• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
8 Ducati, δορυφορικές ομάδες, ιδανικό grid
O Herve Poncharal αναλύει
Νέα 25/04/2023 - 12:22

Η αποχώρηση της Suzuki σημαίνει ότι οι Desmosedici γεμίζουν πλέον το 36% του grid των 22 αναβατών, με τη νέα συμφωνία της RNF με την Aprilia να έρχεται σε βάρος της Yamaha, η οποία περιορίζεται σε μια εργοστασιακή ομάδα.

Ενώ η Ducati έχει ξαναβρεθεί με 8 μοτοσυκλέτες (πρώτη φορά το 2016) - και άλλοι κατασκευαστές το έχουν κάνει στο παρελθόν - η αυξανόμενη ανταγωνιστικότητα της, πλέον νικήτριας, Desmosedici έχει προκαλέσει συζήτηση σχετικά με το εάν θα πρέπει να επιβληθεί όριο στις μοτοσυκλέτες ανά κατασκευαστή.

"Είμαι με την Pierer Mobility", είπε ο Poncharal, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης της ομάδας GASGAS Tech3. "Αλλά αν χορηγούνταν στη Ducati μόνο τέσσερις μοτοσυκλέτες, κάποιοι από τους άλλους τέσσερις αναβάτες μπορεί να μείνουν χωρίς δουλειά. Είναι λίγο (αυτή η κατάσταση) όπως όταν κατηγορείται η Dorna επειδή υπάρχουν πολλοί Ισπανοί αναβάτες στο grid. Αλλά δεν είναι δικό τους λάθος αν οι ομάδες επιλέγουν Ισπανούς αναβάτες".

"Δεν μπορείς να σταματήσεις μια ομάδα από το να προσλάβει τον αναβάτη που θέλει, αν αυτός ο αναβάτης συμφωνεί να αγωνιστεί για λογαριασμό της, και το ίδιο συμβαίνει με τις μοτοσυκλέτες. Η Dorna δεν μπορεί να εμποδίσει μια ανεξάρτητη ομάδα να επιλέξει όποια μοτοσυκλέτα θέλει, εάν ένας κατασκευαστής είναι πρόθυμος να την προμηθεύσει. Είναι μια ελεύθερη αγορά".


"Η ομάδα θα έλεγε: «Θέλουμε αυτό το πακέτο. Οι αναβάτες μας θέλουν αυτό το πακέτο. Ο χορηγός μας θέλει αυτό το πακέτο. Και τώρα θα παρέμβεις και θα βλάψεις την επιχείρησή μου σταματώντας με;»".

"Είναι σαν να έλεγαν στους οπαδούς των MotoGP ότι δεν επιτρέπεται να αγοράσουν τη μοτοσυκλέτα δρόμου που ήθελαν επειδή ήταν δημοφιλής και πρέπει να αγοράσουν μια διαφορετική μόνο για να εξισορροπηστούν οι αριθμοί, δεν θα ήταν ευχαριστημένοι!".

"Οι ανεξάρτητες ομάδες είναι ιδιωτικές εταιρείες και εναπόκειται σε αυτές να επιλέξουν τις καλύτερες μοτοσυκλέτες που μπορούν από άποψη κόστους, υποστήριξης από το εργοστάσιο, απόδοσης, αξιοπιστίας κ.λπ.".

"Όταν η Aprilia αποφάσισε να έχει τη δική της εργοστασιακή ομάδα την περασμένη σεζόν, προσέφερε στη Gresini τη συνέχιση υποστήριξης της Aprilia. Αλλά πήγαν στη Ducati και όταν βλέπεις τη σεζόν του 2022, δεν μπορείς να τους κατηγορήσεις. Η απόφαση τους βοήθησε να είναι ανταγωνιστικοί".

"Δεν ήταν η αρχική στρατηγική [της Ducati] νομίζω [το να έχει οκτώ μοτοσυκλέτες], αλλά είπαν «ναι» όταν τους πλησίασαν οι ομάδες, κατάφεραν να διαχειριστούν την κατάσταση και κανείς δεν έχει κακή μοτοσυκλέτα. Είναι μια τεράστια επένδυση από άποψη logistics, ανθρώπινου δυναμικού και χρημάτων".


"Μην ξεχνάτε ότι υπήρξαν στιγμές που η Honda είχε οκτώ μοτοσυκλέτες MotoGP και η Yamaha, στην πρώτη μας σεζόν 500cc το 2001, είχε επίσης οκτώ μοτοσυκλέτες και κανείς δεν παραπονιόταν!".


Ενώ ο ανεκπλήρωτος στόχος της Dorna ήταν να έχει καθένας από τους έξι (προηγούμενους) κατασκευαστές μια δορυφορική ομάδα, ορισμένα εργοστάσια δεν γλυκοκοιτούσαν αυτή την προοπτική, παρά το «καρότο» της πρόσθετης οικονομικής υποστήριξης από τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων.

"Η Dorna δίνει ένα οικονομικό «καρότο» στα εργοστάσια [για την προμήθεια δορυφορικών μοτοσυκλετών]", είπε ο Poncharal.

"Επομένως, εάν ένας κατασκευαστής έχει μόνο μια εργοστασιακή ομάδα, δύο μοτοσυκλέτες, θα λάβει Χ ποσό οικονομικής υποστήριξης. Αλλά εάν ο ίδιος κατασκευαστής έχει επίσης δορυφορική ομάδα, θα λάβει X + Y".

"Σίγουρα, η Dorna θα προτιμούσε - και ήταν πάντα το ιδανικό σενάριο όταν είχαμε έξι κατασκευαστές - ο καθένας από αυτούς να έχει μια εργοστασιακή και μια δορυφορική ομάδα"

"6 κατασκευαστές, 4 μοτοσυκλέτες ο καθένας, 24 αναβάτες. Ιδανικό grid. Αλλά δεν λειτούργησε. Η Dorna πίεζε. Όλοι πιέζαμε. Κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να πείσουμε κάθε κατασκευαστή να υποστηρίξει μια δορυφορική ομάδα".

"Αλλά ορισμένοι κατασκευαστές παίζουν το παιχνίδι καλύτερα από άλλους. Επίσης, πρέπει να σέβεσαι τους κατασκευαστές αν δεν θέλουν να έχουν δορυφορική ομάδα, όπως ήταν η Suzuki".

Οι ανεξάρτητες ομάδες πληρώνουν επίσης μίσθωση πολλών εκατομμυρίων ευρώ ανά αναβάτη στον κατασκευαστή τους για δορυφορικές μοτοσυκλέτες, τα οποία ουσιαστικά καλύπτονται από τη Dorna.

"Ένα εργοστάσιο με δορυφορική ομάδα λαμβάνει περισσότερη οικονομική υποστήριξη από τον διοργανωτή, συν το μίσθωμα για τις μοτοσυκλέτες που πρόκειται να πληρώσει η δορυφορική ομάδα".

Ο Poncharal υπογράμμισε ότι η χρηματοδότηση της Dorna έρχεται χωρίς δεσμεύσεις και οι δορυφορικές ομάδες είναι ελεύθερες να μισθώνουν από όποιον κατασκευαστή επιλέξουν.

"Τώρα, επιτέλους, όλο και περισσότεροι κατασκευαστές καταλαβαίνουν ότι η δορυφορική ομάδα δεν είναι βάρος ή μειονέκτημα, όπως ειπώθηκε μερικές φορές στο παρελθόν. Είναι ένα πλεονέκτημα γιατί μπορούν να προετοιμάσουν νέους αναβάτες για το μέλλον και οι κατασκευαστές έχουν περισσότερα σχόλια και δεδομένα, σε μια εποχή που οι δοκιμές έχουν μειωθεί", είπε ο Poncharal.

"Για παράδειγμα, στο Pierer Mobility Group (KTM και GASGAS) στη Sepang, καθένας από τους τέσσερις αναβάτες δοκίμαζε κάτι διαφορετικό. Έτσι είχαμε περισσότερες πληροφορίες στον ίδιο χρόνο".

"Νομίζω ότι η Aprilia είναι χαρούμενη που έχει τέσσερις μοτοσυκλέτες τώρα και πιστεύω ότι η Yamaha ψάχνει πραγματικά για μια νέα δορυφορική ομάδα. Στο εγγύς μέλλον, δεν νομίζω ότι θα υπάρξει εργοστάσιο χωρίς δορυφορική ομάδα. Αλλά αυτή τη στιγμή, η Ducati περισσότερο βοήθησε παρά "εμπόδισε" το πρωτάθλημα".

Η σκέψη του Poncharal πάνω σε αυτό έχει να κάνει με την ανταγωνιστικότητα των μοτοσυκλετών της Ducati και την πίεση που ασκεί αυτό στους υπόλοιπους κατασκευαστές όταν διαπραγματεύονται με τις δορυφορικές ομάδες. Εάν κάποιος άλλος κατασκευαστής θέλει να δελεάσει μια ομάδα ώστε να φύγει από την Ducati, θα χρειαστεί απλώς να προσφέρει μια καλύτερη συνολική προσφορά.

Με άλλα λόγια, εάν η ίδια η μοτοσυκλέτα δεν είναι τόσο ανταγωνιστική όσο μια Desmosedici, άλλα κίνητρα όπως η αυξημένη εργοστασιακή υποστήριξη, το χαμηλότερο κόστος μίσθωσης και μια πιο μακροχρόνια συνεργασία θα μπορούσαν να τεθούν στο παιχνίδι.

"Στα γαλλικά, λέμε, «οι απόντες κάνουν πάντα λάθος». Εάν δεν έχεις δορυφορική ομάδα, υπάρχουν δύο λόγοι: Είτε δεν θέλεις, είτε δεν προσφέρεις ένα πακέτο που να είναι αρκετά ανταγωνιστικό - όχι μόνο στην πίστα, αλλά ολόκληρο το πακέτο".

"Αυτό πρέπει να λάβει κανείς υπόψη όταν μιλάει με έναν κατασκευαστή. Όταν έφυγα από τη Yamaha για να πάω στην KTM και την Pierer Mobility, σίγουρα άφηνα μια μοτοσυκλέτα που εκείνη τη στιγμή είχε υψηλότερο επίπεδο απόδοσης".

"Αλλά η συνολική προσφορά, για μένα, ως ιδιοκτήτη της εταιρείας μου, ήταν πολύ καλύτερη. Και μέσα σε δύο χρόνια είχαμε κερδίσει δύο αγώνες με την KTM. Έτσι πρέπει επίσης να σκεφτείς, πόσο κοντά είσαι στο εργοστάσιο; Το επίπεδο υποστήριξης και συμμετοχής του κατασκευαστή είναι σημαντικό".

"Είμαι πολύ χαρούμενος που είμαι με την Pierer Mobility. Υπέγραψα πενταετές συμβόλαιο με την Dorna και ταυτόχρονα πενταετές συμβόλαιο με τον κατασκευαστή μου. Αυτό σημαίνει ότι μπορώ να προγραμματίσω και να επενδύσω. Εάν έχεις μονοετές συμβόλαιο, ποτέ δεν ξέρεις τι θα συμβεί τον επόμενο χρόνο".

"Τώρα οι ανεξάρτητες ομάδες βρίσκονται σε πολύ πιο άνετη θέση από ό,τι στο παρελθόν. Σχεδόν κάθε αναβάτης των δορυφορικών ομάδων έχει υπογραφεί συμβόλαιο απευθείας με το εργοστάσιό του και οι περισσότεροι έχουν επίσης μοτοσυκλέτες προδιαγραφών 2023".

"Όπως έδειξε η Gresini πέρυσι, και έχουμε δείξει εμείς στο παρελθόν, ένας δορυφορικός αναβάτης μπορεί να κερδίσει αγώνες. Και τελικά, στο μέλλον, γιατί να μην μπορεί να κερδίσει και το πρωτάθλημα;".

Επόμενο άρθρο »

Pedrosa: Ο τρόπος δουλειάς μου ήταν να κοιτάω πρώτα την ομάδα

« Προηγούμενο άρθρο

Ο Bastianini βρέθηκε στο Misano με μια Panigale V4

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ