• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Honda και Yamaha συνεργάζονται για EV σκούτερ και την κοινή χρήση μπαταριών
Νέα Αγοράς 21/08/2024 - 16:03

Οι μπαταρίες κοινής χρήσης προκαλούν πονοκέφαλο για τους αναβάτες και τώρα δύο μεγάλοι κατασκευαστές κάνουν κάτι γι' αυτό. Η Honda και η Yamaha ανακοίνωσαν σχέδια για να κατασκευάσει η Honda μερικά ηλεκτρικά σκούτερ για τη Yamaha στην

Ιαπωνική αγορά. Τα σκούτερ θα βασίζονται στα υπάρχοντα EM1 e: και Benly e: και θα χρησιμοποιούν το σύστημα μπαταριών Honda Mobile Power Pack e: μπαταρία και σύστημα φόρτισης.

Αυτό θα μπορούσε να έχει εκτεταμένες συνέπειες, επειδή βασίζεται άμεσα σε ένα ενιαίο πρότυπο μπαταρίας με δυνατότητα ανταλλαγής μεταξύ των επωνυμιών, αντί κάθε μάρκα να έχει το δικό της σύστημα μπαταρίας και φορτιστή κατά παραγγελία.

Η Honda και η Yamaha είναι ανταγωνιστές. Αλλά ταυτόχρονα, στη μάχη για την καρδιά, το μυαλό και τον χώρο των δίτροχων EV, και οι δύο εταιρείες φαίνεται να αναγνωρίζουν ότι θα ήταν πολύ πιο δελεαστικό για τους μελλοντικούς πελάτες να έχουν ένα ενιαίο σύστημα μπαταρίας που λειτουργεί σε πολλά οχήματα. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν μιλάμε για μπαταρίες με δυνατότητα ανταλλαγής που μπορούν να αφαιρεθούν από τα σκούτερ και να συνδεθούν σε φορτιστή ανεξάρτητα.

Η ανάπτυξη ηλεκτρικών μοτοσυκλετών με εναλλάξιμα συστήματα μπαταριών υπάρχει σε όλο τον κόσμο εδώ και αρκετά χρόνια. Από σχετικά πρωτοεμφανιζόμενους όπως η Gogoro μέχρι φαινομενικά παραδοσιακούς μεγάλους κατασκευαστές όπως η Kymco Ionex, η Honda και η Yamaha, έχει ενδιαφέρον να την παρακολουθήσουμε. Αλλά όπως εδώ και χρόνια, τα δίτροχα EV σε αγορές που εξαρτώνται ήδη σε μεγάλο βαθμό από δίτροχα οχήματα παράδοσης προϊόντων είναι απολύτως λογικό, έχοντας τόσα διαφορετικά πρότυπα μπαταρίας όσοι είναι οι κατασκευαστές, αυτό κάνει ακριβώς το αντίθετο στην ανάπτυξή τους. Γι' αυτό, προσπάθειες όπως το σύστημα Swappable Batteries Motorcycle Consortium στην Ευρώπη και η Gachaco στην Ιαπωνία ήταν και τα δύο σημαντικά βήματα για να γίνει η ενσωμάτωση των δίτροχων EV πολύ πιο ελκυστική για τους κανονικούς αναβάτες.

Και τώρα, φαίνεται ότι η Honda και η Yamaha πηγαίνουν τη συνεργασία τους στην ανάπτυξη δίτροχων EV ένα βήμα παραπέρα. Στις 8 Αυγούστου, και οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν επίσημα τα σχέδια της Honda να προμηθεύσει τη Yamaha με μοντέλα ηλεκτρικών σκούτερ στο μέλλον. Θα βασίζονται στα ηλεκτρικά σκούτερ παράδοσης προϊόντων EM1 e: και Benly e: της Honda, τα οποία ταξινομούνται ως μοτοποδήλατα Κατηγορίας 1 στην Ιαπωνία. Το σημαντικότερο είναι ότι τόσο η Honda όσο και η Yamaha κατηγοριοποιούν αυτή τη συνεργασία καθώς επεκτείνεται σε μοντέλα για την Ιαπωνική αγορά μόνο αυτή τη στιγμή. Αλλά εξακολουθεί να έχει ενδιαφέρον να αναλογιστούμε τι μπορεί να σημαίνει αυτό για το μέλλον.

Ενώ η Ιαπωνία είναι αναμφίβολα μια σημαντική αγορά για ηλεκτρικά σκούτερ χαμηλής ταχύτητας, σίγουρα δεν είναι το μόνο μέρος όπου αυτό ισχύει. Και κατά συνέπεια, δεν είναι επίσης το μόνο μέρος όπου τόσο η Honda όσο και η Yamaha πουλούσαν τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίτροχα στις αρχές της δεκαετίας του 2020.

Πριν από την ανακοίνωση αυτής της συνεργασίας, τόσο η Honda όσο και η Yamaha είχαν ήδη αρχίσει να κάνουν προσφορές ηλεκτρικών σκούτερ σε διάφορες αγορές που τα χρησιμοποιούν περισσότερο στην παράδοση προϊόντων σε μεταφορικές εταιρίες ή και ως ιδιώτες που εργάζονται σε αυτόν τον τομέα. Μέρη όπως η Ευρώπη και η Ινδονησία έρχονται αμέσως στο μυαλό. Υπήρξε επίσης δημόσια συζήτηση για το ποια θα μπορούσε να είναι η καλύτερη στρατηγική για τις επιλογές ηλεκτρικών σκούτερ στην Ινδία, τουλάχιστον από την πλευρά της Honda.

Όλα αυτά βασίζονται στο σύστημα Mobile Power Pack e: της Honda, το οποίο η εταιρεία έχει σχεδιάσει έχοντας κατά νου περισσότερα οχήματα από τα δίτροχα ηλεκτρικά. Τα τελευταία χρόνια, συνεργάστηκε επίσης με τον κατασκευαστή εξοπλισμού και εργαλείων Komatsu, και εφάρμοσε την τεχνολογία αυτή και σε τουριστικά σκάφη στην Ιαπωνία.

Από την αρχή, η Honda έχει καταστήσει πολύ σαφές ότι το “οικοσύστημα” Mobile Power Pack e:, προορίζεται να τροφοδοτεί πολλά πράγματα συμπεριλαμβανομένου πιθανώς ακόμη και του εξοπλισμού του σπιτιού ή την πηγή ενέργειας έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση φυσικής καταστροφής αντί μιας γεννήτριας που χρησιμοποιεί καύσιμο.

Το “ανταλλάξιμο” μέρος της έννοιας “ανταλλάξιμη μπαταρία”, σε όλα αυτά τα προϊόντα της Honda προορίζονται να σχηματίσουν ένα “οικοσύστημα”, αλλά τι γίνεται με τα προϊόντα που δεν είναι Honda; Εκεί είναι που μια συμφωνία όπως αυτή που μόλις ανακοίνωσαν η Honda και η Yamaha θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός. Για όσους δεν γνωρίζουν, τόσο η Honda όσο και η Yamaha συμμετέχουν στην κοινοπραξία Swappable Battery Motorcycle της Ευρώπης, καθώς και στην Ιαπωνική Gachaco.

Ενώ η SBMC ανέπτυξε ένα διαφορετικό πρωτότυπο σύστημα μπαταριών που θα χρησιμοποιείται σε όλες τις επωνυμίες, η Gachaco υιοθέτησε ένα μετονομασμένο Honda Mobile Power Pack e: για την Ιαπωνική αγορά. Άρχισε επίσης να ανοίγει δημόσιους σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών σε δοκιμαστική βάση σε αυτήν την αγορά και έτσι οι αναβάτες με συμβατά σκούτερ (όλα Honda, μέχρι αυτή τη στιγμή) μπορούσαν να αλλάξουν μπαταρίες χωρίς πρόβλημα.

Με αυτήν τη συμφωνία για την παραγωγή ηλεκτρικών σκούτερ για τη Yamaha που χρησιμοποιούν επίσης τα MPP, θα σημαίνει περισσότερες επιλογές για πελάτες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν το ίδιο “οικοσύστημα” ανταλλαγής μπαταριών. Η Ιαπωνία είναι Ιαπωνία και μπορεί να είναι ανεξάρτητη από άλλες αγορές. Αυτό που λειτουργεί εκεί δεν θα λειτουργήσει απαραίτητα σε άλλα μέρη. Ωστόσο, είναι ενδιαφέρον να δούμε αυτή τη συνεργασία και ο ανταγωνισμός έχει δυναμικές που δεν φαίνεται να αναιρούν η μία την άλλη σε αυτήν την προσέγγιση. Αυτή η συνεργασία για τα δίτροχα EV θα συνεχίσει να αποδίδει καρπούς και σε άλλες αγορές και θα φέρει μαζί της το σύστημα εναλλαγής μπαταριών και σε άλλες χώρες στο μέλλον.

Επόμενο άρθρο »

Έρχονται περισσότερες υβριδικές μοτοσυκλέτες, αυτή τη φορά από την Ινδία

« Προηγούμενο άρθρο

QJMOTOR TRANS ASIA 2024 – Part 12: ΚΑΖΑΚΣΤΑΝ

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ