• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
SEAT Μό: O ήχος της σιωπής
Τεστ-Μοντέλα 16/10/2021 - 18:41

Η Seat μπαίνει και στους 2 τροχούς, μέσω ενός ηλεκτρικού σκούτερ που κατασκευάζεται από μια εταιρία που ανήκει πια στο Γκρουπ VW. Ένας καλός τρόπος για να προσφέρει στους πελάτες της των 4 τροχών μια πιο εύκολη μετακίνηση στο κέντρο της πόλης.

 

Του Χρήστου Στρατηγού

Φωτογραφία: Μπάμπης Κελάφης

 

Ο Ισπανός Carlos Sotelo Rosell, λάτρης των δυο τροχών, των διοργανώσεων Rally όπως το Dakar στο οποίο έχει συμμετάσχει οκτώ φορές και της τεχνολογίας, είναι ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω απ την Silence. Ποια ειναι η Silence; Και γιατί μιλάμε για αυτή, αφού το κείμενο αναφέρεται στο ηλεκτρικό scooter της SEAT, Μό; 

H Silence είναι μια Ισπανική εταιρία κατασκευής ηλεκτρικών scooter η οποία δημιουργήθηκε από τον Carlos Sotelo το 2011, με όραμα, τη βιώσιμη εναλλακτική οδήγηση στην πόλη. Το 2012 ξεκίνησε η έρευνα και εξέλιξη για το Silence S01, ένα καινοτόμο ηλεκτρικό scooter που θα είχε ικανή αυτονομία, θα ήταν πρακτικό στην καθημερινή μετακίνηση και θα είχε υψηλές επιδόσεις.

Ταυτόχρονα με το S01 και βλέποντάς να υπάρχει ενδιαφέρον στην αγορά, για επαγγελματικό ηλεκτρικό scooter, ξεκίνησε η έρευνα και εξέλιξη για το S02.

Το 2013 ξεκίνησε η παραγωγή του S02, το όραμά τους έγινε πραγματικότητα, το προϊόν ήταν καλό και έτσι εξασφάλισαν σημαντικούς πόρους από την Repsol, La Caixa, και το Κέντρο Ανάπτυξης Βιομηχανικής Τεχνολογίας Ισπανίας, οι οποίοι έγιναν και μέτοχοι.

Το 2015 το S02, βγήκε στην αγορά, σε εταιρίες ταχυμεταφορών, διανομών και της Ισπανικής Αστυνομίας. Σε διάστημα ενός έτους το προϊόν απέδειξε την καινοτομία της ιδέας και έτσι το 2016 η Silence βρέθηκε με αρκετά συμβόλαια επαγγελματικής πώλησης και ταυτόχρονα με μερίδιο της τάξης του 57% της αγοράς L3e των ηλεκτρικών scooter στην Ισπανία. 

Με συνεχή ανοδική πορεία, νέες εγκαταστάσεις, εξέλιξη νέων μοντέλων και έξοδο στην Ευρωπαϊκή Αγορά έφτασε το 2019 οπού η Silence παρουσίασε στην αγορά το S01, ένα scooter ιδιωτικής χρήσης με καινοτόμο αποσπώμενο σύστημα μπαταρίας.

Όπως καταλάβατε κάτι κρύβεται πίσω από το ηλεκτρικό scooter της SEAT και αυτό δεν είναι τίποτα άλλο από την απόφαση του Group VW (στο οποίο ανήκει η SEAT) να μπει στην αγορά των ηλεκτροκίνητων scooter και της μικροκινητικότητας.

Έτσι το Group έχοντας στο χαρτοφυλάκιο της το Ισπανικό brand, έκανε συνεργασία με την καταξιωμένη στο χώρο των ηλεκτρικών scooter, Silence.

To Seat Mό λοιπόν δεν είναι τίποτα άλλο πέρα από ένα Silence S01 με διαφορετικά χρώματα και λογότυπο. Δεν υπάρχει τίποτα κακό σε όλο αυτό, η Seat δεν θέλει να το κρύψει, γι' αυτό άλλωστε έχει μείνει και το brand Silence στο καπάκι του ψαλιδιού, ή μήπως ήθελαν απλά να τονίσουν την ησυχία που προσφέρει το scooter;

Η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου ηλεκτρικού scooter είναι ότι έχει καταφέρει να ξεπεράσει μέσω καινοτόμων λύσεων, τις αδυναμίες που υπάρχουν σε αντίστοιχα οχήματα.

 

Ο συνδυασμός Αυτονομία – Απόδοση - Πρακτικότητα το κάνουν ασυναγώνιστο στην κατηγορία του. Η καινοτομία της κατασκευής περιστρέφεται γύρω από τη μπαταριά ιόντων λιθίου και την ευελιξία που παρέχει στον αναβάτη, αφού πέρα από την ικανή αυτονομία που προσφέρει η χωρητικότητα των 5,6 kWh, είναι πολύ εύκολη η διαδικασία για την φόρτιση της. Η θέση της μπαταρίας βρίσκεται στην κοιλιά του scooter πάνω σε έναν διάδρομο, απελευθερώνοντας την από έναν διακόπτη που βρίσκεται κάτω από τη σέλα και τραβώντας την προς το μέρος μας, στηρίζεται στις ρόδες της που ανοίγουν μόλις κυλίσει έξω, στο πάνω μέρος της υπάρχει πτυσσόμενο χερούλι που μας επιτρέπει να τη μεταφέρουμε στο σημείο φόρτισης, που είναι; μια απλή οικιακή πρίζα. 

Ο φορτιστής είναι ενσωματωμένος στη μπαταριά οπότε το μοναδικό που χρειάζεται, είναι το καλώδιο σύνδεσης με την πρίζα που έρχεται μαζί με το scooter, και 6 έως 8 ώρες φόρτισης. 

Η φόρτιση της μπαταρίας εάν υπάρχει παροχή ρεύματος στο χώρο στάθμευσης μπορεί να γίνει χωρίς να αφαιρεθεί. 

 

To S01, εεεε μας συγχωρείτε, το Μό θέλαμε να πούμε, είναι εξοπλισμένο με όπισθεν που ενεργοποιείται κρατώντας πατημένο το πράσινο κουμπί στο εμπρόσθιο μέρος του αριστερού διακόπτη και ανοίγοντας προσεκτικά το γκάζι. Ναι, όπισθεν, ελάχιστες μοτοσυκλέτες ή scooter έχουν λόγω της πολυπλοκότητας του εγχειρήματος, όμως με έναν ηλεκτρικό κινητήρα είναι πολύ εύκολο, οπότε γιατί να μην έχει; 

Άλλωστε είναι ένα Gadget που η ύπαρξη του μόνο εξυπηρετεί και δεν επιβαρύνει, σε συνδυασμό με το όχι και τόσο μικρό βάρος, 115 kg το scooter και 40 kg περίπου η μπαταριά, κάποιες φορές θα θα φανεί χρήσιμο. 

 

Η Σιωπή είναι Χρυσός

To πρώτο πράγμα που παρατηρεί ο αναβάτης οδηγώντας το Mό είναι η ησυχία και πραγματικά επικρατεί απόλυτη ησυχία στην οδήγηση του, το μοναδικό που ακούγεται είναι ένα ελάχιστο βουητό από τον ηλεκτροκινητήρα, που είναι τοποθετημένος μέσα στον πίσω τροχό και τα ελαστικά. Αυτή η αίσθηση ησυχίας, ηρεμίας σε συνδυασμό με την παντελή έλλειψη κραδασμών ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, είναι η απόλυτη ελευθερία που προσφέρει μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα ή ένα τέτοιο scooter.

Το Mό επιταχύνει από στάση γραμμικά, στην αρχή υποτονικά, για να είναι φιλικό, όμως από τα 30 χλμ έως και τα 107 χλμ της τελικής του μεταμορφώνεται, με απολαυστική διαρκή επιτάχυνση που κανένα scooter 125cc δεν μπορεί να επιτύχει - και πως να το κάνει άλλωστε αφού 240Nm ροπή μάλλον σε ντιζελοκινητήρα είναι πιο εύκολο να συναντήσεις παρά σε 125 cc.

 

Όλα υπό έλεγχο

O αναβάτης έχει στη διάθεση του τρεις χαρτογραφήσεις του ηλεκτρικού κινητήρα που αλλάζουν σημαντικά την απόδοση αλλά και την αυτονομία του Μό.

H απολαυστική Sport, που αν κάποιος κάνει περίπου 50 χιλ την ημέρα δεν υπάρχει κανένας λόγος να την αλλάξει, απολαμβάνοντας γενναίες επιταχύνσεις και τη μέγιστη τελική που μπορεί να επιτύχει. Ο κινητήρας προσομοιάζει το φρένο ενός εσωτερικής καύσης στο κλείσιμο του γκαζιού και στο ψηφιακό όργανο η αντίστοιχη ένδειξη εμφανίζει μεγαλύτερο ποσοστό ανάκτησης ενέργειας. Να σημειώσουμε ότι κατά τη διάρκειά της δοκιμής όσο και να προσπαθήσαμε με την ανάκτηση ενέργειας δεν καταφέραμε να ανεβάσουμε το διαθέσιμο ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας. Η αυτονομία στη Sport χαρτογράφηση από πλήρως φορτισμένη μπαταριά είναι 84 χιλ.

Η θέση CITY περιορίζει την τελική του Μό στα 85 χλμ, μειώνει αρκετά το φρένο του κινητήρα αλλά και την ανάκτηση ενέργειας, αλλά από την άλλη μεριά αυξάνει την αυτονομία (από πλήρως φορτισμένη μπαταρία) στα 114 χλμ και εξισορροπεί τη χρήση της μπαταρίας και τις επιδόσεις.

Στην πιο “οικολογική” ECO θέση η τελική ταχύτητα μειώνεται στα 70 χλμ, το φρένο του κινητήρα εξαφανίζεται μαζί με την ανάκτησή ενέργειας και η αυτονομία εκτοξεύεται στα 137 χλμ.

Με τις παραπάνω επιλογές ένας αναβάτης μπορεί να κινηθεί άνετα στο αστικό τοπίο με ελάχιστο κόστος χρήσης λιγότερα από 2 ευρώ τα 160 χλμ.

Το Mό είναι εξοπλισμένο με μια μεγάλη ευανάγνωστη ψηφιακή οθόνη με όλες τις απαραίτητες ενδείξεις όπως: ώρα, εξωτερική θερμοκρασία, ποσοστό φόρτισης, χλμ. που απομένουν με το υπόλοιπο φόρτισης, ποσοστό ανάκτησης ενέργειας - κατανάλωσης και θερμοκρασία μπαταρίας.

Με το διαθέσιμο app της SEAT δίνεται η δυνατότητα να παρακολουθεί ο αναβάτης διάφορες λειτουργίες του scooter αλλά και να το ενεργοποιεί-απενεργοποιεί, ανοίγει τη σέλα μέσα από το smartphone του, όπως επίσης και να μπορεί να το εντοπίσει.

Οι τροχοί του scooter έχουν διαστάσεις 15 ίντσες εμπρός, 14 ίντσες πίσω και φέρουν ελαστικά πρώτης τοποθέτησης τα φανταστικά Pirelli Angel, που βρίσκουν πρόσφυση παντού, στους απαιτητικούς ελληνικούς δρόμους.

Τα φρένα έχουν συνδυασμένο σύστημά και πέρα από την έλλειψη προοδευτικότηταςς δεν είχαμε κανένα παράπονο, οι αποστάσεις ακινητοποίησης του scooter ήταν αξιοπρεπέστατοες.

Για το σύνολο των αναρτήσεων δεν χρειάζεται να αναλύσουμε κάτι, είναι διάταξη που χρησιμοποιούν τα περισσότερα scooter της κατηγορίας. Για τη χρήση που προορίζονται λειτουργούν ικανοποιητικά με το μπροστινό να είναι λίγο πιο σφικτό από ότι θα θέλαμε και να μεταφέρει κάποιες ταλαντώσεις και το πίσω να μεταφέρει αρκετούς από του κραδασμούς του οδοστρώματος.

Η συνολική συμπεριφορά του στο δρόμο είναι ισορροπημένη και ευχάριστη, ακόμη και για έναν αρχάριο στα δίκυκλα. Σε συνδυασμό με την ευελιξία που προσφέρει το μέγεθος του είναι ιδανικό commuter πόλης.

Όσον αφορά την άνεση, στη σέλα του άνετα μπορεί να μεταφέρει δυο αναβάτες μετρίου αναστήματος, με τον οδηγό να έχει αρκετό χώρο διαθέσιμο στην επίπεδη ποδιά για τα πόδια του και το συνεπιβάτη να κάθεται σε σωστή, άνετη στάση. Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για δυο full face κράνη και μικροαντικείμενα, μπροστά από τα πόδια του αναβάτη υπάρχει άγκιστρο μεταφοράς τσάντας.

 

Εν κατακλείδι

To Μό συνολικά είναι μια εξαιρετική υλοποίηση της σκέψης “ηλεκτρικό scooter”, έχει στυλ, πρακτικότητα, απίθανες επιδόσεις και οικονομικό κόστος χρήσης, από την άλλη για να κρατηθεί σε φυσιολογικό κόστος αγοράς έχει μείνει λίγο πίσω η ποιότητα κατασκευής. Βέβαια “κάπου χάνεις κάπου κερδίζεις”.

Αν θα το αγοράζαμε; Δυο θέματα θα μας απασχολούσαν, αξιοπιστία και κόστος αγοράς. Για την αξιοπιστία η SEAT δίνει 4 χρόνια εγγύηση για την μπαταριά και ότι μετά από 500 κύκλους φόρτισης διατηρεί το 97% της απόδοσης της, επίσης όπως αναφέραμε και στην αρχή του κειμένου, η κατασκευή γίνεται από μια εταιρία καταξιωμένη στο χώρο της. Η τιμή αγοράς των 6,890 ευρώ, που κοστίζει ο ακριβότερος χρωματισμός, χωρίς την έκπτωση 800 ευρώ του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, σε συνάρτησή με τα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και το ελάχιστο κόστος χρήσης μας κάνει να το σκεφτούμε σοβαρά.

 

Bonus πρακτικότητας: αφαιρώντας τη μπαταρία, αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σαν μεγάλο power bank, αφού μπορεί να χρησιμοποιηθεί για παροχή ρεύματος ή φόρτιση συσκευών.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Ηλεκτρικός 7 kw (μέγιστη ισχύς 9 kw) Ροπή: 240 Nm 
Μετάδοση: Απευθείας στον πίσω τροχό
Διαστάσεις/Γεωμετρία (Μήκος, Μεταξόνιο), 2,000 χλστ., 1,450 χλστ.
Ύψος σέλας: 805 χλστ.
Τροχοί: Εμπρός:120/70-15'', Πίσω: 140/70-14''
Χωρητικότητα μπαταρίας: 5.6 kWh


Επιτάχυνση: 0-50 χλμ./ώρα: 3.9 δλ.

Τελική
 ταχύτητα: 107 χλμ./ώρα 

Βάρος: 155 κιλά


Τιμή: 6,890 Ευρώ

Επόμενο άρθρο »

Παρουσίαση της νέας Honda ΝΤ 1100

« Προηγούμενο άρθρο

Φινέτσα ή δύναμη;

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ