• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Pirelli: η νέα άσφαλτος στο Phillip Island βοηθάει στα ρεκόρ αλλά με πολύ φθορά
Νέα 22/02/2024 - 11:40

Με βάση τα στοιχεία που προέκυψαν κατά τη διάρκεια των δύο ημερών των δοκιμών και για να προστατεύσουν την ασφάλεια των αναβατών, η Dorna, η FIM, η Διοργάνωση του Αγώνα και η Pirelli συμφώνησαν να διεξάγουν Αγώνες με υποχρεωτικά pit stop.

Κατά τη διάρκεια των δύο ημερών δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν στην Αυστραλιανή πίστα του Phillip Island, η οποία θα φιλοξενήσει τον πρώτο Γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike FIM 2024 το Σαββατοκύριακο, αρκετοί αναβάτες βελτίωσαν σημαντικά τα ρεκόρ γύρων και στις δύο κατηγορίες: Toprak Razgatlioglu (ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team) ήταν ο ταχύτερος στο WorldSBK, σημειώνοντας τον απόλυτο καλύτερο χρόνο 1'28.511 στο τέλος των ΕΔ2 το απόγευμα της Τρίτης, ενώ στο WorldSSP ήταν ο Yari Montella (Barni Spark Racing Team) που σημείωσε καλύτερο χρόνο 1'31.881 κατά τη διάρκεια των ΕΔ2 τη Δευτέρα.

Η νέα άσφαλτος παρέχει πολύ μεγαλύτερη πρόσφυση από την προηγούμενη επιφάνεια και έχει παίξει καθοριστικό ρόλο στην επίτευξη αυτών των αποτελεσμάτων. Από την άλλη πλευρά, έχει αποδειχθεί εξαιρετικά «επιθετική» στα ελαστικά, φέρνοντας το μείγμα του πέλματος σε θερμοκρασίες λειτουργίας που δεν είχαν καταγραφεί ποτέ πριν και συμβάλλοντας σημαντικά στην φθορά των ελαστικών. Ενώ οι δοκιμές στο WorldSSP της Δευτέρας πραγματοποιήθηκαν σε σχετικά δροσερές συνθήκες, με θερμοκρασίες αέρα 19 βαθμών και θερμοκρασίες πίστας μεταξύ 23 και 30 βαθμών, την Τρίτη οι αναβάτες του WorldSBK έτρεξαν σε ελαφρώς υψηλότερες θερμοκρασίες, ενώ η άσφαλτος ήταν κοντά στους 50 βαθμούς και αυτό συνέβαλλε περαιτέρω στη φθορά και τα προβλήματα σε βάθος χρόνου.

Για το λόγο αυτό, μετά από συζήτηση μεταξύ της Dorna, της FIM, της Διοργάνωσης του Αγώνα και της Pirelli, αποφασίστηκε ότι οι Αγώνες και των δύο κατηγοριών θα πραγματοποιηθούν με υποχρεωτικό pit stop για να επιτρέπεται η αλλαγή ελαστικού.

 

«Η ασφάλεια των αναβατών πρέπει να είναι πάντα η προτεραιότητα. Γνωρίζουμε αυτή την πίστα πολύ καλά, ωστόσο κάθε χρόνο είναι μια εντελώς άλλη κατάσταση γιατί στο Phillip Island οι μεταβλητές που μπορούν να επηρεάσουν τη συμπεριφορά των ελαστικών είναι πολλές και συχνά απρόβλεπτες. Φέτος το πιο κρίσιμο στοιχείο αντιπροσωπεύει η νέα άσφαλτος που έχει επαναφέρει σχεδόν πλήρως τις αναφορές που είχαμε. Υπενθυμίζω σε όλους ότι τα ελαστικά για αυτόν τον Αγώνα αποστέλλονται από την Ευρώπη στα τέλη Νοεμβρίου, ενώ η ανακαίνιση της πίστας ολοκληρώθηκε μόλις πριν από λίγες εβδομάδες. Ως εκ τούτου, ελλείψει δεδομένων στα οποία να βασιστούμε, θεωρήσαμε σκόπιμο να βασιστούμε στις αγωνιστικές λύσεις που χρησιμοποιήθηκαν με επιτυχία τις δύο τελευταίες σεζόν. Είδαμε στις δοκιμές ότι η άσφαλτος προσφέρει πολύ πρόσφυση, προς όφελος του χρόνου γύρου, αλλά από την άλλη είναι πολύ επιθετική με τα ελαστικά, ειδικά σε υψηλές θερμοκρασίες, προκαλώντας ασυνήθιστες κορυφές στις θερμοκρασίες του πέλματος, ιδιαίτερα στην αριστερή πλευρά με επακόλουθη φθορά των ελαστικών: εντοπίσαμε έως και 160 βαθμούς Κελσίου στο pit lane που εκτιμούμε ότι θα μπορούσαν να φτάσουν σε λειτουργικές κορυφές άνω των 200 βαθμών. Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα στοιχεία, σε συμφωνία με την Dorna, τη FIM και την Διοργάνωση Αγώνα, αποφασίσαμε ότι για τους Αγώνες και των δύο κατηγοριών θα είναι υποχρεωτικό να κάνουμε ένα pit stop για αλλαγή ελαστικών. Ήταν μια δύσκολη απόφαση να ληφθεί, επίσης επειδή, όπως συμβαίνει πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις, ορισμένες ομάδες θα ήθελαν να δοκιμάσουν να αγωνιστούν κάνοντας όλη την απόσταση. Ωστόσο, η Pirelli πιστεύει ότι η ασφάλεια των αναβατών πρέπει να είναι η απόλυτη προτεραιότητα σε τέτοιες συνθήκες».

 

Κατανομή ελαστικών:

Οι αναβάτες και των δύο κατηγοριών έχουν στη διάθεσή τους στάνταρ ελαστικά SC1 και SC2 για εμπρός και στάνταρ SC1 για πίσω. Επιπλέον, οι αναβάτες του WorldSBK μπορούν να χρησιμοποιήσουν δύο ελαστικά σε σύνθετη γόμα SC0 στο πίσω μέρος μόνο για κατατακτήριες. Λαμβάνοντας υπόψη τη νέα μορφή αγώνα με pit stop, σε σχέση με την τυπική κατανομή επιτρέπεται η χρήση δύο ακόμη σετ ελαστικών.

 

Απόσταση αγώνα:

Ο 1ος και ο 2ος Αγώνας στο WorldSBK έχουν μειωθεί από 22 σε 20 γύρους, ενώ ο Αγώνας Superpole ολοκληρώνεται σε απόσταση 10 γύρων. Οι αγώνες WorldSSP θα πραγματοποιηθούν όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί σε 18 γύρους.

 

Παράθυρο Pit-stop:

Στις δύο κατηγορίες οι αναβάτες θα έχουν ένα παράθυρο τριών γύρων στο οποίο θα αλλάζουν ελαστικά, με σταθερό χρόνο στο pit lane. Στο WorldSBK το παράθυρο θα είναι μεταξύ του 9ου  και 11ου γύρου ενώ στο WorldSSP μεταξύ 8ου και 10ου. Είναι υποχρεωτικό για όλους τους αναβάτες να αλλάξουν το πίσω ελαστικό ενώ θα μπορούν να αποφασίσουν εάν θα αντικαταστήσουν ή όχι το μπροστινό ελαστικό με βάση επίσης και τα λάστιχα που έχουν απομείνει σε κάθε αναβάτη.

 

Καιρός:

Χαμηλότερες θερμοκρασίες ασφάλτου, κάτω από 30 βαθμούς Κελσίου, μπορεί να επηρεάσουν θετικά τη διάρκεια ζωής των ελαστικών. Αντίθετα, οι υψηλότερες θερμοκρασίες, αντίστοιχες με αυτές που καταγράφηκαν στις δοκιμές της Τρίτης, θα είχαν αρνητικό αντίκτυπο στη διάρκεια ζωής των ελαστικών. Ένας άλλος χαρακτηριστικός παράγοντας στο Phillip Island είναι ο άνεμος: αν ήταν ιδιαίτερα δυνατός θα διατάραζε τις τροχιές των αναβατών, κάνοντάς τους να γλιστρούν περισσότερο και αυξάνοντας τη φθορά των ελαστικών.

Επόμενο άρθρο »

Στατιστικά WSBK: απεριόριστη ιστορία θα γραφτεί καθώς ετοιμαζόμαστε για το «Νησί»

« Προηγούμενο άρθρο

MotoGΡ test Qatar 2: Ducati & Aprilia κυρίαρχες στους χρόνους

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ