• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Marc Marquez: Όλα ήταν πιο χειροκίνητα παλιά
Η τεχνολογία περιορίζει τον ρόλο του αναβάτη
Νέα 22/11/2022 - 18:30


Η τελευταία γενιά αεροδυναμικών φτερών MotoGP εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην Desmosedici της Ducati κατά τη διάρκεια των δοκιμών πριν την σεζόν του 2015 στο Qatar και αυξήθηκαν γρήγορα σε μέγεθος και πολυπλοκότητα μέχρι να περικοπούν από αυστηρότερους κανονισμούς από το 2019.

Ακριβώς τη στιγμή που οι αντίπαλοι της Ducati έφτιαχναν τα δικά τους αεροδυναμικά πακέτα, το ιταλικό εργοστάσιο παρουσίασε ένα νέο τεχνικό σύστημα που χαμήλωνε το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας για να βοηθήσει στην αποφυγή της σούζας στην αρχή ενός αγώνα.

Μέχρι τα τέλη του 2019 το σύστημα «holeshot» μιας χρήσης της Ducati είχε επεκταθεί σε μια επαναλαμβανόμενη συσκευή «ride-height». Τα οφέλη δεν είναι μόνο η βελτιωμένη επιτάχυνση στην έξοδο από τις αργές στροφές αλλά και η μειωμένη αντίσταση στην ευθεία και το καλύτερο φρενάρισμα, μετά το οποίο η ανάρτηση επιστρέφει στην κανονική της θέση.

Στη συνέχεια, η Ducati κράτησε τους αντιπάλους της υπό τεχνική πίεση μετατρέποντας την μπροστινή συσκευή holeshot σε επαναλαμβανόμενο σύστημα ρύθμισης ύψους για το 2022.

Αλλά τα αποτελέσματα ήταν λιγότερο ξεκάθαρα και το μακροπρόθεσμο μέλλον του σβήστηκε από την απαγόρευση των μπροστινών συστημάτων ρύθμισης ύψους για το 2023 - αλλά η πίσω συσκευή ρύθμισης ύψους, καθώς και οι συσκευές εμπρός και πίσω holeshot, θα εξακολουθήσουν να παραμένουν εντός κανονισμών.

Ο 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Marc Marquez, ο οποίος εντάχθηκε στην κορυφαία κατηγορία το 2013, πιστεύει ότι η νέα τεχνολογία μειώνει τη σημασία του αναβάτη.

"Είναι εύκολο [να το εξηγήσω], πριν όλα ήταν πιο χειροκίνητα", είπε ο Marquez. "Πριν έδινες πλήρη ροπή στη μοτοσυκλέτα μόνο στην 4η, 5η και 6η ταχύτητα. Αλλά τώρα, με την πίσω συσκευή ρύθμισης ύψους, με την αεροδυναμική, μπορείς ήδη να δώσεις πλήρη ροπή στην 3η ταχύτητα ή ακόμα και το τελευταίο μέρος της 2ης ταχύτητας σε ορισμένες πίστες".

"Πριν παίζαμε με το σώμα [την θέση του], με το πίσω φρένο, [για να ελέγξουμε τη μοτοσυκλέτα]. Όλα ήταν πιο χειροκίνητα μέχρι την 4η ή την 5η ταχύτητα. Τώρα είσαι ήδη στην 3η ταχύτητα και είναι σαν την Moto3, είσαι [σκυμμένος] μέσα στη μοτοσυκλέτα και αυτό είναι το όριο. Ειδικά στην επιτάχυνση.

"Έπειτα, στο σημείο φρεναρίσματος οι μοτοσυκλέτες  είναι πολύ σταθερές με την αεροδυναμική. Όλα είναι πιο σφιχτά τώρα στον ένα γύρο [αλλά] και σε έναν αγώνα, όπως βλέπετε, όταν ένας αναβάτης φτάνει πίσω από έναν άλλον είναι τόσο δύσκολο να προσπεράσει".

Επόμενο άρθρο »

Αντιδράσεις των Γάλλων μοτοσικλετιστών στον υποχρεωτικό Τεχνικό Έλεγχο (ΚΤΕΟ)

« Προηγούμενο άρθρο

Αντισυμβατική η DNA με την DRR-022 στην EICMA

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ