• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
4ος Αγώνας - Ισπανία (Jerez)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Ωδή σε ένα κιβώτιο (ταχυτήτων)!
Τεστ-Μοντέλα 14/04/2023 - 14:13

Του Δημήτρη Διατσίδη

 

Οδηγώντας μια μοτοσυκλέτα, ένα από τα πρώτα πράγματα που αισθάνεσαι είναι η ευκολία ή δυσκολία αλλαγής ταχυτήτων (σε αυτές που έχουν το “νορμάλ” εξατάχυτο κιβώτιο), και αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό που μπορεί να σε κάνει είτε να εκτιμήσεις, είτε να δυσαρεστηθείς με τον κινητήρα. Και όπως λένε οι παλιότεροι και πιο σοφοί, “το μοτέρ είναι η ψυχή της μοτοσυκλέτας”.

Οδηγώ αυτές τις ημέρες μια Yamaha MT09 SP και το κιβώτιο, σε συνδυασμό με το εκπληκτικό Quickshifter (το σύστημα αλλαγής ταχυτήτων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη) , με ενθουσίασε.

Θυμήθηκα πριν μερικά χρόνια όταν οι συντηρητικοί μηχανικοί του Ιαπωνικού εργοστασίου μας έλεγαν ότι το Quickshifter της R1 είχε τη λειτουργία της αλλαγής ταχυτήτων μόνο για το ανέβασμα ταχυτήτων, γιατί στο κατέβασμα φοβήθηκαν ότι η υπερστροφία του κινητήρα θα μπορούσε να τον σπάσει! Όμως τώρα – φαίνεται μετά από προσεκτική δουλειά – παρουσιάζουν ένα φοβερό Quickshifter που δουλεύει τέλεια και στα κατεβάσματα. 

Επίσης η κλιμάκωση του κιβωτίου της συγκεκριμένης ΜΤ09 είναι εξαιρετική και παρά το ότι η δύναμη του τρικύλινδρου εν σειρά κινητήρα των 889 κυβικών εκατοστών, είναι στους σχετικά λίγους 119 ίππους στις 10,000 σ.α.λ., με τη ροπή στα 9.5 kgm στις 7,000 σ.α.λ., η λειτουργία του είναι “γεμάτη” από τις χαμηλές και ιδιαίτερα καλή στις μεσαίες στροφές. 

Με αυτά τα τεχνικά χαρακτηριστικά τα πράγματα γίνονται ευκολότερα, αλλά μόνο αυτό δεν σημαίνει ότι οι αλλαγές ταχυτήτων θα είναι πανεύκολες και απροβλημάτιστες. Έτσι λοιπόν οδηγώντας αυτό το μοτέρ της ΜΤ09 δεν μπορούμε παρά να επαινέσουμε τους μηχανικούς της Yamaha που κατάφεραν να το εφοδιάσουν με ένα τέτοιο κιβώτιο που σε κάνει να ανεβοκατεβάζεις ταχύτητες, ακόμη κι αν δεν χρειάζεται! Μάλιστα η λειτουργία του είναι τέλεια σε όλο το φάσμα των στροφών, τόσο στις χαμηλές 2,500 – 4,000, όσο και στις τρομερές μεσαίες 4,000 – 8,000, όπου ο τρικύλινδρος προσφέρει άφθονη ροπή, αλλά και στις ψηλές 8,000 – 11,000, παρά το ότι η δύναμη πέφτει μετά τις 10,000.

Ευχαριστημένοι με την πρώτη επαφή μας με την ΜΤ09 SP
Ευχαριστημένοι με την πρώτη επαφή μας με την ΜΤ09 SP

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το ότι ο product manager του μοντέλου Shun Miyazawa, είπε ότι η Yamaha σκέφτηκε να χρησιμοποιήσει για αυτό το μοντέλο είτε δικύλινδρο εν σειρά, είτε τετρακύλινδρο εν σειρά, είτε κινητήρα V2, αλλά ο τρικύλινδρος εν σειρά τους έδωσε την καλύτερη λύση για το συνδυασμό δύναμης, ροπής και μικρού βάρους. Και αυτό το κιβώτιο κάνει αυτόν το συνδυασμό ακόμη καλύτερο!

 

Επόμενο άρθρο »

Οδηγούμε και σχολιάζουμε την CFMOTO 450SR (Video)

« Προηγούμενο άρθρο

Παρουσίαση του νέου Daytona Vitrus 300

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα