• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τα φρένα στο Γαλλικό MotoGP στην πίστα Bugati του Le Mans 
Από την Brembo 
Νέα 09/05/2024 - 12:39

Με τις εντυπωσιακές στιγμές του αγώνα στη Jerez να είναι ακόμη φρέσκες στη μνήμη, το MotoGP φθάνει στο Le Mans για το γαλλικό GP, το οποίο για 25η συνεχή χρονιά πραγματοποιείται στην πίστα Bugatti.

Η σημερινή μορφή της πίστας τρέχουσα διάταξη χρησιμοποιείται ήδη από το 2002, αλλά η pole position εκείνης της χρονιάς στην κατηγορία των 500cc ήταν κατά τρία δέκατα πιο αργή από την καλύτερη απόδοση που κατέγραψε η Moto2. 

Το γαλλικό GP έχει διεξήχθη επίσης και στις πίστες Paul Ricard, Magny-Cours, Nogaro, Clermont Ferrand, Rouen, Reims και Albi.

Δεδομένα GP

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του MotoGP, το Bugatti Circuit μήκους 4,19 χιλιομέτρων ανήκει στην κατηγορία των απαιτητικών για τα φρένα. 

Σε μια κλίμακα από το 1 έως το 6, κέρδισε δείκτη δυσκολίας 4, επειδή 8 από τα 10 σημεία πέδησης κατηγοριοποιούνται από δύσκολα έως μεσαία, και 4 από αυτά απαιτούν πάνω από 4 δευτερόλεπτα το καθένα και τουλάχιστον 165 μέτρα φρενάρισμα. 

Τον περασμένο μήνα, το Bugatti Circuit φιλοξένησε το Le Mans 24 Hours, το οποίο κέρδισε για δεύτερη φορά τα τελευταία τρία χρόνια η Suzuki της ομάδας Yoshimura SERT Motul εξοπλισμένη με εξαρτήματα φρένων της Brembo. 

Κατά τη διάρκεια του 45ου Γαλλικού αγώνα αντοχής πριν από δύο χρόνια, η Brembo παρουσίασε τη δαγκάνα GP4-Endurance με πτερύγια ψύξης τοποθετημένα κατά μήκος του σώματος της δαγκάνας, μια λύση που προέρχεται από την εμπειρία που αποκτήθηκε στο MotoGP. 

Ένα άλλο κοινό στοιχείο μεταξύ της δαγκάνας που χρησιμοποιείται στην κορυφαία κατηγορία και αυτής του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής είναι η γρήγορη σύζευξη. 

Οι ταχυσύνδεσμοι μπαγιονέτ επιτρέπουν την άμεση σύνδεση με τα σωληνάκια των φρένων.

Κατά συνέπεια, ο μηχανικός δεν χρειάζεται να ξεβιδώσει και να ξαναβιδώσει τα πάντα, εξοικονομώντας πολύτιμα δευτερόλεπτα. 

Επιπλέον, η ένωση των δύο άκρων γίνεται χωρίς να εισέρχεται αέρας στο σύστημα, αποκλείοντας έτσι την ανάγκη εξαέρωσης της δαγκάνας κατά την τοποθέτηση στην μοτοσυκλέτα.

Η πιο δύσκολη στροφή

Η πιο απαιτητική στροφή της πίστας Bugatti για το σύστημα πέδησης είναι η στροφή 9, εκεί οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από τα 305 km/h στα 102 km/h σε 4,5 δευτερόλεπτα καλύπτοντας 236 μέτρα, ενώ οι αναβάτες ασκούν φορτίο 6,3 kg στη μανέτα του φρένου.

Η επιβράδυνση φθάνει τα 1,5 g, η πίεση του υγρού φρένων Brembo αγγίζει τα 13,4 bar και η θερμοκρασία των δίσκων από ανθρακονήματα φτάνει τους 680°C.

Πρώτη νίκη του Rossi

Ο Valentino Rossi έχει κερδίσει το γαλλικό GP 4 φορές: Η πρώτη φορά ήταν το 1997 με την Aprilia 125 στην πίστα ου Paul Ricard, μετά στο MotoGP του Le Mans το 2002 με τη Honda και στη συνέχεια με Yamaha το 2005 και το 2008.

Ο μόνος κοινός παρονομαστής ανάμεσα σε αυτές τις 4 επιτυχίες είναι η χρήση φρένων της Brembo, αν και διαφορετικών τύπων.

Το 2012 στο Le Mans στη Moto3, ένας άλλος Rossi κέρδισε: όχι ένας Ιταλός, αλλά ο Γάλλος Louis, ο οποίος είχε την ικανότητα να πηγαίνει γρήγορα και να κρατάει την γραμμή του σε μια βρεγμένη πίστα. Παραμένει η μοναδική του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

 

 

Επόμενο άρθρο »

Διπλός αγώνας MotoGP και MotoE για τη Michelin στο Γαλλικό GP

« Προηγούμενο άρθρο

Η Pirelli με εκτεταμένη γκάμα ελαστικών στο Γαλλικό GP

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ