• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
3ος Αγώνας 2021, Πορτογαλία
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Suter MMX500: ΑΑ (Απόλυτη Αίσθηση)
Μοναδική εμπειρία η οδήγηση μιας V-4 δίχρονης
Τεστ-Μοντέλα 27/02/2021 - 11:18

 

Μοναδική εμπειρία στα Μέγαρα η οδήγηση μιας V-4 δίχρονης “πεντακοσάρας”, της Suter MMX500, που ο ίδιος ο Eskil Suter έφερε στη χώρα μας, σε μια από τις ελάχιστες παγκοσμίως παρουσιάσεις της εκπληκτικής αυτής κατασκευής των 120,000€!!!

 

Κείμενο: Δημήτρης Διατσίδης

Φωτογραφία: Ιωάννα Φιωτάκη IGF Productions

 

Δευτέρα πρωί και βγήκα στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού των 876 μέτρων της πίστας της Βαλένθια με 2η στο κιβώτιο και με το άνοιγμα του γκαζιού ...έχασα το φως μου! Η επιτάχυνση ήταν εκρηκτική, το μυαλό μου βίωνε για πρώτη φορά κάτι τέτοιο πάνω σε μοτοσυκλέτα ή αυτοκίνητο ή ακόμη και την Formula 1 του 1997 της Arrows που είχα οδηγήσει το 2001 με κινητήρα Cosworth 600ίππων! Οι ταχύτητες ανέβαιναν μέχρι την 6η και η τηλεμετρία έγραψε σχεδόν 300χλμ/ώρα πριν πέσω στα φρένα πολύ νωρίτερα από ότι θάπρεπε. Ναι, είχα φοβηθεί από τη δύναμη μιας μοτοσυκλέτας για πρώτη φορά στη ζωή μου. Λίγο νωρίτερα ο Livio Supo με είχε προειδοποιήσει ότι με το χάρτη “Α” θα είχα περισσότερους από 250 ίππους στον τροχό της Desmosedici GP6 του Loris Capirossi, που μόλις την προηγούμενη μέρα 29 Οκτωβρίου του 2006 είχε κερδίσει την 2η θέση στον Αγώνα, πίσω από μια ακόμη GP6 που με τον Troy Bayliss είχε κερδίσει τον τελευταίο Αγώνα της εποχής των 990cc στην ιστορία των Grand Prix. 

Με τον Eskil Suter και τον Γιώργο Παρασκευά, λίγο πριν ΤΗΝ “βόλτα”
Με τον Eskil Suter και τον Γιώργο Παρασκευά, λίγο πριν ΤΗΝ “βόλτα”

Δέκα χρόνια αργότερα, πάλι Δευτέρα, στις 31 Οκτωβρίου του 2016, βγήκα στη μεγάλη ευθεία των 400 μέτρων της πίστας των Μεγάρων, πάλι με 2η στο κιβώτιο και με το άνοιγμα του γκαζιού έχασα το φως μου! Η επιτάχυνση ήταν καταιγιστική, το μυαλό και το σώμα μου βίωνε για πρώτη φορά κάτι τέτοιο, ναι, πιο δυνατό από εκείνο της Βαλένθια! Αυτή τη φορά λίγο νωρίτερα ο Eskil Suter δεν με προειδοποίησε για τίποτε, απλά μου ευχήθηκε καλή διασκέδαση πάνω στην Suter MMX500, μία από τις μόλις 99 που θα κατασκευαστούν! Αυτή τη φορά οι ίπποι ήταν μόλις 195, αλλά τα κιλά ήταν 125, αρκετά λιγότερα από τα 147 του 2006! Η μεγάλη διαφορά όμως είναι η απουσία ηλεκτρονικών στη σύγχρονη μοτοσυκλέτα, ενώ εκείνη του 2006 είχε ένα αρκετά παρεμβατικό TC (Traction Control) και κυρίως ένα WC (Wheelie Control), ένα κοντρόλ σούζας που έκοβε σημαντικά στην έξοδο των στροφών! 

Δύο εξατμίσεις στο δεξί μέρος του ψαλιδιού και άλλες δύο κάτω από τη σέλα, αποτελούν την κλασσική διάταξη των δίχρονων V-4
Δύο εξατμίσεις στο δεξί μέρος του ψαλιδιού και άλλες δύο κάτω από τη σέλα, αποτελούν την κλασσική διάταξη των δίχρονων V-4

 

H MMX500 στην Ελλάδα!

 

Πως βρέθηκε στη χώρα μας ο Ελβετός κατασκευαστής της, ένας άνθρωπος με σημαντική ιστορία στο χώρο του MotoGP, μαζί με την πολύτιμη κατασκευή του; Ο αντιπρόσωπος στην Ελλάδα για την εταιρία του την SRT είναι η Wolf Racing του Γιώργου Παρασκευά και φυσικά ο οδηγός αγώνων και μηχανικός (που με πολύ μεράκι θέλει να αναβιώσει και το Supermoto στη χώρα μας), όταν είδε πέρυσι την ΜΜΧ500 ξεκίνησε τη συζήτηση (το “ψηστήρι” στην καθομιλουμένη) και τελικά κατάφερε να πείσει τον Ελβετό ότι αξίζει να έρθει και να φέρει μαζί του ΤΗΝ μοτοσυκλέτα.

Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα με αυτά τα χρώματα πήρε μέρος στο φετινό Isle Of Man! Σε αρκετές χώρες την δέχονται στις κατηγορίες ΟΡΕΝ που υπάρχουν.
Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα με αυτά τα χρώματα πήρε μέρος στο φετινό Isle Of Man! Σε αρκετές χώρες την δέχονται στις κατηγορίες ΟΡΕΝ που υπάρχουν.

Αλλά ποιος είναι ο Eskil Suter και τι έχει κάνει στα 49 χρόνια της ζωής του; Πιστέψτε με πάρα πολλά... Έτρεχε από το 1991 έως το 1998 αρχικά στα 250cc και τον τελευταίο χρόνο στα 500. Παράλληλα το 1996 έφτιαξε την Suter Racing Tachnology (SRT) στην Ελβετία, στην οποία εταιρία αναπτύσσει τεχνολογία για αγωνιστικές μοτοσυκλέτες κυρίως. Το 1998 σε συνεργασία με την Swissauto σχεδίασαν και εξέλιξαν το πλαίσιο της MuZ500 με την οποία είχε αγωνιστεί εκείνη τη χρονιά (με πλαίσιο ROC) και το 1999 η ομάδα έτρεξε με το πλαίσιο που έφτιαξε ο Suter, ο οποίος σταμάτησε τους αγώνες και αφοσιώθηκε στην SRT. Η Muz500 τo 1999 πήρε την 5η θέση ανάμεσα σε 7 κατασκευαστές, μπροστά από την TSR-Honda και την Modenas KR3, με 64 βαθμούς που μάζεψαν οι Jurgen vd Goorbergh (16ος στο Πρωτάθλημα Οδηγών), Luca Cadalora (20oς), Anthony Gobert (25oς), Noriyasu Numata (29oς), ανάμεσα στους 33 που βαθμολογήθηκαν εκείνη τη χρονιά.

Η SRT αμέσως μετά ασχολήθηκε με το σχεδιασμό και την εξέλιξη της Petronas FP1, της τρικύλινδρης των 900cc που πήρε μέρος από το 2002-2005 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WSBK. Aπό το 2004 έως το 2006 βοήθησε στην εξέλιξη της Kawasaki ZX-RR που έτρεξε στο MotoGP, ενώ το 2006 & 2007 σχεδίασε το πλαίσιο της Ilmor X3, της πρωτοποριακής αυτής μοτοσυκλέτας των 800cc. 

Το 2010 με την εμφάνιση της κατηγορίας Moto2 που αντικατέστησε τις δίχρονες 250, ο Suter έφτιαξε το ομώνυμο πλαίσιο που πήρε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών εκείνη τη χρονιά και το 2011. Το 2012 εκτός από το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών πήρε και αυτό των Οδηγών με τον Marc Marquez. 

To 2012 η SRT έφτιαξε για το MotoGP το πλαίσιο που περιέβαλε τον κινητήρα της BMW S1000RR και η πρωτότυπη αυτή μοτοσυκλέτα αγωνίστηκε με την ομάδα της Ioda Racing – Suter και οδηγό τον πολλά υποσχόμενο Danilo Petrucci που πήρε την 19η θέση της βαθμολογίας! Εκείνη τη χρονιά με πλαίσιο Suter αγωνίστηκαν και οι Colin Edwards & Chris Vermeulen με την ομάδα της Forward Racing! 

Έκτοτε είναι πίσω από τα πλαίσια και την εξέλιξη και της Mahindra στην Moto3, που φέτος την είδαμε να κερδίζει δύο Αγώνες. H SRT ξαναγυρνά το 2017 στη μεσαία κατηγορία Moto2 με 4 μοτοσυκλέτες που θα χρησιμοποιούν ένα νέο πλαίσιο. “Κατασκευάσαμε μια εντελώς νέα μοτοσυκλέτα για να επιστρέψουμε και πάλι στην Moto2 και τα πρώτα τεστ που κάναμε δείχνουν ότι είμαστε πολύ ανταγωνιστικοί σε σχέση με τους ταχύτερους στην Valencia, έτσι φαίνεται πολλά υποσχόμενη η μοτοσυκλέτα για την επόμενη σεζόν”, τόνισε ο Ελβετός.

Αν δεις αυτό το πίσω μέρος σε μια πίστα πρέπει να το αντιμετωπίσεις ευλαβικά...
Αν δεις αυτό το πίσω μέρος σε μια πίστα πρέπει να το αντιμετωπίσεις ευλαβικά...

Επίσης οι συμπλέκτες Suter για αγωνιστική χρήση, αλλά και για χρήση σε μοτοσυκλέτες παραγωγής θεωρούνται οι καλύτεροι του κόσμου! Ο ίδιος λέει χαρακτηριστικά: “Έχουμε το δικό μας σύστημα συμπλέκτη, που πιστεύω ότι είναι το καλύτερο στον κόσμο, γεγονός που αποδεικνύεται από το ότι πολλές εργοστασιακές ομάδες το χρησιμοποιούν στα Superbike. Στην Moto3 όλοι χρησιμοποιούν το σύστημά μας, έτσι αυτό είναι πολύ προσιτό και δίνει μεγάλο πλεονέκτημα, ακόμη και για τις μοτοσυκλέτες δρόμου και από άποψη ασφάλειας”.

Ο Eskil Suter μίλησε με καμάρι για την μοτοσυκλέτα του, αφού έκανε αρκετούς γύρους στην πίστα των Μεγάρων, για να σιγουρευτεί ότι όλα δουλεύουν (Ελβετικό) ρολόι! “Κατασκευάσαμε την μοτοσυκλέτα ως μια μίξη των παλιών μοτοσυκλετών GP, που ήταν δίχρονες τετρακύλινδρες και δεν είχαν γίνει ποτέ διαθέσιμες για κανένα, αφού ήταν μόνο εργοστασιακές μοτοσυκλέτες και έτσι είπαμε ότι θα φτιάξουμε μια μηχανή που θα έχει και νέα τεχνολογία, μαζί με την παλιά δίχρονη. Τα νούμερα από μόνα τους μιλούν για τη μοτοσυκλέτα: 125-127 κιλά, με σχεδόν 200 ίππους ισχύ. Αυτή είναι μια εκπληκτική αναλογία ιπποδύναμης ανά βάρος. Σίγουρα σήμερα με τον ηλεκτρονικό ψεκασμό και με την μοντέρνα τεχνολογία πλαισίου, η μοτοσυκλέτα είναι πολύ πιο ευκολοδήγητη, από ότι παλιά”, είπε δίνοντας το στίγμα της ΜΜΧ500. 

Φυσικά εκκίνηση με τη βοήθεια
Φυσικά εκκίνηση με τη βοήθεια

“Το πλαίσιο για την δίχρονη είναι διαφορετικό, αφού είναι μια πιο μακρυά μοτοσυκλέτα, είναι πιο κοντά σε μια μοτοσυκλέτα MotoGP, ως προς τη γεωμετρία, αλλά ως προς την ακαμψία του πλαισίου και όλες αυτές τις παραμέτρους, είναι αρκετά παρόμοιο με την Moto2! Ας πούμε ότι είναι ένας πολύ μαλακός σκελετός, που πρέπει να σου δίνει πολύ καλή πληροφόρηση από το τι συμβαίνει στο οδόστρωμα”, συνέχισε μιλώντας για το σκελετό της κατασκευής του. 

Για τον κινητήρα μας είπε: “ξεκινήσαμε πάνω σε ένα λευκό χαρτί και φτιάξαμε έναν εντελώς νέο κινητήρα. Βέβαια δεν είναι όπως οι κινητήρες εκείνης της εποχής, γιατί με το σύστημα του ηλεκτρονικού ψεκασμού έχεις περισσότερη ελευθερία. Παλιά έπρεπε να βάλεις όλες τις βαλβίδες reed, δίπλα-δίπλα, λόγω των καρμπιρατέρ, ενώ τώρα με το injection έχεις τη δυνατότητα να το έχεις ανάμεσα στους κυλίνδρους, έτσι έχουμε περισσότερο χώρο εκεί. Με τον στροφαλοφόρο που γυρνάει ανάποδα και με το ότι πήγαμε λίγο πάνω από τα 500 κυβικά στα 576, με σκοπό να έχουμε καλύτερη ροπή για την πίστα, καταφέραμε να έχουμε τη φιλικότητα που θέλαμε”. 

Ο Γιώργος Παρασκευάς έκανε τη μεγάλη κίνηση της πρόσκλησης του Σούτερ!
Ο Γιώργος Παρασκευάς έκανε τη μεγάλη κίνηση της πρόσκλησης του Σούτερ!

Σε σχέση με τιμή της ΜΜΧ500 που είναι στις 110,000€ με τις απλές ζάντες και στις 120,000€ με τις ζάντες μαγνησίου που εξοικονομούν 2 κιλά, αυτές που φορούσε η μοτοσυκλέτα που έφερε στα Μέγαρα, είπε: “Βέβαια αν κάποιος έχει, πρώτα από όλα το πάθος και μετά μερικά χρήματα, μπορεί να αγοράσει την 500αρα μας και αν έχει λίγο περισσότερο χρόνο να περιμένει, στο μέλλον θέλουμε να κατασκευάσουμε μοτοσυκλέτες δρόμου με τη φίρμα μας!” Να και η είδηση λοιπόν: ετοιμάζεται η Suter να μπει στη ζωή μας ως ανεξάρτητη μάρκα μοτοσυκλετών!

 

 

Με την ΜΜΧ500 στην πίστα!

Αρχικά πρέπει να πω ότι την πρώτη στιγμή που είδα την μοτοσυκλέτα από κοντά, δύο μέρες νωρίτερα σε ένα σταντ στα πλαίσια της εκδήλωσης Gymkhana GriD στον Μαραθώνα, απογοητεύτηκα από το φινίρισμα, θεωρώντας το φτωχό για μια κατασκευή που κοστίζει τόσα χρήματα. Όμως βλέποντας την ΜΜΧ500 σε δράση μέσα στην πίστα στα χέρια του Eskil Suter η οπτική αμέσως άλλαξε και τη θεώρησα μια όμορφη παρουσία. Ας μην ξεχνάμε ότι και στους ανθρώπους η ομορφιά πηγάζει από την ψυχή και το χαρακτήρα περισσότερο, παρά από το μακιγιάζ που μπορεί να καλύπτει κάποιες ατέλειες. Εδώ λοιπόν μια V4 ψυχή αφήνει έναν χαρακτηριστικό δίχρονο ήχο να μας συνεπάρει. Σπάνιος ήχος πια στις μέρες μας και ελάχιστοι άνθρωποι στον κόσμο μέχρι στιγμής είχαν την ευκαιρία να κατευθύνουν αυτόν τον ήχο από τη σέλα της ΜΜΧ. Εκτός από τον Γιώργο Παρασκευά, ακόμη δύο Έλληνες δημοσιογράφοι είμασταν οι τυχεροί που συμπληρωσαμε από δύο σετ αρκετών γύρων στα Μέγαρα. Μέσα στην πίστα η μαγεία της πανάλαφρης κατασκευής, σε συνδυασμό με την εκπληκτική ιπποδύναμη, σου δίνει πρωτόγνωρα οδηγικά συναισθήματα! Απίστευτη επιτάχυνση στις εξόδους των στροφών, τρομερή ευκολία στην αλλαγή κατεύθυνσης στα εσάκια, φοβερά φρένα και σε αίσθηση, αλλά κυρίως σε αποτελεσματικότητα, συνεπικουρούμενα βέβαια από το βάρος των μόλις 125 κιλών. Δεν χορταίναμε την τάση του πίσω τροχού για πλαγιολίσθηση στις εξόδους - χωρίς κανένα ηλεκτρονικό να ανάβει εκείνα τα απαίσια λαμπάκια που έχουν όλες οι σύγχρονες superbikes - και έτσι τα λάστιχα της Dunlop να αφήνουν πίσω μια ελαφριά γραμμή στην άσφαλτο. Για να τιθασεύσουμε την τάση του μπροστινού τροχού να βρεθεί στον αέρα, σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού, χρειάστηκε να βάλουμε όσο το δυνατό περισσότερο βάρος μπροστά, κάτι που έγινε αρκετά εύκολα, αλλάζοντας λίγο το στυλ στο οποίο έχουμε συνηθίσει από τις μοτοσυκλέτες της δεκαετίας μας. Η ροπή του κινητήρα που προέρχεται από την ηλεκτρονική διαχείριση του ψεκασμού, αλλά και – κυρίως - από τα πολλά 576 cc, σε σχέση με τα 500 της εποχής από όπου προέρχεται η ιδέα, βοηθάει επίσης στην σχετική ευκολία οδήγησης μια καθαρόαιμης. Χωρίς καμία υπερβολή είναι ό,τι καλύτερο έχουμε οδηγήσει στην μοτοσυκλετιστική μας ζωή! Παρά τις όχι ιδανικές προδιαγραφές της πίστας μας, η αίσθηση είναι καλύτερη και από τις 12 MotoGP 4χρονες μοτοσυκλέτες που έχουμε οδηγήσει στην Valencia από το 2004 έως και το 2007! Ήταν λοιπόν η πιο ευχάριστη μέρα μοτοσυκλέτας του 2016! Ευχαριστούμε Γιώργο Παρασκευά για την πρόσκληση, ευχαριστούμε Eskil Suter που έφτιαξες αυτό το έργο οδηγικής τέχνης!

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Suter MMX500

Κινητήρας

 

Τύπος

Υδρόψυκτος, Δίχρονος, V-4, με “ανάποδο” στρόφαλο!

Διάμετρος x Διαδρομή

56 mm x 58.5 mm 

Κυβισμός

576cc

Μέγιστη ισχύς

195 στις 13,000 rpm

 

 

 

 

Τροφοδοσία καυσίμου 

Ηλεκτρονικός ψεκασμός, τετραπλό σώμα, 4 carbon βαλβίδες reed

 

 

Συμπλέκτης

Suter συμπλέκτης, ξηρός πολύδισκος 

Κιβώτιο ταχυτήτων

6 σχέσεων 

 

 

Πλαίσιο / φρένα

 

Πλαίσιο

CNC Αλουμινίου, δύο δοκών, πολύ-ρυθμιζόμενο

Ανάρτηση μπροστά

Ohlins Ανάποδο πιρούνι

Ανάρτηση πίσω 

Ψαλίδι από CNC αλουμίνιο, πλήρως ρυθμιζόμενο αμορτισέρ, δυνατότητα για διαφορετικούς συνδέσμους

 

 

Μεταξόνιο

ρυθμιζόμενο

Τροχοί

ΟΖ (Μαγνησίου ή Αλουμινίου) 17Χ3.75 μπροστά, 17Χ6.0 πίσω

Ελαστικό, εμπρός

125/75 ZR 17 Dunlop

Ελαστικό, πίσω

205/75 ZR 17 Dunlop 

Φρένο, εμπρός

Διπλό δισκόφρενο, διάμετρος 320 mm, δαγκάνα Brembo τεσσάρων εμβόλων, 

Φρένο, πίσω

Moνός δίσκος, διάμετρος 218 mm, δαγκάνα δύο εμβόλων

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Βάρος

127 kg (125 με ζάντες μαγνησίου)

Ρεζερβουάρ

Carbon Fibre

 

 

 

 

Επόμενο άρθρο »

Νέο SYM VF125 EURO 5

« Προηγούμενο άρθρο

Video Suter MMX500 στα Μέγαρα!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Το περιοδικό μας
Χορηγοί
Δημοσκόπηση
O MARC MARQUEZ ΣΤΟ ΠΟΡΤΙΜΑΟ
  • ΘΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΤΗ ΝΙΚΗ
  • ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΒΑΘΡΟ
  • ΘΑ ΜΠΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΔΕΚΑΔΑ
  • ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΕΣΤΩ ΕΝΑ ΒΑΘΜΟ (15ος)
  • ΑΠΛΑ ΘΑ ΔΟΚΙΜΑΣΕΙ ΝΑ ΤΡΕΞΕΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΙΕΣΕΙ