• Search
    • Search
    • Βρες ότι χρειάζεσαι γρήγορα και απλά.
20ος Αγώνας - GP Valencia (Montmelo Barcelona)
Ο αγώνας βρίσκεται σε εξέλιξη!
Image
Η KTM εφαρμόζει νέο σύστημα υποβοήθησης με ραντάρ της Bosch
Νέα Αγοράς 27/09/2024 - 12:37

Ασφάλεια σε δύο τροχούς που αναπτύχθηκε από αναβάτες για αναβάτες με έξι νέα χαρακτηριστικά άνεσης και ασφάλειας που βασίζονται σε ραντάρ της Bosch είναι πλέον διαθέσιμα παγκοσμίως.

Νέα γενιά λειτουργιών υποβοήθησης αναβάτη με μπροστινό ραντάρ που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά από την KTM και μετά από την ανάπτυξη στο τμήμα Έρευνας Ατυχημάτων της Bosch που εκτιμά ότι οι λειτουργίες υποβοήθησης θα μπορούσαν να αποτρέψουν έως και ένα στα έξι ατυχήματα μοτοσυκλέτας μόνο στους Γερμανικούς δρόμους Στουτγάρδη

Χάρη στη Bosch, οι μοτοσυκλετιστές μπορούν τώρα να αισθάνονται ακόμη πιο ασφαλείς στη σέλα: η εταιρεία τεχνολογίας αποκάλυψε έξι νέα συστήματα υποβοήθησης που βασίζονται σε ραντάρ, συμπεριλαμβανομένων πέντε παγκόσμιων πρώτων. Σύμφωνα με το τμήμα Έρευνας Ατυχημάτων της Bosch, αυτά θα μπορούσαν να βοηθήσουν στην πρόληψη όχι μόνο ενός στα επτά, όπως παλαιότερα συστήματα, αλλά έως και ενός στα έξι ατυχήματα μόνο στους Γερμανικούς δρόμους.

Η Bosch έχει ήδη φέρει επανάσταση στην αγορά μοτοσυκλετών το 2020 με τις λειτουργίες υποστήριξης για μοτοσυκλετιστές. Από τις έξι νέες λειτουργίες υποβοήθησης, οι τέσσερις θα παρουσιαστούν σε ένα νέο μοντέλο από τον κορυφαίο Ευρωπαϊκό κατασκευαστή μοτοσυκλετών KTM τον Νοέμβριο του 2024 και πρόκειται να τεθούν σε παραγωγή το 2025.

«Ο δηλωμένος στόχος της Bosch είναι να κάνει τη μοτοσυκλέτα ακόμα πιο ασφαλή και πιο άνετη χρησιμοποιώντας καινοτόμες νέες τεχνολογίες – χωρίς να μειώνεται η απόλαυση στην οδήγηση», λέει ο Geoff Liersch, επικεφαλής της Two-Wheeler & Powersports στη Bosch. «Οι νέες λειτουργίες σηματοδοτούν ένα ακόμη βήμα προς αυτή την κατεύθυνση και είμαστε στην ευχάριστη θέση να έχουμε την KTM ως πελάτη».

Ο κατασκευαστής θα ενσωματώσει τις τέσσερις λειτουργίες υποβοήθησης αναβάτη της Bosch που χρησιμοποιούν μπροστινό ραντάρ. Δεν είναι η πρώτη φορά που η Bosch και η KTM συνεργάζονται: το 2013, οι δύο εταιρείες συνεργάστηκαν για την επιτυχημένη κυκλοφορία του συστήματος ελέγχου ευστάθειας μοτοσυκλετών MSC.

«Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με τη μακροχρόνια σχέση συνεργασίας μεταξύ των ομάδων ανάπτυξης μας και είμαστε ενθουσιασμένοι που η KTM είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί αυτές τις νέες λειτουργίες», λέει ο Stefan Haist, επικεφαλής του τμήματος της KTM Chassis Control System – Street Development.

Τα συστήματα υποβοήθησης της Bosch παρέχουν μεγαλύτερη υποστήριξη σε δύο τροχούς.

Adaptive cruise control – stop and go (ACC S&G)

Για τα δίκυκλα, η κυκλοφοριακή συμφόρηση μπορεί να είναι επίπονη αλλά και επικίνδυνη. Οι αναβάτες πρέπει να εφαρμόζουν συνεχώς τον συμπλέκτη, να χρησιμοποιούν τα φρένα και μετά να αρχίζουν να κινούνται ξανά. Για να διευκολυνθεί αυτή η διαδικασία, η Bosch κυκλοφόρησε το προσαρμοζόμενο cruise control ACC το 2020. Μόλις ρυθμιστεί η επιθυμητή ταχύτητα, αυτό το σύστημα προσαρμόζει συνεχώς την ταχύτητα του οχήματος με τη ροή της κυκλοφορίας, ενώ διατηρεί την απαραίτητη απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα. Η Bosch έχει μεταφέρει αυτήν την τεχνολογία σε ένα νέο επίπεδο για να προσφέρει αυξημένη οδηγική άνεση με τη νέα λειτουργία ACC S&G, η οποία μπορεί να φέρει τη μοτοσυκλέτα σε ελεγχόμενη στάση για να υποστηρίξει τον μοτοσυκλετιστή. Αυτό λειτουργεί καλύτερα με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων όπως αυτό που χρησιμοποιείται στη νέα μοτοσυκλέτα της KTM, το οποίο θα είναι το πρώτο που θα ενσωματώσει αυτή τη νέα λειτουργία. Εάν η μοτοσυκλέτα σταματήσει, δεν χρειάζεται οι αναβάτες να χρησιμοποιήσει τον συμπλέκτη και μπορεί να θέσουν σε κίνηση τη μοτοσυκλέτα απλά πατώντας ένα κουμπί ή ενεργοποιώντας για λίγο το γκάζι μόλις ξεκινήσει να κινείται το προπορευόμενο όχημα.

Ομαδική υποβοήθηση βόλτας (GRA)

Η ομαδική οδήγηση σε κλιμακωτό σχηματισμό είναι δημοφιλής μεταξύ των μοτοσυκλετιστών, αν και μπορεί να είναι δύσκολη με το ACC, επειδή η λειτουργία αναμένει ότι οι μοτοσυκλέτες που οδηγούν μπροστά θα βρίσκονται στη μέση της λωρίδας. Το σύστημα GRA είναι μια χρήσιμη προσθήκη στο ACC. χρησιμοποιώντας έναν αλγόριθμο, ανιχνεύει πότε μια ομάδα οδηγεί σε κλιμακωτό σχηματισμό και ρυθμίζει την ταχύτητα για να διατηρεί αυτόματα την ίδια απόσταση από τις μοτοσυκλέτες μπροστά. Με αυτόν τον τρόπο, η λειτουργία βοηθά τους αναβάτες να επιτύχουν έναν φυσικό σχηματισμό ομάδας. Όταν δεν οδηγείτε σε ομάδες, το σύστημα GRA λειτουργεί το ίδιο με το ACC.

Υποβοήθηση απόστασης οδήγησης (RDA)

Όταν η κυκλοφορία διεξάγεται ομαλά και η RDA είναι ενεργοποιημένη, βοηθά στη διατήρηση της κατάλληλης απόστασης από τα προπορευόμενα οχήματα και έτσι στην αποφυγή συγκρούσεων από πίσω. Με το ACC, πρέπει να οριστεί μια επιθυμητή ταχύτητα, αλλά όταν ενεργοποιηθεί το RDA, η μοτοσυκλέτα μπορεί να ελεγχθεί κανονικά μέσω του γκαζιού. Κατά την οδήγηση, το σύστημα μειώνει αυτόματα την επιτάχυνση του οχήματος ή ενεργοποιεί τα φρένα όποτε και όταν απαιτείται. Οι αναβάτες μπορούν να ορίσουν εκ των προτέρων την επιθυμητή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Εάν το επιθυμούν, μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν έναν διακόπτη για να απενεργοποιήσουν τη λειτουργία ή να εφαρμόσουν το γκάζι για να παρακάμψουν την επιβράδυνση που δημιουργείται από το σύστημα RDA. Αυτό επιτρέπει στη λειτουργία να συνδυάζεται φυσικά και άνετα στη δυναμική ροή της οδήγησης.

Υποβοήθηση πέδησης έκτακτης ανάγκης (EBA)

Οι επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο απαιτούν όχι μόνο ταχεία απόκριση αλλά, σε πολλές περιπτώσεις, πέδηση έκτακτης ανάγκης. Κάθε δευτερόλεπτο μετράει όταν πρόκειται για την πρόληψη συγκρούσεων και την αποφυγή δυνητικά σοβαρών συνεπειών. Το σύστημα EBA ενεργοποιείται όταν ανιχνεύσει κίνδυνο σύγκρουσης και ο αναβάτης δεν φρενάρει αρκετά δυνατά. Σε αυτήν την περίπτωση, η λειτουργία αυξάνει ενεργά την πίεση του φρένου του τροχού περαιτέρω για να μειώσει την ταχύτητα όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Προειδοποίηση πίσω απόστασης (RDW)

Ακόμη και σε ένα αυτοκίνητο, μπορεί να είναι δύσκολο να παρακολουθείς συνεχώς την κίνηση που πλησιάζει από πίσω, αλλά σε μια μοτοσυκλέτα, απαιτεί ένα επιπλέον επίπεδο συγκέντρωσης. Το σύστημα RDW παρακολουθεί την κατάσταση πίσω από τον αναβάτη και αναβοσβήνει μια προειδοποίηση στην οθόνη εάν άλλο όχημα πλησιάσει πολύ. Με βάση αυτή την προειδοποίηση, ο αναβάτης μπορεί να λάβει μέτρα για να αποτρέψει μια σύγκρουση από πίσω.

Προειδοποίηση οπίσθιας σύγκρουσης (RCW)

Το RCW προειδοποιεί τα οχήματα πίσω από τη μοτοσυκλέτα όταν επίκειται σύγκρουση από το πίσω μέρος, για παράδειγμα ενεργοποιώντας τα προειδοποιητικά φώτα κινδύνου. Με αυτόν τον τρόπο, η λειτουργία προστατεύει τους μοτοσυκλετιστές από ατυχήματα που προκαλούνται από απροσδόκητο φρενάρισμα ή από αδυναμία του οχήματος να τους δει – είτε περιμένουν στα φανάρια, είτε είναι σε μποτιλιάρισμα ή οδηγούν σε ελεύθερη κυκλοφορία.

 

Αυτές οι νέες λειτουργίες συμπληρώνουν το παγκόσμιο χαρτοφυλάκιο συστημάτων υποβοήθησης της Bosch που βασίζονται σε ραντάρ, επεκτείνοντας έτσι τον “αισθητηριακό κόσμο” της μοτοσυκλέτας. Εκτός από τα βασικά χαρακτηριστικά ασφαλείας, αυξημένη σημασία δίνεται και στα χαρακτηριστικά άνεσης και εμπειρίας που εστιάζουν στη μοτοσυκλέτα και λαμβάνουν υπόψη τις πραγματικές καταστάσεις οδήγησης – λειτουργίες που εξασφαλίζουν όχι μόνο ασφάλεια και άνεση, αλλά και απαράμιλλη οδηγική απόλαυση.

 

Επόμενο άρθρο »

Και το ολοκαίνουργιο ADX 300 της SYM στο 3ο ADVENTURE MEETING

« Προηγούμενο άρθρο

Οι διαθέσιμες μοτοσυκλέτες για Test Ride στο Adventure Meeting 2024

Χορηγοί
Σχετικά άρθρα
Δημοσκόπηση
O MARTIN ΕΙΜΑΙ Ο ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ 2024;
  • ΝΑΙ, Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ 24 β. ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ
  • ΟΧΙ, ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΠΕΣΙΜΟ ΤΗΣ ΚΑΡΟ ΣΗΜΑΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΡΜΑΤΙΣΜΟΥ