• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
MotoGP: Οι νέες τεχνολογίες - μέχρι στιγμής - το 2023
Νέα 25/07/2023 - 13:42

Ας ρίξουμε μια ματιά στα νέα εξαρτήματα που έχει φέρει στο τραπέζι κάθε εργοστάσιο στο MotoGP™ στο πρώτο μισό αυτής της σεζόν.

Οι νέες τεχνολογίες είναι κάτι που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στο σύγχρονο MotoGP™ και είναι ένα θέμα που συναρπάζει πολλούς από εμάς. Εδώ, θα ρίξουμε μια σύντομη ματιά στα κύρια πράγματα που έχει δοκιμάσει κάθε εργοστάσιο μέχρι στιγμής το 2023.

 

DUCATI:

 

Ένα από τα μεγάλα σημεία συζήτησης για την Ducati το 2023 ήταν ο νέος κινητήρας. Οι προδιαγραφές του 2023 βασίζονται περισσότερο στις προδιαγραφές του 2021 παρά στις προδιαγραφές του 2022, κάτι που βοήθησε τους Jorge Martin και Johann Zarco της Prima Pramac Racing να είναι πιο σταθερά ανταγωνιστικοί αυτή τη σεζόν. Υπήρξε μια διχαστική απόφαση μεταξύ της Ducati Lenovo Team και της Prima Pramac Racing σχετικά με την αεροδυναμική. Ο Francesco Bagnaia και ο Enea Bastianini τρέχουν με τους αγωγούς downwash, ενώ οι Jorge Martin και Johann Zarco αγωνίζονται με τα πλαϊνά φέρινγκ ground effect.

 

KTM:

 

Ενώ η Ducati έχει κάνει μικρές αλλαγές στην Desmosedici του 2022 που κέρδισε τον τίτλο, η RC16 της KTM έχει προχωρήσει με αρκετά μεγάλη εξέλιξη. Ένας νέος κινητήρας, ένα νέο πλαίσιο και μια νέα μονάδα ουράς/σέλας είχαν όλα σημαντική εξέλιξη, αλλά αναμφισβήτητα οι μεγαλύτερες διαφορές το 2023 είναι η αεροδυναμική της KTM.

Η στενή συνεργασία της με την Red Bull Advanced Technologies της επέτρεψε να παράγει αεροδυναμικά βοηθήματα με περισσότερη τεχνογνωσία και ταχύτερα από πριν. Το πίσω φτερό, για παράδειγμα, έχει γίνει ένα εξέχον κομμάτι στην RC16 το 2023 και είναι σαφές ότι η δουλειά που γίνεται με τη Red Bull στο τμήμα αεροδυναμικής βοηθά.

 

APRILIA:

 

Η αναβαθμισμένη αεροδυναμική είναι κάτι που μπορούμε να συνδέσουμε σε μεγάλο βαθμό με την Aprilia – και είναι το κύριο θέμα όταν μιλάμε για το τι έχει κάνει η Ιταλική ομάδα για το 2023. Το εργοστάσιο στο Noale έχει τα πιο σύνθετα πλαϊνά φέρινγκ ground effect, ενώ η Aprilia έχει επίσης πολλά μικρά αεροδυναμικά βοηθήματα για να καυχηθεί, όπως τα φτερά που τοποθετούνται στο πιρούνι, τα μικρά καθοδηγητικά πτερύγια του μπροστινού τροχού, την πίσω αεροτομή και τα κάτω πτερύγια στο ψαλίδι.

 

YAMAHA:

 

Το μεγάλο σημείο συζήτησης γύρω από τη Yamaha το 2023 είναι ο νέος κινητήρας. Έχουν αποκτήσει κάποια ιπποδύναμη, αλλά φαίνεται ότι τους κόστισε στη συνολική απόδοση – ειδικά στις στροφές, κάτι που ήταν το δυνατό σημείο για την YZR-M1 τα περασμένα χρόνια. Η αεροδυναμική ήταν επίσης ένα πρόβλημα στο στρατόπεδο της Iwata. Η Yamaha λαχταρά περισσότερη κάθετη δύναμη, αλλά τα μεγαλύτερα πακέτα αεροδυναμικών βοηθημάτων προκαλούν προβλήματα σε άλλους τομείς της μοτοσυκλέτας. Η επιστροφή στο αεροδυναμικό πακέτο του 2022 στο μπροστινό φέρινγκ ήταν η λύση μέχρι στιγμής το 2023, αλλά αυτός είναι ένας τομέας όπου πρέπει να γίνουν αρκετές βελτιώσεις σε σύγκριση με την Ducati, την KTM και την Aprilia.

 

HONDA:

 

Πολλοί από εμάς έχουμε δει ή ακούσει για μια πολύ αξιοσημείωτη αλλαγή για τους Ιαπωνικούς γίγαντες για το 2023: το πλαίσιο της Kalex. Αφού δοκίμασε τρία δικά της, η Honda στράφηκε στην Kalex. Ωστόσο, κανένα από αυτά τα πλαίσια που δοκιμάστηκαν δεν τους έδωσε το βήμα προς τα εμπρός και είναι αυτό το οποίο επιθυμούν απελπισμένα. Όπως και η Yamaha, τα οφέλη στην αεροδυναμική δεν ήταν στο ίδιο επίπεδο με τους αντίστοιχους Ευρωπαίους κατασκευαστές. Αυτό είναι κάτι στο οποίο μπορούμε να περιμένουμε ότι η Honda θα εργάζεται σκληρά, ειδικά για την 2024 RC213V – μια μοτοσυκλέτα στην οποία θα έχουν ήδη επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό.

 

Τι θα δούμε μετά το διάλειμμα για το υπόλοιπο του 2023; Το Misano Test είναι πάντα μια βασική δοκιμή και εκεί θα αρχίσουμε να βλέπουμε τους αναβάτες να δοκιμάζουν εξαρτήματα που θα μπορούσαν να φτάσουν στις μοτοσυκλέτες του 2024, αλλά και κάποια από αυτά να ενσωματωθούν στις μοτοσυκλέτες του 2023. Μόνο στον τομέα του κινητήρα απαγορεύεται οποιαδήποτε αλλαγή, καθώς οι κινητήρες κάθε οδηγού είναι σφραγισμένοι από το ξεκίνημα της χρονιάς. 

 

 

Επόμενο άρθρο »

Νέο πίσω ελαστικό SC1 από την Pirelli για τον αγώνα WorldSBK της Τσεχίας

« Προηγούμενο άρθρο

Stefan Pierer (KTM): Ο Marc Marquez δεν μας ταιριάζει

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ