• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Οδηγούμε την Πρωταθλήτρια Yamaha R6 Next Gen
Tου Άλεξ Παπαγεωργίου
Τεστ-Μοντέλα 29/11/2023 - 16:43

του Δημήτρη Διατσίδη

φωτογραφία: Νάσος Τριανταφύλλου, Σπύρος Πατμανίδης, Κυριάκος Αντωνίου

 

Ο Πρωταθλητής Ελλάδας 2023 στην κατηγορία Supersport (SSP) είναι ο Αλέξανδρος Παπαγεωργίου, που φέτος σφράγισε τον 7ο Τίτλο της καριέρας του.

14 χρόνια μετά το πρώτο του Πρωτάθλημα, στα 48 του ο αθλητής από την Αθήνα εξακολουθεί και παραδίδει μαθήματα επιμονής, αφοσίωσης, μαχητικότητας και έδωσε μεγάλη μάχη στη διάρκεια του Βαλκανικού Πρωταθλήματος, μαζί με το οποίο έγινε και το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα στους Αγώνες των Σερρών.

Η μοτοσυκλέτα του είναι μια Yamaha R6 προδιαγραφών Παγκοσμίου Πρωταθλήματος SSP, την οποία επιμελείται, ετοιμάζει και συντηρεί η ZenOne Racing των Αντώνη Μερεμέτη και Δημήτρη Παπανικολάου που έχει και την ευθύνη όλων των ηλεκτρονικών και της διαχείρισης του κινητήρα, αλλά και της τελεμετρίας της μοτοσυκλέτας.

Η πρόσκληση να οδηγήσουμε την αγωνιστική αυτή κατασκευή ήταν παραπάνω από καλοδεχούμενη, αφού μάλιστα η δοκιμή μας θα γινόταν στην πίστα των Σερρών, όπου έγινε και ο τελευταίος Αγώνας της χρονιάς και για το Βαλκανικό Πρωτάθλημα και η R6 είχε ρυθμιστεί τέλεια για την καλύτερη πίστα των Βαλκανίων.

Αρχικά να πούμε ότι πρόκειται για μια ελαφριά μοτοσυκλέτα με βάρος στα 164 κιλά, αρκετά ελαφρύτερη από τις χιλιάρες Superbike που συνήθως οδηγούμε στην πίστα. Η θέση οδήγησης είχε αλλάξει ώστε να χωράμε στην θέση οδήγησης, που για τον πανάλαφρο και μικρόσωμο οδηγό της είναι οριακά προσαρμοσμένη ώστε να τον βοηθά στη σωστή κίνηση στο βγάλσιμο στις στροφές και στην καλύτερη δυνατή θέση στις ευθείες για μέγιστη αεροδυναμική απόδοση.

Οι 140 ίπποι του κινητήρα, με τη σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου, αμέσως δείχνουν τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, που είναι η ομαλή δύναμη μετά το μέσον του στροφόμετρου και το εντυπωσιακά γρήγορο ανέβασμα των στροφών στις 14,500, με τον κινητήρα να “ουρλιάζει” με έναν ήχο που σε προτρέπει να οδηγήσεις ακόμη πιο γρήγορα από όσο νομίζεις ότι μπορείς!

Μπορεί η δύναμη να μην φαίνεται εξωφρενική, όπως στις χιλιάρες των 200+ ίππων, αλλά ο συνδυασμός με το χαμηλό βάρος δίνουν μια τέλεια επιτάχυνση και σε κάνουν να παίρνεις φόρα, τη φόρα που χρειάζεται να οδηγηθούν τα εξακοσάρια. Πέρα από αυτό το φρενάρισμα γίνεται κάπως αργότερα από τα σημάδια που έχεις βάλει με τις μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες και λόγω ελαφρά μικρότερης τελικής στην ευθεία των 636μ. της πίστας των Σερρών, αλλά και λόγω – και πάλι – λόγω του μικρότερου βάρους.

Έτσι μαθαίνεις να οδηγείς με φόρα και με ροή, κάτι που σε βελτιώνει ως οδηγό. Το συγκεκριμένο σύνολο με όλα αυτά που βλέπουμε στα τεχνικά χαρακτηριστικά, προσφέρει μια απίστευτα θετική αίσθηση στο πλάγιασμα από την είσοδο μέχρι το μέσον της στροφής και στην έξοδο όλα γίνονται επίσης άψογα χάρις και στην πρόσφυση των σλικ Dunlop που χρησιμοποιεί η ομάδα. Και το κυριότερο, δεν κουράζεσαι, με την R6 να σου κάνει όλα τα “χατήρια” και να σε κάνει να αισθάνεσαι ένας οδηγός αγώνων. Βέβαια για να φτάσεις να γυρνάς στο 1.19 που κάνει ο Άλεξ Παπαγεωργίου χρειάζεται τεράστια εξοικείωση και το να αποκτήσεις τέτοια φόρα που σίγουρα δεν είναι κάτι που γίνεται εύκολα. Άλλωστε μιλήσαμε πριν για αφοσίωση και επιμονή του οδηγού που προπονείται εντατικά όλον το χρόνο για να μπορεί να αποδίδει έτσι και να κυνηγά τα Πρωταθλήματα.

Τα ηλεκτρονικά είναι αυτά που επιβάλλει ο κανονισμός των Supersport και η ομάδα έχει προσαρμόσει όλη τη λειτουργία του κινητήρα πάνω σε αυτά, με προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια. Όλα δουλεύουν “ρολόι” και τα κορυφαία περιφερειακά που έχουν επιλεγεί φτιάχνουν το σύνολο που μπορεί να κερδίζει. Το μόνο πρόβλημα που αντιμετωπίσαμε στη δοκιμή μας ήταν ένας αισθητήρας του quickshifter που έκανε προβληματικό το κατέβασμα των ταχυτήτων και έτσι μας έκοψε λίγο από την απόλυτη ευχαρίστηση που θα μπορούσαμε να είχαμε. Από την άλλη αυτό το “σαμποτάζ” μας έδωσε την ευκαιρία να μας υποσχεθεί η φιλόξενη ομάδα και ο τρομερός οδηγός της, μία ακόμη “βόλτα” και δοκιμή στις Σέρρες, μ'ολις ο καιρός το επιτρέψει, οπότε τελικά λειτούργησε υπέρ μας!!!

Εν κατακλείδι σε μια τέτοια δοκιμή και επαφή με μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα μπορείς να καταλάβεις πόση προσοχή και πόσο σωστή προετοιμασία χρειάζεται για να διεκδικείς και να παίρνεις τα Πρωταθλήματα. Μόνο τυχαίο δεν είναι ότι ο Αλέξανδρος έχει επτά από αυτά!

 

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ Yamaha R6 Next Gen by ZenOne Racing Specs

Κυβισμός

 

599 cc

 

Απόδοση

 

140 Hp

 

Προδιαγραφές

 

WSSP 2023

 

Φίλτρο αέρα

 

MWR WSBK

 

Εξάτμιση

 

Akrapovic Evolution

 

Ψυγείο

 

H2O

 

Προστασία κινητήρα

 

GB Racing

 

Λιπαντικά

 

Quantum

 

Xοάνες ψεκασμού

 

MWR

 

Συμπλέκτης

 

STM

 

Διαχείρηση

 

Mectronic WSS600_A

 

Καλωδίωση

 

Yamaha Racing

 

Καντράν

 

ECU Master - Solo Eng.

 

O Αντώνης Μερεμέτης της Zen1One Racing μας εξηγεί τα μυστικά
O Αντώνης Μερεμέτης της Zen1One Racing μας εξηγεί τα μυστικά

Βάρος

164Kg

Αναρτήσεις

Öhlins FKR / TTX GP

Αμορτισέρ τιμονιού

Toby

Φρένα Μπροστά

Brembo T-Drive

Σωληνάκια Υψηλής

Melotti Racing RBS

Στοπ τιμονιού

Melotti Racing

Ο Αλέξανδρος Παπαγεωργίου σε έναν από τους φετινούς Αγώνες
Ο Αλέξανδρος Παπαγεωργίου σε έναν από τους φετινούς Αγώνες

Προστασία πλαισίου

Sebimoto

Ζελατίνα

Ermax

Μανέτα φρένου

Spider

Τρόμπα φρένου

OEM

Ποδοστήρια

PPTuning

Τιμόνια

Spider

Τάπα ρεζερβουάρ

Spider

Ελαστικά

Dunlop KR

Διακόπτες

Carraro Engineering

Καταγραφικό δεδομένων

2D

Εξωτερικοί Αισθητήρες

AIM-Mectronic-Avio Race

Quickshifter

Cordona - Avio Race

 

 

Επόμενο άρθρο »

Extreme Track Day με Yamaha R1M στις Σέρρες

« Προηγούμενο άρθρο

Yamaha XSR900 GP 2024: κλασικό στυλ με προηγμένη τεχνολογία

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ