• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo & Marchesini - Φρενάροντας και στρίβοντας στο Assen
Νέα 22/06/2022 - 15:52

Το ΜοτοGP TT Assen στην Ολλανδία είναι ο αγώνας που σηματοδοτεί το τέλος του πρώτου μισού της σεζόν, επίσης είναι ο μοναδικός αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MotoGP που διεξάγεται από το 1949 μέχρι σήμερα.

Οι τεχνικοί της Brembo που συνεργάζονται με όλους τους αναβάτες του MotoGP, αναφέρουν ότι το TT Circuit Assen δεν ανήκει στις πολύ απαιτητικές για τα φρένα πίστες.

Στην κλίμακα δυσκολίας από το 1 έως το 6, το TT Assen βρίσκεται στη 2η θέση που είναι η χαμηλότερη ανάμεσα στις Ευρωπαϊκές πίστες και υψηλότερη μόνο από το Phillip Island. Η μέγιστη ταχύτητα που αναπτύσσουν οι μοτοσυκλέτες MotoGP στο Assen είναι 310 km/h, αλλά, χάρη στις αρκετές ανοιχτές και γρήγορες στροφές, τα φρένα προλαβαίνουν να κρυώσουν. Από την άλλη πλευρά ακριβώς αυτή η ύπαρξη τόσων πολλών στροφών κάνει το Assen το καλύτερο πεδίο δοκιμών για τις ζάντες της Marchesini.

Τα δύο τρίτα (8 από τις 12 ομάδες) των μοτοσυκλετών του MotoGP χρησιμοποιούν και στους δύο τροχούς σφυρήλατες ζάντες από μαγνήσιο της Marchesini που ανήκει στον Όμιλο Brembo από τον Μάρτιο του 2000. . Οι ομάδες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 2 τύπους με διάταξη Y με 5 μπράτσα ή με τα 7 μπράτσα.

Αυτές οι ζάντες της Marchesini είναι το αποτέλεσμα της μακράς εμπειρίας στις διαδικασίες χύτευσης 3D, θερμικής κατεργασίας και σφυρηλάτησης που εξασφαλίζουν μέγιστη ακαμψία σε συνδυασμό με μικρή μάζα. Η εξοικονόμηση βάρους που επιτυγχάνεται με τις ζάντες της Marchesini βελτιώνει την επιτάχυνση, το χειρισμό στην αλλαγή κατεύθυνσης, την είσοδο στη στροφή με φρένα, τη στροφή με κλίσεις που φθάνουν τις 60° και την έξοδο (υπό κλίση) από τις στροφές. Η επιλογή του επιπέδου ακαμψίας κατά τη σχεδίαση της ζάντας εξασφαλίζει εξαιρετική πρόσφυση των ελαστικών, ακόμη και όταν ο αναβάτης στρίβει με την μέγιστη κλίση.

Το TT Circuit Assen, έχει 18 γρήγορες στροφές και 10 σημεία φρεναρίσματος σε κάθε γύρο άλλα στις 7 από αυτές η επιβράδυνση είναι μικρότερη από 100 km/h. Οι αναβάτες χρησιμοποιούν τα φρένα τους για σχεδόν 32 δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο, που είναι ακριβώς το ίδιο με το Algarve International Circuit (που έχει παρόμοια διάρκεια).

Τα Superbikes, που έτρεξαν σε αυτή την πίστα πριν από δύο μήνες, χρησιμοποίησαν τα φρένα τους σε αυτά τα 10 σημεία μόλις 25,5 δευτερόλεπτα ανά γύρο, επειδή οι μέγιστες ταχύτητες αυτών τον μοτοσυκλετών είναι χαμηλότερες. Από την άλλη, τα επίπεδα G-force στα οποία υπόκεινται οι αναβάτες είναι παρόμοια, τόσο στις μεμονωμένες στροφές όσο και σε ολόκληρο τον αγώνα. Στο MotoGP, κάθε αναβάτης ασκεί, από την εκκίνηση μέχρι και τον τερματισμό, συνολική δύναμη 880 κιλών στη μανέτα του φρένου

Από τα 10 τμήματα πέδησης του TT Circuit Assen, μόνο ένα θεωρείται σχετικά απαιτητικό για τα φρένα, ενώ όλα τα άλλα μπορούν να θεωρηθούν ως μη ιδιαίτερα απαιτητικά.

Το σημείο πέδησης στην κατηφόρα πριν τη στροφή Haarbocht (1η στροφή) είναι αυτό που οι αναβάτες και τα φρένα πρέπει να εργαστούν πιο σκληρά: Οι μοτοσυκλέτες έρχονται με 291 km/h και οι αναβάτες φρενάρουν για 4,3 δευτερόλεπτα καλύπτοντας 213 μέτρα για να επιβραδύνουν στα 113 km/h που είναι απαραίτητα για την στροφή. Στο συγκεκριμένο σημείο οι αναβάτες πιέζουν την μανέτα με δύναμη 5,3 kg και η επιβράδυνση φθάνει τα 1,5 G!

 

Επόμενο άρθρο »

Θετικός απολογισμός για τον Dinos31 στις Σέρρες

« Προηγούμενο άρθρο

Με σπασμένο πόδι ο Acosta!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ