη οθόνη 6,5 ιντσών, με δυνατότητα διασύνδεσης. Βέβαια στα εξτρά περιλαμβάνονται και άλλοι χάρτες, ημι-ενεργητική πίσω ανάρτηση, cornering ABS, quickshifter για ανεβάσματα και κατεβάσματα, Dynamic Brake Control, Keyless Ride και το Headlight Pro με προσαρμοζόμενη δέσμη προβολέα, ώστε να φωτίζεται το εσωτερικό της κάθε στροφής, όπως αναφέραμε νωρίτερα. Το Dynamic ESA (Electronic Suspension Adjustment) ρυθμίζει αυτόματα την απόσβεση της πίσω ανάρτησης ανάλογα με τις συνθήκες και μπορείς να επιλέγεις διάφορες ρυθμίσεις εν κινήσει, ενώ σταματημένος μπορείς να ρυθμίσεις την προφόρτιση του ελατηρίου, με το πάτημα ενός διακόπτη. 

Με όλα αυτά ρυθμίζεις στις ανάγκες σου και τις οδηγικές προτιμήσεις σου τη μοτοσυκλέτα και η F 900 R είναι έτοιμη να σου προσφέρει τις υπηρεσίες της, βάζοντας απλόχερα τη δύναμη στο δρόμο, μέσα από το 180αρι πίσω λάστιχο που αμέσως σου δίνει μεγάλα περιθώρια παιχνιδιού. Η ροπή που όπως είδαμε παραπάνω έχει πολύ υψηλά νούμερα από τις 4,500 στροφές, σε συνδυασμό με το χαμηλό σχετικά βάρος, δίνουν την αίσθηση του “μαχητή” του δρόμου και επιταχύνουν δυναμικά, με τα ηλεκτρονικά να φροντίζουν για την ομαλή απόδοση, άσχετα με το αν η άσφαλτος έχει χαμηλότερα επίπεδα πρόσφυσης από αυτά που περιμένεις. Η ομοιογένεια του όλου πακέτου, του ατσάλινου πλαισίου, των αναρτήσεων, των φρένων, σου δίνει πέρα από εμπιστοσύνη και καλή αίσθηση οδήγησης, τη χαρά του απόλυτου ελέγχου του μπροστινού, που με τη σειρά του σημαίνει έλεγχο όλης της κίνησής σου. Έτσι η καθημερινή σου μετακίνηση μετατρέπεται σε ένα ωραίο παιχνίδι, όταν θελήσεις να πας σβέλτα, ενώ αν προτιμήσεις ένα ράθυμο ρυθμό, όλα θα συμβούν άνετα.

Όταν στη συνέχεια θα βρεθείς εκτός πόλης, σε δρόμο με στροφές και καλή ποιότητα ασφάλτου, η πρόσφυση θα σου δώσει τα περιθώρια να ανακαλύψεις το πραγματικά σπορ πρόσωπο της F 900 R και να πιέσεις σε όρια που αρχικά θα φαινόταν εξωπραγματικά για μια μοτοσυκλέτα που δεν είναι σούπερσπορ. Σε τέτοιες καταστάσεις το ABS στροφής, το Traction Control και τα άλλα ηλεκτρονικά καλούδια, θα σου προσφέρουν την περισσότερη αυτοπεποίθηση που χρειάζεται η γρήγορη οδήγηση, για να είναι συγχρόνως και ασφαλής. Εκεί είναι που αρχίζεις και την ερωτεύεσαι και ανακαλύπτεις το πόσο καλή δουλειά έχει γίνει στη συνταγή της επιτυχίας.

Αν από κει και πέρα θελήσεις να κάνεις και κάποιο ταξίδι, πρέπει να θυμάσαι πάντα ότι οι γυμνές μοτοσυκλέτες δεν προσφέρουν κάλυψη από τον αέρα και απλά μπορούν να κινούνται άνετα μέχρι τα 130-140 χλμ/ώρα. Αν σκύψεις θα δεις στο κοντέρ και 220, αλλά δεν μπορείς να ταξιδεύεις έτσι. Βέβαια στον εξτρά εξοπλισμό υπάρχει η δυνατότητα και μικρού φέρινγκ, αλλά νομίζουμε ότι αλλοιώνει το χαρακτήρα για τον οποίο επιλέγεις μια μοτοσυκλέτα όπως η F 900 R. Αν θέλεις κάτι πιο ταξιδιωτικό η BMW διαθέτει άλλωστε ένα σωρό άλλα μοντέλα. 

Η “γυμνή πρόκληση”, όπως την ονομάσαμε στον τίτλο μας, είναι εδώ για να μας δίνει τη χαρά της σπορ οδήγησης ακόμη και στις διαδρομές σπίτι-δουλειά και μάλιστα ξεκινώντας από 9,240€ στην πιο απλή της μορφή και ξεπερνώντας τις 12,000€ στη σχεδόν φουλ εξτρά έκδοση που οδηγήσαμε. Και από πλευράς τιμής είναι μια πρόκληση, περιλαμβάνοντας μάλιστα 5 χρόνια εγγύηση. Το hashtag #NeverStopChallenging δείχνει να είναι πετυχημένο! 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας  
Τύπος Υδρόψυκτος 2-κύλινδρος εν σειρά, 4χρονος, 4 βαλβίδες/Κ 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και λίπανση με ξηρό κάρτερ 
Κυβισμός  895 cc
Διάμετρος x Διαδρομή  86 x 77 mm x mm
Συμπίεση  13/1/01
Ισχύς εργοστασίου  105 / 8,500 hp/rpm
Ροπή εργοστασίου  9.4 / 6,500 kgm/rpm
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός
Σύστημα εξαγωγής 2 σε 1
Εκκίνηση Μίζα
Συμπλέκτης Υγρός πολύδισκος μηχανικός, σύστημα anti-hopping (μονόδρομος)
Μετάδοση Κιβώτιο 6 σχέσεων, αλυσίδα
Πλαίσιο  
Τύπος Ατσάλινο με τον κινητήρα ενεργό μέρος του, αφαιρούμενο υποπλαίσιο, αλουμινένιο ψαλίδι
Κάστερ  29.5°
Ίχνος  114.3 mm
Μεταξόνιο  1,518 mm
Ύψος σέλας  815 mm (προαιρετικός εξοπλισμός 770-865 mm)
Μήκος  2,140 mm
Πλάτος  815 mm
Ύψος 1,130 mm
Βάρος  211 kg (πλήρες)
Ρεζερβουάρ  13 lt
Αναρτήσεις  
Μπροστά Ανεστραμμένο πιρούνι 43 mm, διαδρομή 135 mm
Πίσω Ένα αμορτισέρ, προφόρτιση ελατηρίου, απόσβεση επαναφοράς (προαιρετικά Dynamic ESA), διαδρομή 142 mm
Φρένα  
Μπροστά Δύο δίσκοι 320 mm, ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων, BMW Motorrad ABS
Πίσω Δίσκος 265 mm, δαγκάνα 1 εμβόλου, BMW Motorrad ABS
Ελαστικά  
Μπροστά 120/70-ZR17
Πίσω 180/55-ZR17

 

 

 

Επόμενο άρθρο »

MV AGUSTA + ALPINE για μια SUPERVELOCE

« Προηγούμενο άρθρο

Ducati seamless κιβώτιο ταχυτήτων

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Το περιοδικό μας
Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΗΤΑΝ Η ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2020;
  • Ο ΒΑΛΕΝΤΙΝΟ ΡΟΣΣΙ ΠΟΥ ΠΗΡΕ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΒΑΘΡΟ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΗΡΕ ΟΥΤΕ 1 ΒΑΘΜΟ
  • Ο ΑΝΤΡΕΑ ΝΤΟΒΙΤΣΙΟΖΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΗΚΕ ΤΗΝ ΑΠΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΜΜ93
  • Ο ΝΤΑΝΙΛΟ ΠΕΤΡΟΥΤΣΙ ΠΟΥ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΝΙΚΗΣ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΤΙΠΟΤΕ
  • Ο ΦΑΜΠΙΟ ΚΟΥΑΡΤΑΡΑΡΟ ΠΟΥ ΕΝΩ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΠΡΩΤΟΣ, ΜΕΤΑ "ΞΕΦΟΥΣΚΩΣΕ"
  • Ο ΖΟΑΝ ΖΑΡΚΟ ΠΟΥ ΜΕΤΑ ΤΟ ΒΑΘΡΟ ΣΤΟ ΜΠΡΝΟ ΕΚΑΝΕ ΠΟΛΛΑ ΛΑΘΗ