• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Γερμανία (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Acosta: Γιατί δεν πήγε απευθείας στα MotoGP
Τι περιμένει από την Moto2
Νέα 31/01/2022 - 20:37

Όταν έφτασε στη σκηνή των αγώνων Grand Prix το 2021, είναι δίκαιο να πούμε ότι ο Pedro Acosta έκανε αμέσως αίσθηση.

Στο βάθρο κατά τον πρώτο του αγώνα στο Qatar και κερδίζοντας τον δεύτερο αγώνα του, έφτασε στο να γίνει ο rookie της χρονιάς με απίστευτες επιδόσεις και να κατακτήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Moto3.

O 17χρονος παραδέχτηκε ότι ήταν τόσο θεαματικά τα αποτελέσματά του μόλις στην πρώτη του σεζόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα που του προσφέρθηκε απευθείας μια θέση στα MotoGP για την επερχόμενη σεζόν του 2022 - μια προσφορά που απέρριψε έχοντας το ένα μάτι στραμμένο στο μέλλον και όχι στη βραχυπρόθεσμη δόξα.
"Είχα την επιλογή να πάω απευθείας στα MotoGP", παραδέχτηκε, "αλλά σκέφτηκα ότι δεν έπρεπε να είμαι στα MotoGP τη δεύτερη χρονιά μου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα".

"Το θέμα είναι ότι τώρα είμαι 17 και πρέπει να μάθω πολλά. Νομίζω ότι η Moto2 θα με βοηθήσει να κάνω λιγότερα λάθη, να είμαι πιο συγκεντρωμένος, να είμαι λίγο πιο επαγγελματίας. Νομίζω ότι θα είναι πολύ καλύτερο να έρθω στα MotoGP σε λίγα χρόνια παρά απευθείας από τη Moto3".

"Μιλούσα με τον Stoner και μου είπε ότι το σημαντικό δεν είναι να κερδίζεις στις μικρότερες κατηγορίες, το σημαντικό είναι να πας προετοιμασμένος στα MotoGP και να προσπαθήσεις να κερδίσεις εκεί. Νομίζω ότι και οι δύο κατηγορίες, Moto2 και Moto3, σε βοηθούν πολύ, αλλά η Moto2 σε μαθαίνει να διαχειρίζεσαι τα ελαστικά, να μην κάνεις λάθη, να προσπαθείς και να έχεις τον δικό σου ρυθμό".

"Αυτό είναι το καλύτερο βήμα, η καλύτερη ευκαιρία και πρέπει να το κάνουμε. Είναι ωραίο όταν έρχεται σε εσένα ένα είδωλό σου από όταν ήσουν παιδί. Ένιωσα σαν θεός όταν ο Casey (Stoner) μου είπε ότι ήταν θαυμαστής μου! Σκεφτόμουν «αυτό δεν μπορεί να είναι αληθινό!» Ήταν καλό – μιλήσαμε πολύ και νομίζω ότι τα λόγια του θα με βοηθήσουν".

Οι προσφορές στον Acosta πιστεύεται ότι έγιναν από πολλές κατευθύνσεις, με τα εργοστάσια να διεκδικούν ήδη το όνομά του σαν ένα δείγμα των προθέσεών τους, αν όχι σαν συμβόλαιο για το μέλλον. Αλλά, κάτι που αναμφίβολα θα είναι μια ευπρόσδεκτη ανακούφιση για τα αυστριακά του αφεντικά, φαίνεται ότι η πρώτη του πρόθεση είναι να παραμείνει με την KTM όταν η θητεία του στη Moto2 στην ομάδα του Aki Ajo – που κέρδισε τον περσινό τίτλο με τον Remy Gardner – ολοκληρωθεί, όποτε γίνει αυτό.

"Πίστεψα στον Aki και την ομάδα του από την πρώτη μέρα που είπε «έι, θέλεις να έρθεις στη Moto2;» ανέφερε ο Acosta. "Φέρνω τον επικεφαλής του πληρώματος μου από τη Moto3 στη Moto2. Έχω τον τύπο δεδομένων του Remy, έναν από τους μηχανικούς του και έναν νέο. Θα με βοηθήσουν, αλλά θα πρέπει να μεγαλώσουμε μαζί".

"Η KTM ήταν η πρώτη εταιρία που πίστεψε σε μένα, όταν δεν είχα τίποτα. Πίστεψαν σε εμένα και από τότε έχω πάντα αυτή τη φράση στο μυαλό μου, «σε πιστεύουμε». Από εκείνη την μέρα, πάντα σκεφτόμουν, γιατί να μην πάω μαζί τους στα MotoGP;".

"Θα δούμε αν μπορούμε να κάνουμε όπως ο Binder και να πάμε στην εργοστασιακή ομάδα, αλλά αν όχι τότε μπορούμε να πάμε στην Tech3. Τελικά και οι δύο ομάδες βρίσκονται στα χέρια της KTM, και οι δύο ομάδες έχουν το ίδιο υλικό. Πρέπει να μιλήσουμε για αυτό, ίσως σε δύο χρόνια, και θα δούμε τι θα συμβεί".

Η απόφαση να περιμένει το χρόνο του αντικατοπτρίζει την αυξανόμενη ωριμότητά του, κάτι που φαίνεται να ήταν θεμελιώδης παράγοντας  για την επιτυχία του το 2021, παρόλο που τα πράγματα άρχισαν να πηγαίνουν λίγο στραβά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Αφού κέρδισε τρεις από τους τέσσερις πρώτους αγώνες (συμπεριλαμβανομένου ενός στον οποίο ξεκίνησε από τα pits) και δημιούργησε ένα άνετο περιθώριο βαθμών μέχρι το καλοκαιρινό διάλειμμα, μια κακή φόρμα και ατυχήματα το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς έβαλαν τον Acosta υπό πίεση – αλλά επιμένει ότι ήταν απλώς μια περίπτωση όπου έπρεπε να να σκεφτεί την έξοδο του από το πρόβλημα.

"Στο Silverstone μετά από δύσκολες κατατακτήριες", εξήγησε αφού βρέθηκε στην 22η θέση, "άρχισα να σκέφτομαι λίγο τον τίτλο. Από εκείνη την μέρα μέχρι το Austin, σκεφτόμουν το πρωτάθλημα, και το να σκέφτομαι έτσι είναι το πράγμα που ίσως προκάλεσε τα λάθη που έκανα, όπως στην Aragon (όπου ο Acosta έπεσε προσπαθώντας να περάσει τον Xavier Artigas). Δεν πήραμε πολλούς βαθμούς σε αυτούς τους αγώνες και τελικά έμαθα ότι πρέπει να παραμένουμε συγκεντρωμένοι κάθε Σαββατοκύριακο και να μην σκεφτόμαστε τι θα συμβεί τον Νοέμβριο".

"Αυτό που μας έδωσε τον τίτλο ήταν ο τρόπος με τον οποίο διαχειριστήκαμε το κεφάλι μου στους τελευταίους αγώνες της σεζόν. Έμαθα πολλά από τη Moto3 και είναι όπως λέει ο (μαχητής του UFC) Conor McGregor, όταν τα έχεις όλα στο μυαλό σου, δεν έχεις παρά να τα κάνεις. Πρέπει να δώσεις το 100% σου για να ικανοποιήσεις τους ανθρώπους που χάνουν 40 λεπτά από τη ζωή τους να παρακολουθήσουν τον αγώνα σου!".

"Το πιο εξωπραγματικό ήταν στο Qatar. Μετά τη δοκιμή, πριν τον πρώτο αγώνα, έχασα τέσσερα κιλά γιατί δεν μπορούσα να φάω τίποτα. Μετά πήρα το πρώτο μου βάθρο και μετά νίκησα. Δείχνει ότι τα πάντα είναι στο κεφάλι σου, γιατί όταν βλέπεις κάτι στο μυαλό σου τότε έχεις το 50% της μάχης στα χέρια σου. Τα βλέπεις όλα και δεν έχεις παρά να το κάνεις".

Και, με τον τίτλο του εξασφαλισμένο και τη μετάβασή του στη Moto2 και όχι στα MotoGP για το 2022, είναι ανένδοτος ότι θα υπάρξει λιγότερη πίεση για να ασχοληθεί με αυτό το επόμενο έτος, καθώς για άλλη μια φορά επανέρχεται στο μηδέν και ξεκινά απλώς για να μάθει παρά για να κερδίζει.

Ωστόσο, ο Acosta φαινόταν δυνατός και γεμάτος αυτοπεποίθηση και σημείωσε γρήγορους χρόνους στο ντεμπούτο του στη Moto2 στη Jerez τον Νοέμβριο –δεν αποτελεί έκπληξη δεδομένης της εμπειρίας του στην προπόνηση με μοτοσυκλέτες 600cc– και παραδέχεται ευθαρσώς ότι μπορεί να υπάρξει ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία στο εγγύς μέλλον του, εάν τα πράγματα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο.

"Πέρυσι στη Moto3", είπε ο Acosta, "όλοι έλεγαν «α, έχεις την πίεση γιατί είσαι στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος». Αλλά τελικά, νομίζω ότι δεν ένιωσα πίεση όλη τη σεζόν".

"Εντάξει, έπρεπε να παλέψω με αναβάτες με τεράστια εμπειρία, αλλά τελικά τώρα έχω περισσότερη εμπειρία. Φέτος, πρέπει να μάθω πώς να διαχειρίζομαι αγώνες και γι' αυτό δεν έχω καμία πίεση φέτος. Η μοτοσυκλέτα Moto2 είναι πολύ καλύτερη από την Moto3. Πολύ πιο διασκεδαστική και δεν χρειάζεται να χρησιμοποιώ τον συμπλέκτη με το κιβώτιο ταχυτήτων".

"Αλλά είναι πιο σημαντικό να καταλαβαίνεις πώς να πας γρήγορα παρά να φτάσεις στα όριά σου. Πρέπει να καταλάβεις πώς να φρενάρεις, πώς να στρίβεις, πώς πρέπει να πας στις ευθείες για να μην χάσεις πολύ χρόνο".

Ταιριάζει σε έναν πιο ακριβή αναβάτη και η πρώτη μέρα δεν ήταν δύσκολη, αλλά ήταν σαν σχολική μέρα. Τέλος, είναι τελείως διαφορετικό από τη Moto3 και πρέπει να σκεφτείς τι κάνεις".

«Δεν ξέρω τώρα ποιο θα είναι πιο δύσκολο, αλλά αυτή τη στιγμή αν πρέπει να διαλέξω ένα, θα πω ότι η Moto2 θα είναι πιο εύκολη. Είμαι πιο χαλαρός στη μοτοσυκλέτα και δεν πονάω πουθενά. Στη Moto3 άρχιζα να το αισθάνομαι στις ΕΔ1, αλλά κάναμε 50 γύρους την πρώτη μέρα της δοκιμής (στη Moto2) εύκολα. Πρέπει να ελπίζουμε ότι θα είναι πιο εύκολο. Το σχέδιο για τον χειμώνα είναι όπως στη Moto3. Να προσπαθώ και να μαθαίνω, να προσπαθώ να είμαι πιο ανταγωνιστικός σε όλες τις χειμερινές δοκιμασίες και να προπονούμαι σαν μαλ...ς".

Αυτό σημαίνει ότι ένας δεύτερος συνεχόμενος τίτλος είναι μια πιθανότητα; Ποτέ μην λες ποτέ, σύμφωνα με τον Acosta.

"Ίσως αν αυτό το πρωτάθλημα πάει όπως πέρυσι, τότε γιατί όχι;" παραδέχτηκε όταν ρωτήθηκε για το ενδεχόμενο να είμαι στα MotoGP το 2023. "Πρέπει να μάθω, πρέπει να μεγαλώσω στη Moto2, γιατί αν όχι τότε νομίζω ότι τα πράγματα θα είναι δύσκολα στα MotoGP".

"Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε στόχους. Πρέπει να μάθουμε πώς να πηγαίνουμε γρήγορα, γιατί αυτό προέρχεται περισσότερο από την ψυχική πλευρά. Να είμαστε εξαιρετικά ακριβείς, να προσπαθήσουμε να μην κάνουμε λάθη. Για αυτό, νομίζω ότι είναι ένας μακρύς χειμώνας μάθησης".

"Ίσως να έρθει ξανά η ευκαιρία να παλέψω για το πρωτάθλημα, αλλά αυτή τη στιγμή έχω έναν δυνατό ομόσταυλο (Augusto Fernandez) από τον οποίο έχω να μάθω πολλά".

"Σίγουρα αυτό θα το κάνει πιο εύκολο, γιατί όταν έχεις έναν άνθρωπο στην άλλη πλευρά του κουτιού που πιέζει κάθε φορά που βγαίνει στην πίστα, είναι πολύ καλύτερο για σένα. Πρέπει να μάθω πολλά πράγματα και με βοηθάει".

Επόμενο άρθρο »

O Cal Crutchlow παραμένει στην Yamaha ως δοκιμαστής αναβάτης

« Προηγούμενο άρθρο

Sepang Test

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα