• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
1ος Αγώνας - GP Ταϊλάνδης (Burriram)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Brembo - Τα φρένα στο Βρετανικό MotoGP
Στην πίστα του Silverstone
Νέα 01/08/2024 - 18:11

Πέντε δεδομένα για το Βρετανικό MotoGP τον 10ο αγώνα της σεζόν.   

Μετά τις καλοκαιρινές διακοπές, το MotoGP συνεχίζει στη Μεγάλη Βρετανία, γιορτάζοντας την 75η επέτειο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.

Στο Silverstone Circuit, όλες οι ομάδες της κορυφαίας κατηγορίας θα παρουσιάσουν ζωηρά εμπνευσμένα από το παρελθόν και το κοινό μπορεί επίσης να θαυμάσει μια έκθεση εξαρτημάτων φρένων που έχουν γράψει ιστορία στους αγώνες μοτοσικλετών, φυσικά με την επωνυμία Brembo, βασικό παίκτη στην κατηγορία των 500cc από το 1978.


Τα στοιχεία του GP

Σύμφωνα με τους τεχνικούς της Brembo που συνεργάζονται στενά με όλους τους αναβάτες του MotoGP, το Silverstone Circuit των 5,9 χιλιομέτρων ανήκει στην κατηγορία των μετρίως απαιτητικών για φρένα.

Σε κλίμακα από το 1 έως το 6, έχει δείκτη δυσκολίας 3 με 11 σημεία πέδησης, 4 από τα οποία κατηγοριοποιούνται ως απαιτητικά.

Τα φρένα χρησιμοποιούνται συνολικά για 33 δευτερόλεπτα ανά γύρο και καθ' όλη τη διάρκεια του GP, κάθε αναβάτης ασκεί συνολικό φορτίο 780 κιλών στη μανέτα του φρένου.


Πάντα Carbon

Το βρετανικό GP επηρεάζεται συχνά από τις κακές καιρικές συνθήκες: το 2018, δεν πραγματοποιήθηκε αγώνας επειδή η δυνατή βροχή έκανε την πίστα του Silverstone ακατάληλη, παρά το γεγονός ότι πολλοί οπαδοί έμειναν στις εξέδρες ελπίζοντας σε βελτίωση του καιρού.

Μέχρι πριν από μια δεκαετία, σε συνθήκες έντονης βροχόπτωσης, οι αναβάτες του MotoGP επέλεγαν χαλύβδινους δίσκους φρένων, που θεωρούνταν πιο αξιόπιστοι σε αυτές τις συνθήκες σε σύγκριση με αυτούς από ανθρακονήματα.


Από το 2017, όλο και περισσότεροι αναβάτες χρησιμοποιούν δίσκους από ανθρακονήματα ακόμα και σε ακραίες συνθήκες, χάρη στα καλύμματα που βοηθούν στη διατήρηση της θερμοκρασίας των δίσκων στη βροχή και στην επίτευξη της απαραίτητης ισχύος πέδησης πιο εύκολα.

Οι δισκόπλακες από ανθρακονήματα είναι ελαφρύτερες από τις χαλύβδινες και επομένως βοηθούν στην βελτίωση της δυναμικής συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας, επίσης εξασφαλίζουν καλύτερες επιδόσεις τόσο στα μεμονωμένα φρεναρίσματα όσο και στη διάρκεια του αγώνα.


Η πιο δύσκολη στροφή

Η πιο δύσκολη στροφή για το σύστημα πέδησης στο Silverstone Circuit είναι η στροφή 15: Οι μοτοσυκλέτες MotoGP επιβραδύνουν από τα 323 km/h στα 123 km/h σε 4,3 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας απόσταση 249 μέτρων ενώ οι αναβάτες ασκούν φορτίο 4,8 kg στη μανέτα του φρένου.

Η επιβράδυνση είναι 1,5 g, η πίεση του υγρού φρένων Brembo φτάνει τα 10,3 bar και η θερμοκρασία του δίσκου απο ανθρακονήματα τους 680 °C.


Η καλύτερη μέρα του Simon

Από το 1995 έως το 1998, τους αγώνες των 500cc στο βρετανικό GP κέρδισαν αναβάτες από την Ωκεανία: Οι τρεις πρώτοι αγώνες κερδήθηκαν από τον Αυστραλό Mick Doohan. Πιο εκπληκτική ήταν η νίκη του Νεοζηλανδού Simon Crafar το 1998 που ξεκινούσε από την pole position.

Το ξεκίνημά του δεν ήταν το καλύτερο και έχασε αρκετές θέσεις, αλλά βοηθούμενος από τα ελαστικά της Dunlop, ανέβηκε ξανά και κέρδισε τον αγώνα με προβάδισμα 11 δευτερολέπτων έναντι του Doohan.

Όπως η Honda του Mick, η Yamaha του Simon χρησιμοποίησε επίσης φρένα Brembo. Για τον Crafar, αυτή παρέμεινε η μοναδική του νίκη στο GP στην καριέρα του.

 

 

Επόμενο άρθρο »

Silverstone: Moto3 Ελεύθερες Δοκιμές

« Προηγούμενο άρθρο

Pirelli - Περισσότερα ελαστικά ανά αναβάτη στο Silverstone

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ ΤΟΥ 2025;
  • Ο ΧΟΡΧΕ ΜΑΡΤΙΝ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΡΙΛΙΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
  • Ο ΠΕΚΟ ΜΠΑΝΙΑΪΑ ΠΟΥ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • Ο ΜΑΡΚ ΜΑΡΚΕΘ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΠΙΑ ΙΔΙΑ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΚΟ
  • Ο ΠΕΔΡΟ ΑΚΟΣΤΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ ΕΜΑΘΕ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΟΥ
  • ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ