• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Δικαιούται να κάνει τέτοιο λάθος ένας τέτοιος Πρωταθλητής;
Πίσω από τα φλας 30/03/2023 - 11:57

του Δημήτρη Διατσίδη

 

Από την πρώτη στιγμή μετά το τέλος του Αγώνα της Πορτογαλίας όλο το Paddock του MotoGP συζητούσε για το γεγονός της πτώσης του Marc Marquez που παρέσυρε και τραυμάτισε και τον Πορτογάλο Miguel Oliveira. Τη στιγμή μάλιστα που με συναδέλφους δημοσιογράφους περιμέναμε τον Aleix Espargaro για την προγραμματισμένη του συνέντευξη, πέρασε δίπλα μας ο 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Marquez που είχε το χέρι του δεμένο με επίδεσμο και ίσως από κάτω κάποιο μικρό γύψο, και αμέσως από τους παρευρισκόμενους επισκέπτες φιλοξενούμενους των ομάδων που βρισκόταν κοντά, αποδοκιμάστηκε έντονα με γιουχαΐσματα! Ο ίδιος ήταν ψύχραιμος και μας έδωσε ραντεβού για λίγα λεπτά αργότερα στο ήσυχο περιβάλλον της μονάδας φιλοξενίας της Honda HRC, για να μιλήσουμε για το ατύχημα. 

Οι συζητήσεις με τους δημοσιογράφους “έδιναν και έπαιρναν” και ένας φίλος Ισπανός είπε χαρακτηριστικά: “δεν θα του κάνουν τίποτε, αυτός είναι της κυβέρνησης”. Πέρα από το αστείο του συναδέλφου, πολλοί συμφώνησαν για το ότι θα έπρεπε να τιμωρηθεί τουλάχιστον με αποκλεισμό από έναν Αγώνα, πράγμα που πρότεινε ο Aleix που φέτος είναι ο μεγαλύτερος σε ηλικία οδηγός του MotoGP και θεωρείται ο φυσικός εκπρόσωπος των οδηγών σε θέματα ασφαλείας. Ο σοφός Βρετανός Mat Oxley, που έχει τεράστια εμπειρία σε θέματα ασφαλείας (εκτός των τεχνικών και οδηγικών), είπε ότι αρκεί μια ποινή διπλού “μεγάλου γύρου” (long lap penalty), καθώς θεώρησε – όπως όλοι μας – ότι δεν υπήρχε πρόθεση από μέρους του Marquez και ότι το λάθος του προήλθε από την αγωνία του να μην χάσει το τρένο των τριών πρωτοπόρων της κούρσας μπροστά του. 

Όμως η λάθος κίνηση του Ισπανού σταρ ήρθε μετά από το πρώτο λάθος που έκανε σε εκείνο το σημείο στον πρώτο γύρο, όταν προσπάθησε να περάσει τον Oliveira κτυπώντας τον από την εσωτερική, στιγμή στην οποία έπεσε στην 5η θέση από την 1η που ξεκινούσε. Η επιθετικότητά του συνεχίστηκε με αποκορύφωμα το ξεκίνημα του τρίτου γύρου όταν προκάλεσε το ατύχημα.

Ο ίδιος φανερά στενοχωρημένος – είχε ήδη πάει για να ζητήσει συγνώμη από την ομάδα του Πορτογάλου – ανέλαβε εξ ολοκλήρου την ευθύνη, παραδέχτηκε ότι ήταν σοβαρό λάθος του και αποδέχτηκε την τιμωρία του που ήδη είχε ανακοινωθεί. Μας εξήγησε μάλιστα το πως έγινε: “Σε εκείνο το σημείο δεν πήγα να προσπεράσω, έκανα λάθος στο φρενάρισμα, μπλόκαρε η μπροστινή ρόδα της μοτοσυκλέτας μου και όταν άφησα το φρένο, για να το σώσω - κάτι που είχα κάνει αρκετές φορές σε εκείνο το σημείο στις δοκιμές – η μοτοσυκλέτα επιτάχυνε. Ξέρετε αυτές οι μοτοσυκλέτες όταν αφήσεις το φρένο επιταχύνουν απότομα, αλλά τώρα ήταν αγώνας, απέφυγα τον Martin αλλά δεν κατάφερα να αποφύγω τον Oliveira”. 

Σαφώς και κανείς δεν πιστεύει ότι το έκανε επίτηδες με σκοπό να εμβολίσει το συναθλητή του και φυσικά κανείς οδηγός δεν ρισκάρει μια πτώση κατά την οποία πάντα υπάρχει ο φόβος του τραυματισμού. Το ερώτημα όμως που τίθεται είναι το αν ένας 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής και από πολλούς θεωρούμενος ο πιο ταλαντούχος οδηγός της ιστορίας, έχει το “δικαίωμα” να κάνει ένα τέτοιο λάθος; Η απάντηση είναι δύσκολη και εύκολα κάποιος θα πει: “όχι δεν δικαιούται”. Αλλά το θέμα είναι ότι ο ίδιος γνώριζε ότι λόγω μοτοσυκλέτας, θα ήταν πολύ δύσκολο να κρατηθεί για όλη τη διάρκεια του Αγώνα κοντά στις Ducati & Aprilia των πρωτοπόρων. Το πρωί στη διάρκεια του Ζεστάματος είχα την ευκαιρία να ακούσω τον Μάνατζερ της ομάδας Alberto Puig να λέει στην κάμερα ότι “δεν είμαστε ακόμη στο επίπεδο να ακολουθήσουμε το ρυθμό της Ducati για όλον τον Αγώνα, ούτε καν με την οδηγική ικανότητα του Marc, αλλά θα δουλέψουμε για το άμεσο μέλλον”. Άρα πράγματι από το ξεκίνημα ο Marquez ήταν απεγνωσμένος και ήξερε ότι μόνο με ρίσκο θα μπορούσε να ξανα-διεκδικήσει το βάθρο, κάτι που έκανε την προηγούμενη ημέρα στον Αγώνα Σπριντ που είχε τη μισή και λίγο λιγότερο διάρκεια από τον κανονικό Αγώνα. Και αυτή η απόγνωση είναι που τον οδήγησε στο λάθος, το οποίο ο ίδιος αποδέχτηκε να πληρώσει. 

Μάλιστα σε αυτήν τη συνέντευξη σε ερώτηση φίλου Ιταλού δημοσιογράφου για το αν θεωρεί ο ίδιος την ποινή του μικρή ή αν θα έπρεπε να τιμωρηθεί με αποκλεισμό από έναν Αγώνα, απάντησε ήρεμα: “Την Πέμπτη στη συνάντηση των οδηγών με τους αγωνοδίκες, μας είπαν ότι ένα τέτοιο περιστατικό θα τιμωρείται με ποινή διπλού γύρου, την πρώτη φορά που το κάνει κάποιος. Αν το κάνει δεύτερη φορά θα έχει ποινή εκκίνησης τελευταίος από τα pits, εάν το κάνει τρίτη φορά θα έχει ποινή διέλευσης από τα pits (χάνει πολύ χρόνο) και την τέταρτη φορά θα έχει αποκλεισμό από έναν Αγώνα.” 

Οπότε τελικά και η ποινή ήταν η προβλεπόμενη και μάλιστα λύθηκε το θέμα της επιβολής της στον επόμενο Αγώνα στον οποίο θα συμμετάσχει, καθώς χάνει λόγω του τραυματισμού του τον Αγώνα της Αργεντινής που ξεκινάει μεθαύριο. 

Τελικά ναι, δικαιούται να κάνει το λάθος, αλλά πρέπει και να το πληρώσει, όπως τελικά θα γίνει και με αυτόν τον τρόπο να μείνει πάρα πολύ πίσω στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος. 

 

Επόμενο άρθρο »

Για Ποιον Χτυπά η Καμπάνα στην Yamaha MotoGP

« Προηγούμενο άρθρο

Στα “PITS” με τον Δημήτρη Διατσίδη: Φάνης Στρωματιάς

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ