• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
HONDA CR-V HYBRID AWD: Ιδανική περίπτωση
4auto 13/12/2020 - 15:01

Καθώς περνάς από το μικρό τούνελ της εισόδου της πίστας των Σερρών, ή όταν κινείσαι μέσα σε κάποιο γκαράζ και χρησιμοποιείς μόνο τον ηλεκτρικό κινητήρα, ακούς τη μουσική που έχει επιλεγεί από την Honda για να ακούγεται – το αθόρυβο κατά τα άλλα - CR-V HYBRID. Σημεία των καιρών, καθώς η υβριδική τεχνολογία επιτρέπει να κινούμαστε αθόρυβα και με μηδενικούς ρύπους, όπου το επιλέγουμε και όπου χρειάζεται. Αλήθεια γιατί να γεμίζουμε με καυσαέριο το γκαράζ του σπιτιού μας, ή γιατί να ενοχλούμε με τον ήχο ενός θερμικού κινητήρα όταν φθάνουμε σε κάποια σπίτια ώρες κοινής ησυχίας; 

Σίγουρα η Honda δεν κατασκευάζει το CR-V HYBRID μόνο για αυτούς του λόγους, αφού προς αυτήν την κατεύθυνση πάνε και οι περισσότεροι κατασκευαστές, έστω ως μια ενδιάμεση κατάσταση έως την πλήρη ηλεκτροκίνηση, ή την επικράτηση της κίνησης με υδρογόνο, ή γιατί όχι να μην υπάρχει και η τωρινή υβριδική κατάσταση με το συνδυασμό βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα;

Μέχρι όμως να κατασταλάξει η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, εμείς έχουμε μαζί μας αυτό το μεγάλο σε μήκος μοντέλο, με μεγάλους χώρους, κίνηση σε όλους τους τροχούς και τρεις κινητήρες! Πρέπει να βγάλουμε το καπέλο στην Honda για το σκεπτικό γύρω από τον τρόπο λειτουργίας του υβριδικού συστήματός της, που το λέει: intelligent Multi-Mode Drive system (i-MMD). Ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης 2.0 λίτρων που λειτουργεί με βάση την αρχή Atkinson και δύο ηλεκτρικοί, με τον μεγαλύτερο να φροντίζει για την παροχή ισχύος στους τροχούς και τον άλλον να λειτουργεί ως γεννήτρια και μίζα ταυτόχρονα. 

Οι τρεις κινητήρες παρέχουν τις υπηρεσίες τους διαμέσου ενός πρωτοποριακού αυτόματου κιβωτίου μιας σχέσης μετάδοσης, το οποίο είναι πιο συμπαγές από οποιοδήποτε άλλο συμβατικό ή πλανητικό e-CVT στην κατηγορία των υβριδικών, ενώ ταυτόχρονα μειώνει τη μετάδοση των κραδασμών και των θορύβων. Η ηλεκτρική ενέργεια που παράγει ο μικρότερος ηλεκτρικός κινητήρας/γεννήτρια, αποθηκεύεται σε μια συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου, που είναι τοποθετημένη κάτω από το χώρο αποσκευών. Ενέργεια παράγεται επίσης και τα κατά το φρενάρισμα. Τη λειτουργία όλων των παραπάνω συστημάτων φροντίζει να συντονίζει μια κεντρική ηλεκτρονική μονάδα μεγάλης υπολογιστικής ισχύος. Παρότι η επιμέρους απόδοση του κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι 145 ίπποι και του ηλεκτρικού κίνησης 184, η συνδυασμένη ισχύς που φτάνει στους τροχούς είναι 184 ίπποι και η ροπή 315 Nm.

Η σύγχρονη τεχνολογία δεν λείπει λοιπόν από το κλασικό CR-V ως προς τη μορφή, που μάλιστα παραμένει επιβλητικό και σχετικά ογκώδες με διαστάσεις 4,6μ. μήκος, 1.85 πλάτος και 1,689 ύψος. Μεγάλη είναι και η απόσταση από το έδαφος, που φτάνει στα 19.2 εκατοστά. 

Το CR-V αποτελεί τη χαρά του οικογενειάρχη ή του οδηγού που θέλει να χωρέσει όλα τα εργαλεία του χόμπι του, με πορτ μπαγκάζ με μεγάλο όγκο 497 λίτρων, που μπορεί να φτάσει έως τα 1.756 λίτρα με πεσμένα τα πίσω καθίσματα! Η αυτόματη πόρτα του χώρου αποσκευών λειτουργεί και με το πέρασμα του ποδιού μας κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα, κάτι που αποτελεί εξαιρετική λύση όταν τα χέρια μας δεν είναι ελεύθερα.

Στις θέσεις των επιβατών, πέντε θα βολευτούν με άνεση και θα απολαύσουν μετακινήσεις με τις λιγότερες δυνατές οχλήσεις. Ο θόρυβος από τα μηχανικά μέρη είναι ελάχιστος, αυτός μάλιστα από τον κινητήρα υπόκειται και σε ψηφιακή “ακύρωση”, μέσω του συστήματος Active Noise Cancellation, δηλαδή συχνοτήτων που παράγονται αυτόματα από τα ηχεία του αυτοκινήτου.

Η άνεση από την ανάρτηση είναι εξαιρετική, καθώς το νέο ελαφρύ σασί συνδυάζεται με νέα γόνατα MacPherson μπροστά και ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω.

Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος, η εργονομία πολύ καλή, οι πρακτικές θήκες επαρκείς και η ευχέρεια εισόδου και εξόδου από το αυτοκίνητο παραδειγματικά προσεγμένη. Ωστόσο αυτό που θα μας απασχολήσει περισσότερο στην περίπτωση του τετρακίνητου, υβριδικού Honda CR-V, είναι η απόδοση των μηχανικών μερών και κυρίως η οικονομία που αυτά εξασφαλίζουν. Αρχικά οι επιδόσεις είναι καλές για το μεγάλο αμάξωμα των 1,700 περίπου κιλών, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9.2 δλ., αλλά με τη μέγιστη ταχύτητα να περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα, από το ίδιο το αυτοκίνητο!

Η ώρα της οδηγικής αλήθειας φτάνει όταν κάθεσαι στη θέση του οδηγού. Η οποία είναι άνετη και πλουσιοπάροχη σε ρυθμίσεις και θερμαινόμενη, με όμορφη θέα σε έναν ψηφιακό και πληρέστατο πίνακα οργάνων. Η επιλογή των λειτουργιών του κιβωτίου γίνεται μέσα από διακόπτες, που βρίσκονται σε πολύ εργονομική θέση κάτω από την κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 7 ιντσών. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει αν θέλει να έχει εμπρός του τις πολύ πρακτικές ενδείξεις του head up display, ενώ υποστηρίζεται και μια πλήρης σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης με την ονομασία Honda Sensing, στην οποία περιλαμβάνεται: Σύστημα Αυτόματης Πέδησης Μετριασμού Σύγκρουσης (COLLISION MITIGATION BRAKING SYSTEM), που 
στην πιθανότητα σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα ή με πεζό, θα μας προειδοποιήσει για τον κίνδυνο και επίσης θα μειώσει την ταχύτητα του αυτοκινήτου, ώστε να μειωθούν οι συνέπειες από μια πιθανή επαφή. Ειδοποίηση Απόκλισης Από τη Λωρίδα (LANE DEPARTURE WARNING), που ενεργοποιεί οπτική και ηχητική ένδειξη για να μας προειδοποιήσει ότι πρέπει να διορθώσουμε τη θέση μας στη λωρίδα κυκλοφορίας. Σύστημα αποφυγής παρέκκλισης λωρίδας (ROAD DEPARTURE MITIGATION), που ανιχνεύει πιθανή παρέκκλιση από το δρόμο και χρησιμοποιώντας την κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση (Electric Power Steering), κάνει διορθωτικές κινήσεις για να διατηρηθεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα κυκλοφορίας. Το πιο σημαντικό είναι το Έξυπνο Σύστημα Ελέγχου Σταθερής Ταχύτητας (INTELLIGENT – ADAPTIVE CRUISE CONTROL), που ανιχνεύει αν ένα όχημα σε κοντινή λωρίδα κυκλοφορίας πρόκειται να μπει μπροστά μας, και ρυθμίζει ανάλογα την ταχύτητα. Βοηθά επίσης να διατηρούμε την απόσταση από το αυτοκίνητο που βρίσκεται μπροστά σας, φρενάροντας μόνο του το όχημά μας και επιταχύνοντας και πάλι μέχρι την επιλεγμένη ταχύτητα, όταν το μπροστινό όχημα επιταχύνει. Αναγνώριση Σημάτων οδικής Κυκλοφορίας (TRAFFIC SIGN RECOGNITION) που αναγνωρίζει την ύπαρξή τους και μας μεταφέρει τη σχετική πληροφορία με οπτική ένδειξη. Έξυπνος περιοριστής Ταχύτητας (INTELLIGENT SPEED LIMITER), που συνδυάζει έξυπνα το όριο ταχύτητας που έχει τεθεί από τον οδηγό, με το Traffic Sign Recognition System, για να ρυθμίσει αυτόματα το όριο ταχύτητας του οχήματος, ανάλογα με αυτό που έχει ανιχνεύσει το Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας.
 

Τα τρία προγράμματα λειτουργίας του υβριδικού συστήματος πρόωσης, EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive εναλλάσσονται ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης αυτόματα και χωρίς να αντιλαμβάνεται σχεδόν τίποτα ο οδηγός, ενώ ο τελευταίος μπορεί να επιλέξει μεταξύ αυτών, αλλά και μεταξύ 4 επιπέδων ανάκτησης ενέργειας, από τα paddles πίσω από το τιμόνι. Από ενεργειακή άποψη η μέση κατανάλωση των 7.5 λίτρων/100 χλμ., η οποία σε συνθήκες αποκλειστικά αστικής μετακίνησης μπορεί να μειωθεί κατά 1 λίτρο, δείχνει ότι η πρωτοποριακή και πληθωριστική υβριδική τεχνολογία της Honda τελικά αποδίδει. 

Η εμπειρία οδήγησης είναι εξαιρετική, χαλαρωτική μέσα στην πόλη αλλά και με άμεση παροχή ισχύος όταν αυτό χρειάζεται. Δεν υπάρχει υστέρηση στο πάτημα του γκαζιού και η ροή ισχύος είναι πάντα συνεχής και επαρκής. Ο θόρυβος είναι ελάχιστος, ενώ η λειτουργία της ανάρτησης, με τους πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα, είναι ιδιαίτερα άνετη. Ταυτόχρονα όμως, ελέγχει πολύ καλά το αμάξωμα και δεν αφήνει περιθώρια ταλαντώσεων. Τα πολύ προηγμένα συστήματα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς τέλος είναι σε επαγρύπνηση, όταν τα μεγάλα όρια πρόσφυσης των τροχών διαμέτρου 18 ιντσών ξεπεραστούν. Συνολικά ο τρόπος απόδοσης του νέου Honda CR-V Hybrid δίνει την αίσθηση της απόλυτης πιστότητας, παρότι ένα ολόκληρο εργοστάσιο συστημάτων εργάζεται συνεχώς και άοκνα κάτω από το αμάξωμα. Την ίδια στιγμή είναι άμεσο στις εντολές του οδηγού, ευχάριστο και ιδιαίτερα άνετο, συνθέτοντας την ιδανική ίσως πρόταση οικογενειακού αυτοκινήτου στην κατηγορία του, μαζί με τους μεγάλους χώρους, την πληρότητα του εξοπλισμού, την τετρακίνηση και την ασφάλεια που προσφέρει. Για παράδειγμα το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σε πραγματικό χρόνο AWD με Έξυπνο Σύστημα Ελέγχου (Intelligent Control System) ενεργοποιείται αυτόματα, μόλις ανιχνευτεί απώλεια πρόσφυσης και έτσι το CR-V παραμένει στην τροχιά του.

Έτσι το SUV με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο, αφού ανανεώθηκε και επανασχεδιάστηκε και έχοντας ενσωματώσει στην υβριδική έκδοση όλες αυτές τις τεχνολογίες που αναφέραμε αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση στην κατηγορίας του, αν αποδεχθεί κανείς το κόστος αγοράς όλων αυτών. Στην περίπτωση της έκδοσης δοκιμής φτάνει στις 44,990 ευρώ, ενώ η βασική υβριδική έκδοση με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς τιμάται 39,990 ευρώ.

Επόμενο άρθρο »

H Ελληνική Αστυνομία με Nissan QASHQAI

« Προηγούμενο άρθρο

SEAT, 70 χρόνια καινοτομίας

Χορηγοί
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ