• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
3ος Αγώνας 2021, Πορτογαλία
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
‘A RENAULUTION FOR THE DIAMOND’
ΤΟ ΝΕΟ ΘΡΥΛΙΚΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙ ΤΗΣ RENAULT
4auto 24/03/2021 - 00:00

Ποιος δεν θα σκεφτεί αμέσως τη Renault όταν δει ένα διαμάντι; Το γεωμετρικό σχήμα ενός διαμαντιού ενσαρκώνει τις αξίες της μάρκας από το 1925. Και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει. Απόδειξη αποτελεί η νέα μορφή του διαμαντιού, που αποκαλύφθηκε τον Ιανουάριο. Ο Gilles Vidal, Διευθυντής Σχεδιασμού της Renault, μοιράστηκε μαζί μας το πώς και γιατί δημιουργήθηκε αυτό το νέο λογότυπο. 

 

Βεβαίως και όλοι το παρατήρησαν, καθώς κατά τη διάρκεια της παρουσίασης  του νέου στρατηγικού πλάνου Renaulution, πίσω από τον Luca de Meo, CEO της Renault, διακρινόταν έντονα το καινούριο διαμάντι της Renault, ενώ ξεχώριζε στη μάσκα του σύγχρονου πρωτότυπου Renault 5. Από εκείνη τη μέρα το νέο λογότυπο ξεδιπλώνει τη δυναμική του σταδιακά και χωρίς τυμπανοκρουσίες. Πρόκειται για ένα λανσάρισμα σχεδιασμένο να γίνει λιτά αλλά αποτελεσματικά. 

Ο Gilles Vidal, Διευθυντής Σχεδιασμού της Renault, σχολιάζει σχετικά: «Το διαμάντι είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα μοτίβα στον κόσμο και ειδικά στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πρόκειται για ένα απλό γεωμετρικό σχήμα, με ισχυρή προσωπικότητα. Η πρόκληση ήταν να ανανεώσουμε αυτό το σχήμα χαρίζοντάς του ένα νέο νόημα που να αντικατοπτρίζει τις σύγχρονες αξίες της μάρκας, οι οποίες και θα αποτελέσουν τον οδηγό για τη μελλοντική της πορεία». 

2021 - New Logo Renaul
2021 - New Logo Renaul

Ένα νέο λογότυπο που θα ωθήσει τη μάρκα σε μία νέα εποχή

Κατά τη διάρκεια της ιστορίας της, η Renault άλλαξε την εταιρική της ταυτότητα αρκετές φορές. Αλλά υπάρχει κάτι που δεν έχει αλλάξει από το 1925 και αυτό είναι το σχήμα του διαμαντιού που αποτελεί τη βάση για το λογότυπό της. Άμεσα αναγνωρίσιμο, είναι το έμβλημα της μάρκας. 

Με τις γωνίες του να εφαρμόζουν στο τετραγωνισμένα καπό της εποχής εκείνης, αυτή η γεωμετρική φιγούρα «επέβαλε την παρουσία της» στον Louis Renault. Από τότε, το διαμάντι της Renault έχει ανασχεδιαστεί οκτώ φορές. Η τελευταία εκδοχή του είναι η ένατη. Αυτό αποδεικνύει το ενδιαφέρον της μάρκας να εξελίσσεται και να προσαρμόζεται στην εποχή που διανύει. 

1900 - 1992 - Logos Renault History
1900 - 1992 - Logos Renault History

Η προηγούμενη εκδοχή του εμβλήματος της Renault δημιουργήθηκε το 1992 και αναθεωρήθηκε το 2015. To 2019 ξεκίνησε η διαδικασία σχεδιασμού νέου εμβλήματος της Renault, προκειμένου να ανταποκριθεί στις προκλήσεις μιας σύγχρονης, διεθνούς μάρκας, αλλά και να αποτυπώσει με ευστοχία τις πολυποίκιλες ανάγκες έκφρασής της σε διάφορα πεδία, ειδικά σε αυτά που συνδέονται με την νέα, ψηφιακή εποχή. Όπως εξηγεί ο Gilles Vidal: «Η ισορροπία ανάμεσα στην διατήρηση της παράδοσης της μάρκας και στην μετάβασή της σε μία νέα εποχή, αποτελεί το σύμβολο του μέλλοντος. Tο έμβλημα που μόλις παρουσιάστηκε, πιο μοντέρνο και ζωηρό από πριν, έχει στοχεύει να ξεπεράσει ακόμα και την προηγούμενη φήμη του. Σκοπός:  ‘να κινηθεί παράλληλα με τις σύγχρονες εξελίξεις’ και να καταστήσει τη Renault μία πιο ‘ανοιχτή’ μάρκα που δημιουργεί ανθρώπινες αξίες». 

1900 - Logo Renault
1900 - Logo Renault

«Σε αρμονία με τις τάσεις της εποχής και απόλυτα μοντέρνο, το ανασχεδιασμένο διαμάντι αποτελεί την απόλυτη ενσάρκωση της Νέας Εποχής στην οποία έχει εισέλθει η Renault» συνεχίζει ο Gilles Vidal. Ως φυσική συνέχεια, το νέο λογότυπο αποκαλύφθηκε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου στρατηγικού πλάνου Renaulution και ενσωματώθηκε στη γρίλια της μάσκας του σύγχρονου πρωτότυπου Renault 5. H θερμή υποδοχή που έλαβε, ήταν αυτή που επισφράγισε την απόφαση του management της εταιρείας να το λανσάρει και επίσημα ως το νέο λογότυπο. 

«Το ενσωματώσαμε για πρώτη φορά στο σύγχρονο πρωτότυπο Renault 5. Αυτό λειτούργησε για εμάς ως ένα πρώτης τάξεως πεδίο δοκιμής. Βλέποντας τον ενθουσιασμό και τα πολύ θετικά σχόλια που αποσπάσαμε, αποφασίσαμε να το λανσάρουμε», αναφέρει ο GillesVidal

1923 - Logo Renault
1923 - Logo Renault

Ένα ακόμα πιο εμβληματικό διαμάντι

Κατά τον Gilles Vidal, το διαμάντι ουσιαστικά ενσαρκώνει όλη τη φιλοσοφία της Renault. H επιλογή να διατηρηθεί αυτό το διεθνώς αναγνωρίσιμο γεωμετρικό σχήμα ήταν προφανής. «Θέλαμε να γίνουμε πιο εμβληματικοί, λιτοί και μεστοί, αποκτώντας μια πραγματικά διαχρονική υπογραφή, χωρίς φιοριτούρες και χρώματα, με σύγχρονη θεώρηση στις γραμμές του, ως αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρικής μας κληρονομιάς» εξηγεί ο Gilles Vidal. 

 

H Renault έχει ήδη αξιοποιήσει τη ‘γραμμή’ για να απεικονίσει το λογότυπό της, το 1946, το 1959 και το 1972. Ωστόσο, η χρήση της γραμμής, απέχει πολύ από την απλή υιοθέτηση μιας μόδας της εποχής, όπως εξηγεί ο Gilles Vidal, αφού «με την αξιοποίηση της γραμμής αυτό που επιτυγχάνεται είναι η αφήγηση μιας ιστορίας συμβίωσης, ενός κύκλου, ενός μονοπατιού ανάμεσα σε δύο ρόμβους που είναι συνυφασμένοι με ένα οπτικό εφέ, δημιουργώντας μια αλληλουχία αλλά και την εντύπωση μιας συνεχούς κίνησης». Πέρα από αυτό όμως, το σχέδιο έχει από μόνο του έντονο χαρακτήρα και είναι ιδιαίτερα ξεχωριστό. 

1925 - Logo Renault
1925 - Logo Renault

 

Απερίσπαστο, χωρίς κανένα ίχνος υπογραφής ή γραφιστικής λογοτύπησης, αυτό το νέο έμβλημα έχει σχεδιαστεί για να αποτυπώνει μια συνεχή κίνηση. Η επίπεδη -και όχι τρισδιάστατη- φύση του, διευκολύνει την χρήση του σε digital και video υλικά, αλλά και πάνω στα αυτοκίνητα. 

 

Το νέο λογότυπο θα τοποθετηθεί σταδιακά σε όλα τα οχήματα της Renault, ξεκινώντας από τα νέα μοντέλα που θα εμφανιστούν την επόμενη  χρονιά. «Μέχρι το 2024, όλη η γκάμα της Renault θα φέρει το νέο έμβλημα», καταλήγει ο Gilles Vidal. 

 

 

 

 

 

1959 - Logo Renault
1959 - Logo Renault
1972 - Logo Renault
1972 - Logo Renault
1992 - Logo Renault
1992 - Logo Renault
Renault 5 Prototype και Gilles VIDAL, designer
Renault 5 Prototype και Gilles VIDAL, designer

Επόμενο άρθρο »

Χρόνια Πολλά Abarth!

« Προηγούμενο άρθρο

Η Honda Motor Europe απένταντι στον ιό SARS-CοV-2.

Χορηγοί
Το περιοδικό μας
Χορηγοί
Δημοσκόπηση
O MARC MARQUEZ ΣΤΟ ΠΟΡΤΙΜΑΟ
  • ΘΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΤΗ ΝΙΚΗ
  • ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΒΑΘΡΟ
  • ΘΑ ΜΠΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΔΕΚΑΔΑ
  • ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΕΣΤΩ ΕΝΑ ΒΑΘΜΟ (15ος)
  • ΑΠΛΑ ΘΑ ΔΟΚΙΜΑΣΕΙ ΝΑ ΤΡΕΞΕΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΠΙΕΣΕΙ