• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Αντισυμβατική η DNA με την DRR-022 στην EICMA
Οι δοκιμές θα γίνουν την Άνοιξη του 2023
Νέα 22/11/2022 - 17:37

του Δημήτρη Διατσίδη

 

Μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα που έκανε αίσθηση στην EICMA 2022 είναι η DRR-022, που είναι σχεδιασμένη και κατασκευασμένη από Ελληνικά χέρια!!! Οι επισκέπτες της μεγάλης Έκθεσης, τη θαύμασαν στο χώρο της εταιρίας DNA που είναι Ελληνική εταιρία με τεράστια διεθνή αναγνώριση, κυρίως για τα φίλτρα που κατασκευάζει στο εργοστάσιό της στην Ελευσίνα Αττικής.

O 31 ετών μηχανολόγος μηχανικός Αλέξανδρος Μαΐδης το 2019 έφτασε στον Ντίνο Νικολαΐδη, ιδρυτή της DNA που μαζί με το γιό του Μάριο “τρέχουν” την πετυχημένη πορεία της εταιρίας και αμέσως οι τρεις ανακάλυψαν ότι συμπλέουν σε ιδέες και πάθος για την υλοποίησή τους. Τα δύο χρόνια της πανδημίας, έδωσαν το χρόνο στην ομάδα να δουλέψει πάνω στα σχέδια του Μαΐδη που εμπνεύστηκε ένα αντισυμβατικό μέλλον για το μπροστινό σύστημα και τη γεωμετρία των αγωνιστικών μοτοσυκλετών. Βασιζόμενος στο πιρούνι του Norman Hossack, προχώρησε παραπέρα την ιδέα μιας αγωνιστικής μοτοσυκλέτας με σχεδόν μηδενικές τριβές από τη λειτουργία των αναρτήσεων. 

O Αλέξανδρος Μαΐδης το 2019 έφτασε στον Ντίνο Νικολαΐδη

Από αυτό μέχρι να φτάσουμε να δούμε το σχέδιο υλοποιημένο και – τουλάχιστον – στατικά λειτουργικό, χρειάστηκε πάρα πολύ δουλειά και αφοσίωση και στοχοπροσήλωση, για να λέμε τώρα ως Έλληνες ότι είμαστε υπερήφανοι για τους συμπατριώτες μας.

Η ιδέα ονομάστηκε DRR-022 (DNA Real Racer) και διαμορφώθηκε βασισμένη στις διαστάσεις της κατηγορίας Moto3 του MotoGP, στην οποία κατηγορία μπορεί να αγωνιστεί στο μέλλον, βάζοντας έναν Έλληνα κατασκευαστή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. 

Μια ελαφριά αγωνιστική μοτοσυκλέτα λοιπόν, με μικρότερο βάρος από τις τωρινές Moto 3, με σχεδόν μηδενικές τριβές στην μπροστινή και την πίσω ανάρτηση, σε όλα τα κινούμενα μέρη της ανάρτησης και κυρίως με ακριβέστατη μέθοδο μηχανολογικής μελέτης και κατασκευής. 

Οι στόχοι του R&D της ομάδας:

 

• Διπλή διχαλωτή μπροστινή ανάρτηση 

• Χωρίς αρθρώσεις, μόνο με διπλά ρουλεμάν 

• Πλήρως ρυθμιζόμενη γεωμετρία 

• Ειδικό σύστημα εισαγωγής με τεχνολογία SLS & FDM 3D printing 

• Ελαφριά δομή από κορμό αλουμινίου κατασκευασμένο με CNC 

• Τεχνικά χαρακτηριστικά και διαστάσεις Moto3

• Όσο γίνεται κοντύτερα σε αναλογία ισχύος – βάρους στο 1:1 

• Υποπλαίσιο και φέρινγκ από ανθρακονήματα (Carbon fiber)

Αντισυμβατική προσέγγιση

Ο στόχος για την DRR-022 είναι οι σχεδόν μηδενικές τριβές και ο μόνος τρόπος για να το πετύχουν ήταν να μην υπάρχουν αρθρώσεις, αλλά να αντικατασταθούν από ρουλεμάν και στην μπροστά και στην πίσω ανάρτηση. Η μπροστινή ανάρτηση που σχεδιάστηκε έτσι, δίνει δυνατότητα πλήρους ρύθμισης, σε ελάχιστο χρόνο. Επίσης ο σχεδιασμός αυτός δίνει τη δυνατότητα για μεγαλύτερη διακύμανση του ίχνους στη διαδρομή του τροχού, που θα προσφέρει μεγαλύτερη σταθερότητα στις επιταχύνσεις, χωρίς συμβιβασμούς στις αλλαγές κατεύθυνσης. 

Υλοποίηση

Το πιρούνι συνδέεται με το πλαίσιο με δύο ασύμμετρα κομμάτια, που έχουν γίνει με κατεργασία CNC από αλουμίνιο 7075 T651. Το κάτω έχει την ευθύνη της φιλοξενίας του αμορτισέρ, δίνοντας μια σχέση διαδρομής 2:1. Οι εντολές του οδηγού μεταφέρονται από ένα ψαλίδι και ο στόχος είναι να εξαφανιστούν οι ανοχές και να δίνουν όσο πιο απόλυτη αίσθηση γίνεται.Το αμορτισέρ έχει κατασκευαστεί από την Hyperpro ειδικά για την μοτοσυκλέτα. 

 

Ελαφρότητα

Το πλαίσιο χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως δομικό μέρος και αποτελείται από έξι κομμάτια αλουμινίου 6082 T651 με κατεργασία CNC. Το πάχος του είναι μόλις 3mm και η επιθυμητή ακαμψία επιτυγχάνεται με εσωτερικές ενισχύσεις, ζυγίζοντας συνολικά μόλις 3.6 kg. Το υποπλαίσιο πίσω είναι από carbon fiber. Το μπροστινό υποπλαίσιο από αλουμίνιο 6082 T651 και πέρα από τη σύνδεση με το τιμόνι, δουλεύει και ως κάλυμμα του φιλτροκουτιού. Η ομάδα του R&D, παρά την πληθώρα των μερών, κατάφερε το βάρος της κατασκευής να είναι κάτω από 75 κιλά! 

Αναπνοή

Η εισαγωγή αέρα είναι από τα κύρια σημεία του και το φιλτροκούτι σχεδιάστηκε από το αγωνιστικό τμήμα της DNA. Η εισαγωγή κατασκευάστηκε σε εκτυπωτή 3D από Nylon-CF. Το φιλτροκούτι επίσης σε 3D από σκόνη PA12 Nylon με τεχνολογία Laser Sintering. 

 

Επιτάχυνση

Ο κινητήρας από την Yamaha YZ450F δίνει μια απόδοση κοντά στις μοντέρνες Moto3. Έχει βελτιωθεί προσεκτικά με την ECU να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του συστήματος εισαγωγής αέρα της DNA και της ειδικά κατασκευασμένης εξάτμισης από την Akrapovic.

 

Επιβράδυνση

Το σύστημα φρεναρίσματος έρχεται από την Moto3. Δαγκάνες και τρόμπα έρχονται από την Accossato. Οι δίσκοι 220 mm έχουν φτιαχτεί από την DNA, όπως και ο πίσω δίσκος των 200mm.

 

Τηλεμετρία

Σε ένα τέτοιο project η παρακολούθησε όλων των παραμέτρων είναι υποχρεωτική. Χάρις στην ειδική καλωδίωση από την Plex Tuning, τα πάντα καταγράφονται και μπορούν να προβληθούν στην οθόνη SDM-330. 

O 31 ετών μηχανολόγος μηχανικός των ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας, Αλέξανδρος Μαΐδης

“Η αντισυμβατική”, λοιπόν - όπως την έχει βαφτίσει ο Αλέξανδρος Μαΐδης - είναι πια μια πραγματικότητα και στην EICMA 2022 αποκαλύφτηκε και στο διεθνές κοινό. Η δουλειά που έγινε με την εμπειρία στο κατασκευαστικό κομμάτι του Ντίνου Νικολαΐδη και στο συντονιστικό και το κομμάτι επικοινωνίας του Μάριου Νικολαΐδη, είδε τα φώτα του Μιλάνου στραμμένα επάνω της. 

Ο Ντίνος Νικολαΐδης μας αποκάλυψε ότι τη νέα χρονιά θα αρχίσουν οι δοκιμές σε ειδικές διαδρομές, πριν να φτάσει την Άνοιξη η μοτοσυκλέτα στις Σέρρες για τις τελικές ουσιαστικές δοκιμές. Ελπίζουμε οι δοκιμές να επιβεβαιώσουν όλα αυτά της θεωρίας και να βρεθεί η κατάλληλη υποστήριξη ώστε να τη δούμε σύντομα να αγωνίζεται στο Ιταλικό Πρωτάθλημα CIV Moto 3, από το οποίο προέρχεται ο κινητήρας της. Από εκεί μπορεί να ανοίξει ένας πολύ μεγάλος δρόμος.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Κινητήρας: Μονοκύλινδρος Αγωνιστικός 

Κυβισμός: 449.7 κ.εκ.

Διάμετρος Χ Διαδρομή: 97mm Χ 60.8mm

Συμπίεση: 13.0:1

Βαλβίδες: 4 επικεφαλής τιτανίου 

Σύστημα ψεκασμού: EFI,Keihin 47mm 

Ταχύτητες: 6 

Συμπλέκτης: Υγρός πολύδισκος 

Πλαίσιο: Twin spar, Αλουμινίου με διεργασία CNC 

Υποπλαίσιο: Carbon Fiber

Μεταξόνιο: 1280 +/- 10mm

Ρεζερβουάρ: Αλουμινίου

Χωρητικότητα: 11.8L

Βάρος: 75kg (άδεια)

Εισαγωγή αέρα: 3D printed FDM NYLON-CF Ram-air & 3D printed SLS PA12 air box με DNA αγωνιστικό φίλτρο 

Εξάτμιση: Akrapovic τιτανίου, είδικά κατασκευασμένη για την DRR-022

Μπροστινή ανάρτηση: αμορτισέρ Hyperpro 3D ειδικά κατασκευασμένο για την DRR-022

Πίσω ανάρτηση: αμορτισέρ Hyperpro 3D ειδικά κατασκευασμένο για την DRR-022

Τρόμπα μπροστινού φρένου: Accossato Moto3 racing

Τρόμπα πίσω φρένου: Accossato Moto3 racing

Φρένα μπροστά: 2 x 220mm δίσκοι, 2πίστονες ακτινικές δαγκάνες Accossato Moto3 

Φρένο πίσω: 1 x 200mm δίσκος, 2πίστονη ακτινική δαγκάνα Accossato Moto3 

Στο χώρο της DNA στην EICMA ο απεσταλμένος μας ΔΔ με όλη την ομάδα της Ελληνικής εταιρίας.  

 

Επόμενο άρθρο »

Marc Marquez: Όλα ήταν πιο χειροκίνητα παλιά

« Προηγούμενο άρθρο

Lorenzo: Θα μπορούσα να έχω γυρίσει στην Ducati

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ