• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Gresini: «Πρέπει να μειώσουμε το κόστος»
Η οικονομική κρίση που μαστίζει την παγκόσμια αγορά έχει ήδη αφήσει τα σημάδια της στην F1 με την αποχώρηση της Honda και στο WRC με την αναστολή του αγωνιστικού προγράμματος της Subaru και της Suzuki.
Νέα 17/12/2008 - 15:21
Η οικονομική κρίση που μαστίζει την παγκόσμια αγορά έχει ήδη αφήσει τα σημάδια της στην F1 με την αποχώρηση της Honda και στο WRC με την αναστολή του αγωνιστικού προγράμματος της Subaru και της Suzuki.

Προς το παρόν το ...τσουνάμι της οικονομικής κρίσης δεν έχει χτυπήσει τα motoGP, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι οι επικεφαλής του σπορ θα πρέπει να επαναπαυτούν καθώς ο κίνδυνος πάντα ελλοχεύει.

Άλλωστε δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι τα τελευταία χρόνια αρκετές είναι οι ομάδες που αποχώρησαν από το σπορ, όπως η ομάδα του Kenny Roberts και αυτή του Sito Pons, αφού δεν κατάφεραν να βρουν τους απαραίτητους πόρους για να συνεχίσουν.

«Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε έτσι. Από τον Σεπτέμβριο ο κόσμος άλλαξε και πρέπει να ακολουθήσουμε και εμείς αυτές τις αλλαγές ειδάλλως θα έχουμε σοβαρά προβλήματα», λέει χαρακτηριστικά ο Fausto Gresini, ιδιοκτήτης της San Carlo Honda Gresini, μιας εκ των κορυφαίων ιδιωτικών ομάδων που μετέχουν τα τελευταία χρόνια στο Πρωτάθλημα.

Ο Iταλός δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής των 125cc (1985, 1987), τονίζει πως θα πρέπει οι ιθύνοντες του σπορ να προχωρήσουν στη λήψη μέτρων που θα περιορίσουν σημαντικά το κόστος.

«Αν υπάρχει η ανάγκη μείωσης του κόστους στην F1, κάτι ανάλογο πρέπει να κάνουμε και εμείς. Στόχος είναι η μείωση του κόστους κατά 30%», λέει ο Gresini και μπαίνει σε λεπτομέρειες καταθέτοντας τις προτάσεις του: «Μια λύση είναι να μην υπάρχουν τέσσερις μοτοσικλέτες στο γκαράζ της ομάδας, αλλά τρεις. Να υπάρχει δηλαδή μόνο μια εφεδρική την οποία θα χρησιμοποιούν οι αναβάτες σε περίπτωση πτώσης ή μηχανικής βλάβης. Αυτό σημαίνει λιγότερα κιλά στη μεταφορά του εξοπλισμού στις πίστες και λιγότεροι μηχανικοί. Έπειτα, να καταργηθούν τα ανθρακονημάτινα φρένα και να χρησιμοποιούνται ατσάλινα που είναι σαφώς φθηνότερα στην παραγωγή. Με αυτόν τον τρόπο θα εξοικονομήσουμε γύρω στις 250.000 ευρώ».

Και πάμε στον τομέα των κινητήρων. Στην F1 προχώρησαν στη λήψη συγκεκριμένων μέτρων που έχουν να κάνουν με την αύξηση της διάρκειας ζωής των μοτέρ.

«Πρέπει να κάνουμε κάτι και εμείς με το θέμα των κινητήρων», λέει ο Gresini και προσθέτει: «Ίσως να σταματήσουμε για 4-5 χρόνια να κατασκευάζουμε νέες μοτοσικλέτες και απλά να εξελίσσουμε τις υπάρχουσες. Και πάνω απ' όλα να αυξήσουμε τη ζωή των κινητήρων. Αυτό θα γίνει περιορίζοντας το όριο λειτουργίας τους στις 17.000 σ.α.λ. Λιγότερες στροφές, περισσότερα χιλιόμετρα».

Αυτή η πρόταση είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει την αντίδραση της Ducati η οποία διαθέτει τον ισχυρότερο κινητήρα του γκριντ.

Ο V4 με το δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης των βαλβίδων μπορεί εύκολα να ανεβάζει -και κάποιες φορές να ξεπερνάει- τις 19.000 σ.α.λ. και μια τέτοια απόφαση θα πλήξει την ιταλική ομάδα.

Ο Ισπανός πάντως έχει άλλη άποψη καθώς όπως λέει οι διαφορές πλέον έχουν κλείσει: «Αυτοί έφτασαν πρώτοι στις 19.000 σ.α.λ. αλλά οι Ιάπωνες τους έχουν φτάσει τώρα. Εξάλλου αυτές είναι κάποιες ιδέες δικές μου. Το σημαντικό είναι να κάνουμε κάτι».

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το ετήσιο μπάτζετ μιας ιδιωτικής ομάδας η οποία συμμετέχει με δυο αναβάτες στο Πρωτάθλημα κυμαίνεται στα 10-11 εκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των μισθών των οδηγών.

Επόμενο άρθρο »

Ducati Desmosedici GP9: Επαναστατική, αλλά όχι για ...ρομαντικούς

« Προηγούμενο άρθρο

H λίστα συμμετοχών του 2009

Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ