• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Νέες Yamaha R1 RACE και R1 GYTR
Εξελιγμένες για χρήση σε πίστα
Νέα Αγοράς 19/09/2024 - 14:31

H Yamaha παρουσίασε τις εκδόσεις Race και GYTR της Superbike R1 για το 2025, οι δυο αυτές εκδόσεις είναι ειδικά εξελιγμένες για χρήση σε πίστα και με βάση αυτά που αναφέρει η ανακοίνωση της Yamaha ουσιαστικά προδιαγράφουν το μέλλον για τις μοτοσυκλέτες αυτής της κατηγορίας. 

Η R1 RACE του 2025 είναι ένα βήμα πιο κοντά στην αγωνιστική YZR-M1 που συμμετέχει στο MotoGP και έχει δανείσει την αισθητική της άλλα και στοιχεία της τεχνολογίας της, αναμεσά τους τα αεροδυναμικά φτερά οι αναβαθμισμένες αναρτήσεις και το σύστημα φρένων της Brembo. 

R1 GYTR η συγκεκριμένη έκδοση διαθέτει τα χαρακτηριστικά της R1 RACE, καθώς και μια επιλογή από εξαρτήματα Genuine Yamaha Technology Racing (GTYR), τα οποία έχουν αναπτυχθεί για αγώνες. 

 


Η Ιστορία της R

Λίγες εβδομάδες μετά την ίδρυση της εταιρείας το 1955, η Yamaha συμμετείχε στον πρώτο της αγώνα. Με την πρώτη μοτοσυκλέτα της, την Y-A1, αγωνίστηκε στο Mount Fuji Ascent Race και κατέκτησε την νίκη στην πρώτη της συμμετοχή. Από τότε, οι αγώνες είναι βαθιά ριζωμένοι στο DNA της Yamaha.

R1 RACE
R1 RACE

Σε όλο τον κόσμο, η Yamaha έχει κερδίσει πάρα πολλούς αγώνες και πρωταθλήματα, από μικρά τοπικά πρωταθλήματα μέχρι την ελίτ, την μεγάλη κατηγορία του πρωταθλήματος Grand Prix. Και επειδή η γεύση της νίκης είναι γλυκιά, κάθε βήμα που έκανε η Yamaha στον υπερ-ανταγωνιστικό κόσμο των αγώνων έχει επηρεάσει και εμπνεύσει κάθε μοτοσυκλέτα που έχει κατασκευάσει η Yamaha από τότε.

Καμία γκάμα δεν έχει επωφεληθεί περισσότερο από τις αγωνιστικές δραστηριότητες της Yamaha, από τα μοντέλα Supersport της. Από την έμπνευση σχεδίασης βασισμένη στο MotoGP, μέχρι και την τεχνολογία που έχει αναπτυχθεί στο νικηφόρο πρόγραμμα Yamaha WorldSBK, κάθε supersport μοντέλο χαρακτηρίζεται από τις αγωνιστικές ρίζες της Yamaha.

R1 RACE
R1 RACE

Κανένα άλλο όσο η εμβληματική R1. Από το 1998 που έκανε την πρώτη της εμφάνιση, η R1 άλλαξε τους κανόνες και έχει κερδίσει αγώνες και καρδιές, στις σχεδόν τρεις δεκαετίες ύπαρξής της. Η εισαγωγή του κινητήρα crossplane το 2009 και το πακέτο ηλεκτρονικών και το στυλ που ακολούθησαν το 2015, προερχόμενα από το MotoGP, επέτρεψαν στην R1 να δώσει στους πελάτες της μια ιδέα για το πως είναι η ζωή των αγωνιζόμενων στο MotoGP με την Yamaha.

Από το 2015, η R1 έχει κερδίσει ένα Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike, δύο Παγκόσμια Πρωταθλήματα Αντοχής, οκτώ Πρωταθλήματα All Japan Road Race, οκτώ τίτλους MotoAmerica, τρείς τίτλους στο Βρετανικό Πρωτάθλημα Superbike και δύο Γερμανικά πρωταθλήματα IDM Superbike. Και μέχρι σήμερα, η R1 συνεχίζει να αγωνίζεται για βάθρα και νίκες στα πρωταθλήματα WorldSBK και EWC, καθώς και για τη δόξα του τίτλου σε διάφορα εθνικά πρωταθλήματα.

Αποκλειστική απόδοση για πίστες: R1 RACE

Την τελευταία δεκαετία, η ευρωπαϊκή αγορά μοτοσυκλετών έχει δεχτεί σημαντικές αλλαγές, καθώς οι ανάγκες των αναβατών έχουν εξελιχθεί και οι περιορισμοί των ρύπων έχουν γίνει πιο αυστηροί, οδηγώντας την κατηγορία Supersport σε νέα κατεύθυνση.

Στο πλαίσιο αυτό, το μέλλον και η ανάπτυξη της R1 θα επικεντρωθούν πλήρως στους αγώνες και στη χρήση στις πίστα στην Ευρώπη.

Η R1 RACE του 2025 είναι η ενσάρκωση αυτής της δέσμευσης. Κάνοντας ένα βήμα ακόμα πιο κοντά στην YZR-M1 που συμμετέχει στο πρωτάθλημα Grand Prix και έχει εμπνεύσει τόσο την αισθητική όσο και την τεχνολογία της R1, η νέα R1 RACE έχει εξοπλιστεί με αεροδυναμικά φτερά που αντλούν έμπνευση από το MotoGP, καθώς και με αναβαθμισμένη ανάρτηση και ένα ολοκαίνουριο σύστημα πέδησης Brembo, για να προσφέρει την απόλυτη εμπειρία της οδήγησης σε πίστα.

Αεροδυναμικά φτερά, εμπνευσμένα από το MotoGP

Η R1 RACE διαθέτει αεροδυναμικά ακροπτερυγίων τύπου MotoGP τοποθετημένα στο επάνω μέρος του κύριου φέρινγκ. Σχεδιασμένα και εξελιγμένα με την τεχνική υποστήριξη της Yamaha Factory Racing MotoGP team, τα νέα αεροδυναμικά φτερά μεγιστοποιούν την αποτελεσματικότητα των anti-wheelie ηλεκτρονικών της R1 και βελτιώνουν την αίσθηση και την ανατροφοδότηση από το μπροστινό σύστημα, κατά το φρενάρισμα και τις στροφές.

Κατασκευασμένα από ανθρακονήματα για όσο το δυνατόν χαμηλότερο βάρος χωρίς να περιορίζονται η δύναμη και η ακαμψία, τα φτερά όχι μόνο δημιουργούν κάθετη δύναμη, αλλά προσφέρουν και αυξημένη αίσθηση σταθερότητας, φέρνοντας την εμφάνιση της R1 ένα βήμα πιο κοντά στο μοντέρνο στυλ MotoGP, χωρίς να επηρεάζεται το αεροδυναμικό, επιβλητικό στυλ της R1. 

Νέας γενιάς πιρούνι KYB

Το νέο ανεστραμμένο πιρούνι KYB 43 χιλ. της R1 RACE έχει επανασχεδιαστεί πλήρως και πλέον διαθέτει ξεχωριστούς ρυθμιστές στο αριστερό και το δεξί στέλεχος για την απόσβεση επαναφοράς και τη συμπίεση ελατηρίου. Η κάθε ρύθμιση μπορεί να γίνει ξεχωριστά, από το δεξί στέλεχος για την απόσβεση επαναφοράς και από το αριστερό για τη συμπίεση ελατηρίου, τόσο σε υψηλή όσο και σε χαμηλή ταχύτητα.

Κάθε στέλεχος του πιρουνιού διαθέτει πλέον μια βαλβίδα βάσης, η οποία έχει σχεδιαστεί για να βελτιστοποιεί την πίεση στον κύλινδρο, περιορίζοντας ή αποτρέποντας πλήρως τη ροή λαδιού στο κάτω μέρος του πιρουνιού. Το αποτέλεσμα της νέας διάταξης είναι βελτιωμένη απόκριση κατά την απόσβεση, καλύτερη αίσθηση κατά την επαφή και μεγαλύτερη σταθερότητα. 

Η νέα επίστρωση Kashima δίνει μια πιο σκούρα απόχρωση του χρυσαφί / μπρονζέ χρώματος και προσφέρει μια υψηλών επιδόσεων αισθητική.

Φρένα Brembo, με απόδοση προερχόμενη από τους αγώνες

Για να ενισχύσει τις δυνατότητες της R1 στην πίστα, η R1 RACE έχει εξοπλιστεί με ένα εντελώς νέο σύστημα πέδησης στον μπροστινό τροχό, το οποίο αποτελείται από μια αντλία Brembo και μονομπλόκ δαγκάνες Brembo Stylema.

Με άμεση απόκριση και υψηλή απόδοση, αυτά τα νέα φρένα ανεβάζουν την ισχύ πέδησης της R1 στο επόμενο επίπεδο. Ο ακτινικός κύριος κύλινδρος διαθέτει έμβολο το οποίο κινείται προς μια κατεύθυνση παράλληλη με την διαδρομή του μοχλού φρένου, ασκεί πίεση γραμμικά καθώς ο αναβάτης τραβά τη λαβή και προσφέρει τελειοποιησμένη αίσθηση ελέγχου.

R1 RACE
R1 RACE

Οι ελαφριές δαγκανές Stylema παράγουν την ισχύ πέδησης σε τέσσερα έμβολα των 30 mm και έχουν σχεδιαστεί ώστε να επιτρέπουν τη βελτιστοποιημένη ροή αέρα για αποδοτική ψύξη, μειώνοντας την εξασθένηση του φρένου στην πίστα.

Η αναθεωρημένη σέλα προσφέρει βελτιωμένη εμπειρία οδήγησης

Οι αγώνες έχουν να κάνουν με την εύρεση αυτών των επιπλέον δεκάτων του δευτερολέπτου στην πίστα, επομένως οι μηχανικοί αναζητούν βελτίωση της απόδοσης σε όλους τους τομείς. Για το λόγο αυτό, η R1 RACE διαθέτει ένα νέο κάλυμμα καθίσματος με νέα υφή, η οποία προσφέρει καλύτερο κράτημα ενώ εξακολουθεί να επιτρέπει στον αναβάτη να μετατοπίζεται εύκολα το βάρος του. Στις στροφές, αυτό βοηθά τον αναβάτη να νιώσει πιο κοντά στην R1 του και αυξάνει την αίσθηση ευστάθειας του πλαισίου.

Δοκιμασμένος κινητήρας CP4

R1 GYTR
R1 GYTR

Ο διεθνώς αναγνωρισμένος κινητήρας 998 κ.εκ. CP4 με την ανομοιόμορφη ακολουθία 270o-180o-90o-180o παρέχει ισχυρή, αλλά και γραμμική ροπή. Με υψηλής απόδοσης σύστημα εισαγωγής σε συνδυασμό με τα ειδικής σχεδίασης κοκοράκια, ο αγωνιστικών προδιαγραφών κινητήρας προσφέρει τέλεια απόδοση στην πίστα.

Ο κινητήρας, που προέρχεται από την YZR-M1 MotoGP της Yamaha, παράγει 200 PS με ισχυρή σύνδεση μεταξύ του γκαζιού και του πίσω τροχού, γεγονός που καθιστά την R1, πλήρως ελεγχόμενη και διαισθητική στην οδήγηση.

Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T) με APSG

Η R1 RACE είναι εξοπλισμένη με το δοκιμασμένο σύστημα ηλεκτρονικού γκαζιού YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle), το οποίο συνεχίζει να χρησιμοποιεί τη μονάδα ride-by-wire (APSG) με αισθητήρα θέσης γκαζιού, η οποία είναι ταυτόχρονα ελαφριά και παρέχει στον αναβάτη εξαιρετική αίσθηση γκαζιού.

R1 GYTR
R1 GYTR

Το APSG αποτελείται από ελατήριο, γλίστρα και γρανάζι για την παραγωγή διαφόρων βαθμών αντίστασης, αναπαράγοντας τη φυσική και προοδευτική αίσθηση του γκαζιού που προσφέρει μια συμβατική ντίζα.

Εξελιγμένο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων αγωνιστικής ανάπτυξης

Η R1 ήταν μία από τις πρώτες μοτοσυκλέτες που διαθέτουν νοημοσύνη που προέρχεται από το MotoGP με τη μορφή μιας IMU (αδρανειακή μονάδα μέτρησης) 6 αξόνων. Είναι εξοπλισμένη με γυροσκόπιο και αισθητήρες G-force που παρακολουθούν τη γωνιακή ταχύτητα περιστροφής γύρω από τον εγκάρσιο, τον διαμήκη και τον κατακόρυφο άξονα της μοτοσυκλέτας, καθώς και με ένα επιταχυνσιόμετρο για τη μέτρηση της επιτάχυνσης εμπρός-πίσω, πάνω-κάτω και αριστερά-δεξιά. Η μονάδα IMU μεταδίδει δεδομένα για την κατάσταση της μοτοσυκλέτας στην ECU, 125 φορές ανά δευτερόλεπτο, η οποία με τη σειρά της ελέγχει τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα αναβάτη της R1, όπως τον έλεγχο πρόσφυσης (TCS), τον έλεγχο ολίσθησης (SCS), τον έλεγχο πέδησης (BC), τον έλεγχο ανύψωσης του μπροστινού τροχού (LIF), τον έλεγχο εκκίνησης (LCS) και την τριών λειτουργιών διαχείριση φρεναρίσματος κινητήρα (EBM). Επιπλέον, η R1 RACE διαθέτει επίσης σύστημα γρήγορης μεταφοράς (QSS) της Yamaha και λειτουργίες επιλογής ισχύος (PWR).

 

Τεχνικές προδιαγραφές: R1 RACE

  • - Νέα φτερά κάθετης δύναμης, εμπνευσμένα από το MotoGP
  • - Μπροστινό πιρούνι KYB νέας γενιάς
  • - Νέος μπροστινός κύριος κύλινδρος Brembo και δαγόνες Stylema
  • - Νέο κάλυμμα σέλας με υψηλή πρόσφυση
  • - Πλήρης εστίαση στην πίστα, αφαίρεση όλων των εξαρτημάτων για οδήγηση στο δρόμο
  • - 4-κύλινδρος κινητήρας 998 κ.εκ. 200PS τύπου crossplane με γραμμική ροπή
  • - Εξελιγμένο πακέτο ηλεκτρονικών
  • - Μονάδα IMU 6 αξόνων με αισθητήρες Gyro/G για 3D motion δεδομένα
  • - Ευαίσθητος ως προς τις κλίσεις έλεγχος πρόσφυσης (TCS) και έλεγχος ολίσθησης (SCS)
  • - Προγράμματα απόδοσης της ισχύος (PWR)
  • - Έλεγχος ανύψωσης του μπροστινού τροχού (LIF) και έλεγχος εκκίνησης (LCS)
  • - Σύστημα γρήγορης αλλαγής ταχυτήτων (QSS)
  • - Διαχείριση φρεναρίσματος κινητήρα (EBM) και έλεγχος πέδησης (BC)
  • - Αλουμινένιο πλαίσιο Deltabox, κοντό μεταξόνιο
  • - Ψαλίδι αλουμινίου με τριγωνικό σχήμα και κλίση προς τα πάνω / υποπλαίσιο μαγνησίου
  • - Πίσω τροχός από μαγνήσιο και αλουμινένιο ρεζερβουάρ 17 λίτρων καυσίμου
  • - Πίνακας οργάνων TFT 4,2" με λειτουργία πίστας

 

Βελτιωμένη αγωνιστική απόδοση με την R1 GYTR

Για μια ακόμα καλύτερη και αγωνιστικού επιπέδου εμπειρία οδήγησης στην πίστα, η R1 GYTR διαθέτει τα νέα χαρακτηριστικά της R1 RACE, καθώς και μια επιλογή από εξαρτήματα Genuine Yamaha Technology Racing (GTYR), τα οποία έχουν αναπτυχθεί για αγώνες και εξαντλούν κάθε περιθώριο για την επίτευξη της τέλειας αγωνιστικής απόδοσης. 

Εδώ και πάνω από μια δεκαετία, τα αξεσουάρ GYTR αναπτύσσονται στρατηγικά με στόχο την ταχύτητα, από τους ίδιους μηχανικούς που είναι υπεύθυνοι για τη φήμη της Yamaha για τις επιτυχίες της στους αγώνες. Περιλαμβάνει την ομάδα που φροντίζει ώστε να πρωταγωνιστεί η Yamaha, τόσο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike όσο και στο EWC.

Κάθε R1 GYTR κατασκευάζεται και παραδίδεται από ένα από τα εξειδικευμένα καταστήματα GYTR PRO της Yamaha, ώστε να προσφέρει βελτιστοποιημένη και ισορροπημένη απόδοση και να πληροί τους κανονισμούς FIM Superstock 1000. Η R1 GYTR έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει την απαραίτητη βάση για αγώνες και μπορεί να προσαρμοστεί περαιτέρω για να καλύψει τις προσωπικές ανάγκες κάθε αναβάτη που προσπαθεί να επιτύχει το επόμενο επίπεδο απόδοσης. 

Προσφέροντας βελτιωμένη απόδοση της ισχύος σε όλο το εύρος στροφών, η R1 GYTR προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις που εστιάζουν στην πίστα για αναβάτες κάθε εμπειρίας. Με μια μεγάλη γκάμα ρυθμίσεων της ECU, η προσαρμογή στην αίσθηση του αναβάτη και η επίτευξη των προσωπικών του στόχων μπορούν να γίνουν πιο εύκολα.

Η ιδανική θέση οδήγησης μπορεί να επιτευχθεί μέσω των ρυθμιζόμενων μαρσπιέ και του τιμονιού GYTR, ενώ η ευελιξία της R1 GYTR έχει ενισχυθεί μέσω της εξοικονόμησης βάρους που προσφέρει το κάθε εξάρτημα GYTR.

Το ελαφρύ και αεροδυναμικό αγωνιστικό φέρινγκ GYTR είναι κατασκευασμένο από υαλοΐνα και έχει ενισχυθεί με ανθρακονήματα, συμπεριλαμβανομένων των νέων φτερών. Διατίθεται σε μαύρο αστάρι και περιλαμβάνει ένα σετ αυτοκόλλητων GYTR, ενώ η αγωνιστική σέλα ενισχύει ακόμη περισσότερο τη δυνατότητα μετατόπισης του σώματος του οδηγού.

Οι νέες δαγκάνες Brembo Stylema σε συνδυασμό με τα αγωνιστικά τακάκια Z04 παρέχουν απόδοση των φρένων σε αγωνιστικό επίπεδο. Η σύνδεση έχει βελτιωθεί ακόμη περισσότερο με τα σωληνάκια υψηλής πίεσης R1 GYTR.

Εξοπλισμένη με την ECU GYTR Racing και την πλεξούδωση αγωνιστικών καλωδίων, η R1 GYTR αποτελεί ένα εκλεπτυσμένο όπλο που εστιάζει στην πίστα. Σε μια περαιτέρω προσπάθεια βελτίωσης της απόδοσης, η R1 GYTR συνοδεύεται από τελικό Akrapovič (<100DB), γρανάζια 15/42T 520 και μια αγωνιστική αλυσίδα R-Series 520.

Η R1 GYTR λειτουργεί πλήρως χωρίς κλειδί, καθώς διαθέτει διακόπτη GYTR on/off για την πίστα, ενώ η ευκολία στα pit box ενισχύεται με την εφαρμογή γάντζων πίσω σταντ GYTR, με κάθε R1 GYTR να διαθέτει πίσω σταντ αγωνιστικής σειράς R.

R1 GYTR
R1 GYTR

Ο συνδυασμός εργοστασιακών τροποποιήσεων και ανταλλακτικών GYTR με την τεχνογνωσία των τεχνικών των GYTR PRO Shops κάνει την R1 GYTR, τέλεια ρυθμισμένη και γρήγορη όσο ποτέ άλλοτε.

Μπορείτε να βρείτε την πλήρη λίστα εξαρτημάτων GYTR που εμφανίζονται στην R1 GYTR παρακάτω.

 

Τεχνικές προδιαγραφές: R1 GYTR

  • - Νέο μαύρο αγωνιστικό φέρινγκ από υαλοΐνα με MotoGP έμπνευσης φτερά και σετ αυτοκόλλητων
  • - Μπροστινό πιρούνι KYB νέας γενιάς
  • - Νέος μπροστινός κύριος κύλινδρος Brembo και δαγόνες Stylema
  • - Νέα αγωνιστικά μαρσπιέ GYTR
  • - Νέο τιμόνι GYTR R1
  • - GYTR αγωνιστική ECU (προδιαγραφών SST)
  • - Αγωνιστική καλωδίωση GYTR
  • - Αγωνιστική εξάτμιση Akrapovic με σύστημα mid-damper (<100 dB)
  • - GYTR σετ βυσμάτων AIS
  • - Γρανάζια 15/42T 520 και αγωνιστική αλυσίδα 520
  • - GYTR εξομοιωτής ABS
  • - Διακόπτης ON/OFF GYTR
  • - Σωλήνες φρένων GYTR
  • - Αγωνιστική τάπα ρεζερβουάρ καυσίμου GYTR
  • - Σετ καλύμματος κινητήρα GYTR
  • - GYTR προστατευτικό πίσω γραναζιού Shark Fin
  • - Προστατευτικό μοχλού φρένου GYTR
  • - Σετ άγκιστρων σταντ και αγωνιστικό σταντ πίσω τροχού
  • - Στοπ τιμονιού GYTR
  • - Αγωνιστικός ανεμοθώρακας GYTR
  • - Αγωνιστικά τακάκια φρένων Brembo Z04

 

Διαθεσιμότητα

Η R1 RACE θα είναι διαθέσιμη από τους Επίσημους Συνεργάτες της Yamaha από τον Νοέμβριο του 2024, ενώ η R1 GYTR από τα GYTR PRO SHOPS από τον Νοέμβριο του 2024. 

Επόμενο άρθρο »

Formula Student Festival

« Προηγούμενο άρθρο

SYM ADX 400 TG – Στην Ελλάδα η Πανευρωπαϊκή Δημοσιογραφική Παρουσίαση!

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ