• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας 2021, Qatar
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Top 5 2020: Οι καλύτερες που οδηγήσαμε
Σε μια δύσκολη χρονιά, με κλειστές πίστες...
Τεστ-Μοντέλα 01/01/2021 - 14:44

Με πολύ μικρές διαφορές για τις 4 πρώτες θέσεις οι μοτοσυκλέτες που μας άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις το 2020 είναι οι: BMW S1000RR, Yamaha R1M, Aprilia RSV4 1100 Factory, Ducati Panigale V4 και στην 5η θέση η ξεχωριστή Triumph Street Triple RS.

Φυσικά στην πίστα είναι που μπορείς να καταλάβεις τις διαφορές και μόνο εκεί μπορείς να είσαι στα όρια, αυτών των μοτοσυκλετών που είναι πολύ κοντά στις αγωνιστικές. Και τελικά καταφέραμε όταν οι πίστες άνοιξαν, να οδηγήσουμε πολλές μοτοσυκλέτες στο απόλυτο περιβάλλον και υο 2020. 

Ας δούμε κάποια κύρια στοιχεία για κάθε μία, όπως γράφτηκαν και στο περιοδικό μας MOTOGP WORLD.

 

1. BMW S1000RR: Μία Diva στην πίστα!!!

Η πολυαναμενόμενη S1000RR του 2020 έκανε τελικά την εμφάνισή της στις πίστες μετά από ένα χρόνο αναμονής, έχοντας δημιουργήσει υψηλές προσδοκίες στους φίλους των σπορ μοτοσυκλετών. Με εντυπωσιακή είσοδο στην κατηγορία, όπως μία μεγάλη σταρ, είναι εδώ και προκαλεί τον καθένα να του δείξει εάν άξιζε η αναμονή.

Λίγο πολύ, η ιστορία είναι γνωστή: Η εντελώς νέα S1000RR εμφανίστηκε το τέλος του 2018 στις εκθέσεις, ως μοντέλο του 2019 και αμέσως τράβηξε το ενδιαφέρον όλων. Η μέχρι τότε δυνατότερη 4κύλινδρη Superbike εμφανίστηκε ακόμη πιο δυνατή, ελαφρύτερη, με συνολική βελτίωση παντού, υποσχόμενη ταχύτερους γύρους στην πίστα. Αμέσως οι αγωνιστικές ομάδες που συμμετέχουν στα διάφορα πρωταθλήματα, οι ιδιώτες αγωνιζόμενοι αλλά και οι πολλοί χομπίστες που «κυνηγούν» τους χρόνους στα track day, ενδιαφέρθηκαν για την απόκτησή της. Από τότε κάποια προβλήματα καθυστέρησαν την παραγωγή της και οι αναμενόμενες παραδόσεις άργησαν κατά ένα χρόνο! Έτσι ουσιαστικά, η νέα S 1000RR, είναι μοντέλο του 2020 και μόλις πριν λίγο καιρό άρχισε να εμφανίζεται στις εκθέσεις των αντιπροσώπων του γερμανικού εργοστασίου.

Οι Γερμανοί για άλλη μια φορά έκαναν την έκπληξη, όπως όταν κυκλοφόρησε η πρώτη RR το 2009. Η τρομερή απόδοση του κινητήρα και οι πολλές στροφές που ανέβαζε, έκαναν τα υπόλοιπα 1000άρια να δείχνουν φτωχοί συγγενείς. Σήμερα ο ανταγωνισμός έχει ανέβει, αλλά η νέα RR έχει βρει τον τρόπο να τον κοιτά στα μάτια. Πέρα από τον πολύ δυνατό κινητήρα, η ολοκλήρωση έρχεται από το καλό «στήσιμο» και από τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά.

Οι επαναστατικές λύσεις που εφάρμοσαν οι σχεδιαστές της νέας RR, όπως το μοχλικό της πίσω ανάρτησης που εδράζει στο επάνω μέρος του ψαλιδιού, η τεχνολογία του πολύστροφου κινητήρα που έχει τον κόφτη στις 14,600 σ.α.λ., τα προηγμένα ηλεκτρονικά και άλλα σημεία που πρέπει να ανακαλύψει κανείς, δουλεύουν στην πράξη και μένει να δούμε πως θα μεταφραστούν σε νίκες στα διάφορα πρωταθλήματα που θα συμμετέχει το νέο μοντέλο. Οι υπόλοιποι μπορούν να αρκεστούν στη στοκ μορφή της και χαίρονται τη Γερμανίδα στην πίστα και το δρόμο.

 

Κυβισμός

999 cc

Μέγιστη ισχύς

152 kW (207 ίπποι) στις 13,500 rpm

Μέγιστη ροπή

113 Nm στις 10,500 rpm

Βάρος με γεμάτο ρεζερβουάρ

193.5 kg M package

2. Yamaha R1M: Mind Games*

*παιχνίδια μυαλού

 

Η Yamaha ποτίζει το κορυφαίο της μοντέλο με το DNA της αγωνιστικής Μ1, με τη φιλοσοφία της εξέλιξης και όχι των επαναστατικών αλλαγών, σε σχέση με την ήδη πολύ καλή προηγούμενη R1M. Οδηγούμε στην πίστα των Σερρών το νέο μοντέλο που για πολλούς αποτελεί ένα ακαταμάχητο όπλο στην μάχη με το χρονόμετρο, αλλά και με τον εαυτό τους.

O κάθε γύρος στην πίστα – στη διάρκεια μιας δοκιμής – είναι μια μάχη με το χρονόμετρο, αλλά περισσότερο μια μάχη με το μυαλό και το σώμα σου που προσπαθούν να δώσουν τις σωστές εντολές και συγχρόνως να καταλάβουν το τι κάνει κάθε στιγμή η μοτοσυκλέτα.

Πλησιάζεις λοιπόν το σημείο φρεναρίσματος που έχεις βάλει μετά τα 150μ. και πριν τα 100 στο τέλος της ευθείας των 662μ. της πίστας των Σερρών και προσπαθείς... 

...προλαβαίνεις άνετα να δεις το χρόνο σου στο καντράν της R1M που το έχεις ρυθμισμένο για χρήση πίστας, πριν για ακόμη μια φορά φτάσεις στο σημείο φρεναρίσματος, ξεκινώντας έναν ακόμη γύρο. 

Χωρίς λοιπόν να χρειαστεί να κάνουν μια επανάσταση – όπως ήταν αυτή της R1 το 2015 – οι τεχνικοί έκαναν μια ήπια εξέλιξη, βασισμένη στην επιτυχημένη συνταγή που ήδη είχαν, με πολλές μικρές βελτιώσεις σε πολλούς τομείς.

Φτάσαμε τη ζητούμενη 1:1 σύνδεση που είναι απαιτούμενο για να ευχαριστηθείς στην πίστα, αλλά και να βελτιώσεις τους χρόνους γύρου και το τέλος της δοκιμής μας βρήκε απόλυτα ικανοποιημένους από τη νέα Yamaha R1M. Πέρα από την ευχαρίστηση της οδήγησης αλλά και την εμπιστοσύνη που μας έδωσε η R1M, διαπιστώσαμε ότι πραγματικά η Yamaha έχει καταφέρει να μεταφέρει την αγωνιστική της εμπειρία από τα SBK & το MotoGP σε μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να δώσει το απόλυτο σε έναν ιδιώτη

Στα παιχνίδια μυαλού λοιπόν κέρδισε η θέλησή μας για συνεχή βελτίωση, το ένστικτο κυριάρχησε στη λογική, βρήκαμε τα όρια, αισθανθήκαμε την πρόσφυση και τελικά ασπαστήκαμε το σλόγκαν #WeR1. 

 

Κυβισμός

998 cc

Μέγιστη ισχύς

147.1 kW ή 200 ίπποι στις 13,500 rpm

Μέγιστη ροπή

113.3 Nm στις 11,500 rpm

Βάρος με γεμάτο ρεζερβουάρ και λάδι

202 kg 

 

3. Aprilia RSV4 1100 Factory 2020: Το χέρι του Θεού

 

Η κορυφαία σούπερσπορτ του 2019, η Aprilia RSV4 1100 Factory απέκτησε για το 2020 ημι-ενεργητικές αναρτήσεις και με αυτή τη βοήθεια του “από μηχανής Θεού” θέλει να κρατήσει τα αριστεία στην πιο κοντινή κατάσταση σε αγωνιστική οδήγηση. Την οδηγούμε στην πίστα των Σερρών για να ανακαλύψουμε την αλήθεια...

Οι παλιότεροι θα θυμούνται στις 22 Ιουνίου του 1986 το περίφημο γκολ του Μαραντόνα επί της Αγγλίας με το χέρι του – που δεν είδε ο διαιτητής – και ο τρομερός Αργεντίνος άσσος χαρακτήρισε “το χέρι του Θεού” που βοήθησε την ομάδα του να πάρει μια επική πρόκριση. Ήταν λοιπόν ο Μαραντόνα και το χέρι του ο «ἀπὸ μηχανῆς θεός» της αρχαίας Ελληνικής τραγωδίας, η απρόσμενη παρέμβαση ενός παράγοντα που πρόσφερε τη λύση σε μία δύσκολη κατάσταση, ή απλά η Αργεντινή ήταν σαφώς καλύτερη με τον Μαραντόνα σε φοβερή μέρα και απλά το χέρι του Θεού βοήθησε λίγο παραπάνω;

Την αλήθεια κάποιες φορές είναι δύσκολο να την ανακαλύψεις και για να μεταφέρουμε τα παραπάνω στη μοτοσυκλέτα πήραμε την Aprilia RSV4 1100 Factory του 2020 και φτάσαμε στην καλύτερη πίστα των Βαλκανίων, ώστε να δούμε αν στην περίπτωσή της, το νέο στοιχείο για φέτος – η ημι-ενεργητική ανάρτηση – θα την βοηθήσει για να διατηρηθεί στην κορυφή σε μια εξαιρετικά δύσκολη κατηγορία, αυτή του “Βασιλιά της πίστας”.

Το πλαίσιο της RSV4 είναι “παλιό” θα μπορούσε να πει κανείς αφού είναι σχεδιασμένο από τον Gigi Dal'Igna που το 2008 με βάση το πλαίσιο της Παγκόσμιας Πρωταθλήτριας Gilera (Groupo Piaggio) - με την οποία πήρε τον Τίτλο της μεσαίας κατηγορίας ο αείμνηστος Marco Simoncelli - έκτισε την RSV4.

Αυτή η φοβερή συνταγή του πλαισίου παραμένει αναλλοίωτη και η σημερινή ναυαρχίδα της εταιρίας από το Noale της Βενετίας παρά το ότι έχει 100 παραπάνω κυβικά και θηριώδη για μοτοσυκλέτα παραγωγής δύναμη 217 ίππων, μπορεί και ανταπεξέρχεται εύκολα στις απαιτήσεις της πίστας και των ελαστικών που συνεχώς εξελίσσονται. Το όλο πακέτο των ηλεκτρονικών και η τρομερά βελτιωμένη αεροδυναμική έχουν δημιουργήσει ένα ανεπανάληπτο σύνολο για την απόλυτη σπορ οδήγηση.

Μια μοτοσυκλέτα με την οποία στη στάνταρ μορφή της είναι ικανή να σημειώσει χρόνους που μπορούν να σε ανεβάσουν στο βάθρο της κατηγορίας ΟΡΕΝ (στην οποία μπορεί να αγωνιστεί με τα 100 παραπάνω κυβικά από τις μοτοσικλέτες που αγωνίζονται στα SBK), είναι σίγουρα μια μοτοσυκλέτα που δύσκολα θα εκθρονιστεί από την κορυφή που πήρε πέρυσι σε όλα τα συγκριτικά τεστ του κόσμου, τουλάχιστον σε σχέση με τον ταχύτερο γύρο στην πίστα. Δεν απευθύνεται στον αγωνιζόμενο, αλλά στον οδηγό που θέλει να ευχαριστηθεί την οδήγηση στην πίστα σε ένα track day και με τιμή στα 24,750€ αποτελεί μια πραγματική απίστευτη αξία για τα λεφτά της ή αν θέλετε στα αγγλικά best value for money!

Τελικά “το χέρι του Θεού” δεν χρειάζεται να βοηθήσει και τόσο, αλλά είναι η σύγχρονη πινελιά που την κρατάει μέσα στο πνεύμα των φετινών σουπερμπάικ, ώστε οι αντίπαλοι να μην έχουν κάτι να της προσάψουν.

ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1,078 cc

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ 217 CV (159.6 kW) στις 13,200 σαλ

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ 122 Nm στις 11,000 σαλ

ΒΑΡΟΣ ΣΤΕΓΝΟ 177 kg

ΒΑΡΟΣ ΜΕ ΥΓΡΑ 199 kg

4. DUCATI PANIGALE V4: Η ψυχή του MotoGP

Λένε ότι η ψυχή κάθε μοτοσυκλέτας είναι το μοτέρ της και στην περίπτωσή μας η ψυχή της Panigale V4 έρχεται κατευθείαν από το MotoGP, με το πακέτο που την περιβάλει να έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Παρόλα αυτά τα αεροδυναμικά φτερά – που και αυτά έρχονται από εκεί – ξεχωρίζουν στο μοντέλο του 2020 και κάνουν τη διαφορά και στην πράξη.

Η νέα Ducati Panigale V4 2020 φέρει μία σειρά αλλαγών συγκριτικά με την προηγούμενη έκδοση που αρκούν για να ανεβάσουν ακόμη περισσότερο τις ήδη πολύ καλές επιδόσεις. Οι βασικότερες αλλαγές εντοπίζονται στην αεροδυναμική, στο πλαίσιο, στις αναρτήσεις, στον ηλεκτρονικό έλεγχο και την χαρτογράφηση του ride by wire συστήματος του κινητήρα, με στόχο μαζί με την προηγούμενη εξέλιξη, η έκδοση 2020 να είναι ακόμη πιο γρήγορη.

H οδήγηση της Ducati Panigale V4 είναι άκρως ενδιαφέρουσα από όλες τις πλευρές. Η τεχνογνωσία του MotoGP στην γραμμή παραγωγής δεν θα μπορούσε να είναι τόσο κοντά όσο έχει επιτευχθεί σε αυτό το μοντέλο. Η προσπάθεια αυτή φαίνεται είτε η οδήγησή της γίνεται από λιγότερο έμπειρους αναβάτες αλλά φυσικά και από τους πολύ έμπειρους που μπορούν να πιέσουν μία τέτοια κατασκευή!

Τελικά η “απλή” Panigale V4 μπορεί να μην έχει τις ημι-ενεργητικές αναρτήσεις της “S” που κοστίζουν επιπλέον 6,000€, είναι όμως μια εξαιρετική και αποτελεσματική μοτοσυκλέτα στο κυνήγι του χρόνου στην πίστα και μπορεί να δώσει ακριβώς τα ίδια συναισθήματα της χαράς της σπορ και αγωνιστικής οδήγησης. Μάλιστα οι μικρο-κινήσεις του σχετικά μαλακού συνόλου πλαισίου-αναρτήσεων, μπορούν να σου δώσουν την αίσθηση της οδήγησης που βλέπεις από τον Μίλερ και τον Ντόβι, που ουσιαστικά τον ίδιο κινητήρα χρησιμοποιούν! Είπαμε η ψυχή της Panigale V4 έρχεται από εκεί, από το MotoGP.

 

Κυβισμός

1,103 cc

Μέγιστη ισχύς

215 hp / 13,000σ.α.λ. 

Μέγιστη ροπή

124 Νm (12.54kgm) / 10,000 σ.α.λ.

Βάρος (άδεια)

γεμάτη 195kg (174kg)

 

5. Triumph Street Triple RS: DNA Moto2™ για το δρόμο ...και την πίστα

Ο κινητήρας της Street Triple αποτέλεσε τη βάση για τον αγωνιστικό κινητήρα της Moto2 ™ και τώρα η Triumph έρχεται να πάρει πίσω το μπόνους της εξέλιξης που έγινε μέσα στους Αγώνες και να μας το προσφέρει στην έκδοση RS!

Η αίσθηση μιας ελαφριάς μοτοσυκλέτας είναι κάτι ζητούμενο και εξαιρετικό για την κίνηση σε πίστα και πέρα από την αίσθηση αν και το νούμερο των κιλών της δίτροχης που σε συντροφεύει σε ένα track day είναι σε χαμηλό επίπεδο, τότε μπορείς να απολαύσεις τη χαρά τη σπορ οδήγησης ευκολότερα!

Η Triumph με την κορυφαίων προδιαγραφών Street Triple RS, έχει ακριβώς αυτή τη λύση που μπορεί να προσφέρει αγωνιστικών προδιαγραφών απόδοση, με επιθετικό στυλ στην εμφάνιση, προηγμένη τεχνολογία και χαρακτήρα που μας κάνει να συμφωνήσουμε με τον τίτλο: “απόλυτη Street υψηλών επιδόσεων”, όπως την αποκαλούν οι Βρετανοί κατασκευαστές της.

Οι δυνατές μεσαίες στροφές του μοτέρ, χωρίς την παραπάνω ισχύ που θα έδιωχνε στο πλάι τον πίσω τροχό και θα δημιουργούσε ταλαντώσεις, αλλά βοηθούμενες από το δυνατό φρενάρισμα, δίνουν ένα σύνολο κίνησης δυναμικό, ευχάριστο και τελικά εύκολο! Σίγουρα με αυτή τη μοτοσυκλέτα ένας μεσαίος οδηγός – αλλά και ένας πολύ καλός οδηγός – μπορεί να κινηθεί πιο εύκολα σε χαμηλούς χρόνους από ότι με μια μοτοσυκλέτα 200 ίππων και συνήθως 15-20 περισσότερων κιλών. Θα μπορούσαμε να τη χαρακτηρίσουμε και ως “φονέα γιγάντων”!!!

Έτσι έχουμε τη σιγουριά να πούμε ότι πραγματικά δεν βρήκαμε κανένα αρνητικό σημείο της μοτοσυκλέτας, από τη στιγμή – που σχετικά εύκολα – βρήκαμε τις σωστές ρυθμίσεις των αναρτήσεων.

Η Street Triple RS έχει τελικά αυτό το αγωνιστικό DNA της Moto2 ™ και η Triumph με αυτό το μοντέλο εξαργυρώνει με τον πιο αποδοτικό τρόπο την επιστροφή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα που πέρα από την επιτυχία στο χώρο του MotoGP μπορεί να της αποφέρει και τα προσδοκώμενα εμπορικά οφέλη, απολύτως δίκαια.

 

Κυβισμός

765 cc

Ισχύς

123PS / (90.5kW) @11750rpm

Ροπή

79Nm@ 9350rpm

Βάρος κενή

166 kg

Επόμενο άρθρο »

Ducati Streetfighter V4: Επίθεση σε δρόμο και πίστα

« Προηγούμενο άρθρο

Νέα Moto Guzzi V7

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Το περιοδικό μας
Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΘΕΩΡΕΙΤΕ ΠΩΣ Ο MARC MARQUEZ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΟ QATAR;
  • 1. ΝΑΙ
  • 2. ΟΧΙ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ Ο STEFAN BRADL
  • 3. OXI ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ Ο ANDREA DOVIZIOSO