• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η Pirelli αντιμετωπίζει την πρόκληση του Grande Prémio de Portugal
Του Πορτογαλικού “roller coaster
Νέα 22/03/2024 - 12:12

 

Το Autódromo Internacional do Algarve, στη νότια Πορτογαλία, φιλοξενεί τον δεύτερο αγώνα του Grand Prix Motorcycle Racing της FIM, το Grande Prémio de Portugal.

Μετά τις πρώτες δοκιμές της σεζόν και το πρώτο GP στο Κατάρ, οι αναβάτες της Moto2 και Moto3 θα έχουν την ευκαιρία να βελτιώσουν την εμπειρία τους με τα ελαστικά της Pirelli σε μια πίστα που είναι πολύ διαφορετική από αυτή της Lusail.

Η πίστα της Πορτογαλίας προσφέρει ενδιαφέρουσες προκλήσεις για τους αναβάτες , τις μοτοσυκλέτες και τα ελαστικά λόγω της διάταξής της με αρκετά ανηφορικά και κατηφορικά σημεία συν τις τυφλές στροφές που δημιουργούν μια πολύ θεαματική και μοναδική πίστα.

Η Pirelli θα έχει τα στάνταρ ελαστικά διαθέσιμα στους αναβάτες και των δύο κατηγοριών, δηλ. εκείνα που είχαν αρχικά προταθεί για ολόκληρη τη σεζόν του 2024.

Διαθέσιμα ελαστικά για τη Moto2
Διαθέσιμα ελαστικά για τη Moto2

 

Στο Portimão τα ελαστικά πρέπει να προσαρμόζονται σε διαφορετικές συνθήκες. «Η πίστα στο Portimão παρουσιάζει μια αρκετά απαιτητική διάταξη για τα ελαστικά με έναν ενδιαφέρον συνδυασμό στροφών σε ανηφόρα και κατηφόρα και ιδιαιτερότητες που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Σε αντίθεση με το πίσω ελαστικό, που υφίσταται λίγες αλλά έντονες μηχανικές/θερμικές καταπονήσεις, το μπροστινό ελαστικό εμπλέκεται συνεχώς σε στροφές αργής και γρήγορης εισόδου με μικρή ακτίνα καμπυλότητας. Αυτό αναγκάζει τον αναβάτη να φρενάρει απότομα ειδικά στα κατηφορικά κομμάτια. Ωστόσο, είναι μια πίστα που γνωρίζουμε καλά γιατί έχουμε τρέξει εκεί αρκετές φορές στους αγώνες του World Superbikes και για διάφορες δοκιμές, κυρίως αυτές του περασμένου Φεβρουαρίου με τους αναβάτες της Moto2 και της Moto3. Δυστυχώς, αυτές οι τελευταίες δοκιμές επηρεάστηκαν από την κακοκαιρία και τη βροχή και έτσι οι αναβάτες πήραν μόνο μια μικρή γεύση από τα ελαστικά μας. Αυτό μας οδήγησε να βασιστούμε στην στάνταρ επιλογή για το 2024, επομένως δεν θα υπάρχουν ελαστικά εξέλιξης αλλά αποκλειστικά στάνταρ ελαστικά. Γνωρίζουμε ότι αυτή η πίστα, παρά την επανεμφάνιση της το 2020, προσφέρει μικρή πρόσφυση και, ειδικά στην περίπτωση χαμηλών θερμοκρασιών, δεν είναι ασυνήθιστο να έχουμε υψηλότερα επίπεδα φθοράς και της δυσκολία προθέρμανσης των ελαστικών . Σε περίπτωση υψηλών θερμοκρασιών, που είναι απίθανο αυτή την περίοδο, θα υπήρχε ακόμη μικρότερη πρόσφυση στην πίστα. Κατά την επιλογή των ελαστικών που θα χρησιμοποιηθούν είναι σημαντικό να υπολογίσουν οι ομάδες όλες αυτές τις πτυχές για να πετύχουν τον καλύτερο συμβιβασμό για τις υπάρχουσες συνθήκες».

Προσοχή χρειάζεται στα παρακάτω: 

Διαθέσιμα ελαστικά για τη Moto3
Διαθέσιμα ελαστικά για τη Moto3

   - Πρόσφυση: παρόλο που η πίστα ανανεώθηκε πλήρως το 2020, εξακολουθεί να έχει μικρή χημική πρόσφυση που μεταφράζεται σε μάλλον χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης. Οι μαλακότερες ενώσεις μπορούν να προσφέρουν μεγαλύτερη πρόσφυση, οι πιο σκληρές προστατεύονται περισσότερο από τη φθορά και ως εκ τούτου θα μπορούσαν να προτιμηθούν σε απόσταση αγώνων.

   - Ανύψωση: το παρατσούκλι 'roller coaster' δεν είναι τυχαίο επειδή η πορτογαλική πίστα έχει πραγματικά αξιοσημείωτες διαφορές ύψους με κλίση που μπορεί να φτάσει το 12% στην κατηφόρα και το 6% στην ανηφόρα. Όχι σπάνια οι μοτοσυκλέτες στα “σαμαράκια” κινούνται με τον ένα τροχό ή ακόμα και - στιγμιαία - με τους δυο τροχούς στον αέρα.

   - Φρενάρισμα: υπάρχουν ισχυρά πλευρικά και ακόμη και διαμήκη φορτία λόγω απότομου φρεναρίσματος. Υπάρχουν δέκα σημεία πέδησης κατά μήκος της πίστας, τα οποία επηρεάζουν ιδιαίτερα το μπροστινό ελαστικό που καλείται να μπει στη στροφή γρήγορα και με ακρίβεια. Ανάμεσα στα πιο δύσκολα σημεία πέδησης είναι η στροφή 1, όπου φτάνεις στο τέλος της μεγάλης κύριας ευθείας (σχεδόν 1000 μέτρα) με υψηλή ταχύτητα και μετά από ένα σαμαράκι, απαιτείται πολύ ισχυρό φρενάρισμα: το μπροστινό μέρος είναι ιδιαίτερα πιεσμένο επειδή πρέπει να καλύψει πολλά μέτρα ενώ γέρνει και φρενάρει ταυτόχρονα. Άλλες δύσκολες στροφές είναι η 5η, μια αριστερή φουρκέτα με ανάποδη κλίση στην κατηφόρα και οι στροφές 10 και 11 που μπορούν να φέρουν το μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας σε δύσκολη θέση.

   - Θερμοκρασία ελαστικού: τα πίσω ελαστικά φτάνουν σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες στην μία πλευρά άλλα η αντίθετη πλευρά παραμένει κρύα. Γενικά, η δεξιά πλευρά είναι αυτή που καταπονείται περισσότερο από τις υψηλές θερμοκρασίες. Το πιο δύσκολο κομμάτι είναι η τελευταία στροφή: λόγω της μεγάλης ακτίνας στροφής το η μοτοσυκλέτα επιταχύνει συνεχώς. Με σταθερές γωνίες κλίσης για αρκετή ώρα, καταγράφονται σημαντικές κορυφές θερμοκρασίας στην δεξιά πλευρά του ελαστικού. Αντίθετα, οι στροφές 3, 5, 8, 11 και 13 έχουν μικρότερη ακτίνα καμπυλότητας στην οποία ο αναβάτης πρέπει να φρενάρει με πολύ χαμηλή ταχύτητα. Μόλις στα μισά της στροφής, η μοτοσυκλέτα απαιτεί ισχυρή διαμήκη επιτάχυνση από το πίσω ελαστικό, το οποίο είναι πολύ κρύο. Τα ελαστικά είναι ιδιαίτερα κρύα ειδικά όταν μπαίνεις στις δύο αργές αριστερές στροφές, 5 και 13.

Επόμενο άρθρο »

Portimao: Moto 3 Ελεύθερες Δοκιμές

« Προηγούμενο άρθρο

Η Bajaj ετοιμάζεται να λανσάρει την πρώτη μοτοσυκλέτα CNG

Χορηγοί
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ