• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo - Τα φρένα στο Bugatti Circuit της πόλης του Λε Μάν
Νέα 12/05/2023 - 00:04

Λιγότερο από ένα μήνα μετά το περίφημο 24ωρο αγώνα του Παγκόσμιου Πρωτάθλημα Αντοχής, το Bugatti Circuit στην πόλη του Le Mans, φιλοξενεί το Γαλλικό MotoGP. 

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo αυτή η πίστα είναι μια από τις πιο απαιτητικές πίστες για φρένα και βαθμολογείται με 4,  στην κλίμακα δείκτη δυσκολίας από το 1 έως το 6, που είναι η υψηλότερη βαθμολογία στο πρώτο μέρος του πρωταθλήματος μαζί με τη Jerez.  Για να αποφευχθεί ο κίνδυνος οι δίσκοι να ξεπεράσουν την ιδανική θερμοκρασία, πολλοί αναβάτες χρησιμοποιούν δίσκους High Mass. 

Η νέα εποχή της κατηγορίας MotoE

Όλες οι μοτοσυκλέτες που συμμετέχουν στην MotoE είναι κατασκευασμένες από την Ducati και διαθέτουν συστήματα φρένων Brembo. Τα εμπρός δισκόφρενα T-Drive διαμέτρου 335,5 χιλιοστών είναι από χάλυβα πάχους 6,8 mm με πτερύγια στην εσωτερική διάμετρο για βελτίωση της ψύξης. Η μπροστινή μονομπλόκ ακτινική δαγκάνα GP4RR M4 32/36 της Brembo είναι κατασκευασμένη από billet όπως και η ακτινική αντλία φρένου PR 19/18.

 

 

Συνεχές φρενάρισμα από τη στροφή 6 έως τη στροφή 9

Για κάθε γύρο στην πίστα του Le Mans, οι αναβάτες χρησιμοποιούν τα φρένα τους 9 φορές για συνολικά 29 δευτερόλεπτα, που ισοδυναμεί με το 32% ολόκληρου του Grand Prix. Ωστόσο, δεν χρησιμοποιούνται ομοιόμορφα γιατί τα φρένα χρησιμοποιούνται μόλις 2 φορές στις πρώτες 5 στροφές και όχι περισσότερο από 3 δευτερόλεπτα κάθε φορά. Από τη στροφή 6 έως τη στροφή 9, από την άλλη πλευρά, χρησιμοποιούνται σε όλες τις στροφές για μεγάλο διάστημα που κυμαίνεται από 3,3 δευτερόλεπτα έως και 4,9 δευτερόλεπτα ανά στροφή.

Προφανώς, αυτό δεν αφήνει χρόνο στα φρένα να κρυώσουν και εξηγεί γιατί απαιτείται τόση δύναμη στα φρένα. Η συνολική δύναμη που ασκείται στη μανέτα του φρένου από κάθε αναβάτη είναι υψηλή και φτάνει σχεδόν τα 970 κιλά.

233 μέτρα συνεχούς φρεναρίσματος

Από τα 9 τμήματα πέδησης στην πίστα του Le Mans, τα 2 χαρακτηρίζονται ως απαιτητικά στα φρένα, τα 4 είναι μέτριας δυσκολίας και τα υπόλοιπα 3 είναι σχετικά ελαφριά.

Το πιο δύσκολο τμήμα πέδησης για τις μοτοσυκλέτες MotoGP είναι στη στροφή 9 όπου οι αγωνιστικές μοτοσυκλέτες φτάνουν με 292 km/h και φρενάρουν συνεχόμενα για 4,5 δευτερόλεπτα μέχρι η ταχύτητα να πέσει στα 105 km/h  ενώ η πίεση του υγρού φρένων ανεβαίνει στα 10 bar.

Στο συγκεκριμένο σημείο οι αναβάτες ασκούν δύναμη 5,2 κιλών στη μανέτα του φρένου, υποβάλλονται σε επιβράδυνση 1,5 G και εν τω μεταξύ καλύπτουν μια απόσταση 233 μέτρων.

 

Επόμενο άρθρο »

Oδηγοί της Yamaha σε όλα τα βάθρα του 3ου αγώνα Motocross στη Σπερχειάδα

« Προηγούμενο άρθρο

Τί ειπώθηκε στη συνέντευξη τύπου της Πέμπτης στο Le Mans;

Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ