• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Μεγάλα βήματα μπροστά με την ηλεκτρική TY-E 2.2 Trial της Yamaha
Νέα 26/02/2024 - 18:00

Μετά από τη συμμετοχή στο Πρωτάθλημα Trial της Ιαπωνίας ενάντια σε συμβατικές μοτοσυκλέτες ICE (κινητήρας εσωτερικής καύσης) πήρε την 3η θέση.

Η Yamaha Motor αποκάλυψε την πρώτη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα Trial TY-E το 2018. Ενώ συμμετέχει η μοτοσυκλέτα σε διαγωνισμούς όπως το FIM Trial-E Cup και το All Japan Trial Championship, η ανάπτυξη της μοτοσυκλέτας συνεχίστηκε και οι ανταγωνιστικές της δυνατότητες έκαναν αλματώδη εξέλιξη. Ο πρωταρχικός στόχος της TY-E είναι να προσφέρει πιο πολύ διασκέδαση που θα ξεπερνά τις μοτοσυκλέτες ICE εκμεταλλευόμενη τα μοναδικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών οχημάτων. Ανταγωνιζόμενη με τους συμβατικούς βενζινοκίνητους αντιπάλους της, ως η μοναδική ηλεκτρική είσοδος στο Πρωτάθλημα All Japan του 2023, η TY-E έδειξε την πρόοδο που σημειώθηκε τερματίζοντας 3η στην κατάταξη της σεζόν.

 

■Διασκέδαση ξεπερνώντας τις θερμικές (ICE) μοτοσυκλέτες εκμεταλλευόμενη τα μοναδικά χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών οχημάτων

Η TY-E 2.2 ήταν το μόνο ηλεκτρικό μοντέλο που μπήκε στο Πρωτάθλημα All Japan Trial 2023 και τελείωσε τη σεζόν στην 3η θέση.

«Τα ηλεκτρικά οχήματα αναφέρονται συχνά σε ένα περιβαλλοντικό πλαίσιο, αλλά έχουν τα δικά τους μοναδικά σημεία ελκυστικότητας, όπως τα χαρακτηριστικά μεγάλης απόδοσης που μπορούν να έχουν για παράδειγμα», λέει ο Takeshi Toyota, ιδρυτής και κύριος υπεύθυνος του έργου TY-E. Ενώ ξεκίνησε ως μια μικρή και ανεξάρτητη αναζήτηση Έρευνας και Εξέλιξης, η πρώτη ολοκληρωμένη έκδοση της μοτοσυκλέτας αποκαλύφθηκε το 2018.

«Πιστεύω ότι έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν περισσότερη διασκέδαση και απόδοση από ό,τι οι σημερινοί κινητήρες εσωτερικής καύσης, αν απομακρυνθούμε από την προσπάθεια να κάνουμε όλα τα ηλεκτρικά οχήματα ίδια και αντίθετα περιορίσουμε κάποια πράγματα που επικεντρώνονται στην εξειδίκευση», συνεχίζει. «Η μεγάλη αυτονομία δεν είναι ζωτικός παράγοντας στο Trial, επομένως είναι μια μορφή ανταγωνισμού κατάλληλη για να δείξουμε τι προσφέρουν τα ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης κίνησης».

Ο στόχος της ανάπτυξης του TY-E είναι να προσφέρει διασκέδαση που ξεπερνά αυτή των μοντέλων που χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης, εκμεταλλευόμενοι τα μοναδικά χαρακτηριστικά των EV. Για να επιτευχθεί αυτό, το TY-E χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό των πιο πρόσφατων τεχνολογικών εφαρμογών, συμπεριλαμβανομένου ενός ενιαίου πλαισίου, μιας μπαταρίας υψηλής πυκνότητας για το συγκεκριμένο μοντέλο και μιας ηλεκτρικής μονάδας ισχύος σε συνδυασμό με συμπλέκτη και σφόνδυλο για παροχή στιγμιαίας ισχύος.

Πέντε χρόνια μετά το ντεμπούτο της πρώτης έκδοσης, το 2023 ήταν μια σημαντική καινοτόμος χρονιά για την TY-E. Ενώ ήταν η μοναδική ηλεκτρική μοτοσυκλέτα που συμμετείχε στο All Japan Trial Championship, ο Kenichi Kuroyama έφτασε με αυτήν στην 3η θέση για τη σεζόν. Επιπλέον, στο εναρκτήριο Japan Mobility Show, η TY-E έκανε μια δυναμική απόδοση στο περίπτερο της Yamaha Motor που ενθουσίασε τους επισκέπτες, στέλνοντας ένα μήνυμα για τις αυξημένες δυνατότητες των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών στον κόσμο της ψυχαγωγίας.

 

Η TY-E 2.2 παρουσίασε δυναμικές ικανότητες κίνησης στο Japan Mobility Show.

 

■Ηλεκτρονικά που κάνουν τη μοτοσυκλέτα προέκταση του αναβάτη

Ο Kazuya Azegami είναι ένας νεαρός μηχανικός ηλεκτρονικών που επαινείται ιδιαίτερα από την ομάδα ανάπτυξης της TY-E για όλες τις συνεισφορές που έχει κάνει στο έργο. Ο Kazuya Azegami εργάζεται στο Τμήμα Ανάπτυξης Συστημάτων Ελέγχου στη Yamaha Motor και έπαιξε σημαντικό ρόλο στην πρόοδο που επιτεύχθηκε από την TY-E 2.2, την τελευταία έκδοση της μοτοσυκλέτας. Η ομάδα ανάπτυξης επαινεί τον νεαρό μηχανικό για τη συνεισφορά του στην εξέλιξη της μοτοσυκλέτας χάρη στο ακόρεστο διερευνητικό πνεύμα και την επιμονή του στον προγραμματισμό, πράγματα που έφεραν τεράστιες βελτιώσεις με τα ηλεκτρονικά της TY-E.

«Ειλικρινά, νομίζω ότι και ο Kuroyama πρέπει να ήταν νευρικός!» ομολογεί. Ο Azegami όχι μόνο δεν είχε εμπειρία σε μοτοσυκλέτες Trial, αλλά δεν έχει καν δίπλωμα μοτοσυκλέτας. Αντίθετα, αυτό που έφερε στο τραπέζι ήταν η εξειδίκευσή του στα ηλεκτρονικά για τον έλεγχο της απόδοσης ισχύος, ένα έντονο επίπεδο συγκέντρωσης και άφθονο πάθος για την ανάπτυξη. «Αν και ο Kuroyama μου έδινε πολλά σχόλια κατά τη διάρκεια των δοκιμών, δεν μπορούσα να καταλάβω το είδος των λειτουργιών ή της συμπεριφοράς που μου υποδείκνυε».

Ωστόσο, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Kuroyama και με τον θησαυρό των δεδομένων από τις δοκιμές, σχημάτισε μια υπόθεση για το τι χρειάζεται να αλλάξει και επινόησε μια σειρά από αντίμετρα σύμφωνα με αυτήν, μια κίνηση που αποδείχθηκε πολύτιμη καθώς οδήγησε σε σημαντικές βελτιώσεις στην ανταγωνιστική πλευρά της TY-E.

«Ο στόχος μου είναι να φτάσω σε ένα σημείο όπου τα ηλεκτρονικά θα αφήνουν τον Kuroyama να αισθάνεται ότι η μοτοσυκλέτα είναι προέκταση του σώματός του», ισχυρίζεται ο Azegami, αναζητώντας ακόμα μεγαλύτερα κέρδη σε όλους τους τομείς. Η αποφασιστικότητά του σίγουρα θα βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου του έργου να προσφέρει περισσότερη διασκέδαση και απόδοση από ό,τι κάνουν οι τρέχοντες κινητήρες εσωτερικής καύσης.

 

■ Επανασχεδιασμένος ηλεκτροκινητήρας

Η διάμετρος της περιέλιξης του ηλεκτροκινητήρα, ο αριθμός των περιελίξεων, το υλικό και άλλοι παράγοντες αναθεωρήθηκαν για να αυξηθεί η ισχύς εξόδου. Επίσης, για να προστεθεί στην υπάρχουσα άφθονη ροπή από τις χαμηλές στροφές, η ροπή στο εύρος των μεσαίων έως υψηλών στροφών αυξάνεται περαιτέρω για τη βελτίωση της συνολικής απόδοσης.

 

■ Νέα βελτιωμένη μονάδα ελέγχου ηλεκτροκινητήρα (MCU)

Μια νέα μονάδα ελέγχου κινητήρα (MCU) είναι πιο αποτελεσματική, μικρότερη και έχει βελτιωμένη απόδοση. Η υψηλότερη απόδοση μειώνει την παραγωγή θερμότητας, μεγιστοποιεί την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα και της μπαταρίας και συμβάλλει στη βελτιωμένη απόδοση ισχύος. Επιπλέον, πρόσφατα αναπτύχθηκε το λογισμικό των ηλεκτρονικών - με βάση το προηγούμενο λογισμικό που έχει αναπτυχθεί μέχρι σήμερα – ώστε να εφαρμοστεί για να καλύψει τις εξαιρετικά ακριβείς απαιτήσεις των αναβατών.

 

TY-E 2.2 Τεχνικά Χαρακτηριστικά:

 

Συνολικό μήκος × πλάτος × ύψος: 2.003 χλστ. x 830 χλστ. x 1.130 χλστ.

Μεταξόνιο: 1.310 χλστ.

Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος: 340 χλστ.

Βάρος: πάνω από 70 κιλά

Τύπος κινητήρα: AC συγχρονισμένος ηλεκτροκινητήρας

Τύπος μπαταρίας: ιόντων λιθίου

Συμπλέκτης: Υδραυλικός, Υγρός, Πολύδισκος

Τύπος πλαισίου: CFRP Monocoque

 

Επόμενο άρθρο »

Supermoto & Pitbikes στα Μέγαρα: μια πετυχημένη εκδήλωση

« Προηγούμενο άρθρο

Η GASGAS με ηλεκτρική μοτοσυκλέτα στο Ισπανικό Πρωτάθλημα Trial

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ