H Honda και το HRC φάνηκε ότι έμειναν κάπως πίσω στην εξέλιξη της μοτοσυκλέτας, με την σχεδόν ενός χρόνου απουσία του Marc Marquez και μάλιστα μετά τις πτώσεις του ΣΚ στην 7η στροφή της πίστας, έπρεπε να αντιδράσουν άμεσα. Βέβαια δεν περίμεναν αυτά τα σημάδια για να καταλάβουν ότι η RC213V χρειάζεται αναβάθμιση και έτσι ήδη είχε έτοιμα πολλά πράγματα που δοκιμάστηκαν την Δευτέρα στο επίσημο τεστ της Χερέθ.
Πράγματα που δυστυχώς ο ίδιος ο 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν κατάφερε να δοκιμάσει, παρά μόνο πήρε μια μικρή γεύση λίγων γύρων, λόγω της φυσικής του κατάστασης και του πόνου που είχε σε αυχένα, χέρια και όλο του το σώμα.
Όμως ο Pol Espargaro, o Alex Marquez και ο Taka Nakagami πήραν το ρόλο του δοκιμαστή και έκαναν πολλούς γύρους με διάφορα φέρινγκ και διάφορα αεροδυναμικά βοηθήματα. Ο Pol μάλιστα είχε και δύο πτώσεις, τη μία με τη φετινή μοτοσυκλέτα, στην πίεση που υπάρχει στο τεστ, ώστε να αποτιμήσουν τις αλλαγές σε σχέση με αυτό που έχουν, φυσικά κινούμενοι πάντα στο όριο, όπου μπορούν να καταλάβουν τις διαφορές.

Το κύριο χαρακτηριστικό το νέου φέρινγκ είναι το άνοιγμα της εισαγωγής του αέρα, σε μια τετράγωνη φόρμα, σε σχέση με το λεπτό παραλληλόγραμμο που υπάρχει τώρα. Παράλληλα μεταφέρθηκε λίγο προς τα πίσω το ένα σετ των φτερών, ενώ υπήρχε και άλλη εκδοχή με ένα μόνο σετ φτερών, παρόμοια με αυτά των Yamaha M1, ενώ οι πειραματισμοί πέρασαν και στο κάτω πίσω μέρος του φέρινγκ, με μικρά αεροδυναμικά βοηθήματα δύο σχημάτων, το ένα εκ των οποίων δοκίμασε κυρίως ο Alex.

Σύμφωνα με τον κανονισμό υπάρχει η δυνατότητα μόνο μίας αλλαγής μέσα στη χρονιά για το αεροδυναμικό πακέτο και στους επόμενους αγώνες θα δούμε αν και ποια λύση θα υιοθετηθεί τελικά.
Ο Team Manager Alberto Puig, που παρακολούθησε τον Αγώνα από το σπίτι του λόγω ασθένειας, δήλωσε ευχαριστημένος με την απόδοση του Nakagami που ξεπέρασε τον τραυματισμό του Πορτιμάο και βρέθηκε μόλις 0.7 του δευτερολέπτου μακριά από το πρώτο του βάθρο, ενώ ήταν ευχαριστημένος και με την απόδοση των Marc Marquez & Pol Espargaro, μετά τις τρομερές πτώσεις που είχαν στην 7 το Σάββατο.
Δήλωσε όμως ότι το HRC γνωρίζει τα προβλήματα της μοτοσυκλέτας και δουλεύει στο να τα λύσει: “Το αρνητικό σημείο είναι ότι ως Honda HRC, καταλαβαίνουμε ότι αντιμετωπίζουμε κάποια προβλήματα με τη μοτοσυκλέτα, αλλά ήδη τα είχαμε εντοπίσει. Προσπαθούμε το καλύτερό μας, θα φέρουμε σύντομα και άλλα νέα πράγματα και θέλουμε και ήδη δουλεύουμε πολύ σκληρά στο να δώσουμε το καλύτερο στους οδηγούς μας στους επόμενους αγώνες”.

Αυτή η δήλωση σημαίνει ότι θα πρέπει να περιμένουμε περισσότερο από το Λε Μαν για να δούμε όλα τα νέα πράγματα που επιτρέπεται να αλλάξει η Honda και επομένως και στη γαλλική πίστα οι συνθήκες δεν θα είναι ιδανικές για αυτούς...








