• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Ο Dall'Igna θέλει να σώσει το σύστημα χαμηλώματος
«Ας το χρησιμοποιήσουμε όπως το DRS στην F1»
Νέα 30/08/2023 - 10:33

Οι άλλοι κατασκευαστές θα ήθελαν να το καταργήσουν, αλλά ο γενικός διευθυντής της Ducati ενισχύει την υποστήριξή του στο σύστημα αυτό: «Θα μπορούσε να γίνει σύστημα προσπέρασης που θα χρησιμοποιείται έως και 10 φορές ανά αγώνα».

Το MotoGP έχει πρόσφατα αντλήσει έμπνευση από την Formula 1 και την αντιγράφει σε ορισμένους τομείς. Ο Αγώνας Sprint που παρουσιάστηκε φέτος είναι ένα παράδειγμα, αλλά παρόλο που είναι δυνατό διάφοροι τομείς της F1 να διασταυρωθούν, μέχρι τώρα υπήρχαν πολύ λίγα σημεία επαφής σε τεχνικό επίπεδο μεταξύ δύο και τεσσάρων τροχών (εκτός από τα αεροδυναμικά φτερά). 

Έχει γίνει κάποια συζήτηση για έναν πιθανό υβριδικό κινητήρα για μοτοσυκλέτες MotoGP, αλλά δεν υπήρξε συμφωνία μεταξύ των κατασκευαστών και - κατά πάσα πιθανότητα - δεν θα το δούμε να συμβαίνει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Ο Gigi Dall’Igna, ωστόσο, είναι πάντα πολύ προσεκτικός σε ό,τι συμβαίνει σε όλους τους τομείς του μηχανοκίνητου αθλητισμού και, αυτές τις μέρες που μιλάμε για τους μελλοντικούς κανονισμούς από το 2027 και μετά, έχει ξεκινήσει να σκέφτεται μια ενδιαφέρουσα ιδέα.

Η έμπνευσή του προέρχεται από την F1 αλλά ερμηνεύεται σε ένα κλειδί του MotoGP και αφορά το σύστημα χαμηλώματος πίσω. Το μπροστινό (που δοκίμασε η Ducati πέρυσι) έχει απαγορευτεί και το ίδιο θα γινόταν και με το πίσω. Ο γενικός διευθυντής της Ducati, ωστόσο, έχει διαφορετικές σκέψεις για το θέμα.

«Η ιδέα μου και της Ducati είναι ότι αυτό το σύστημα πρέπει να χρησιμοποιείται ως ένα είδος - συστήματος προσπέρασης – και θα μπορούσε να επιτρέπεται να ενεργοποιείται δέκα φορές στον Αγώνα της Κυριακής, για παράδειγμα και όχι περισσότερο». Ο Dall’Igna εξήγησε στο Speedweek.

Επομένως, θα λειτουργούσε όπως το DRS στην F1. Στους αγώνες, αυτό το σύστημα χρησιμεύει για τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης των μονοθέσιων σε ευθεία γραμμή, ενεργώντας σε ένα πτερύγιο στην πίσω πτέρυγα και με αυτόν τον τρόπο, μειώνεται η κάθετη δύναμη, αυξάνεται η μέγιστη ταχύτητα και διευκολύνεται το προσπέρασμα.

Οι μοτοσυκλέτες του MotoGP θα μπορούσαν να επιτύχουν το ίδιο αποτέλεσμα με το πίσω σύστημα χαμηλώματος. Πλέον επιτρέπεται η χρήση του ανά πάσα στιγμή και σε οποιοδήποτε σημείο της πίστας, αλλά σύμφωνα με την ιδέα του Dall’Igna, η χρήση του θα μπορούσε να ρυθμιστεί. Όπως ακριβώς και στην F1, όπου το DRS μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο σε ορισμένα τμήματα της πίστας και υπό συγκεκριμένες συνθήκες (όπως αυτή για την οποία πρέπει να απέχεις λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο από τον προπορευόμενο οδηγό).

Ο Dall’Igna θέλει ξεκάθαρα να σώσει το σύστημα χαμηλώματος που δεν αρέσει στους αντιπάλους του, αλλά μένει να δούμε αν θα τα καταφέρει. Αυτό που έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον όμως, είναι η χρήση του να φτάσει σε σημείο που με κάποιο τρόπο να υπάρχει και στις μοτοσυκλέτες παραγωγής με σκοπό όχι μόνο την βελτίωση χρόνων εντός πίστας αλλά και μίας καλύτερης συμπεριφοράς της ανάρτησης γενικότερα σε συνδυασμό με την αεροδυναμική και τη σταθερότητα. Ελπίζουμε λοιπόν στην συνεχή εξέλιξη αυτού του συστήματος και στα πλεονεκτήματα τα οποία προσφέρει χωρίς να δημιουργεί και αντίστοιχα μειονεκτήματα.

 

Επόμενο άρθρο »

O Marco Bezzecchi και η Mooney VR46 μαζί το 2024

« Προηγούμενο άρθρο

Τραγωδία με δύο νεκρούς σε Αγώνα στην Βραζιλία

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ