• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo - Τα φρένα στην πίστα του Silverstone
Νέα Αγοράς 03/08/2022 - 11:09

Μετά το μακρύ καλοκαιρινό διάλειμμα, το MotoGP ξεκινάει ξανά με τον αγώνα της Μεγάλης Βρετανίας, στην πίστα του Silverstone. Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP, το Silverstone είναι μια μετρίως απαιτητική πίστα για τα φρένα και βαθμολογείται με 3 στην κλίμακα δυσκολίας από το 1 έως το 5.

Ακόμα και όταν βρέχει, οι αναβάτες του MotoGP χρησιμοποιούν δίσκους από ανθρακονήματα, οι οποίοι είναι πολύ πιο αποδοτικοί και σταθεροί στην απόδοση από την αρχή μέχρι το τέλος του αγώνα σε σχέση με τους χαλύβδινους που χρησιμοποιούνταν όταν υπήρχε έντονη βροχή μέχρι πριν από λίγα χρόνια.

 



Όπως και τα προηγούμενα χρόνια έτσι και φέτος η Brembo προμηθεύει με συστήματα φρένων και τους 24 αναβάτες MotoGP. Στις κατηγορίες Moto2 και Moto3 η Brembo προμηθεύει όλες τις ομάδες με δαγκάνες, το ενενήντα τοις εκατό των ομάδων με αντλίες φρένων, το ογδόντα τοις εκατό με τακάκια και το πενήντα τοις εκατό με τους χαλύβδινους δίσκους της Brembo.

Στην πίστα του Silverstone, οι αναβάτες MotoGP χρησιμοποιούν τα φρένα τους 10 φορές σε κάθε γύρο για συνολικά 38 δευτερόλεπτα μόλις 2 δευτερόλεπτα λιγότερα από τα 40 δευτερόλεπτα του Losail International Circuit. Ωστόσο, η διάταξη των δύο πιστών είναι πολύ διαφορετική, όπως και οι κλιματολογικές συνθήκες. Σε 5 από τις στροφές της Βρετανικής πίστας, οι αναβάτες πρέπει να φρενάρουν και να μειώσουν την ταχύτητά τους στα 100 km/h η και χαμηλότερα για να καταφέρουν να στρίψουν.

Ακόμα κι αν δεν είναι η πιο δύσκολη στροφή, η 16η είναι σημαντική για τα φρένα, καθώς οι μοτοσυκλέτες MotoGP μειώνουν την ταχύτητά τους κατά 205 km/h μετά από φρενάρισμα για 5,7 δευτερόλεπτων. Επίσης οι αναβάτες στις στροφές 1 και 11 κατά την επιβράδυνση υπόκεινται σε δυνάμεις μέχρι και 1,5 G.

Αν υπολογίσουμε την συνολική δύναμη που ασκείται από έναν αναβάτη στο μοχλό φρένου Brembo από τη γραμμή εκκίνησης μέχρι και την καρό σημαία, αυτή ξεπερνάει τους 0,85 τόνους.

Από τα 10 τμήματα πέδησης στο Silverstone, τα 2 χαρακτηρίζονται ως πολύ απαιτητικά στα φρένα, τα 5 είναι μέτριας δυσκολίας και τα υπόλοιπα 3 είναι ελαφριά.

Λόγω της υψηλότερης τελικής ταχύτητας, η Stowe (7η στροφή) είναι η πιο απαιτητική. Οι μοτοσυκλέτες MotoGP φτάνουν από τα 330 km/h στα 120 km/h σε 5,4 δευτερόλεπτα καλύπτοντας 292 μέτρα, με επιβράδυνση που φθάνει τα 1,5 g. Η δύναμη στην μανέτα του φρένου φθάνει τα 6,4 kg και η πίεση του υγρού φρένων Brembo HTC 64T φτάνει τα 13,6 bar.

 

Επόμενο άρθρο »

Daytona Best Electric eLEKTRA 50 και L50

« Προηγούμενο άρθρο

Lorenzo & Milone για την e-mobility

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ