• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Ducati Desmosedici GP9: Επαναστατική, αλλά όχι για ...ρομαντικούς
Φέτος η Ducati πρωτοπορεί παρουσιάζοντας την GP9 με το πλαίσιο από κάρμπον
Νέα 15/01/2009 - 14:33
Μπορεί εκεί στα γραφεία του Borgo Panigale οι μαρκετίστες να σπάνε το... κεφάλι τους ψάχνοντας να βρουν μια καλή δικαιολογία για το νέο πρωτοποριακό πλαίσιο της Desmosedici GP9, ωστόσο σε τέτοιες περιπτώσεις η καλύτερη απάντηση δίνεται μέσα στις πίστες, εκεί που κερδίζονται αγώνες και Πρωταθλήματα.

Ξεχάστε το παραδοσιακό ατσάλινο χωροδικτύωμα που χρησιμοποιούν οι μοτοσικλέτες παραγωγής της εταιρίας και που μέχρι πρότινος χτίζονταν πάνω του όλες οι Desmosedici. Φέτος η Ducati πρωτοπορεί παρουσιάζοντας την GP9 με το πλαίσιο από κάρμπον, κάνοντας το τμήμα μάρκετινγκ της εταιρίας να τρέχει και να μη φτάνει προσπαθώντας να δικαιολογήσει το μότο «Πουλάμε ότι δοκιμάζουμε και χρησιμοποιούμε στους αγώνες».

Ούτε η πρώτη είναι ούτε η τελευταία που προχωράει σε τέτοιου είδους αλλαγή. Παλιότερα η Suzuki βλέπονταςΠαρά τις αλλαγές σε πλαίσιο και κινητήρα, παραμένει δυσκολοδήγητη και απαιτητική μοτοσικλέτα
Παρά τις αλλαγές σε πλαίσιο και κινητήρα, παραμένει δυσκολοδήγητη και απαιτητική μοτοσικλέτα
ότι το περίεργο πλαίσιο που χρησιμοποιούσε στα GSX-R δεν απέδιδε, αποφάσισε να αλλάξει στρατηγική και να στραφεί στη λύση πλαισίου τύπου Delta-box.

Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και σε αυτήν την περίπτωση. Από τότε που η Ducati μπήκε στη μάχη των motoGP αντιμετωπίζει προβλήματα με το πλαίσιο. Έχει τον πιο ισχυρό κινητήρα, αλλά η ιπποδύναμη δεν περνάει σωστά και με ήρεμο τρόπο στο δρόμο κυρίως λόγω των περιορισμένων δυνατοτήτων του ατσάλινου χωροδικτυώματος.

Η περσινή χρονιά ήταν γεμάτη σκαμπανεβάσματα για τη Ducati. Καταρχήν υπήρχε το θέμα ότι κανείς άλλος πλην του Casey Stoner δεν μπορούσε να αξιοποιήσει τις δυνατότητες της GP8. Kατά καιρούς άκουγες στο πάντοκ ότι δηλαδή η μοτοσικλέτα είναι δυσκολοδήγητη δεν ήταν μύθος, αλλά η ωμή πραγματικότητα.
Έτοιμοι να τιθασεύσουν την GP9 οι Casey Stoner - Nicky Hayden
/>Τα βασικά προβλήματα της GP8 ήταν οι πολλές ταλαντώσεις που παρουσίαζε λόγω μειωμένης πρόσφυσης. «Με τις βελτιώσεις που είχαμε κάνει στον κινητήρα, είχαμε τόσο πολύ επιτάχυνση που δεν μπορούσαμε να ελέγξουμε τον τρόπο με τον οποίο ερχόταν η δύναμη. Η μοτοσικλέτα ήταν αδύνατον να οδηγηθεί», σημειώνει ο Stoner, ο μοναδικός αναβάτης που κατάφερε να τιθασεύσει την απαιτητική και δύστροπη GP8.

Η σεζόν ξεκίνησε με νίκη στο Κατάρ, αλλά η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη. Στις δοκιμές της Βαρκελώνης δοκιμάστηκε νέα χαρτογράφηση στα ηλεκτρονικά η οποία άλλαξε προς το καλύτερο την εικόνα της μοτοσικλέτας. Έκτοτε η εικόνα άλλαξε άρδην με τον νεαρό Αυστραλό να παίρνει τρεις συνεχόμενες νίκες σε Donington Park, Assen και Sachsenring.

Παρά την εντυπωσιακή αλλαγή πάντως η απουσία πρόσφυσης,Αυτή η εικόνα αρκεί για να πιάσει μελαγχολία τους ρομαντικούς ducatisti
Αυτή η εικόνα αρκεί για να πιάσει μελαγχολία τους ρομαντικούς ducatisti
η οποία εν μέρει οφειλόταν και στην επιμονή των ανθρώπων της ομάδας να χρησιμοποιούν σκληρή πίσω γόμα έτσι ώστε να έχουν καλύτερη απόδοση στο τέλος του αγώνα, συνέχισε να προκαλεί πονοκέφαλο στους τεχνικούς της ομάδας και τον ingegnere Preziosi.

Η λύση που υιοθέτησαν οι τεχνικοί ήταν η μείωση του μεταξονίου της GP8 ώστε να πέσει περισσότερο φορτίο στον πίσω τροχό και κατ' επέκταση να αυξηθεί η θερμοκρασία του ελαστικού. Εκεί κάπου ήρθαν κάποιες περίεργες πτώσεις του Stoner στο Brno και στο Misano που αποδόθηκαν στην ασυνήθιστη συμπεριφορά του μπροστινού τροχού.

Όλα αυτά τα προβλήματα την ώρα που ο Rossi με τη Yamaha σάρωναν τις νίκες, έκαναν τους ανθρώπους της Ducati να κοιτούν με καχυποψία προς την πλευράΑφήνει υποσχέσεις για heavy metal καταστάσεις
Αφήνει υποσχέσεις για heavy metal καταστάσεις
της Bridgestone θεωρώντας πως οι Ιάπωνες έριχναν πλέον περισσότερο βάρος στη συνεργασία τους με το Doctor...

Για το 2009 η Ducati αλλάζει στρατηγική και επιλέγει να χρησιμοποιήσει ένα πλαίσιο από κάρμπον το οποίο ναι μεν μπορεί να είναι δύσκολο στη ρύθμισή του, ωστόσο είναι πιο στιβαρό και βελτιώνει σημαντικά την ευστάθεια και την ακαμψία της μοτοσικλέτας.

«Για το 2009 έχουμε πολλά νέα πράγματα, αρχής γενομένης από τη μοτοσικλέτα. Η GP9 χαρακτηρίζεται από μια τεράστια αλλαγή στο πλαίσιο, με τη μετάβαση από το παραδοσιακό ατσάλινο χωροδικτύωμα της Ducati στο πλαίσιο από κάρμπον το οποίο φέρνει το πάνω μέρος του κινητήρα στο επίπεδο της κολώνας του τιμονιού. Είναι μια λύση που σκεφτήκαμε και δοκιμάσαμε για πολύ καιρό, πρώτα με τονΌταν κοιτάς από ψηλά μοιάζει η GP9 ζωγραφιά...
Όταν κοιτάς από ψηλά μοιάζει η GP9 ζωγραφιά...
Vittoriano Guareschi, ο οποίος είναι αυτός που πάντα αποτελεί το σημείο αναφοράς. Μας έδωσε την έγκρισή του και έτσι η λύση δοκιμάστηκε και από τους οδηγούς. Με το ατσάλινο χωροδικτύωμα στεφθήκαμε Παγκόσμιοι Πρωταθλητές και σίγουρα είναι ένα αποδοτικό σχέδιο, αλλά έπρεπε να προχωρήσουμε παρακάτω και να βρούμε μια λύση που θα μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε κάποια προβλήματα που αντιμετωπίσαμε», εξηγεί ο CEO της Ducati, Claudio Domenicali και προσθέτει: «Οι αλλαγές όμως δεν περιορίζονται μόνο στο πλαίσιο καθώς υπάρχει και ένα βελτιωμένο σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, με νέο φιλτροκούτι και χαρτογράφηση που θα βοηθήσουν στο να γίνει πιο επίπεδη η καμπύλη ροπή και θα βοηθήσει την οδηγησιμότητα. Η ιπποδύναμη είναι λίγο πολύ στα ίδια επίπεδα με πέρσι».

To νέο πλαίσιο έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη του Stoner ο οποίος είχε την ευκαιρία να το δοκίμασει πριν μπει στο χειρουργείο για να διορθώσει το πρόβλημα στον αριστερό του καρπό.

«Αυτό το πλαίσιο κάνει πιο στιβαρή την αίσθηση της μοτοσικλέτας παντού. Όταν πλασάρεις τη GP9 στη στροφή δεν έχεις πια τόσο γλίστρημα του τροχού κατά το φρενάρισμα και η συμπεριφορά της είναι πιο θετική. Επιπλέον δεν κουνιέται νευρικά στην έξοδο των στροφών κατά τη διάρκεια της άγριας επιτάχυνσης. Είναι πιο ακριβής και σταθερή στην έξοδο των στροφών. Εκμεταλλεύεται καλύτερα τις αναρτήσεις σε σχέση με την GP8», λέει χαρακτηριστικά ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2007.

Για να εξηγούμεστε και να μην παρεξηγούμαστε: Με την επιλογή του κάρμπον πλαισίου και τη βλετίωση της καμπύλης ροπής του V4 η Desmosedici δεν έγινε ξαφνικά εύκολη μοτοσικλέτα. Παραμένει μια δυσκολοδήγητη και ακραία κατασκευή που θέλει ή πιο σωστά απαιτεί ειδικό χειρισμό. Δεν είναι ούτε πρόκειται να γίνει ποτέ τόσο φιλική όσο για παράδειγμα η RC212V την οποία όλοι οι αναβάτες μπορούν να οδηγήσουν.

Οι εποχές αλλάζουν, όπως αλλάζουν τα ήθη και τα έθιμα. Αργά ή γρήγορα κάποιες παραδοσιακές επιλογές μπαίνουν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, γίνονται μια ανάμνηση.

Η Ducati αποχαιρετά το χωροδικτύωμα και μπαίνει σε νέα εποχή που με μαθηματική ακρίβεια θα επηρεάσει κάποια στιγμη΄και τις μοτοσικλέτες παραγωγής.

Οι ρομαντικοί Ducatisti ίσως ξενερώσουν, αλλά καλώς ή κακώς σε αυτήν την εποχή που ζούμε και σε έναν τόσο ανταγωνιστικό χώρο, οι ρομαντισμοί δεν χωράνε.

Τουλάχιστον υπάρχει ακόμα το Desmo, το περίφημο δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης βαλβίδων που «γέννησε» πριν από πέντε δεκαετίες το ιδιοφυές μυαλό του Fabio Taglioni και που όλοι οι κατασκευαστές, ακόμα και οι υπερήφανοι Ιαπώνες, θα ήθελαν να έχουν στις αγωνιστικές τους μοτοσικλέτες, αλλά ντρέπονται να αντιγράψουν...

Ducati Desmosedici GP9 - Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: Υγρόψυκτος, τετρακύλινδρος με διάταξη V 90 μοιρών και χωρητικότητα 799cc. Τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης βαλβίδων Μέγιστη απόδοση: Πάνω από 200 ίπποι
Μέγιστη ταχύτητα: Πάνω από 310km/h
Μετάδοση: Εξατάχυτο κιβώτιο τύπου κασέτας, με εναλλακτική κλιμάκωση ταχυτήτων. Ξηρός πολύδισκος συμπλέκτης.
Τελική μετάδοση με αλυσίδα Τροφοδοσία:
Έμμεσο ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού της Magneti Marelli, τέσσερα σώματα με μπεκ ψεκασμού πάνω από τις πεταλούδες.
Σύστημα ελέγχου του γκαζιού της EVO TCF
Καύσιμo: Shell Racing V-Power
Λιπαντικό: Shell Advance Ultra 4 Aνάφλεξη: Magneti Marelli
Eξάτμιση: Termignoni Πλαίσιο: κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, ψαλίδι από πρεσαριστό αλουμίνιο
Ανάρτηση: Αντεστραμμένο πιρούνι 42mm της Ohlins και πίσω αμορτισέρ της Ohlins με ρυθμίσεις προφόρτισης, συμπίεσης και επαναφοράς
Λάστιχα: 16,5 ιντσών της Bidgestone εμπρός και πίσω
Φρένα: Βρεμβο, δύο δισκόπλακες από ανθρακονήματα 320mm μπροστά και με τεραπίστονες δαγκάνες.
Ατσάλινος πίσω δίσκος με διπίστονη δαγκάνα Βάρος: 148 κιλά στεγνή

Επόμενο άρθρο »

Retro: H πορεία της Κawasaki στα GP

« Προηγούμενο άρθρο

ΑΠΟΣΤΟΛΗ WROOOM: Ο CLAUDIO DOMENICALI αποκαλύπτει τα μυστικά της DESMOSEDICI GP9

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ