• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Poncharal: «Η BMW και η Kawasaki θα πρέπει να έχουν την τεχνογνωσία και τη δύναμη να έρθουν στο MotoGP»
Νέα 14/07/2023 - 17:51

Του Νεκτάριου Διατσίδη

 

Ο Πρόεδρος της IRTA Herve Poncharal, τονίζει ότι το ιδανικό σενάριο είναι 24 μοτοσυκλέτες, 6 κατασκευαστές, ο καθένας με δορυφορική ομάδα. 

«Κάποιοι λένε ότι 8 Ducati σκοτώνουν το MotoGP. Οι δορυφορικές ομάδες όμως αποφασίζουν μόνες τους. Αν δίναμε τις 2 επιπλέον θέσεις σε μια δορυφορική ομάδα, θα χάναμε την πιθανότητα να δούμε μια νέα εργοστασιακή ομάδα».

Και πάλι, το 2024 θα συνεχίσουν να υπάρχουν 22 μοτοσυκλέτες στο αρχικό grid του MotoGP. Πολλοί, ειδικά η KTM που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει μια επιπλέον θέση για τον Pedro Acosta, επιθυμούν τις δύο θέσεις που άφησε η Suzuki πέρυσι, αλλά οι κορυφαίοι του πρωταθλήματος είναι ανένδοτοι στην απόφασή τους να εκχωρήσουν τις δύο θέσεις σε έναν κατασκευαστή. Το ιδανικό σενάριο θα ήταν 24 μοτοσυκλέτες. Έξι κατασκευαστές, ο καθένας με μια δορυφορική ομάδα, σχολίασε ο Poncharal, εξηγώντας την κατάσταση στους συναδέλφους μας στο Motorsport-Total.com. Δεδομένου ότι υπάρχουν ήδη έξι δορυφορικές ομάδες, σε σύγκριση με πέντε επίσημες ομάδες, οι διοργανωτές του MotoGP δεν θέλουν να υπονομεύσουν ακόμη περισσότερο την ισορροπία στην πίστα, χάνοντας έτσι την πιθανότητα να δουν μια νέα εργοστασιακή ομάδα να κάνει το ντεμπούτο της στο μέλλον.

«Οι κατασκευαστές που θα ήταν επιλέξιμοι είναι οι BMW και Kawasaki. Αυτοί είναι οι μόνοι κατασκευαστές που έχουν την τεχνογνωσία και τη δύναμη να έρθουν. Η Triumph λέει ότι δεν είναι έτοιμη και είναι ευχαριστημένη με την Moto2. Ίσως και η Suzuki να θέλει να επιστρέψει. Ποιος ξέρει;», συνέχισε ο Γάλλος. «Επομένως, αυτές οι δύο θέσεις προορίζονται για αυτούς. Εάν δινότανε σε άλλη ομάδα δορυφορική, θα σήμαινε ότι θα κλείσει η ευκαιρία για έναν άλλο κατασκευαστή. Όταν αρχίζεις να παραβαίνεις τους κανόνες, δημιουργείς μεγάλη αβεβαιότητα».

Η διάρκεια της δέσμευσης που απαιτείται για να συμπληρωθούν οι δύο θέσεις στο grid, είναι ένα μακροπρόθεσμο έργο στο οποίο πρέπει να στραφεί ένας κατασκευαστής. Δεν μπορείς να δώσεις θέση μόνο για ένα χρόνο. Αυτό θα δημιουργούσε πολλά προβλήματα. Ας πάρουμε το παράδειγμα του Acosta και της KTM. Θα έδινες σε έναν κατασκευαστή μεγάλη αξία. Αυτό θα μείωνε επίσης την αξία των άλλων δορυφορικών ομάδων - είπε το αφεντικό της ομάδας Tech 3 – Το στήσιμο μιας ομάδας MotoGP δεν είναι εύκολο. Αν το έκανες αυτό, θα έλεγες ότι δεν θα το έκανες για ένα χρόνο. Η επένδυση θα ήταν πολύ μεγάλη. Χρειάζονται τουλάχιστον πέντε χρόνια.

Σε ένα σενάριο που στοχεύει να φέρει ισορροπία στο grid, η τρέχουσα δυσαναλογία που σχετίζεται με τις δορυφορικές ομάδες εγείρει ορισμένες ανησυχίες. Ενώ η Ducati μπορεί να υπολογίζει σε έως και τρεις συνεργάτες, η KTM, η Aprilia και η Honda έχουν στην πραγματικότητα μόνο μία δορυφορική ομάδα η καθεμία, με τη Yamaha να μένει εντυπωσιακά χωρίς άλλες ομάδες μετά τον χωρισμό από την ομάδα RNF. 

«Λατρεύω την ελευθερία και την ελεύθερη αγορά. Κάποιοι λένε ότι οκτώ Ducati είναι πάρα πολλές και σκοτώνουν το πρωτάθλημα. Κάθε δορυφορική ομάδα μπορεί να επιλέξει αυτό που θέλει. Δεν μπορείς να το συνταγογραφήσεις αυτό. Η Aprilia έκανε πρόταση στον Gresini, αλλά ήθελαν να ενταχθούν στη Ducati. Μερικοί λένε ότι η VR46 πρέπει να μεταβεί στη Yamaha. Αλλά πρέπει να ρωτήσετε μόνο τον Bezzecchi και τον Marini. Θέλουν να αλλάξουν;» σχολίασε ο Poncharal.

Άλλωστε, από την εμπειρία του ως επικεφαλής της ομάδας Tech 3, ο Γάλλος μάνατζερ γνωρίζει καλά τους λόγους με τους οποίους μια δορυφορική ομάδα επιλέγει τον προμηθευτή της.

«Ήμουν με την Yamaha για 20 χρόνια. Όταν άλλαξα, μου άρεσε η στάση των Stefan Pierer, Hubert Trunkenpolz, Pit Beirer και ούτω καθεξής. Ναι, η μοτοσυκλέτα τους δεν ήταν τόσο ανταγωνιστική. Άλλαξα γιατί ήθελα να δουλέψω με αυτούς τους ανθρώπους. Ήθελαν να έχουν μια δορυφορική ομάδα και να την υποστηρίξουν πλήρως», εξήγησε – «Αυτό είναι σημαντικό για αυτούς. Οι Gresini, VR46 και Pramac είναι με την Ducati γιατί ήταν η καλύτερη συμφωνία που μπορούσαν να λάβουν από άποψη απόδοσης και υποστήριξης».

 

Επόμενο άρθρο »

MotoGP: ο απολογισμός των καλοκαιρινών διακοπών!

« Προηγούμενο άρθρο

Ducati -250σ.α.λ. Kawasaki +250σ.α.λ. στην Ίμολα

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ