• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τα φρένα στο Πορτογαλικό MotoGP
Ανάλυση από την Brembo
Νέα 22/03/2024 - 13:51

Μετά το συναρπαστικό ξεκίνημα στο Κατάρ, με 3 διαφορετικούς κατασκευαστές στο βάθρο του αγώνα της Κυριακής, το MotoGP μετακομίζει στην Ευρώπη για τον δεύτερο γύρο της σεζόν.

Για το GP της Πορτογαλίας, αυτή είναι η πέμπτη συνεχόμενη διοργάνωση, που διεξάγεται στο Algarve International Circuit, μια πίστα που χτίστηκε με πρωτοβουλία του Paolo Pinheiro και ολοκληρώθηκε τον Οκτώβριο του 2008 για να φιλοξενήσει τον τελικό γύρο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike.

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες MotoGP, το Autódromo Internacional do Algarve, με μήκος 4,59 km, ανήκει στην κατηγορία των μέτριων, για τα φρένα, σε δυσκολία πιστών.

Σε μια κλίμακα από το 1 έως το 6, κέρδισε δείκτη δυσκολίας 3, επειδή τα μισά από τα 10 σημεία πέδησης ανήκουν στην “ευκολη” κατηγορία και μόνο τα 2 είναι δύσκολα. Επιπλέον, αυτά τα δυο σημεία περιέχονται στις 5 πρώτες στροφές, δίνοντας χρόνο στα φρένα να κρυώσουν επαρκώς πριν τις υπόλοιπες στροφές.

Το σύνθημα του Autódromo Internacional do Algarve είναι το εξής: "Πρώτα από όλα, μπροστά. Γιατί όσο περισσότερο κοιτάμε μακρυά μπροστά, τόσο πιο γρήγορα πηγαίνεις . Όπως ο αναβάτης που θέλει να ξεπεράσει τα όριά του και τολμάει να κάνει την κίνηση. Το μέλλον του μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι ένας ατελείωτος αγώνας: αποτελεσματικότητας, ταχύτητας, κανόνων και ασφάλειας.

Αυτά τα λόγια ταιριάζουν με την πορεία της Brembo στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και τη φιλοσοφία που την ενέπνευσε. Για τη Brembo, οι αγώνες μοτοσυκλέτας είναι το καταλληλότερο περιβάλλον για την προώθηση της εξέλιξης των καινοτομιών και των τεχνολογιών της. Μερικές φορές ακόμη και να πηγαίνει ενάντια στο καθιερωμένο, όπως όταν δημιούργησε το radial mount caliper, ένα project τόσο νέο και ριζοσπαστικό που αρχικά αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό αλλά σήμερα αποτελεί το de facto πρότυπο για τις μοτοσυκλέτες.

Η πιο απαιτητική στροφή του Autódromo Internacional do Algarve - για το σύστημα πέδησης - είναι η πρώτη, χάρη στην ευθεία 969 μέτρων που προηγείται: χρησιμοποιώντας τα φρένα για 4 δευτερόλεπτα, οι αναβάτες MotoGP καταφέρνουν να μειώσουν την ταχύτητά τους από 330 χλμ./ώρα σε 123 χλμ. /h ενώ καλύπτουν 243 μέτρα φρενάροντας. Για να το πετύχουν αυτό ασκούν φορτίο 7 κιλών στη μανέτα του φρένου ενώ η πίεση του υγρού φρένων της Brembo φτάνει τα 14,9 bar.

 



Αυτή είναι μόνο η δεύτερη φορά που το GP της Πορτογαλίας είναι η 2η διοργάνωση στο ημερολόγιο: η προηγούμενη ήταν το 2005, όταν ο Βραζιλιανός Alex Barros κέρδισε με τη Honda της ομάδας Pons μπροστά από 3 Ιταλούς. Δεύτερος ήταν ο Valentino Rossi, τρίτος ο Max Biaggi και τέταρτος ο Marco Melandri. Αυτό ήταν το τελευταίο GP της κορυφαίας κατηγορίας που κέρδισε ένας Βραζιλιάνος αναβάτης. Το RC211V του ήταν εξοπλισμένο με δαγκάνες Brembo, όπως όλες οι μοτοσυκλέτες που κέρδισαν τα 17 GP αυτού του πρωταθλήματος.

Στις πρώτες 5 σεζόν του στο MotoGP, ο Πορτογάλος αναβάτης Miguel Oliveira έχει κερδίσει 5 GP, όλα με KTM. Ο αγώνας που αποκάλυψε το ταλέντο του στον κόσμο ήταν το GP της Στυρίας 2020: στην είσοδο της τελευταίας στροφής, ο Jack Miller φρέναρε αργά για να κάνει μπλοκ πας στον Pol Espargaró που προηγείτο. Ο Oliveira, εκείνη τη στιγμή 3ος, στηρίχθηκε στα φρένα της Brembo όπως πάντα, χωρίς να υπερβάλλει, οπότε όταν οι 2 μοτοσυκλέτες μπροστά του αναγκάστηκαν να ανοίξουν τη γραμμή τους, εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία και με την φόρα που είχε πέρασε και πήρε τη νίκη.

 

Επόμενο άρθρο »

Portimao: MotoGP Πρώτες Ελεύθερες Δοκιμές

« Προηγούμενο άρθρο

Portimao: Moto2 Ελεύθερες Δοκιμές

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ