• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
“Είμαι μέρος αυτού παιχνιδιού και μου αρέσει”
Συνέντευξη Fabio Quartararo
Πίσω από τα φλας 21/05/2022 - 21:20

Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2021, ο 23χρονος (από τις 20 Απριλίου) Γάλλος που ανέβηκε στη μεγάλη κατηγορία το 2019 και το 2020 στην Χερέθ πήρε την πρώτη του Νίκη, μίλησε στον Δημήτρη Διατσίδη, στην Ισπανική πίστα και έδωσε απαντήσεις σε πολλά, αλλά απέφυγε να δώσει σαφείς απαντήσεις σε κάποια άλλα.

 

  • - Η Χερέθ είναι μια από τις αγαπημένες σου πίστες;

Ναι, είναι πραγματικά μια ωραία πίστα και μια από τις αγαπημένες μου, γιατί έχω κάνει πολλές νίκες εδώ. Πρώτη pole position στην Moto 3, Νίκη στο MotoGP, έτσι είναι καλή!

 

  • - Είναι επίσης μια πίστα που ταιριάζει στην Γιαμάχα και στο MotoGP & στα WorldSBK αφού και η R1 πάει πολύ καλά εδώ. Ποιο είναι το μυστικό της σχέσης Χερέθ και Γιαμάχα;

Είναι το ότι οι ευθείες είναι πραγματικά μικρές! ...αστειεύομαι! Πιστεύω ότι η μοτοσυκλέτα μας έχει πάνω από το μέσο όρο στρίψιμο, πολύ μεγάλη σταθερότητα και εδώ στις γρήγορες στροφές θεωρώ ότι είναι το πιο σημαντικό πράγμα. Επίσης στον τομέα του φρεναρίσματος είναι πολύ δυνατή και εδώ έχει πολλά δυνατά φρένα. Και νομίζω ότι αυτά είναι σούπερ σημαντικά για τη μοτοσυκλέτα μας. 

  • - Αν μιλήσουμε και για το οδηγικό στυλ του Κουαρταράρο είναι τέτοιο που ταιριάζει σε αυτήν την πίστα;

Ναι, γιατί πιστεύω ότι είμαι επιθετικός οδηγός σε κάποιους τομείς, αλλά συγχρόνως ομαλός σε κάποιους άλλους. Στο φρενάρισμα είμαι επιθετικός και στα σημεία που πρέπει να είμαι στρωτός, είμαι πραγματικά στρωτός. Νομίζω ότι είναι μια πίστα που χρειάζεται να έχεις λίγο και από τα δύο και είναι μια δυνατή πίστα για μένα. Αλλά πρέπει να είμαστε πραγματικά συγκεντρωμένοι γιατί πέρυσι είχα κάποιο θέμα με τη φυσική κατάσταση, φέτος είμαι πολύ καλύτερα, αλλά επίσης και πολλοί άλλοι οδηγοί έχουν βελτιωθεί και αισθάνομαι ότι είναι πολύ δυνατοί.

 

  • - Ξέρεις ότι πριν γεννηθείς η παλιά σχεδίαση της πίστας πήγαινε μπροστά από το λόφο του Τίο Πέπε, την είχα οδηγήσει σε ένα τεστ τότε και η ευθεία ήταν πραγματικά πολύ μικρή η μεγαλύτερη ευθεία ήταν αυτή εδώ της εκκίνησης – τερματισμού. Ποια είναι λοιπόν η σχέση της Μ1 και των ευθειών στις πίστες του πρωταθλήματος;

  • Μπορείς να φανταστείς ότι μας λείπει λίγη ιπποδύναμη, έτσι γι' αυτό η σχέση της Μ1 με τις ευθείες δεν είναι πολύ καλή! Αλλά το πιο σημαντικό αυτή τη στιγμή είναι το να μην σκεφτόμαστε γι' αυτό, γιατί στο Πορτιμάο είχε πολλές μεγάλες επιταχύνσεις και κερδίσαμε τον Αγώνα. Έτσι εδώ που δεν έχει τόσο μεγάλες ευθείες, έχει πολλές στροφές, είμαι πολύ ανυπόμονος στο να ξεκινήσει το Σαββατοκύριακο γιατί μπορούμε να παλέψουμε για τη νίκη εδώ. 

  •  

- Τα πράγματα είναι καλά τώρα, εσύ προηγείται στο Πρωτάθλημα η Γιαμάχα δεν είναι πολύ ψηλά στη βαθμολογία των κατασκευαστών αλλά μαζί σου μπορεί να ανεβεί. Αλλά υπάρχουν φήμες στο paddock ότι εσύ και η Γιαμάχα πάτε για διαζύγιο ίσως, ή ότι υπάρχουν σύννεφα στη σχέση σας!

Καλά, αυτό είναι κάτι για το μέλλον, αλλά προς το παρόν ο μόνος στόχος μου είναι να δώσω τη μάχη μου για το Πρωτάθλημα και για νίκες. Αυτό είναι κάτι που πραγματικά δεν το σκέφτομαι, αλλά ξέρεις εγώ και η Γιαμάχα έχουμε ακριβώς τον ίδιο στόχο, να δώσουμε τη μάχη για ακριβώς το ίδιο όπως και πέρυσι. Έτσι τώρα είμαι συγκεντρωμένος μόνο σε αυτόν τον τομέα.

 

  • - Εάν τα πράγματα πάνε καλά όπως πέρυσι με εσένα να προηγείται στο Πρωτάθλημα και να πηγαίνεις καλύτερα σε κάθε αγώνα αυτό θα σημάνει το τέλος των συζητήσεων του Έρικ του μάνατζερ σου με άλλες εταιρίες;

Αυτό δεν είναι η δουλειά μου! Η δουλειά μου είναι να πηγαίνω γρήγορα, έτσι αυτή δεν είναι μια ερώτηση για μένα.

 

- Το φετινό πρωτάθλημα είναι πολύ παράξενο Έχουμε εσένα να προηγείται μετά από ένα μέτριο ξεκίνημα. Πέρυσι η Γιαμάχα κυριάρχησε στο Κατάρ και φέτος τίποτε! Πως μπορείς να περιγράψεις το φετινό Πρωτάθλημα; 

Θα έλεγα ότι είναι ένα σκληρό Πρωτάθλημα, γιατί εκτός από τον Μπαστιανίνι, όλοι οι άλλοι κέρδισαν μόνο έναν Αγώνα. Πραγματικά όλοι είναι κοντά, πολλοί διαφορετικοί στο βάθρο. Σίγουρα είναι σκληρό, αλλά χρειάζεται να είμαστε μέρος του παιχνιδιού, να είμαστε εκεί και πάντα να μαχόμαστε για το καλύτερο. Αλλά είναι αλήθεια ότι πρέπει να βρούμε μια λύση για να είμαστε σταθερά στους 5 πρώτους. 

 

- Πριν το ξεκίνημα όλοι πίστευαν ότι εσύ θα πρέπει μα υπερασπιστείς το Πρωτάθλημα απέναντι στον Πέκο Μπανιάια, στον Μαρκ Μάρκεθ, στον Ζοάν Μιρ και ίσως στον Χόρχε Μάρτιν. Η πραγματικότητα όμως τα άλλαξε όλα αυτά! Ποιους θεωρείς τώρα τους μεγάλους σου αντιπάλους;

Για μένα ειλικρινά είναι λίγο νωρίς να μιλάμε για το Πρωτάθλημα. Αλλά για μένα είναι ο Ρινς, όχι επειδή είναι 2ος στο Πρωτάθλημα, αλλά επειδή είναι ένας οδηγός που πιστεύω ότι πάντα είχε μια πάρα πολύ μεγάλη προοπτική και μετά οι οδηγοί που μόλις ανέφερες θα έρθουν λίγο αργότερα μπροστά, θα είναι πιο σταθεροί στις 5 πρώτες θέσεις επίσης. Αλλά τώρα αν πρέπει να πούμε για κάποιον άλλο είναι ο Μπαστιανίνι. Έτσι Μπαστιανίνι, Ρινς και βέβαια Μάρκεθ, Πέκο, εγώ θα είμαστε εκεί και σίγουρα θα δώσουμε μάχη για αυτό.

 

  • - Σε σχέση με τις μοτοσυκλέτες υπάρχουν 4 κατασκευαστές που χρησιμοποιούν V4 κ 2 με Εν Σειρά κινητήρα. Μπορείς μέσα στην πίστα να δεις τις διάφορες τους;

    Για να είμαι ειλικρινής δεν οδήγησα ποτέ ένα V-4 κινητήρα, έτσι είναι δύσκολο να πεις πράγματα για τις άλλες μοτοσυκλέτες, αλλά μπορείς να δεις πολλά διαφορετικά πράγματα με όσους χρησιμοποιούν 4κύλινδρο Εν Σειρά. Έτσι για μένα αυτό με τον 4κύλινδρο Εν Σειρά ή το V-4 είναι κάτι που δεν είναι τόσο σημαντικό. Γιατί τελικά φαίνεται ότι η Σουζούκι βρήκε πολύ δύναμη και δεν υφίσταται το ότι επειδή είναι 4κύλινδρη Εν Σειρά έχει μειονέκτημα στην ταχύτητα. Στο Κατάρ ήταν η ταχύτερη στην ευθεία, έτσι για μένα αυτό για τους V-4 ή για τους 4 Εν Σειρά είναι κάτι που εξαρτάται από τον χαρακτήρα της μάρκας που θέλει να έχει, είτε είναι V-4 είτε 4 Εν Σειρά.

  • - Σε σχέση με αυτά που λέγονται ότι καποοι οδηγοί δεν μπορούν μα οδηγήσουν με V4 αν έρχονται από Εν Σειρά κινητήρα και το αντίστροφο, ποια είναι η γνώμη σου;

    Η γνώμη μου είναι ότι κάθε οδηγός πρέπει να προσαρμοστεί στην κατάσταση της μοτοσυκλέτας. Εάν οδηγείς V-4 χρειάζεται να προσαρμοστείς στη μοτοσυκλέτα σου που είναι V-4, εάν πρέπει να προσαρμοστείς σε 4κύλινδρο Εν Σειρά, πρέπει να το κάνεις, έτσι θα έλεγα ότι δεν υπάρχει κάποιος οδηγός που να μην μπορεί να οδηγήσει έναν Εν Σειρά ή έναν V-4. Γιατί στο τέλος βήμα-βήμα βελτιώνεσαι και βρίσκεις την εμπιστοσύνη με την μοτοσυκλέτα σου.

 

  • - Σε θυμάμαι 8 χρόνια νωρίτερα να έρχεσαι εδώ στο Πρωτάθλημα στα 15 σου, με μια εξαίρεση που έγινε στους κανονισμούς, να έρχεσαι με τον Σεμπαστιέν Σαρπεντιέ και ήσουν ένα παιδάκι! Τώρα είσαι ένας άνδρας με ωριμότητα και με ξεκάθαρες ιδέες για το Πρωτάθλημα και τις μοτοσυκλέτες. Σε αυτήν την πορεία ποιο ήταν το πιο δύσκολο και ποια εποχή σε χαρακτηρίζει περισσότερο;

    Για μένα όταν ήμουν παιδί ήταν τελείως διαφορετικά σε σχέση με το τώρα. Αλλά υπήρχε πολύ πίεση που ερχόταν από τα ΜΜΕ συγκρίνοντάς με με τον Μάρκεθ και κάποια τέτοια δημοσιεύματα. Αλλά πιστεύω ότι όλη αυτή η πίεση που είχα σαν παιδί με έκανε να μεγαλώσω γρήγορα και με έκανε να πάρω μεγάλη εμπειρία από αυτό και με βοήθησε να φτάσω εδώ που είμαι σήμερα. 

    Το να φτάσω εδώ πραγματικά νωρίς με βοηθάει, αλλά και στα ΜΜΕ αρέσει το να φτάνουν πάρα πολύ γρήγορα νέα παιδιά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και να παίρνουν σπουδαία αποτελέσματα, αλλά πρέπει να βρεις μια αυτοπροστασία, γιατί είναι εύκολο να χάσεις το μυαλό σου και να πιεστείς στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

 

  • - Θυμάμαι και τη σημαντική στιγμή της καριέρας σου στο Σίλβερστοουν το 2018 όταν ο Στίγκερφελντ και ο Ραζλάν ανακοίνωσαν τη συμμετοχή σου στη μεγάλη κατηγορία. Είδα τότε ότι κάποιοι από τον τύπο από τους άλλους του paddock δεν πίστευαν σε σένα. Τι ήταν αυτό που έκανε τον Στίγκι τον Ραζλάν και τον Λιν Τζάρβις να πιστέψουν σε σένα;

    Για να είμαι ειλικρινής, έκανα τους καλύτερούς μου αγώνες στη σειρά στην Moto 2, όταν αυτοί χρειαζόταν οδηγό. Νομίζω ότι ήταν λίγο – πολύ το πεπρωμένο, το ότι έψαχναν για οδηγό και κατάφερα να κάνω τότε τους καλύτερους αγώνες της ζωής μου σε εκείνη την κατηγορία, εκείνη τη στιγμή. Αυτό ήταν για μένα και είχα την ευκαιρία όταν λίγοι πίστευαν σε μένα για αυτή τη θέση στο MotoGP και επίσης ο μάνατζερ μου έκανε φοβερή δουλειά, αλλά όταν είχα την ευκαιρία ήξερα ότι αυτό μπορεί να συμβεί μόνο μια φορά στη ζωή σου και δεν έχασα το χρόνο μου, απλά προσπάθησα να κάνω το καλύτερό μου στα 19 μου και κατάφερα να πάρω 6 pole position, 7 βάθρα, έτσι ήταν μια φοβερή χρονιά για μένα το 2019.

 

  • - Πως όλα αυτά που έχουν συμβεί και ειδικά ο Τίτλος άλλαξαν την προσωπική σου ζωή;

    Η προσωπική μου ζωή άλλαξε περισσότερο όταν κέρδισα τον πρώτο μου Αγώνα και ακόμη περισσότερο όταν κέρδισα το πρώτο μου Πρωτάθλημα. Όταν λοιπόν κέρδισα το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα πέρυσι έγινε μια τεράστια αλλαγή στην Γαλλία, γιατί δεν υπήρχε Γάλλος οδηγός που να έχει κερδίσει Αγώνα MotoGP και ούτε Πρωτάθλημα στο MotoGP. Έτσι αυτό άλλαξε τελείως τη ζωή μου, αλλά είμαι μέρος αυτού παιχνιδιού και μου αρέσει! Γιατί όλες οι θυσίες που κάνεις πιάνουν τόπο και αυτό σε κάνει να αρχίζεις να έχεις κάποιους ανθρώπους και κάποιους οπαδούς σε όλα τα κράτη.

 

 

 

 

Επόμενο άρθρο »

Δεν υπάρχουν οδηγοί που “παίζουν” με τις πιέσεις

« Προηγούμενο άρθρο

Valentino Rossi, ένα μεγάλο αντίο!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα