• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo - Τα φρένα στo απαιτητικό Circuito de Jerez Angel Nieto
Νέα 28/04/2023 - 02:00

Το MotoGp επιστρέφει στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στη Χερέθ, όπου το 1999 έλαμψε ο Valentino και η Brembo έγραψε ιστορία.

Εκείνη τη χρονιά ο Valentino Rossi έκανε χρήση των φρένων Brembo σε ένα σημείο της πίστας όπου κανείς δεν τα είχε χρησιμοποιήσει ποτέ πριν. Αφού τερμάτισε πρώτος στον αγώνα των 250 cc, 4,5 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Tohru Ukawa, σταμάτησε και ακούμπησε την Aprilia του στα λάστιχα στο πλάι της πίστας. Εκεί υπήρχε μια χημική τουαλέτα, για τους κριτές του αγώνα, όπου μπήκε μέσα προσποιούμενος ότι έκανε την ανάγκη του.  

Η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα είχε δαγκάνα της Brembo με ακτινική στήριξη - ένα εξάρτημα που έκανε το ντεμπούτο του κατά τις δοκιμές στη Jerez τον Φεβρουάριο του 1998 στη μοτοσυκλέτα δοκιμών του Marcellino Lucchi. Σκοπός της ακτινικής στήριξης ήταν να καλύψει την ανάγκη για σταθερότητα στα δυνατά φρενάρισματα από την αρχή μέχρι το τέλος του αγώνα . Αυτή η λύση έφερε επανάσταση όχι μόνο στους αγώνες αλλά και στη καθημερινή χρήση στο δρόμο και σήμερα οι περισσότερες μοτοσυκλέτες υψηλής ισχύος διαθέτουν ακτινικές δαγκάνες.  

Για τη βελτίωση της ασφάλειας στην πίστα Circuito de Jerez Angel Nieto, ο χώρος εξόδου διευρύνθηκε κατά 40 και 25 μέτρα στις στροφές 1 και 5 αντίστοιχα. Χάρη σε αυτά τα έργα, η πίστα της Ανδαλουσίας θα είναι στο ημερολόγιο και το 2024. 

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται με όλους τους αναβάτες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP, η πίστα Circuito de Jerez Angel Nieto κατατάσσεται σαν μια πολύ απαιτητική πίστα για φρένα. Στην κλίμακα δυσκολίας από το 1 έως το 6, βαθμολογείται με 4, που είναι ο υψηλότερος βαθμός δυσκολίας των πρώτων πέντε μηνών της σεζόν.

Στο Circuito de Jerez Angel Nieto, οι αναβάτες του MotoGP χρησιμοποιούν τα φρένα τους σε 10 από τις 13 στροφές της πίστας. Σε έναν πλήρη γύρο, το σύστημα πέδησης λειτουργεί για συνολικά 31 δευτερόλεπτα, που σημαίνει κάτι λιγότερο από το ένα τρίτο ολόκληρου του αγώνα. Στη Jerez οι μοτοσυκλέτες είναι απίθανο να ξεπεράσουν τα 300 km/h και για αυτόν τον λόγο δεν υπάρχουν σημεία πέδησης μεγαλύτερα από 270 μέτρα.

Ωστόσο, μεταξύ των στροφών 8 και 11, οι αναβάτες πρέπει να χρησιμοποιήσουν τα φρένα τους σε 4 διαδοχικές στροφές. Προσθέτοντας όλες τις τιμές δύναμης που εφαρμόζει ένας αναβάτης στη μανέτα του μπροστινού φρένου της Brembo από τη γραμμή εκκίνησης μέχρι την καρό σημαία, το αποτέλεσμα φτάνει σε περισσότερο από έναν τόνο και αυτή είναι η δεύτερη υψηλότερη τιμή ανάμεσα στις πίστες της Ιβηρικής Χερσονήσου μετά τη Βαλένθια. 

Από τα 10 σημεία πέδησης του Circuito de Jerez Angel Nieto, τα 2 χαρακτηρίζονται ως απαιτητικά για τα φρένα, τα 5 είναι μέτριας δυσκολίας και τα άλλα 3 είναι μικρής δυσκολίας για το σύστημα πέδησης.

Το πιο δύσκολο φρενάρισμα είναι στην έκτη στροφή: Μετά από μια ευθεία μήκους 600 μέτρων (0,6 km), οι αναβάτες αναπτύσσουν ταχύτητες που πλησιάζουν τα 300 km/h πριν πατήσουν τα φρένα για 5,6 δευτερόλεπτα για να φθάσουν στη στροφή με 72 km/h αφού καλύψουν απόσταση 263 μέτρων ενώ εφαρμόζουν δύναμη 6,8 kg στη μανέτα του φρένου.

 

Επόμενο άρθρο »

Jerez: Moto3 ΕΔ1

« Προηγούμενο άρθρο

Jerez: Συνέντευξη τύπου

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ