• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Υamaha XSR 125 o Βενιαμίν της πολύ επιτυχημένης σειράς XSR
Τεστ-Μοντέλα 17/12/2021 - 11:48

ΥΑΜΑΗΑ XSR 125


H XSR 125 μια μοντέρνα μοτοσυκλέτα της μικρής κατηγορίας με “περιτύλιγμα” κλασσικής.

O βενιαμίν της πολύ επιτυχημένης σειράς XSR.

 

Χρησιμοποιώντας τον τεχνολογικά προηγμένο, για 125cc, κινητήρα των YZF-R 125 και MT-125, δημιούργησε μια sport heritage μοτοσυκλέτα, φιλοδοξώντας να κερδίσει τους νεοεισερχόμενους οδηγούς που τους αρέσουν οι νέο ρετρό μοτοσικλέτες, οι οποίες είναι και τάση τα τελευταία χρόνια. H μικρή XSR που μόνο μικρή δεν είναι στο μέγεθος, είναι σίγουρο ότι θα μαγνητίσει το νέο αναβάτη που ψάχνει την πρώτη του μοτοσικλέτα, άλλα και τον λίγο μεγαλύτερο που αναζητά ένα στιλάτο commuter. Οι λεπτομέρειες όπως το μακρύ οβάλ ρεζερβουάρ και η must σε τέτοιες κατασκευές μακρόστενη τύπου tuck & roll σέλα, κάνουν το XSR να ξεχωρίζει σε μια κατηγόρια που τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε άνθηση.


 

Κινητήρας

Ο κινητήρας παράγει 15hp (14.75 hp) που είναι το όριο της κατηγορίας και καλύπτει τις EURO 5 προδιαγραφές, έχει όμως ένα μυστικό όπλο που ονομάζεται VVA ή μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων. Ναι, συνεχίζουμε να γράφουμε για το 125 και όχι για κάποιον μεγαλύτερο κινητήρα. Συνήθως αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιείται σε μεγαλύτερους κινητήρες για την αύξηση της ροπής χαμηλά άλλα και της ιπποδύναμης σε υψηλότερο φάσμα στροφών.

Στα 125cc κυβικά από την άλλη, μόνο συνήθης δεν είναι η χρήση μεταβλητού χρονισμού και αυτό δείχνει πόσο σοβαρά έχει πάρει η Yamaha την μικρή κατηγορία.

Η αλλαγή χρονισμού γίνεται στις περίπου 7.400 σ.α.λ βοηθώντας τον κινητήρα χαμηλά να έχει ροπή και οικονομία στο εύρος που συνήθως κινείται μια μικρή μοτοσικλέτα σε αστικό τοπίο. Από τις 7.400 σ.α.λ και χωρίς να γίνεται αντιληπτή η αλλαγή χρονισμού, ο κινητήρας συνεχίζει να ανεβάζει με διάθεση και γραμμικά έως και τον κόφτη του στις 10.000 σ.α.λ.

Η αίσθηση που αποκομίζει ο αναβάτης είναι ένας γεμάτος σε όλο το φάσμα λειτουργίας κινητήρας, που δεν χρειάζεται να ανεβοκατεβάζει ταχύτητες στον επιλογέα για να κινηθεί σβέλτα, σε αρκετές περιπτώσεις επιτρέπει και μια ταχύτητα πάνω χωρίς να δυσανασχετεί.

Τον απολαυστικό μικρό κινητήρα κάνει ακόμα καλύτερο η αίσθηση του ηλεκτρονικού ψεκασμού που σε κάθε κίνηση του καρπού θυμίζει απόκριση καλορυθμισμένου καρμπυρατέρ.

Ο ήχος του είναι ευχάριστα δυνατός στις υψηλές στροφές όπου του αρέσει να περιστρέφεται όπως οι περισσότεροι εύστροφοι μικροί κινητήρες.

Η “κλειστή” βάση προδιαγραφών, άλλα ταιριαστή στο όλο στυλ της μοτοσυκλέτας εξάτμιση, αφήνει ελάχιστα ντεσιμπέλ να περάσουν στον περιβάλλον.

Την πολύ καλή συνολική εικόνα του κινητήρα συμπληρώνει ένα θετικό 6τάχυτο κιβώτιο με μαλακό συμπλέκτη ολίσθησης, που αποτρέπει το μπλοκάρισμα του πίσω τροχού σε απότομα κατεβάσματα.

 

Εργονομία

Η τύπου tuck & roll σέλα, σε συνδυασμό με την σκληρή πίσω ανάρτηση, ίσως κουράσει μετά από πολύωρη αστική χρήση καθώς στο εμπρόσθιο μέρος είναι στενή και ίσια, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει υψομετρική διαφορά με περισσότερο αφρώδες. Αναβάτες μέχρι 25 ετών μπορούν να προσπεράσουν αυτή την παράγραφο.

Η θέση οδήγησης από την άλλη είναι εργονομική και τοποθετεί τον αναβάτη σε φυσική στάση και λιγότερο επιθετική από ότι του ΜΤ. Άνετα μπορεί να βολευτεί αναβάτης με ύψος 1.80 χωρίς να φαίνεται ξένο σώμα πάνω στην μοτοσυκλέτα. Στα παραπάνω βοηθάει το μέγεθος που σε τίποτα δεν θυμίζει μοτοσυκλέτα 125 κυβικών.

Το φαρδύ τιμόνι ενώ δίνει καλό μοχλό στον αναβάτη και πόντους στο στύλ, αρκετές φορές περνάει οριακά ανάμεσά από τα σταματημένα αυτοκίνητα. Από την άλλη το κόψιμο είναι ικανοποιητικό και δεν θα δημιουργήσει δυσκολία στους επιτόπιους ελιγμούς.

Οι διακόπτες στο τιμόνι, δεξιά είναι kill switch και εκκίνησης σε ένα. Αριστερά βρίσκεται ο διακόπτης της μεγάλης σκάλας, των φλάς και της κόρνας με τον τελευταίο να βρίσκεται σε λάθος θέση. Σε κατάσταση ανάγκης καταλήγεις να κορνάρεις με τον διακόπτη των φλας!

Ο στρόγγυλος lcd πινάκας οργάνων με λεπτομέρεια το βουρτσισμένο αλουμινένιο δαχτυλίδι στην κορυφή του, είναι τοποθετημένος μπροστά και στη μέση του τιμονιού, είναι ευανάγνωστος εκτός από συνθήκες που υπάρχει εστία φωτός από πάνω του. Παρέχει τις συνήθεις ενδείξεις, ταχύμετρο, στροφόμετρο, χιλιομετρητές, κατανάλωση, ρολόι, με bonus την ένδειξη αλλαγής χρονισμού που εμφανίζεται μόλις το στροφόμετρο περάσει τις 7.400 σ.α.λ, τα παραπάνω αλλάζουν κυλιόμενα από τα δυο κουμπιά που βρίσκονται εκατέρωθεν του πινάκα.

Πλαίσιο – Αναρτήσεις – Τροχοί

Τον μικρό αλλά θαυματουργό κινητήρα περιβάλει ένα ατσάλινο Deltabox πλαίσιο και ένα αλουμινένιο ψαλίδι με γέφυρα που χαρίζουν στην μοτοσικλέτα εκτός από εντυπωσιακή εμφάνιση, συμπαγή αίσθηση και δυνατότητες πολλαπλάσιες του κινητήρα. Η εμπρόσθια ανάρτηση αποτελείται από ένα ανεστραμμένο 37χλστ πιρούνι KYB, λίγο μικρότερο από του MT, εξίσου χορταστικό στο μάτι και με σφιχτή αλλά ομαλή λειτουργία. Η πίσω ανάρτηση έρχεται μάλλον χωρίς καμία αλλαγή από το YZF-R 125 και MT-125 κατ επέκταση, με την λειτουργία της να ταιριάζει οριακά με το υπόλοιπο σύνολο, όντας αρκετά σκληρή, έτσι σχεδόν σε κάθε ανωμαλία τραντάζει την πορεία της μοτοσυκλέτας - τα πράγματα βελτιώνονται αρκετά με δυο άτομα. Το σύνολο σε καλό οδόστρωμα με στροφές είναι απολαυστικό.

Οι αλουμινένιες ζάντες 10 ακτίνων φέρουν ελαστικά IRC με πέλμα τύπου block pattern με διαστάσεις 140/70/17 πίσω και 110/70/17 μπροστά, αργούν λίγο να ζεσταθούν, αλλά σε καλό οδόστρωμα αποδίδουν αξιοπρεπέστατα.

Με ελάχιστη δύναμη στην μανέτα η διπίστονη δαγκάνα της Nissin επιβραδύνει αποτελεσματικά τον 267mm εμπρόσθιο δίσκο κάνοντας το φρενάρισμα παιχνίδι για το XSR. Το πίσω φρένο θέλει λίγο παραπάνω δύναμη για να γίνει αποτελεσματικό, όμως στις περισσότερες περιπτώσεις δεν χρειάζεται αφού το εμπρόσθιο είναι υπεραρκετό. To ABS κατά την διάρκεια της δοκιμής ελάχιστες φορές μπήκε σε λειτουργία, με τη λειτουργία του να είναι διακριτική και χωρίς να μας ξαφνιάσει.

 

Κατακλείδα

Τι είναι λοιπόν το XSR; To XSR είναι μια σύγχρονη μοτοσυκλέτα και όχι μοτοσυκλετάκι, χωρίς πολλές φανφάρες και ηλεκτρονικά gadget, που θα πάρει από το χέρι τον νέο αναβάτη και θα τον βάλει στον μαγικό κόσμο της μοτοσυκλέτας μαθαίνοντας τον σωστά. Επιπλέον είναι μια μοτοσυκλέτα που θα χρησιμοποιήσει ο λίγο μεγαλύτερος σε ηλικία αναβάτης που δεν συμβιβάζεται με scooter ή υπερκυβισμένα παπιά για να εκτελεί το κουραστικό καθημερινό ταξίδι, σπίτι-δουλειά προσφέροντας του αξιοπιστία, ευελιξία, και ασφάλεια.

Είναι μια όμορφη μοτοσυκλέτα commuter που δεν μπορεί να κοστίζει “τσάμπα” γιατί συνολικά έχει καλή ποιότητα κατασκευής, έναν σύγχρονο αποδοτικό κινητήρα και αρκετές λεπτομέρειες όπως η σέλα, το πλαίσιο, το ψαλίδι και τα χρώματα του ιστορικού RD 350 LC.

Είναι μια μοτοσυκλέτα που η τιμή αγοράς είναι κοντά στα επίπεδα του ανταγωνισμού και ίσως από τις πιο όμορφες στην κατηγορία της. Ναι μας άρεσε και σίγουρα θα ήταν στην πρώτη 3αδα υποψήφιων για αγορά στην συγκεκριμένη κατηγορία.

 

 

Χαρακτηριστικά στοιχία

Λιανική τιμή

4.290

Κυβισμός

124 κ.εκ.

Διάμετρος χ Διαδρομή

52,0 χ 58,6 χλστ.

Σχέση συμπίεσης

11.2:1

Μεγίστη ισχύς

11,0 kw/10.000 σ.α.λ

Μεγίστη Ροπή

11,5 Νm/8.000 σ.α.λ

Σύστημα λίπανσης

Υγρό Κάρτερ

Τύπος συμπλέκτη

Υγρός, Πολύδισκος

Σύστημα ανάφλεξης

TCI

Σύστημα εκκίνησης

Ηλεκτρική μίζα

Σύστημα μετάδοσης

Μόνιμης εμπλοκής,

6 ταχυτήτων

Τελική μετάδοση

Αλυσίδα

Κατανάλωση

2.1 λ./100 χλμ.

CO2 emission

47γρ./χλμ.

Τροφοδοσία

Ηλεκτρονικός ψεκασμός

Σκελετός

Deltabox

Γωνία κάστερ

26º

Ίχνος

95 χλστ.

Σύστημα εμπρός ανάρτησης

Ανεστραμμένο πιρούνι, 37 χλστ.

Σύστημα πίσω ανάρτησης

Ψαλίδι

Διαδρομή εμπρός

130 χλστ.

Διαδρομή πίσω

11 χλστ.

Εμπρός φρένο

Μονό υδραυλικό δισκόφρενο 267 χλστ.

Πίσω φρένο

Μονό υδραυλικό δισκόφρενο 220 χλστ

Εμπρός ελαστικό

110/70-17

Πίσω ελαστικό

140/70-17

Συνολικό μήκος

1.960 χλστ.

Συνολικό πλάτος

800 χλστ.

Συνολικό ύψος

1.065 χλστ.

Ύψος σέλας

815

Μεταξόνιο

1.330 χλστ.

Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος

160 χλστ.

Βάρος (πλήρες υγρών)

140 κιλά.

Χωρητικότητα Δοχείου Καύσιμου

11 λίτρα.

Χωρητικότητα Δοχείου Λαδιού

1,05 λίτρα.

Επόμενο άρθρο »

Ducati Panigale V4S test @ Jerez

« Προηγούμενο άρθρο

Moto Guzzi V7 Stone Centenario

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ