• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τί περιμένουμε απο τη Honda το 2023;
O Alberto Puig μιλά εφ' όλης της ύλης
Νέα 27/01/2023 - 11:57

Mε τη σεζόν του 2023 να είναι προ των πυλών, η Honda ανανέωσε τη σύνθεση των αναβατών της, με τους πρώην αναβάτες της Suzuki Joan Mir και Alex Rins να εντάσσονται στην εργοστασιακή  και στην δορυφορική ομάδα αντίστοιχα, ενώ ο Marc Marquez απόλαυσε έναν χειμώνα χωρίς προβλήματα.

Στο τμήμα αγώνων της πίσω στην Ιαπωνία και εντός της ίδιας της αγωνιστικής ομάδας, η Honda έχει επίσης ανασχηματιστεί, με την έλευση ενός βασικού ονόματος, του πρώην τεχνικού επικεφαλής της Suzuki, Ken Kawauchi.

Σε μια αποκλειστική συνέντευξη στην ισπανική έκδοση του Motorsport.com, το αφεντικό της Honda, Alberto Puig, περιγράφει λεπτομερώς τις αλλαγές που έχει κάνει η ομάδα του τον χειμώνα και προσβλέπει στη σεζόν του 2023.

Μπορείτε να δώσετε κάποιες λεπτομέρειες για την αναδιάρθρωση της Honda ενόψει του 2023;

Alberto Puig: "Έχουμε αναδιοργανωθεί, ξεκινώντας από την ομάδα δοκιμών, στην οποία φτάνει ο [πρώην αρχιμηχανικός του Pol Espargaro] Ramon Aurin, ο οποίος έχει μεγάλη εμπειρία με την RCV και γνωρίζει την ιστορία της μοτοσυκλέτας. Ο Ramon έχει αγωνιστεί για πολύ καιρό και η εμπειρία του θα είναι θεμελιώδης για την ομάδα δοκιμών".

"Ο Klaus Noles, που κατείχε αυτή τη θέση μέχρι τώρα, θα γίνει τεχνικός διευθυντής του Takaaki Nakagami. Ο Klaus είναι νέος αλλά έχει ήδη κάποια εμπειρία και είναι έτοιμος να αγωνιστεί δίπλα σε έναν αναβάτη πλήρους απασχόλησης. Ο Giacomo Guidotti επιστρέφει στη Repsol Honda [ως αρχιμηχανικός του Mir], όπου ήταν πριν από μερικά χρόνια [με τον Dani Pedrosa]. Στο πλευρό του Marc όλα παραμένουν ίδια. Εκτός αυτού, το HRC υπέγραψε τον Ken Kawauchi ως τεχνικό διευθυντή, εκμεταλλευόμενο την αποχώρηση της Suzuki από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα".

"Ο Ken θα αντικαταστήσει τον Takeo Yokoyama, ο οποίος, με τη σειρά του, θα είναι υπεύθυνος για την εκπαίδευση των νέων μηχανικών που έχουμε στην Ιαπωνία, έτσι ώστε όταν έρθει η ώρα να είναι έτοιμοι για την Ευρώπη - τόσο σε τεχνικό όσο και σε ανθρώπινο επίπεδο. Ο Takeo είναι ζωτικό κομμάτι του HRC και η νέα του θέση θα είναι καθοριστική για το μέλλον της εταιρείας στους αγώνες. Ο Kokubu-san, εν τω μεταξύ, παραμένει ο τεχνικός διευθυντής".

 

Τι επιρροή μπορεί να έχει ο Kawauchi μεσοπρόθεσμα;

AP: "Όταν προσλαμβάνεις κάποιον, δεν του βάζεις προθεσμία. Υπάρχουν πολλές περιστάσεις που συνδυάστηκαν. Καταρχήν, υπάρχει ανάγκη να υπάρχει ένα άτομο στην Ιαπωνία για να επιβλέπει το προσωπικό των μηχανικών που έχει εκεί η Honda, [που έχει] πολλές δυνατότητες αλλά του λείπει η εμπειρία. Και για αυτό επιλέχθηκε ο Takeo, ο οποίος, λογικά, έπρεπε να αντικατασταθεί. Ο Ken είναι η απάντηση σε αυτό. Αλλά δεν περιμένουμε να λύσει όλα τα προβλήματα της μοτοσυκλέτας μόνος του".

 

Δεν είναι πολύ συνηθισμένο για μια ιαπωνική εταιρία να προσλαμβάνει μηχανικό από άλλη ιαπωνική εταιρία.

AP: "Το γεγονός ότι η Suzuki αποφάσισε να αποσυρθεί από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα πιθανότατα επηρέασε την απόφαση του Ken να υπογράψει για τη Honda. Από ό,τι καταλαβαίνω, είναι παθιασμένος με τους αγώνες. Αν η Suzuki συνέχιζε να αγωνίζεται, μάλλον δεν θα είχε αλλάξει".

 

Τι γίνεται με την αλλαγή από τον Guidotti στον Aurin;

AP: "Ο Giacomo είναι μαζί μας πολλά χρόνια και ξέρει πολύ καλά τη μοτοσυκλέτα μας. Πιστεύουμε ότι μπορεί να είναι πολύ καλός για τον Joan, όπως ο Ramon θα είναι καλός για την ομάδα δοκιμών και ο Klaus για τον Taka".

 

Ο Marquez ήταν πολύ δραστήριος αυτόν τον χειμώνα. Πώς είναι;

AP: "Αυτός ήταν ένας από τους καλύτερους χειμώνες που είχε ο Marc. Για πρώτη φορά εδώ και πολύ καιρό δεν έχει υποβληθεί σε χειρουργική επέμβαση, και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Έχει ξεκουραστεί, αλλά έχει επίσης προπονηθεί πολύ. Οδηγεί γρήγορα. Ο Marc είναι ο ίδιος όπως πάντα, με την ίδια νοοτροπία να βγαίνει με τέρμα το γκάζι από την πρώτη στιγμή. Τώρα αυτό που λείπει είναι να ελέγξουμε τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας".

 

Στην επόμενη δοκιμή στη Sepang, τον Φεβρουάριο, πολλά διακυβεύβονται για τη Honda. Η μοτοσυκλέτα που θα εμφανιστεί εκεί όχι μόνο θα επαναπροσδιορίσει τους στόχους όσον αφορά τα αποτελέσματα, αλλά μπορεί επίσης να επηρεάσει τα μελλοντικά σχέδια του Marquez. Έχετε την ίδια εντύπωση;

AP: "Αυτό που είναι σαφές για εμάς είναι ότι πρέπει να βελτιώσουμε τη μοτοσυκλέτα. Η δοκιμή της Valencia δεν πήγε όπως περιμέναμε. Αλλά, ταυτόχρονα, σας λέω επίσης ότι η Honda ούτε σταματά ούτε τα παρατάει. Θα χρειαστεί περισσότερος ή λιγότερος χρόνος, αλλά θα βρούμε μια ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα. Προφανώς η δοκιμή στη Sepang είναι πολύ σημαντική, αλλά το αποτέλεσμα που θα φτάσουμε εκεί, όποιο κι αν είναι, δεν θα μας αποθαρρύνει. Η προτεραιότητα είναι ο Marc να έχει μια μοτοσυκλέτα που να μπορεί να κερδίσει".

 

Η μοτοσυκλέτα του 2023 θα είναι τόσο διαφορετική από τη μοτοσυκλέτα του 2022 όσο η μοτοσυκλέτα του 2022 από την προηγούμενη;

AP: "Η αλλαγή δεν θα είναι τόσο ριζική, αλλά είναι αλήθεια ότι πρέπει να βελτιωθούμε σε πολλούς τομείς, όχι μόνο σε έναν. Σε κάθε περίπτωση, ούτε το περσινό μοντέλο ήταν τόσο διαφορετικό. Ήταν λίγο διαφορετικό από άποψη γεωμετρίας και διανομής, αλλά ήταν πάντα μια Honda RCV, με την ίδια διάταξη κινητήρα".

 

Πώς θα ταιριάξει ο Joan Mir;

AP: "Ο Joan είχε ήδη προπονηθεί μαζί μας στη Valencia, αλλά αυτή η μοτοσυκλέτα δεν έδειξε αυτό που περιμέναμε. Ο Mir είχε μια σχεδόν κατά προσέγγιση εντύπωση για το πώς είναι η Honda και μας έδωσε την άποψή του συγκρίνοντάς την με την μοτοσυκλέτα που οδηγούσε μέχρι τότε [Suzuki]. Λογικά, όταν ένας αναβάτης προέρχεται από μια μοτοσυκλέτα που έχει κερδίσει δύο από τους τρεις τελευταίους αγώνες, παρατηρεί την αλλαγή".

 

Τι έχουν ζητήσει από εσάς;

AP: "Αυτό που περιμένει η Honda από τους αναβάτες της είναι να κερδίζουν αγώνες, αλλά για να το κάνουμε αυτό πρέπει να τους δώσουμε μια μοτοσυκλέτα που δουλεύει. Αν είσαι σε μια επίσημη ομάδα όπως το HRC, αυτό που αναμένεται είναι να κερδίσεις. Αλλά πρέπει επίσης να είσαι δίκαιος και συνεπής και πρέπει να βρεις ένα πακέτο που να είναι ισορροπημένο και να λειτουργεί".

 

Πώς θα καταφέρει η Honda να διπλασιάσει τις προσπάθειές της και να κρατήσει τον Marquez ικανοποιημένο και, ταυτόχρονα, να φροντίσει έναν Παγκόσμιο Πρωταθλητή σαν τον Mir όπως του αξίζει;

AP: "Αυτή είναι η Honda. Είμαστε σε όλα τα μέτωπα: motocross, trial, Dakar, Formula 1, MotoGP. Αυτό είναι πολύ πιο περίπλοκο από ό,τι αν ήμασταν επικεντρωμένοι μόνο στο MotoGP. Αλλά γι' αυτό είμαστε η εταιρεία που είμαστε".

 

Και για να το ολοκληρώσουμε, η LCR φέρνει τον Alex Rins, ο οποίος κέρδισε δύο από τα τρία τελευταία Grand Prix το 2022 στην Αυστραλία και τη Βαλένθια.

AP: "Ο Rins υπέγραψε με την LCR, αλλά προφανώς είναι επίσης αναβάτης του HRC. Ο Alex είχε την ευκαιρία να πάει στην Aprilia και αποφάσισε να έρθει στη Honda. Είμαστε ενθουσιασμένοι και θα προσπαθήσουμε να αναδείξουμε όλα όσα έχει μέσα του προς όφελος της Honda, κατανοώντας ότι η εργοστασιακή ομάδα είναι η Repsol Honda".

 

Τι γίνεται με το υλικό που θα λάβετε;

AP: "Στους αγώνες, οι προτεραιότητες τίθενται από τα αποτελέσματα και τη βαθμολογία. Η Honda, από φιλοσοφία, θέλει όλοι οι αναβάτες της να έχουν το ίδιο υλικό. Ένα άλλο πράγμα είναι ότι δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για την παραγωγή των ανταλλακτικών και, σε αυτήν την περίπτωση , τα νέα εξαρτήματα θα δοθούν στον προπορευόμενο αναβάτη".

Επόμενο άρθρο »

Αισιόδοξος ο Bagnaia για το 2023

« Προηγούμενο άρθρο

Wildcard συμμετοχή για τον Dani Pedrosa!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ