• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
9ος Αγώνας - Γερμανία (Sachsenring)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Τα φρένα στο Sachsenring
Από την Brembo
Νέα 04/07/2024 - 15:21

Sachsenring - Ένατος γύρος της σεζόν 2024 του MotoGP.

Η τελευταία διοργάνωση πριν από τις καλοκαιρινές διακοπές είναι το γερμανικό GP, το οποίο διεξάγεται στο Sachsenring, κοντά στην πόλη Hohenstein-Ernstthal, από το 1998.

Σε αυτη την πίστα γινόταν επίσης το GP της Ανατολικής Γερμανίας από το 1961 έως το 1972, αν και η διάταξη ήταν διαφορετική από την σημερινή, η οποία με τη σειρά της διαφέρει από αυτή που χρησιμοποιήθηκε μέχρι το 2002 για έναν συγκεκριμένο λόγο: αυτός ήταν η στροφή 4 που έχει τροποποιηθεί και τώρα αποτελεί τη συνέχεια της στροφής 3.

Τα στοιχεία του GP

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του MotoGP, το μήκους 3,67 km Sachsenring ανήκει στις εύκολες πίστες για φρένα.

Στην κλίμακα δυσκολίας από το 1 έως το 6, κέρδισε βαθμολογία 3, έχοντας 8 σημεία πέδησης και 22 δευτερόλεπτα λειτουργίας του συστήματος πέδησης ανά γύρο.

Υπάρχουν 3 σημεία σκληρού φρεναρίσματος, αλλά μόνο ένα με διαφορά ταχύτητας στην επιβράδυνση που υπερβαίνει τα 180 km/h.

Μοιάζει με μπύρα

Η μπύρα είναι χαρακτηριστικό στοιχείο της γερμανικής κουλτούρας, τόσο που η κατά κεφαλήν κατανάλωση πλησιάζει τα 100 λίτρα ετησίως.

Αλλά και σε επίπεδο παραγωγής, η Γερμανία ξεχωρίζει με πάνω από 1.300 ζυθοποιίες που παράγουν 5.500 διαφορετικά είδη μπύρας.

Παρόμοιο με την μπύρα, τουλάχιστον στο χρώμα, είναι και το υγρό φρένων της Brembo για το MotoGP.

Σε κάθε μοτοσυκλέτα της κορυφαίας κατηγορίας υπάρχουν 30 κ.εκ (cc) υγρού φρένων.

Απαιτούνται 20 κ.εκ. για τη λειτουργία του μπροστινού συστήματος πέδησης και 10 κ.εκ. για το πίσω φρένο.

Υπάρχουν δύο τύποι υγρών φρένων που χρησιμοποιούνται στο MotoGP: το HTC64, το οποίο προσφέρει μεγαλύτερη αντοχή στις υψηλές θερμοκρασίες αλλά λιγότερη ικανότητα αντίστασης στην απορρόφησης υγρασίας.

Όταν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλότερες, οι ομάδες επιλέγουν το LFC 600, το οποίο είναι πιο σταθερό ως προς τη συμπιεστότητα και έχει μεγαλύτερη αντίσταση στην απορρόφηση υγρασίας.

Η πιο δύσκολη στροφή

Η πιο σκληρή στροφή, για το σύστημα πέδησης, στο Sachsenring είναι η πρώτη μετά τη γραμμή τερματισμού: οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιταχύνουν από τα 294 km/h στα 69 km/h σε 5,4 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας 249 μέτρα ενώ οι αναβάτες εφαρμόζουν φορτίο 5,6 kg στη μανέτα του φρένου. Η επιβράδυνση είναι 1,4 g, η πίεση υγρού φρένων Brembo φτάνει τα 12 bar και η θερμοκρασία των δίσκων άνθρακα φτάνει τους 660 °C.

Marc's Streak

Το γερμανικό GP του 2021 έμεινε στην ιστορία για την 11η νίκη του Marc Marquez: το σερί του ξεκίνησε το 2010 στην κατηγορία των 125cc, συνεχίστηκε τα επόμενα δύο χρόνια στο Moto2 και από το 2013 στο MotoGP.

Διακόπηκε μόλις το 2020 λόγω του τραυματισμού που τον άφησε εκτός δράσης για όλη τη σεζόν.

Ωστόσο, όταν ο Marquez επέστρεψε στο Sachsenring το 2021, ανέκτησε την παλιά του αυτοπεποίθηση, οδηγώντας τον αγώνα από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο γύρο.

Δεν είχε κερδίσει εδώ και 581 ημέρες, μια ξηρασία σε νίκες που δεν είχε ξαναδεί από το 2008, τη χρονιά που έκανε το ντεμπούτο του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, ήδη με φρένα Brembo.

Το αγαπημένο των Γερμανών

Οι Γερμανοί λατρεύουν το Ιταλικό φαγητό, τα παραθαλάσσια θέρετρα τα τραγούδια, αλλά και τα Ιταλικά φρένα.

Για χρόνια, πάνω από το 80% των αναγνωστών του δεκαπενθήμερου Motorrad ψήφιζαν τη Brembo ως τον καλύτερο κατασκευαστή εξαρτημάτων πέδησης.

Αυτή η προτίμηση δεν περιορίζεται στους μοτοσυκλετιστές αλλά επεκτείνεται και στους λάτρεις του αυτοκινήτου, όπως επιβεβαιώνεται από την αναγνώριση από τους αναγνώστες του Auto Motor und Sport, που απένειμαν το βραβείο κατηγορίας στη Brembo για ενδέκατη φορά τα τελευταία 13 χρόνια.

Ωστόσο, θεωρούμε ότι αυτά είναι μόνο το σημείο εκκίνησης για νέα επιτεύγματα.


 

 

Επόμενο άρθρο »

Ένας νέος μικρός, μονοκύλινδρος κινητήρας θα μπορούσε να είναι ιδανικός για πολλά δίτροχα.

« Προηγούμενο άρθρο

Ο Lewis Hamilton θέλει να αγοράσει την Gresini Racing

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα