• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo - Τα φρένα στο Autodromo Internacional do Algarve της Πορτογαλίας
Νέα 22/03/2023 - 09:50

Μετά από 16 συνεχόμενα χρόνια που το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP έκανε το ντεμπούτο του στο Κατάρ, φέτος θα ξεκινήσει στην Ευρώπη και συγκεκριμένα την πίστα Autodromo Internacional do Algarve της Πορτογαλίας. Βέβαια το 2020, οι κατηγορίες Moto2 και Moto3 έκαναν τον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Losail τον Μάρτιο, άλλα η κορυφαία κατηγορία MotoGP ξεκίνησε τον Ιούλιο στη Χερέθ λόγω της πανδημίας Covid-19.

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo, που για 8η συνεχή χρονιά συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP, η διεθνής πίστα Algarve δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητική για φρένα. Σε μια κλίμακα από το 1 έως το 6, βαθμολογείται με 3 στον δείκτη δυσκολίας.​



Το Autodromo Internacional do Algarve είναι μια από τις λίγες πίστες όπου η Honda δεν είχε ποτέ νίκη, στο MotoGP και στη Moto3, βέβαια είναι μια σχετικά νέα, για το MotoGP, πίστα μιας και μπήκε για πρώτη φορά στο ημερολόγιο το 2020. Αλλά αργά η γρήγορα ο μεγαλύτερος κατασκευαστής στον κόσμο καθώς και αυτός με τις περισσότερες νίκες σίγουρα θα τα καταφέρει. Η Honda ξεκίνησε την επιτυχημένη πορεία της για την κατάκτηση των παγκόσμιων πρωταθλημάτων το 1961 με την κατάκτηση των παγκοσμίων πρωταθλημάτων στα 125 και 250 κ.εκ με αναβάτες τους Tom Phillis και Mike Hailwood.

Αυτή ήταν μια αξέχαστη χρονιά για τη μοτοσυκλέτα γιατί την ίδια χρονιά ιδρύθηκε η Brembo στην Ευρώπη. Εκτός από μια τεράστια συλλογή τροπαίων, οι δύο γίγαντες έχουν επίσης και παγκόσμια παρουσία. Η Brembo διαθέτει 23 εγκαταστάσεις παραγωγής, 7 εργαστήρια Ε&Α (R&D) και 6 επιχειρηματικές εγκαταστάσεις σε 15 χώρες και τρεις ηπείρους με συνολικά 12.000 εργαζόμενους , το 10% των οποίων είναι μηχανικοί και ειδικοί στον τομέα.

Στις 8 από τις 15 στροφές, που φρενάρουν στην πίστα Lusitanian οι αναβάτες του MotoGP, χρησιμοποιούν, τα φρένα τους για συνολικό χρόνο 28 δευτερολέπτων εντός του γύρου, χρόνος που ισούται με το 29% της διάρκειας του αγώνα. Όλα αυτά περιπλέκονται από τις συνεχείς ανηφόρες και κατηφόρες που δυσκολεύουν τους αναβάτες να αποφασίσουν τη στιγμή που θα ξεκινήσουν το φρενάρισμα, με κίνδυνο να φρενάρουν πολύ αργά στα κατηφορικά κομμάτια ή να φρενάρουν πολύ νωρίς στα ανηφορικά κομμάτια.

Αν η πίστα δεν είχε υψομετρικές διαφορές, το φρενάρισμα θα ήταν ευκολότερο μια και 5 από τα σημεία φρενών απαιτούν μείωση της ταχύτητας μικρότερη από 100 km/h. Στις περισσότερες στροφές, η δύναμη που ασκείται στη μανέτα του φρένου είναι χαμηλή καθώς και η επιβράδυνση που βιώνουν οι αναβάτες. Από τη γραμμή εκκίνησης μέχρι την σημαία του τερματισμού, κάθε αναβάτης ασκεί συνολικό φορτίο λίγο περισσότερο από 850 kg στη μανέτα του φρένου.

Από τα 9 σημεία πέδησης στο Algarve International Circuit, μόνο ένα κατατάσσεται ως απαιτητικό στα φρένα, 3 είναι μέτριας δυσκολίας και τα υπόλοιπα 5 δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικά.

Το πιο δύσκολο τμήμα πέδησης για τις μοτοσυκλέτες MotoGP είναι το πρώτο μετά τη γραμμή εκκίνησης - τερματισμού, λόγω της ευθείας 969 μέτρων, εκεί οι αγωνιστές μοτοσυκλέτες MotoGP φρενάρουν από τα 339 km/h στα 120 km/h σε 4,6 δευτερόλεπτα κατά τη διάρκεια του οποίου καλύπτουν συνολικά 262 μέτρα. Για να γίνει αυτό, οι αναβάτες εφαρμόζουν ένα φορτίο 6,2 kg στη μανέτα του φρένου και υποβάλλονται σε επιβράδυνση 1,8 G, με την πίεση του υγρού φρένων να φτάνει τα 12 bar. ,

Επόμενο άρθρο »

Ο Izan Guevara χάνει την έναρξη της χρονιάς!

« Προηγούμενο άρθρο

Περισσότερο MotoGP από ποτέ

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ