• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo - Τα φρένα στo Misano World Circuit Marco Simoncelli
Νέα 31/08/2022 - 16:21

Στο Misano, το MotoGP και το SBK είναι ίδια όσον αφορά τον αριθμό των στιγμών κλεισίματος του γκαζιού.

Τα τελευταία δύο χρόνια, το Misano World Circuit Marco Simoncelli έχει φιλοξενήσει 4 αγώνες ΜοτοGP που κέρδισαν 4 διαφορετικοί αναβάτες, αλλά φέτος φιλοξενεί και πάλι έναν αγώνα.

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP, αυτή είναι μια μετρίως απαιτητική πίστα για τα φρένα.

Στην κλίμακα δείκτη δυσκολίας από το 1 έως το 6, το Misano είναι στην 4 θέση, παρά το ότι καμία από τις ευθείες δεν ξεπερνάει τα 530 μέτρα, με αποτέλεσμα να είναι αδύνατο οι μοτοσυκλέτες MotoGP να ξεπεράσουν τα 300 km/h. Αυτό σημαίνει πολλά σημεία με φρένα, αλλά μόνο 3 από αυτά απαιτούν επιβράδυνση τουλάχιστον 100 km/h.



Και οι 24 αναβάτες MotoGP χρησιμοποιούν ακτινική αντλία (τρόμπα) φρένου της Brembo όπου η δύναμη των δακτύλων στο μοχλό και η δύναμη στο έμβολο κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση - δηλαδή ακτινικά ως προς το σημείο όπου ο κύλινδρος είναι στερεωμένος στο τιμόνι - χωρίς να δημιουργείται τριβή. Αυτό εξασφαλίζει μηδενικές απώλειες ενέργειας.

Η Brembo κατέθεσε το πρώτο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για ακτινική αντλία εμπρός φρένου το 1985. Η ακτινική αντλία σχεδιάστηκε για να καλύψει τις αγωνιστικές ανάγκες και ιδιαίτερα την ανάγκη για μικρότερες διαστάσεις. Τοποθετήθηκε στην Yamaha YZR OW του Eddie Lawson την επόμενη χρονιά που ήταν και η χρονιά που κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην κατηγορία των 500cc.


Αντλώντας έμπνευση από την εμπειρία της στο MotoGP, η Brembo δημιούργησε την ακτινική αντλία εμπρός φρένου R19RCS Corsa Corta, για χρήση σε μοτοσυκλέτες παραγωγής από σπόρ αναβάτες είτε στο δρόμο είτε στην πίστα. Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του είναι ότι ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει το σημείο που ξεκινάει το φρενάρισμα σε 3 διαφορετικά επίπεδα αποφασίζοντας πότε το σύστημα πέδησης πρέπει να αρχίσει να ασκεί πίεση στους δίσκους ανάλογα με το δικό τους στυλ οδήγησης, τον δρόμο ή τις καιρικές συνθήκες.




Στις 10 στροφές της πίστας Misano, οι αναβάτες του MotoGP χρησιμοποιούν τα φρένα τους για 29 δευτερόλεπτα ανά γύρο, που σημαίνει το 31 τοις εκατό ολόκληρου του αγώνα. Επίσης και στον αγώνα Superbike, που έγινε εδώ τον Ιούνιο, υπήρχαν πάλι 10 σημεία φρεναρίσματος, αλλά στην περίπτωση αυτή οι τελικές ταχύτητες ήταν περίπου 30 km/h χαμηλότερες και οι χρόνοι γύρου είναι πάνω από 3 δευτερόλεπτα μεγαλύτεροι.

Τα τρία πιο απαιτητικά σημεία φρεναρίσματος της πίστας είναι τα ίδια και για τις δύο κατηγορίες και είναι όλα στις πρώτες 8 στροφές. Εκτός από την 8η στροφή, η 1η έχει επίσης τμήμα πέδησης τουλάχιστον 200 μέτρων, με επιβράδυνση 1,5 G. Στην 4η στροφή το φορτίο στη μανέτα του φρένου της Brembo είναι 5 κιλά, ενώ η πίεση του υγρού φρένων φτάνει τα 10,7 bar.



Από τα 10 σημεία φρένων στο Misano World Circuit Marco Simoncelli, τα 2 χαρακτηρίζονται ως απαιτητικά για τα φρένα, τα 4 είναι μέτριας δυσκολίας και τα υπόλοιπα 4 δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικά.

Το πιο δύσκολο σημείο φρεναρίσματος για τις μοτοσυκλέτες MotoGP είναι στη στροφή 8 όπου οι ταχύτερες μοτοσυκλέτες φτάνουν με 294 km/h και επιβραδύνουν στα 79 km/h σε μόλις 4,8 δευτερόλεπτα αφού διανύσουν μια απόσταση 225 μέτρων. Για να γίνει αυτό, οι αναβάτες εφαρμόζουν δύναμη 5,8 kg στη μανέτα του φρένου και υποβάλλονται σε επιβράδυνση 1,5 G, με την πίεση του υγρού φρένων να εκτοξεύεται στα 12,4 bar.

Επόμενο άρθρο »

"Διαζύγιο" μεταξύ αδερφών Marquez και Alzamora

« Προηγούμενο άρθρο

Δύο Παγκόσμιοι Πρωταθλητές στην ίδια ομάδα

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ