• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Extreme Track Day με Yamaha R1M στις Σέρρες
Τεστ-Μοντέλα 01/12/2023 - 12:27

του Νεκτάριου Διατσίδη

φωτογραφία: Νάσος Τριανταφύλλου, Σπύρος Πατμανίδης, Κυριάκος Αντωνίου

 

Για τη συμμετοχή μας στις ημέρες που διοργανώθηκαν από την Extreme Track Days στις Σέρρες, είχαμε στη διάθεσή μας την Yamaha R1M για μία δοκιμή με αρκετούς γύρους στην πίστα και με τα σλικ ελαστικά Dunlop KR106 MS4, σε διάσταση 120/70 R17 εμπρός και KR108 MS4 σε διάσταση 195/65 R17 πίσω, καταφέρνοντας να αξιοποιήσουμε αρκετές από τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας.

Η R1M έχει ένα φέρινγκ από ανθρακονήματα καθώς και το πίσω μέρος στην ουρά, συντελώντας στο να διατηρηθεί το βάρος της χαμηλό αλλά και το κέντρο βάρους επίσης χαμηλά. Τόσο εμπρός όσο και πίσω, το μειωμένο βάρος δεν αλλάζει την ιδανική κατανομή στους τροχούς ώστε να αποφεύγεται η ανύψωση του εμπρός τροχού στην επιτάχυνση και αντίστοιχα η ανύψωση του πίσω στην επιβράδυνση. Επίσης οι ζάντες από μαγνήσιο, το πίσω πλαίσιο και το κάτω τμήμα του φέρινγκ από τιτάνιο μειώνουν ακόμη περισσότερο το βάρος, μαζί με τη μειωμένη περιστρεφόμενη μάζα των τροχών αλλά και τη μειωμένη μη αναρτώμενη μάζα τους.

Γνωρίζοντας αρχικά τα παραπάνω και μαζί την ισχύ του κινητήρα που είναι 200 ίπποι στις 13,500 σ.α.λ., με ροπή 113.3 Nm στις 11,500 σ.α.λ., ενώ το βάρος γεμάτη με καύσιμο ανέρχεται στα 202 κιλά, η πρώτη θετική εντύπωση έρχεται από την ευκολία της μοτοσυκλέτας να πλαγιάσει και να κλίσει την τροχιά της, αφού επιταχύνει και επιβραδύνει έντονα πριν από την πρώτη κιόλας στροφή. Ξεκινώντας τους πρώτους ακόμα γύρους στην πίστα με τις πιέσεις των ελαστικών να είναι σωστά ρυθμισμένες και χαμηλές όπως το επιτρέπει ο σκελετός των ελαστικών, γρήγορα ανεβάσαμε ρυθμό καθώς η σιγουριά που σου δίνει η R1M στις στροφές με τη γεωμετρία της αλλά και την κατανομή του βάρους της, είναι μεγάλη και ο συνδυασμός φρεναρίσματος και στριψίματος στην είσοδο της στροφής αλλά και ο συνδυασμός στριψίματος και επιτάχυνσης στην έξοδο, άλλη μία ευχάριστη και εύκολη υπόθεση.

Οι αναρτήσεις της Öhlins διαθέτουν ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση που έχει εξελιχθεί για αγωνιστική χρήση και έχουν την τεχνολογία αντισπηλαίωσης NPX που αποτρέπει τον βρασμό ουσιαστικά του λαδιού στις έντονες αποσβέσεις, αλλά και τη φθορά που προκαλείται στα μεταλλικά μέρη, όπου ο βρασμός δημιουργεί μικρές δίνες και φυσαλίδες αέρα οι οποίες φθείρουν με την υπερηχητική τοπική ταχύτητα ακόμη και τα πιο σκληρά μέταλλα εσωτερικά των αμορτισέρ και των ρυθμιστικών βαλβίδων ροής του λαδιού. Αυτή η τεχνολογία που ανεβάζει την πίεση του λαδιού εσωτερικά των αμορτισέρ, δίνει τη δυνατότητα να παραμένουν σταθερές όλες οι λειτουργίες της ανάρτησης χωρίς μεταβολή στη διάρκεια πολλών και απαιτητικών γύρων εντός πίστας, ενώ αν υπήρχαν και αντίστοιχα εξωτερικά κερμπ στην πίστα των Σερρών, τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στις εξόδους των στροφών, τότε σίγουρα οι αναρτήσεις δε θα είχαν κανένα πρόβλημα διαχείρισης της πρόσφυσης και καμία κόπωση από τα περάσματα επάνω από τα κερμπ. Στη διάρκεια των δοκιμών και με την ομαλή επιφάνεια της ασφάλτου των Σερρών, η σταθερότητα στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση ήταν εξαιρετική, χωρίς κανένα κούνημα της μοτοσυκλέτας κάτω από αρκετή πίεση και με συνδυασμούς πλαγιάσματος και επιτάχυνσης στις εξόδους των στροφών.

Νέκταρ: πολύ ευχαριστημένος με την R1M
Νέκταρ: πολύ ευχαριστημένος με την R1M

Η σταθερότητα της R1M προέρχεται από πολλούς παράγοντες με τα ηλεκτρονικά να έχουν πλέον μεγάλη συμμετοχή στη γεωμετρία των αναρτήσεων, καθώς η μονάδα μέτρησης της αδράνειας (IMU) 6 αξόνων αντιδρά με ταχύτητα 125 φορές το δευτερόλεπτο ρυθμίζοντας κυρίως την πρόσφυση του πίσω τροχού στην επιτάχυνση αλλά και την απόσβεση των αναρτήσεων. Το αποτέλεσμα είναι σε πολλά σημεία στην πίστα στο άνοιγμα του γκαζιού η μοτοσυκλέτα να συνεχίζει να διαγράφει την κλειστή τροχιά που έχει μέσα στην στροφή, χωρίς να ανοίγει γρήγορα και με κουνήματα την τροχιά της. Αντίστροφα στο κλείσιμο του γκαζιού με το ρυθμιζόμενο σύστημα φρεναρίσματος του κινητήρα (EBM) μπορεί να κλείσει την τροχιά ακόμη περισσότερο με την επιβράδυνση να είναι αρκετή και τα χιλιόμετρα να πέφτουν γρήγορα.

Ο Κυριάκος Merlinator Αντωνίου εν δράσει
Ο Κυριάκος Merlinator Αντωνίου εν δράσει

Η συνολική εμπειρία της οδήγησης στις Σέρρες μίας μοτοσυκλέτας τόσο κοντά στις επιδόσεις των Superbikesκαι με χαρακτηριστικά που προέρχονται από το MotoGP, είναι μία ξεχωριστή εμπειρία με την αίσθηση της μοτοσυκλέτας να βρίσκεται στο ανώτερο επίπεδο που μπορεί να δώσει στον αναβάτη με πλήρη αντίληψη των όσων συμβαίνουν στην κίνησή της στην πίστα και με το πώς επιδρούν οι εξελιγμένες αναρτήσεις, το πλαίσιο, τα ηλεκτρονικά στο συνδυασμό τους, τα φρένα που και αυτά συνδυάζονται με τον ηλεκτρονικό έλεγχο στην είσοδο της στροφής και τέλος πως όλα αυτά βοηθούν τον κινητήρα να περάσει τη δύναμη στο δρόμο. Ίσως το κιβώτιο ταχυτήτων με την υποβοήθηση αλλαγής τους να μην ήταν τόσο «κοντό» όσο χρειάζεται για τις Σέρρες, αλλά και πάλι με διαφορετικά σημεία αλλαγής ταχυτήτων και τη δυνατότητα αλλαγής ταχύτητας υπό κλίση, έδινε και αυτό τη δυνατότητα να βελτιωθούν οι χρόνοι. Μία ξεχωριστή εμπειρία λοιπόν η τελευταία οργάνωση Track Day για τη φετινή χρονιά, με μία ξεχωριστή μοτοσυκλέτα που κέρδισε τις εντυπώσεις.

Νεκτάριος και Δημήτρης Διατσίδης στην πίστα των Σερρών
 

Τεχνικά Χαρακτηριστικά:

Τύπος κινητήρα

Τετράχρονος, Υγρόψυκτος, Τετρακύλινδρος, 2EEK, τετραβάλβιδος

Κυβισμός

998 κ.εκ.

Διαμέτρος x Διαδρομή

79,0 × 50,9 χλστ.

Σχέση συμπίεσης

13,0 : 1

Μέγιστη ισχύς

147,1 kW (200.0 PS) στις 13.500 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή

113,3 Nm (11,6 kg-m) / 11.500 σ.α.λ.

Σύστημα λίπανσης

Υγρό κάρτερ

Τύπος συμπλέκτη

Υγρός, Πολύδισκος

Σύστημα ανάφλεξης

TCI

Σύστημα εκκίνησης

Ηλεκτρική μίζα

Σύστημα μετάδοσης

Μόνιμης εμπλοκής, 6 ταχυτήτων

Τελική μετάδοση

Αλυσίδα

Fuel consumption

6,8 λίτ. / 100 χλμ.

CO2 emission

159 γρ./χλμ.

Τροφοδοσία

Ηλεκτρονικός ψεκασμός καυσίμου

 

Σκελετός

Πλαίσιο, Περιμετρικός

Γωνία Κάστερ

24º

Ίχνος

102 χλστ.

Σύστημα εμπρός ανάρτησης

Τηλεσκοπικό πιρούνι

Σύστημα πίσω ανάρτησης

ανάρτηση με μοχλικό, Ψαλίδι

Διαδρομή εμπρός

120 χλστ.

Διαδρομή πίσω

120 χλστ.

Εμπρός φρένο

Διπλοί υδραυλικοί δίσκοι, Ø320 χλστ.

Πίσω φρένο

Υδραυλικό μονό δισκόφρενο, Ø220 χλστ.

Εμπρός ελαστικό

120/70 ZR17M/C (58W) Χωρίς σαμπρέλα

Πίσω ελαστικό

200/55 ZR17M/C (78W) Χωρίς σαμπρέλα

 

Συνολικό μήκος

2.055 χλστ.

Συνολικό πλάτος

690 χλστ.

Συνολικό ύψος

1.165 χλστ.

Ύψος σέλας

860 χλστ.

Μεταξόνιο

1.405 χλστ.

Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος

130 χλστ.

Βάρος (πλήρες υγρών)

202 κιλά

Χωρητικότητα Δοχείου Καυσίμου

17,0 λίτρα

Χωρητικότητα Δοχείου Λαδιού

4,9 λίτρα

 

 

Επόμενο άρθρο »

Αναλυτική παρουσίαση Honda CBR1000RR-R Fireblade SP 2024

« Προηγούμενο άρθρο

Οδηγούμε την Πρωταθλήτρια Yamaha R6 Next Gen

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ