• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Γερμανία (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Αεροδυναμική: Η εξέλιξη στο σχεδιασμό, την ασφάλεια και την οικονομία
Νέα 25/09/2023 - 07:58

του Νεκτάριου Διατσίδη


 

Η σημερινή μορφή των μοτοσυκλετών έχει αλλάξει ως προς τον αεροδυναμικό σχεδιασμό και συνεχίζει να αλλάζει με γρήγορους ρυθμούς. Ο σχεδιασμός αεροδυναμικών βοηθημάτων με στόχο τη βελτίωση του κρατήματος ουσιαστικά, είναι κάτι που επηρεάζει πέρα από την εξωτερική όψη της μοτοσυκλέτας, την ασφάλεια αλλά και την οικονομία στην κατανάλωση.

Ο σχεδιασμός μιας μοτοσυκλέτας είναι ένας πρώτος σημαντικός παράγοντας για να επιλέξουμε την κατάλληλη που μας αρέσει οπτικά, ενώ επίσης θέλουμε να έχει κάποια χαρακτηριστικά τα οποία βοηθούν στην οδήγησή της, ώστε να είναι πέρα από όμορφη και λειτουργική.

Στο MotoGP η εξέλιξη της αεροδυναμικής γίνεται πλέον με ταχύτατους ρυθμούς καθώς οι μοτοσυκλέτες έχουν πολύ ισχύ και η αεροδυναμική δίνει λύσεις σε πολλούς τομείς, συμβάλλοντας στη βελτίωση των χρόνων γύρου με ταυτόχρονη αυξημένη ασφάλεια για τους αναβάτες. Οι ταχύτερες πλέον μοτοσυκλέτες είναι πιο επικίνδυνες θεωρητικά λόγω περισσότερων χιλιομέτρων, αλλά η αεροδυναμική τους βοηθά να φρενάρουν καλύτερα και να στρίβουν πιο γρήγορα με αποτέλεσμα οι χρόνοι γύρων να είναι καλύτεροι και να οφείλονται όχι μόνο στην υψηλή ταχύτητα στις ευθείες ή την τελική ταχύτητα, αλλά και σε όλες τις υπόλοιπες συνθήκες.

Οι περισσότερες από τις παραπάνω συνθήκες δεν συμβαίνουν στην καθημερινή μας οδήγηση στους δρόμους, όπου δεν μπορούμε και δεν πρέπει να κινούμαστε με ταχύτατους ρυθμούς, όμως η ταχύτητα που μπορούμε να αναπτύσσουμε είναι αρκετά μεγάλη ώστε να χρειαστούμε την αεροδυναμική βοήθεια ανά πάσα στιγμή. Το φρενάρισμα που είναι το πιο σημαντικό για την ασφάλειά μας, επωφελείται από το επιπλέον κράτημα, είτε σε μέτρια άσφαλτο, είτε σε πολύ καλή, όπου η αεροδυναμική πίεση βοηθά και στην αποφυγή της ανύψωσης του πίσω τροχού. Στις στροφές είναι πολύ σημαντική η αεροδυναμική φόρτιση ιδιαίτερα του εμπρός τροχού, ενώ και στις επιταχύνσεις το κράτημα χρειάζεται για μεγαλύτερη ασφάλεια.

Με την εξέλιξη που συντελείται στους αγώνες, οι υπολογισμοί των αεροδυναμικών αντιστάσεων έχουν πάντα το στόχο να μειώνονται, ενώ η συνολική πίεση της μοτοσυκλέτας στο δρόμο να αυξάνεται. Έτσι επιτυγχάνεται οικονομία στην κατανάλωση καυσίμου ή ηλεκτρικής ενέργειας στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, κάτι που είναι ζητούμενο και για την αυτονομία. Με την πάροδο του χρόνου και καθώς εξελίσσεται η αεροδυναμική, έχουν αναπτυχθεί πολλοί τρόποι σχεδιασμού και τοποθέτησης αεροδυναμικών βοηθημάτων, που έχουν στόχο τη διαμόρφωση της ροής του αέρα, ώστε να έχει ομαλή και ηθελημένη κατεύθυνση σε όλες τις επιφάνειες από τις οποίες περνά. Αυτό συμβάλει ουσιαστικά στις μειωμένες αντιστάσεις και στη μειωμένη κατανάλωση αντίστοιχα.

Βλέποντας τις μοτοσυκλέτες του MotoGP και την άμεση υιοθέτηση των αεροδυναμικών βοηθημάτων στις μοτοσυκλέτες παραγωγής είναι αυτονόητο ότι η εξέλιξη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς και περνά στην παραγωγή επίσης γρήγορα με θετικά αποτελέσματα στην οδική ασφάλεια, στην αποδοτικότητα και την οικονομία. Ο εξωτερικός σχεδιασμός που επηρεάζεται από όλα αυτά τα αεροδυναμικά βοηθήματα, δεν έχει απαραίτητα κακή επίδραση στην ομορφιά μιας μοτοσυκλέτας παραγωγής, σε αντίθεση κάποιες φορές με την περίεργη όψη αυτών του MotoGP και ένας λόγος που συμβαίνει αυτό είναι οι περιορισμοί των διαστάσεων στους αγώνες. Στο σχεδιασμό των δικών μας μοτοσυκλετών προέχει η εξωτερική εμφάνιση, η λειτουργικότητα, η ασφάλεια αλλά και η οικονομία ενώ δεν είναι τυχαίο ότι ολοένα και μικρότερες μοτοσυκλέτες έχουν όμορφο σχεδιασμό με αρκετά αεροδυναμικά βοηθήματα.

 

 

Επόμενο άρθρο »

Εξαιρετική η απόδοση των Power Slick της Michelin στον πρώτο αγώνα στην Buddh

« Προηγούμενο άρθρο

Buddh: MotoGP Αγώνας

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα