• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Στην πίστα με το νέο Michelin Power Pure
Οδηγούμε στα Μέγαρα, το ελαφρύτερο supersport ελαστικό διπλής γόμας
Τεστ-Μοντέλα 26/03/2010 - 12:30

 

Η πρώτη φορά που οδηγήσαμε ένα λάστιχο διπλής γόμας ήταν πριν από 5 χρόνια στην πίστα της Μαλαισίας και ήταν το MICHELIN Pilot Power 2CT. Τότε μας είχε εντυπωσιάσει – εκτός από μερικούς γύρους του Colin Edwards με την Μ1 – η ανθεκτικότητα του λάστιχου στη σκληρή χρήση της πίστας. Ήταν ένα ελαστικό που είχε διαφορετικές γόμες στο κέντρο και στους ώμους. Γεννιόταν η τεχνολογία διπλής γόμας, που ερχόταν κατευθείαν από τα MotoGP.

 

Είκοσι ένα χρόνια πριν από την επανάσταση της διπλής γόμας, η MICHELIN έκανε την έκπληξη, παρουσιάζοντας το πρώτο ελαστικό ράντιαλ, για μοτoσυκλέτες, που είχε σχεδιαστεί ποτέ. Η τεχνολογία αυτά θα χρησιμοποιηθεί πρώτα στους αγώνες (GP 500), το 1984, πριν να μεταφερθεί στα ελαστικά MICHELIN του εμπορίου, το 1987.

 

Απόγονος αυτών των ελαστικών που άφησαν εποχή, είναι το νέο MICHELIN Power Pure.

Κύριο χαρακτηριστικό του, το περιορισμένο βάρος του, που παρέχει ευκολία χειρισμών, εξαιρετική πληροφόρηση και κορυφαία οδηγική απόλαυση. Το να έχεις ίδια ποσότητα γόμας και μειωμένο βάρος, δεν είναι εύκολο και έγινε χάρις στην MICHELIN LTT (Light Tire Technology) (Τεχνολογία του Ελαφρού Ελαστικού).

Έτσι, το νεότερο δημιούργημα, ανάμεσα στα supersport ελαστικά της MICHELIN, εικονογραφεί τη στρατηγική γραμμή που ακολουθείται από τον Όμιλο. Αυτός, επιλέγει να μη θυσιάσει μια επίδοση σε κάποιαν άλλη. Πολλές ιδιότητες, διακριτές μεταξύ τους, αναβαθμίζονται από κοινού.

 

Τo MICHELIN Power Pure, διαθέτει βάρος μικρότερο κατά ένα κιλό, σε σχέση με τους άμεσους ανταγωνιστές του. Έτσι είναι το ελαφρότερο δίγομο ελαστικό που σχεδιάστηκε ποτέ, για χρήση στο δρόμο. Κερδίζοντας 1 kg, πάνω σ’ ένα ζεύγος ελαστικών, είναι μια λύση που ισοδυναμεί με μείωση της μάζας κατά 3 kg στους τροχούς ή κατά 4 kg στους δίσκους των φρένων. Η αδράνεια ενός ζαντολάστιχου = μάζα Χ ακτίνα².

 

Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι το ότι η επιφάνεια μαλακής γόμας στους ώμους του ελαστικού είναι μεγαλύτερη, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα για καλύτερη πρόσφυση πολύ νωρίς, αμέσως μόλις πάρει γωνία η μοτοσυκλέτα.

Ο στόχος που ετέθη στις ομάδες Έρευνας και Ανάπτυξης της MICHELIN ήταν απλός στη διατύπωσή του: να ελαφρύνουν το νέο σπορ ελαστικό όσο το δυνατόν περισσότερο, αυξάνοντας ή διατηρώντας τις ουσιώδεις επιδόσεις, οι οποίες είναι η ασφάλεια και η χιλιομετρική απόδοση.

Για να επιτύχουν αυτή την τριλογία επιδόσεων, οι μηχανικοί της Michelin σχεδίασαν ένα μείγμα διπλής γόμας MICHELIN δεύτερης γενιάς. Σε σχέση με το MICHELIN Pilot Power 2CT, το MICHELIN Power Pure έχει έτσι αυξημένη επιφάνεια μαλακής γόμας, τόσο εμπρός όσο και πίσω.

Το ποσοστό μαλακής γόμας στην επιφάνεια επαφής αυξάνεται γρήγορα, ήδη από τη στιγμή που η μοτοσυκλέτα πάρει γωνία. Αυτό, επομένως, παρέχει περισσότερη πρόσφυση και άρα ασφάλεια στον χρήστη. Με 100 % μαλακής γόμας στο έδαφος για το πίσω ελαστικό, η μέγιστη πρόσφυση είναι σταθερή!

 

Όλα αυτά τα κατανοήσαμε καλύτερα στην πράξη, οδηγώντας στην πίστα των Μεγάρων, με οδόστρωμα που σε κάποια σημεία προσομοιώνει κάπως τους ελληνικούς δρόμους.

Γρήγορο σχετικά το ζέσταμα του ελαστικού και πολύ καλή η αίσθηση από το πίσω στην επιτάχυνση. Το μόνο που δεν μας άφησε απόλυτα ικανοποιημένους για χρήση σε πίστα, είναι η όχι τόσο καλή αίσθηση του μπροστινού σε απότομη αλλαγή κατεύθυνσης – στα εσάκια – λόγω της πιο ομαλής καμπύλης του πέλματος, σε σχέση με τα πιο αγωνιστικά λάστιχα που απευθύνονται αποκλειστικά για χρήση σε πίστα.

Στο δρόμο όμως αυτό είναι πλεονέκτημα και ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα λάστιχο δρόμου που κάνει και για χρήση στην πίστα.

 

Πρόγραμμα διαστάσεων MICHELIN Power Pure

 

Εμπρός ελαστικό

120/60 ZR 17

120/70 ZR 17

Πίσω ελαστικό

160/60 ZR 17

180/55 ZR 17

190/50 ZR 17

190/55 ZR 17

Επόμενο άρθρο »

APRILIA RSV4 Factory @ Track Days

« Προηγούμενο άρθρο

Μια Aprilia RSV4 Factory στην παρέα μας!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ