• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
15ος Αγώνας - GP Ινδονησίας (Mantalica)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η Can-Am εργάζεται σε ένα νέο κράνος με φώτα και θερμαινόμενη ζελατίνα
Νέα Αγοράς 25/09/2024 - 11:58

Είναι πραγματικά απαραίτητα τα έξυπνα κράνη και ανοίγουν το δρόμο για το μέλλον. Πριν από περίπου ένα μήνα, η Can-Am παρουσίασε τις πρώτες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες της. Οι Origin και Pulse είναι και οι δύο μοτοσυκλέτες μεσαίας κατηγορίας που φαίνεται να έχουν πολλές δυνατότητες. Και ενώ η περιορισμένη αυτονομία τους αφήνει μεγάλο περιθώριο για εξέλιξη, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Can-Am μπαίνει στο τεχνολογικό κομμάτι με πλήρη ισχύ.

Η μητρική εταιρεία της Can-Am, η BRP, αναπτύσσει μια ολόκληρη σειρά προϊόντων που ταιριάζουν στα ηλεκτρικά της μοντέλα και στα πλεονεκτήματα που διαθέτουν. Η εταιρεία κατέθεσε πρόσφατα ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για ένα νέο κράνος που μοιάζει να είναι το τέλειο ζευγάρι με τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες Can-Am Origin και Pulse. Δεν είναι απλώς ένα απλό κράνος. Αντίθετα, είναι ένα από τα “έξυπνα κράνη” που συνοδεύονται από ένα ενσωματωμένο σύστημα επικοινωνίας. Αυτό το σύστημα δεν είναι σαφές εάν θα είναι συμβατό με μοτοσυκλέτες άλλων κατασκευαστών μέχρι στιγμής. Αλλά ακόμη και εκτός από το τυπικό σύστημα επικοινωνίας, το κράνος διαθέτει επίσης μερικές πολύ καλές ανέσεις.

Σύμφωνα με την BRP και αυτά που έχουν γραφεί στον ιστότοπο RideApart, το νέο κράνος διαθέτει ένα θερμαινόμενο γείσο, το οποίο χρησιμεύει ως εναλλακτική λύση για αντιθαμβωτική προστασία της ζελατίνας. Το κράνος διαθέτει ακόμη και ενσωματωμένο πίσω φως για επιπλέον ορατότητα σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Το σχέδιο του κράμους διαθέτει επίσης έναν φακό τοποθετημένο στο πλάι του κράνους. Ο εν λόγω φακός έρχεται με τη δική του μπαταρία και μπορεί να αφαιρεθεί και να χρησιμοποιηθεί ανεξάρτητα από το κράνος - κάτι που σίγουρα θα φανεί χρήσιμο όταν έρθει η ώρα να κατεβεί ο αναβάτης από τη μοτοσυκλέτα το βράδυ.

Το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας περιγράφει το κράνος με τρόπο υπερβολικά περίπλοκο, όπως κάνουν οι περισσότερες πατέντες, αλλά στην ουσία, το κράνος έχει μια μπαταρία που τροφοδοτεί μια συσκευή επικοινωνίας, ηχεία, μικρόφωνο και φως στο πίσω μέρος. Δεν είναι σε καμία περίπτωση μια νέα εφεύρεση, καθώς έχουμε δει αρκετά έξυπνα κράνη όπως αυτό στο παρελθόν, με μερικά να είναι ακόμη πιο εξελιγμένα από την άποψη της τεχνολογίας με ενσωματωμένες κάμερες και μέχρι ενδείξεις “heads-up display”, ακριβώς μπροστά στο οπτικό πεδίο και σε σημεία που βοηθούν στην οδήγηση. Ωστόσο, υπάρχει ένα πρόβλημα με το “έξυπνο κράνος” της Can-Am και είναι πρόβλημα σε όλα σχεδόν τα άλλα κράνη που είναι εξοπλισμένα με ενσωματωμένη επικοινωνία και  άλλα συστήματα νέας τεχνολογίας. Υπάρχουν πολλοί αναβάτες που έχουν προτιμήσεις όσον αφορά τα συστήματα επικοινωνίας που τοποθετούνται στα κράνη. Και καθώς οι αναβάτες πρέπει να χρησιμοποιούν ένα σύστημα επικοινωνίας για ένα συγκεκριμένο κράνος, η Can-Am περιορίζει αναπόφευκτα το πιθανό πελατολόγιό της. Εξάλλου, σχεδόν όλοι οι αναβάτες χρησιμοποιούν πολλά κράνη, οπότε η ταλαιπωρία να χρειάζεται εξοικείωση με πολλά διαφορετικά συστήματα επικοινωνίας κάθε φορά που αλλάζει ο αναβάτης το κράνος, είναι ένα σημαντικό πρόβλημα.

Το κράνος της Can-Am βρίσκεται απλώς στη διαδικασία του διπλώματος ευρεσιτεχνίας και δεν είναι ακόμη σε παραγωγή. Αλλά αισθανόμαστε ότι ορισμένοι κατασκευαστές απλώς περιπλέκουν υπερβολικά τα πράγματα. Βλέπουμε πράγματα με υπερβολική τεχνολογία, τα οποία από την πλευρά της ανθεκτικότητας στον χρόνο, είναι απλώς περισσότερα πράγματα που θα μπορούσαν να χαλάσουν και να καταστήσουν άχρηστο τον εξοπλισμό μας. Από την άλλη πλευρά όμως, συχνά πολλοί αναβάτες παραβλέπουν ότι ένα κράνος θα σώσει τη ζωή και πρέπει να το αντικαταστήσουν μετά από λίγα χρόνια γιατί χάνει τη μέγιστη αντοχή του. Αν ένα κράνος έχει και ορισμένη τεχνολογία επικοινωνίας, θερμαινόμενη ζελατίνα και φώτα που θα μας προσέξουν, τότε αξίζει το επιπλέον κόστος και ας πρέπει να το αλλάξουμε σε λίγα χρόνια.  

 

 

Επόμενο άρθρο »

H VOGE ΣΤΟ 3ο ADVENTURE MEETING

« Προηγούμενο άρθρο

QJMOTOR TRANS ASIA 2024 – Part 21: ΟΥΚΡΑΝΙΑ (Zolochiv)

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα