• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo - Νυχτερινό MotoGP στο Κατάρ
Δείτε την λάμψη των δίσκων
Νέα 17/11/2023 - 13:14

Μετά από 16 συνεχόμενα χρόνια που το Κατάρ φιλοξενούσε κάθε χρόνο τον πρώτο αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MotoGP φέτος θα φιλοξενήσει το προτελευταίο αγώνα της σεζόν. 

Το 2004 και το 2005 ο αγώνας είχε γίνει το φθινόπωρο άλλα νωρίτερα, μεταξύ Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου και ήταν ο τέταρτος αγώνας GP πριν το τέλος της σεζόν.

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo, που συνεργάζονται στενά και με όλους τους αναβάτες της κορυφαίας κατηγορίας, το Losail International Circuit είναι μια μέτρια σε απαιτήσεις απο τα φρένα πίστα. 

Στην κλίμακα από το 1 έως το 5, βαθμολογείται με 3 στον δείκτη δυσκολίας. 

Στους νυχτερινούς αγώνες η λάμψη των δίσκων από ανθρακονήματα, στα πιο σκληρά σημεία πέδησης, είναι ορατή κάτι που στους περισσότερους αγώνες καλύπτει το φως του ήλιου.

 Η Brembo και το MotoGP πηγαίνουν από την Ευρώπη στον υπόλοιπο κόσμο

Το MotoGP του Κατάρ είναι το έβδομο στη σειράς GP εκτός Ευρώπης, η πρώτη φορά που συμβαίνει αυτό στην ιστορία του παγκόσμιου πρωταθλήματος. 

Από το 1949, τη χρονιά που ξεκίνησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα, έως το 1960, όλοι οι αγώνες διεξήχθησαν στην Ευρώπη. 

Αυτό που άλλαξε την ιστορία ήταν το πρώτο GP της Αργεντινής το 1961, μια διοργάνωση χρονοβόρα και δαπανηρή για την εποχή, που την έχασαν ακόμα και μεγάλα ονόματα του GP 500.

Το 1961, λίγα μόλις χιλιόμετρα έξω από το Μπέργκαμο, ιδρύθηκε η Brembo και όπως και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ξεκίνησε στην Ευρώπη και στη συνέχεια επέκτεινε σταδιακά τη δραστηριότητά της στον υπόλοιπο κόσμο. 

Σήμερα, η Brembo είναι μια πολυεθνική που δραστηριοποιείται σε 15 χώρες σε τρεις διαφορετικές ηπείρους με 9 ερευνητικά εργαστήρια και 31 εγκαταστάσεις παραγωγής και επιχειρήσεων.

Επτά συνεχόμενα σημεία φρεναρίσματος 

Στο Losail International Circuit οι αναβάτες χρησιμοποιούν τα φρένα τους στις 13 από τις 16 στροφές σε κάθε γύρο.

Αυτό είναι ένα ρεκόρ επειδή σε καμία άλλη πίστα τα φρένα δεν χρησιμοποιούνται περισσότερες από 11 φορές ανά γύρο.

Ωστόσο, τα 39 δευτερόλεπτα για τα οποία χρησιμοποιούνται τα φρένα σε κάθε στροφή είναι λιγότερα από τα 41 δευτερόλεπτα του GP της Ινδίας που διεξάγεται σε μια πίστα που είναι 400 μέτρα μικρότερη.

Στο GP του Κατάρ τα φρένα χρειάζονται συνεχόμενα από τη στροφή 12 έως τη στροφή 16 και αν προσθέσουμε σε αυτό τις δύο πρώτες στροφές μετά τη γραμμή εκκίνησης, σημαίνει ότι οι αναβάτες τα χρησιμοποιούν σε 7 στροφές στη σειρά. 

Στον αγώνα της Κυριακής, από την αρχή μέχρι το τέλος κάθε αναβάτης ασκεί συνολικό φορτίο στη μανέτα του φρένου σχεδόν 1250 kg, ένα άλλο ρεκόρ σεζόν.

Από τα 350 km/h στα 123 km/h σε 5,4 δευτερόλεπτα

Από τα 13 τμήματα πέδησης στο Losail International Circuit, μόνο ένα χαρακτηρίζεται ως πολύ απαιτητικό στα φρένα, ενώ 5 είναι μεσαίας δυσκολίας και 7 μικρής.

Λόγω της ευθείας των 1.068 m πριν από τα φρένα για την πρώτη στροφή, μετά τη γραμμή εκκίνησης-τερματισμού το σημείο αυτό είναι ένα από τα πιο δύσκολα σε ολόκληρο το πρωτάθλημα.

Χωρίς slipstream, οι μοτοσυκλέτες MotoGP φθάνουν σε αυτό το σημείο με 348 km/h και επιβραδύνουν, διανύοντας απόσταση 321 μέτρων, στα 123 km/h, ασκώντας δύναμη 7 kg στη μανέτα του φρένου για 5,4 δευτερολέπα. 

 

Επόμενο άρθρο »

Lusail: Moto3 Πρώτες Δοκιμές

« Προηγούμενο άρθρο

#PECCOvsMARTIN: «Θα πάρω το ρίσκο και ότι συμβεί»

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ