• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Ομορφαίνουν οι δρόμοι, ελεύθερες οι ιστορικές μοτοσυκλέτες!
Νέα Αγοράς 05/04/2023 - 11:25

Τι πιο ωραίο από το να κυκλοφορούν στους δρόμους οι ιστορικές μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα (και όχι μόνο μέσα σε πίστες για τους σχετικούς αγώνες), που οι ιδιοκτήτες τους φροντίζουν να συντηρούν με ευλαβική προσοχή και θέλουν είτε να χρησιμοποιούν ακόμη και για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, είτε θέλουν να τις κινούν και για λόγους σωστής συντήρησης. 

Για τις 5/5/2023 είχε ορισθεί η έναρξη ισχύος του νόμου που επιτρέπει αυτήν την ελεύθερη κυκλοφορία των ιστορικών οχημάτων, βέβαια με τις ανάλογες πινακίδες και ασφάλισή τους. Κάποιοι σύλλογοι έγραψαν ότι αναβάλλεται η εφαρμογή αυτού του νόμου και εμείς κάναμε το σχετικό ρεπορτάζ. 
 

Λοιπόν, με τη δημοσίευση σε ΦΕΚ του Ν. 5039/2023 ξεκίνησε από τις 3 Απριλίου 2023 η ισχύς των διατάξεων του Ν. 4850/2021 σχετικά με την κυκλοφορία ιστορικών οχημάτων και την χορήγηση νέων ιστορικών πινακίδων από τις αρμόδιες Δ/νσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών.

Επομένως, θα μπορούν όσοι επιθυμούν να εφοδιαστούν με ιστορικές πινακίδες για τα οχήματά τους, αφού ολοκληρωθεί η ενημέρωση των αρμόδιων Διευθύνσεων Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών από το Υπουργείο σχετικά με τον τρόπο υλοποίησης των διατάξεων αυτών. 

​Σημειώνεται πως τα ιστορικά οχήματα τα οποία θα εφοδιαστούν με τις νέες πινακίδες μετέχουν στη δημόσια κυκλοφορία, με την προϋπόθεση ότι έχει ασφαλιστεί το όχημα, ενώ έχουν το δικαίωμα να κυκλοφορούν και εντός του μικρού Δακτυλίου (Αθήνα) χωρίς περιορισμό. 

Εξυπακούεται ότι όσα οχήματα δεν έχουν εφοδιαστεί με τις νέες πινακίδες, θα εξακολουθούν να κυκλοφορούν σύμφωνα με τους όρους και περιορισμούς που προβλέπονται στην ΥΑ υπ' αριθμ. 82350/3809/19 και δεν θα απολαμβάνουν των ρυθμίσεων που προβλέπονται με τις διατάξεις του Ν. 4850/2021.

 

Τελικά όσοι έχουν ιστορικές μοτοσυκλέτες ή αυτοκίνητα θα μπορούν να κυκλοφορούν κανονικά, ομορφαίνοντας τους δρόμους της χώρας, με τα κατά τεκμήριο στιλάτα και διαφορετικά οχήματα, αρκεί βέβαια να είναι ασφαλή, αφού υποχρεωτικά θα περνούν και το σχετικό ΚΤΕΟ. Για κάποιους που λένε ότι έτσι οι λέσχες και σύλλογοι όπως ΣΙΣΑ και ΦΙΛΠΑ δεν θα έχουν λόγο ύπαρξης, να τους θυμίσουμε ότι ο σκοπός των λεσχών δεν είναι να υποκαταστήσουν το κράτος στην έκδοση πινακίδων, αλλά να διοργανώνουν εκδηλώσεις και αγώνες.

Φαίνεται ότι κάτι που είχε ξεκινήσει από το 2014, όταν ήταν για πρώτη φορά Υφυπουργός μεταφορών ο μοτοσυκλετιστής Μιχάλης Παπαδόπουλος, τελικά ολοκληρώνεται, με προσωπική του πρωτοβουλία, όπως προέκυψε από το ρεπορτάζ. Να λοιπόν που κάποιοι πολιτικοί δουλεύουν για το προφανές καλό αυτών που έχουν ιστορικά οχήματα και δεν τα αντιμετωπίζουν ως ένα χωρίς νόημα χόμπι των πλουσίων.

 

Με την ευκαιρία από το ρεπορτάζ προέκυψε ότι λύθηκε επιτέλους και το χρόνιο πρόβλημα της μεταφοράς αγωνιστικών μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων, καθώς με τις διατάξεις του αρ. 81 του Ν. 5039/2023, χορηγούνται ανεξάρτητες άδειες και πινακίδες και στα μεταχειρισμένα ρυμουλκούμενα οχήματα κατηγορίας Ο1 (μεικτού βάρους μέχρι 750 κιλά) και τα ρυμουλκούμενα κατηγορίας Ο2 (εφόσον μεταφέρουν αγωνιστικά αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, σκάφη αναψυχής, άλογα και οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος, συμπεριλαμβανομένων και των ιδιοκατασκευών), τα οποία δεν είχαν εφοδιαστεί με άδεια ρυμούλκησης. 

Συγκεκριμένα, τα οχήματα των παραπάνω κατηγοριών θα μπορούν με την ίδια διαδικασία που προβλέπεται για τα ρυμουλκούμενα που είχαν εφοδιαστεί με άδεια ρυμούλκησης και μετά από υποβολή σχετικής μελέτης μηχανολόγου, που θα πιστοποιεί την καταλληλότητά τους, να προχωρήσουν στη χορήγηση των αδειών και πινακίδων.

Εντός των ημερών, με απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών αρμόδιου για τις Μεταφορές, θα καθοριστούν οι λεπτομέρειες εφαρμογής αυτών των ρυθμίσεων. Με τον τρόπο αυτό, χωρίς να γίνονται εκπτώσεις στην οδική ασφάλεια, οι πολίτες θα μπορούν να κυκλοφορήσουν νόμιμα τα οχήματά τους και να μην αναγκαστούν να τα ακινητοποιήσουν


 

Επόμενο άρθρο »

ΣΤΑ PAPASTAVROU SHOPS ΤΟ ΚΡΑΝΟΣ J-CRUISE II ΤΗΣ SHOEI

« Προηγούμενο άρθρο

2ος αγώνας του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Motocross - Το Σαββατοκύριακο 8-9/4

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ