• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
“Δεμένο ...σε δένει με τη ζωή!”
Νέα 09/04/2023 - 20:11

του Δημήτρη Διατσίδη

 

To κράνος είναι το πιο σημαντικό “αξεσουάρ” ασφαλείας του μοτοσυκλετιστή. Πρέπει όμως απαραίτητα να είναι δεμένο στο κεφάλι μας, γιατί διαφορετικά είναι απλά ένα διακοσμητικό αξεσουάρ...

Πρόσφατα σε ένα σοβαρό ατύχημα στο οποίο έχασε τη ζωή του ο εμπλεκόμενος οδηγός του δίτροχου οχήματος που κτύπησε με ένα τετράτροχο, υπήρξαν αυτόπτες μάρτυρες που είδαν το κράνος του να εκσφενδονίζεται στον αέρα, φεύγοντας από το κεφάλι του. Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι φορούσε το κράνος του χωρίς να το έχει δέσει, ή χωρίς να το έχει δέσει σωστά!

Είδα κάτι ανάλογο σε προπόνηση οδηγού SuperMoto που σε προσγείωση από άλμα του έφυγε το κράνος, το οποίο δεν είχε δέσει, στη φούρια του να βγει από τα pits της πίστας και να κάνει τους γύρους του. Ευτυχώς δεν τραυματίστηκε. Επίσης μπροστά μου φίλος που μιλούσε στο κινητό που είχε κτυπήσει μόλις έβαλε το κράνος, όταν τελείωσε την κλίση ξεκίνησε να φύγει χωρίς να δέσει το κράνος, απλά έχοντας ξεχάσει ότι δεν ολοκλήρωσε τη συνηθισμένη ρουτίνα του δεσίματος του κράνος του. Στο διαδίκτυο μάλιστα κυκλοφορεί φωτογραφία (από on-board video) οδηγού που του φεύγει το κράνος μέσα σε πίστα, καθώς είχε ξεχάσει να το δέσει.

Αν έχετε προσέξει τις τηλεοπτικές μεταδόσεις του MotoGP, τελειώνοντας κάθε μετάδοση δίνουμε την προτροπή: «οι μοτοσυκλετιστές φοράμε το κράνος μας δεμένο, γιατί αυτό μας δένει με τη ζωή!»
 

Εδώ να πούμε ότι το δέσιμο του κράνους γίνεται είτε με διπλούς κρίκους 2D, είτε με σύστημα Μικρο-ασφάλισης (Micro Ratchet System) για ευκολία στο χειρισμό και ευκολία ρύθμισης. 

Το δεύτερο σύστημα κερδίζει συνεχώς έδαφος, κυρίως στα κράνη που προορίζονται για καθημερινή χρήση, για τη μετακίνηση μέσα στην πόλη και για το ταξίδι. Τα εκτεταμένα τεστ των εταιριών κρανών δείχνουν ότι αυτά τα συστήματα είναι απολύτως ασφαλή, αλλά χρειάζεται να προσέχουμε πάντα για ενδεχόμενη φθορά των μηχανισμών ασφάλισης, ειδικά μετά από μακροχρόνια χρήση. Εδώ να πούμε σε παρένθεση ότι τα υλικά του κελύφους στα περισσότερα κράνη έχουν διάρκεια ζωής περίπου στα 5-6 χρόνια και επομένως πρέπει να τα αποσύρουμε από τη χρήση μετά την πάροδο τέτοιου χρονικού διαστήματος.

Όμως η πιο ασφαλής μέθοδος δεσίματος του κράνους εξακολουθεί να είναι το σύστημα των διπλών κρίκων 2D, αφού τα αγωνιστικά κράνη και αυτά που προτείνονται για χρήση σε πίστα, είναι αυτά με το πιο πολύπλοκο στο δέσιμο, αλλά πιο απλό στη φιλοσοφία του σύστημα. Βέβαια με ελάχιστη “προπόνηση” τα δάκτυλα των χεριών μας αποκτούν τη δεξιότητα που χρειάζεται για να μπορούμε εύκολα να δένουμε το κράνος μας, κάτι που με τον καιρό γίνεται αυτοματοποιημένη διεργασία. 

Ας θυμόμαστε λοιπόν πάντα, όταν ανεβαίνουμε στη μοτοσυκλέτα μας, να δένουμε το κράνος πριν από κάθε τι άλλο, ειδικά αν είμαστε βιαστικοί ή αν εκείνη την ώρα κάνουμε και κάτι άλλο, όπως να απαντήσουμε μια κλίση στο κινητό, ή οτιδήποτε άλλο μας αποσπάει την προσοχή. 

Έτσι ας συμμετέχουμε και εμείς στην Καμπάνια Οδικής Ασφάλειας, που έχει ξεκινήσει από ένα διαδικτυακό τόπο της χώρας μας, με σλόγκαν:

Δεμένο ...σε δένει με τη ζωή!”

Διαδώστε το μήνυμα αυτό και βάλτε τοκαλά μέσα στο κεφάλι σας, κάθε φορά που ανεβαίνετε στην αγαπημένη σας μοτοσυκλέτα. Και εμείς και οι φίλοι μας και τα αγαπημένα μας πρόσωπα και οι οικογένειες μας, θέλουμε να είμαστε όλοι μαζί, να χαιρόμαστε όλοι μαζί την οδήγηση των υπέροχων αυτών δίτροχων κατασκευών.

Επόμενο άρθρο »

Μαζί με τον Crutchlow o Razgatlioglu στη Jerez

« Προηγούμενο άρθρο

"Ή λύνετε το πρόβλημα ή δεν ερχόμαστε το 2024"

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ